Näköhäiriöitä
Kuukausi sitten minulla hämärtyi näkö migreeniä seuranneena päivänä. Mitään muuta ongelmaa ei ollut kuin että en saanut tarkennettua katsettani kunnolla ja kaikki oli hiukan blurria. Neurologi ehdotti että kyseessä olisi ikänäkö kun ei mitään muutakaan selitystä löytynyt. Näkö kuitenkin palasi seuraavana päivänä ihan ennalleen, mutta nyt taas sama juttu. En näe mitään kahtena vaan näen hiukan epäselvästi varsinkin läheltä. Kaukonäkö näyttäisi olevan kunnossa. Eilen minulla ei ollut migreeniä, mutta tavallisempaa jännityspäänsärkyä kyllä.
Onko kellään ollut vastaavaa?
Kommentit (11)
Joo tulee mulle helposti jos on niskat tosi jäykkänä.
Näköhairiöitä yleensä baarissa, aamulla näkee paremmin ja emäntää karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt silmälääkärissä?
Viime kesänä kävin. Silloin ei ollut mitään vikaa. Eikä nytkään ole tässä näiden kahden välillä mitään ongelmaa. Näen oikein hyvin lukeakin normaalitilanteessa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Joo tulee mulle helposti jos on niskat tosi jäykkänä.
Se kyllä saattaisi selittää molemmat kerrat. Mutta se varsinainen särky on jo hellittänyt, samoin viimeksi. Myöskään kummallakaan kerralla samaan aikaan päänsäryn kanssa ei ole ollut tätä.
ap
Monenlaisia näköhäiriöitä itsellä päivittäin. Minulla on aurallinen migreeni. Samoin niskahartiaseutu aivan jumissa, monesti korvissakin suhisee.
Tuon ikänäön osalta diagnoosi tuntuu silleen väärältä että silloinhan sitä pitäisi esiintyä joka päivä eikä kerran kuukaudessa. Eikä niin että yhtenä aamuna heräät ja näkö on sumea.
ap
Niskan ja hartiaseudun lihasjumi todella aiheuttaa aivosumua, tuntuu mm. siltä kuin näön edessä olis jotain harsoa tai vastaavaa.
Käy optikolla, siellähän se ikänäkö selviää.