Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua vauvan hoitoon

Vierailija
12.03.2021 |

Olipa tosi mukava juttu, että aloittamani keskustelu, jossa asiallisesti etsin vauvalleni hoitoapua, poistettiin yhtäkkiä! Keskustelusta tuli aivan yhtäkkiä joku hemmetinmoinen kilpailu siitä, kuka mammoista on pärjännyt parhaiten ja pisimpään ilman yhtään ulkopuolista hoitoapua tai tukiverkostoa! Kerroin alussa, että olen säästänyt 10 000 euroa sitä varten, että saisin ostettua hoitoapua ja kysyin mistä sellaista voisi saada. Kiitos jo vastanneille ja voidaanko jatkaa aiheesta jos mitenkään mahdollista? Tämä olisi minulle tärkeää. Mieleen jäi mll ja pilke. Oliko muita?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit harkita myös lähihoitajan palkkaamista. Osa erikoistuu lasten puolelle ja ilmeisesti on mahdollista että suorittavat myös harjoittelunsa yksityisellä työnantajalla.

Harmi kun kruununkiillottelijat pillastui. Osui arkaan paikkaan ilmeisesti totuudet.

Vierailija
2/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa avunpyytämisessä on? Suomalaisilla on jokin ongelma tämän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kiinnostaa, eikö lapsella ole isää?

Vierailija
4/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa avunpyytämisessä on? Suomalaisilla on jokin ongelma tämän kanssa.

Ei mitään vikaa, apua vaan ei saa vaikka pyytää.

Ap äsken ollut ketju oli törkeä ja siinä haukuttiin törkeällä lailla tukiverkottomia. Hyvä että meni poistoon. Tämäkin menee jos ap jatkaa samaa linjaa.

Vierailija
5/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli jo edellisessä ketjussa ilkeä ja hyökkäävä, miksi aloitit uuden ketjun? Anna se vauvasi pois niin ei tule liian rankkaa.

Vierailija
6/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan apu olisi tarpeen vauvavuotena esim yhtenä tai kahtena aamupäivänä tai iltapäivänä viikosta. Saisin aikaa hoitaa omia asioitani yksin tai vaihtoehtoisesti vain levätä ja rentoutua sen ajan.

Vierailija
7/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne neuvolassa tuota hyvällä katso

Ja oletko edes katsonut, onko paikkakunnallasi mml. n lastenhoitopalvelua? Kaikilla paikkakunnilla ei ole ja vauvalle voi olla vaikeaa löytää hoitajaa vaikka rahaa olisi

Vierailija
8/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan apu olisi tarpeen vauvavuotena esim yhtenä tai kahtena aamupäivänä tai iltapäivänä viikosta. Saisin aikaa hoitaa omia asioitani yksin tai vaihtoehtoisesti vain levätä ja rentoutua sen ajan.

Ja isä ei voi auttaa mitenkään ?

Vierailija
9/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju poistoon, taas sama paskanheitto ap:lta alkaa!

Vierailija
10/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Google kerro sulle paremmin hoitoapua myyvät tahot kuin tällainen polveileva keskustelu?

Oikeastihan hyvin harvat ihmiset ovat käyttäneet mitään säännöllistä maksullista hoitoapua, koska harvan vauvan kanssa sellaista tarvitsee. Eli harva osaa kertoa sulle sen kummempia kokemuksia kuin että on pari kertaa tilannut MLL:n hoitajan ja niiden taso vaihtelee.

Vierailija
11/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oli jo edellisessä ketjussa ilkeä ja hyökkäävä, miksi aloitit uuden ketjun? Anna se vauvasi pois niin ei tule liian rankkaa.

Minä en mielestäni ollut missään vaiheessa hyökkäävä, vaan minua kohti hyökättiin kun rohkenin myöntää että tarvitsen ulkopuolista apua! Aloitin uuden ketjun, koska tarvitsen apua ja en sitä ehtinyt saada kun se sota alkoi, että yksin pitää pärjätä.

Vierailija
12/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huonoa äitiyttä miettiä jo ennen vauvan syntymää miten voisi minimoida oman vauvansa hoitamisen.

Vierailija
13/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en mielestäni ollut missään vaiheessa hyökkäävä, vaan minua kohti hyökättiin kun rohkenin myöntää että tarvitsen ulkopuolista apua! Aloitin uuden ketjun, koska tarvitsen apua ja en sitä ehtinyt saada kun se sota alkoi, että yksin pitää pärjätä.

Korjaus: rohkenit spekuloida / olettaa, että tarvitset ulkopuolista apua.

Vierailija
14/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on aivan epäolennainen kysymys, mutta vastaan silti. Isä on ja hän tekee pitää päivää. Siksi haluan järjestää omaa aikaa itselleni muuten kuin isän kustannuksella. Ja kerrotaan vielä se mitä edellisessä ketjussa kerroin, että raha joka tätä hoitoapua varten on olemassa, on täysin itse tienaamaani, ettei kukaan pääse siitäkin ivaamaan.

Vierailija
15/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju poistoon, taas sama paskanheitto ap:lta alkaa!

Siis mitä ihmettä tämä nyt on? Voitteko nyt hyvänen aika lopettaa!

Vierailija
16/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huonoa äitiyttä miettiä jo ennen vauvan syntymää miten voisi minimoida oman vauvansa hoitamisen.

Mulla on tästä kokemus, jonka jaoin jo aiempaan ketjuun.

Jostain syystä mietin etukäteen ihan hirveästi tuota samaa kuin AP. Selvitin kaikki mahdolliset hoitoa tarjoavat tahot, lapsiparkit, sen, mikä sali ottaa pienimpiä vauvoja lapsiparkkiin.

Nykyään se naurattaa, koska sitten kun se vauva syntyi, äidinrakkaus syttyi ja halusin hoitaa vauvaani. En olisi jättänyt häntä pienenä nyyttinä mihinkään lapsiparkkiin, vaikka minulle olisi siitä maksettu.

Toivon, että sulle, AP, käy samoin. :) Mutta varustaudu vain näillä tiedoilla, jos se rauhoittaa mieltäsi raskauden aikana.

Vierailija
17/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on aivan epäolennainen kysymys, mutta vastaan silti. Isä on ja hän tekee pitää päivää. Siksi haluan järjestää omaa aikaa itselleni muuten kuin isän kustannuksella. Ja kerrotaan vielä se mitä edellisessä ketjussa kerroin, että raha joka tätä hoitoapua varten on olemassa, on täysin itse tienaamaani, ettei kukaan pääse siitäkin ivaamaan.

Ihan rehellisesti nyt semmoista mietin, että onko "oman ajan järjestämistä isän kustannuksella" jos pitkää päivää tekevä isä on lapsensa kanssa niinä vähinä aikoina kun siihen on mahdollisuus?

Siis eivätkö kaikki voita, jos isällä on säännöllisesti laatuaikaa vauvan kanssa?

Vierailija
18/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasin hoitajan jonkun nettisivun ilmoituksen kautta. Haastattelin muutamaa ehdokasta ja löysin oikein ihanan. Hän oli tuore eläkeläinen, asui samassa naapurustossa ja sanoi haastattelussa, että seisoo vaikka päällään, että vauva on tyytyväinen. 

Hänestä tuli vähän kuin ylimääräinen mummo meidän lapsille. Kaikki isovanhemmat olivat vielä tiiviisti työelämässä. Auttoivat kyllä mielellään, mutta hoitoapu piti buukata viikkoja etukäteen. 

Hoitaja hoiti vauvaa, kun tein opintoja. Oli muistaakseni kaksi aamupäivää viikossa. Myöhemmin, kun palasin työelämään, hän haki lapsen kerran viikossa päiväkodista ja oli muutenkin satunnaisesti hoitoapuna. 

Paikallista fb-ryhmää kannattaa myös kokeilla hoitoavun löytämiseen ja suosituksiin.

Vierailija
19/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla palkkaisit filippiinin tms. jonka kuukausipalkka olisi 500 euroa, työajalla 24/6. Suomessa, en tiedä - au pair?

Vierailija
20/71 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärään hyvin, että kun isä on paikalla, haluatte viettää perheaikaa. Se on on minun kokemuksen mukaan myös paras tapa hoitaa parisuhdetta. Hyvä, rento perheaika mielummin kuin läpsystä vaihto lapsen hoitoon ja omaa aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi