Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita laihdutuskuurilla?

Vierailija
05.07.2023 |

Onko muita laihdutuksen aloittaneita nyt tässä lähiaikoina. Haluaisin kuulla onko paino tippunut ja miten syöt ja liikut ym ajatuksia. Vanhoja ketjuja löytyy mutta haluaisin keskustella nyt laihduttavien kanssa.
Itsellä nyt muutama päivä takana ja ruokaa on ikävä, aloitin nyt siis viikon kestävän nutrilett kuurin, että saisi mukavasti alulle tämän laihdutuksen. Vielä ei ole muutosta suuntaan eikä toiseen.
Paino 86kg pituus 163cm

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut vuoden. Varmaan vielä ensi kevääseen asti pitää jatkaa. 15 kiloa pudonnut, korkeimmillaan paino kävi päälle satasessa. 15 kiloa vielä pitäisi pudottaa. Haluan sopia vanhoihin vaatteisiini eikä olisikaan varaa uusia koko vaatevarastoa. Tavoitteena on myös saada omaa liikuntakykyä takaisin sairauksia edeltävään aikaan. Harrastan liikuntaa aina kun vain vointi sallii.

Lasken kaloreita. Välillä jaksaa olla pienemmillä kaloreilla, välillä taas ylläpitokaloreilla tai muuten ei jaksa. Yritän kuitenkin olla menemättä liian matalille kaloreille ainakaan kovin pitkäksi aikaa.

Terveydellisiä vastuksia on, siksi laihtuminen hidasta. Jokaisesta tippuneesta kilosta olen hirveän onnellinen, niin kovan työn takana se on. Tai en tiedä, joskus paino taas tippuu vaikka ei tekisi mitään. Ja joskus taas jumittaa kuukausia.

Kovasti kärsivällisyyttä tämä vaatii mutta sitten kun tuloksia tulee niin se motivoi jatkamaan. Onneksi tykkään kevyestä ja terveellisestä kasvisruoasta enkä ole tottunut syömään tai kaipaamaan herkkuja tai roskaruokaa. Ruokahimot eivät siis ole pahin vastukseni vaan ihan nälkä. Nälkäisenä on vaikea jaksaa olla aktiivinen ja liikkua tai nukkua ja uni olisi tärkeää painonpudotukselle. Painoni saattaa tippua 1,5 kg yhdessä yössä kun saan nukuttua hyvin. Nestettä varmaan mutta sekin helpottaa oloa sillä lääkkeiden aiheuttama turvotus on epämiellyttävää.

Vierailija
2/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olet saanut painoa tiputettua, sinulla kun vielä noita terveydellisiäkin juttuja tuossa mukana matkassa. Itse myös pidän kasvisruuasta, joten se ei ole ongelma täälläkään =) tsemppiä kauheasti jatkoon! Itse myös oletan saavani lisää motia sitten kun alkaa paino pudota, hitaasti mutta varmasti. Mihkään pikalaihdutuksiin en usko. Ja tämäkin viikon nutrilett kuuri on osaksi sitä että lyhyt paastoaminen on terveelle ihmiselle terveellistä aina sillon tällöin, toki se on vaan plussaa jos vähän paino putoaisi, taitaa tosin lähteä vaan ylimääräiset nesteet tämän Paaston aikana. Tän jälkeen olen ajatellut että jätän herkut pois kokonaan ja syön pienempiä annoksia kasvispainotteisesti. Liikuntaa tulee harrastettua jonkin verran, sitä täytyisi vielä lisätä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole niin tyhmä kuin sinä. Laihdutuskuurit vain lihottavat ja nutriletit vielä sairastuttavat.

Mistä moinen mielipide? Ylipainoko se on mielestäsi terveellisempi...?

Vierailija
4/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuurilla, mutta paino on pudonnut 16vkon aikana 14 kg.

Elintapojen muutos tää lähinnä on.

Vierailija
5/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

t.Sari 165/98

Vierailija
6/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti olet saanut painoa tiputettua, sinulla kun vielä noita terveydellisiäkin juttuja tuossa mukana matkassa. Itse myös pidän kasvisruuasta, joten se ei ole ongelma täälläkään =) tsemppiä kauheasti jatkoon! Itse myös oletan saavani lisää motia sitten kun alkaa paino pudota, hitaasti mutta varmasti. Mihkään pikalaihdutuksiin en usko. Ja tämäkin viikon nutrilett kuuri on osaksi sitä että lyhyt paastoaminen on terveelle ihmiselle terveellistä aina sillon tällöin, toki se on vaan plussaa jos vähän paino putoaisi, taitaa tosin lähteä vaan ylimääräiset nesteet tämän Paaston aikana. Tän jälkeen olen ajatellut että jätän herkut pois kokonaan ja syön pienempiä annoksia kasvispainotteisesti. Liikuntaa tulee harrastettua jonkin verran, sitä täytyisi vielä lisätä.

-ap

Kiitos, tsemppiä sinulle myös.

Itse olen paastonnut ennen sairauksia säännöllisesti mutta nyt en uskalla enää ja kun lääkkeitäkin on.

Minulla on tällä hetkellä käytössä maksullinen Noom-sovellus. Siinä saa onnistuneista päivistä kolikon joilla voi ostaa vapaapäivän. Koen että nuo vapaapäivät ovat henkisesti tärkeitä. Saa yhtenä päivänä syödä vaikka jäätelön ja ilman kalorinlaskentaa, hallitusti, ilman sitä tunnetta että nyt olen epäonnistunut jolloin monet lopettavat koko kuurin kun kokevat repsahtaneensa.  Myös muiden päivien aikana saa syödä jotain herkkua 50-150 kalorin verran, harvoin syön mutta tuo auttaa tuntemaan että ei ole kitukuurilla.

Liikuntaa olen monipuolistanut, viimeiset 10 vuotta olen omistanut yhdelle lajille pääsääntöisesti mutta nyt olen ottanut mukaan hiit-treenejä ja muuta jumppaa joita löytyy youtubesta. Ne "kiinteyttävät" mukavasti.

Vierailija
7/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa aloitin, nyt paino tippunut vähän reilu 7 kiloa. 70,5 -> 63 kg.

Tavoitteena päästä alle 60.

Eihän tämä mitään nopeaa ole ollut, mutta olen samalla opetellut ylipäätään syömään terveellisemmin. Liikunta en juurikaan harrasta, jonkin verran kävelen ja käyn satunnaisesti uimassa.

Kilot on tippuneet siis pelkällä kalorivajeella, joka on minulla ollut n. 300-400kcal vuorokausi, eli syön n. 1300-1500kcal. Parin viikon välein pidän 2000kcal päivän, jotta aineenvaihdunta saa boostia.

Vierailija
8/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän, muttei onnistu. Kalorit alle kulutuksen (laskettu), mutta paino jumittaa. En tiedä miksi.

Vierailija
9/83 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada muitakin mukaan keskusteluun! =)

En ole kuullukkaa tuollaisesta noom sovelluksesta, kuulostaa mielenkiintoiselta. Hienoa että on kaikkea tuollaista mitkä lisää motia.

Sinä joka syöt kalorivajeella niin mitä kaikkea syöt ja kuinka monta kertaa päivässä? Se kun on tässä itsellänikin edessä niin kaipaisin vähän vinkkejä.

Ja viimiselle kommentoijalle joka kalorivajeesta huolimatta ei laihdu, nii oletko kuinka kauan yrittänyt laihduttaa? - Ap

Vierailija
10/83 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kesäisin kovin moni laihduttaa

Vierailija
11/83 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka syöt kalorivajeella niin mitä kaikkea syöt ja kuinka monta kertaa päivässä? Se kun on tässä itsellänikin edessä niin kaipaisin vähän vinkkejä.

- Ap

Syön aamupalan, lounaan, pienen välipalan, päivällisen ja iltapalan. Pääasia on se, että syön niin usein, että ei ehdi missään kohtaa tulla järkyttävää nälkää.

Annoskoot lounaalla ja päivällisellä on melko pienet, muuten ihan tavallista kasvispainotteista lounasruokalan ruokaa. Päivälliset kotona myös jotain helppoja kiusauksia/laatikoita/keittoja.

Leipää syön vain aamulla ja illalla, juustot olen jättänyt nyt pois, leikkeleenä vähärasvaista kalkkunanfilettä.

Herkut olen jättänyt lähes kokonaan pois, limsoja en juo. Jos tekee mieli makeaa niin nyt kesällä olen syönyt mansikoita ja vaniljajäätelöä.

Periaatteessahan voi syödä ihan mitä vaan, kunhan se mahtuu noihin päivän kaloreihin. Käytän seuraamiseen MyFitnessPalia koska se on ilmainen, parissa viikossa tottuu kirjaamaan kaiken ylös ja sieltä löytyy jo aika hyvin suomalaiset elintarvikkeetkin.

Seuraan sitä että paino tippuu joka viikko, oli se pudotus sitten vaikka vain 100-200 grammaa.

Vierailija
12/83 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin elämäntapamuutoksen noin puolitoista vuotta sitten. Aloittaen tosi rennosti ja pikkuhiljaa lisännyt siihen kuntoilun, joka on nykyään jokapäiväistä ja 2kk sitten luovuin sokeristakin. Olen 180cm ja painoa oli 128kg parhaimmillaan, nyt 97kg. Tullut paljon myös lihasta läskin tilalle niin ei kukaan usko että olen edes melkein 100 kiloinen vaan lähemmäs 80kg. Itse en noista laihdutuskuureista hirveästi välitä. Jos haluaa tuloksia niin se kannattaa hoitaa omasta mielestä elämäntapamuutoksella. 

Vierailija
13/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamupalan, lounaan, pienen välipalan, päivällisen ja iltapalan. Pääasia on se, että syön niin usein, että ei ehdi missään kohtaa tulla järkyttävää nälkää.

Annoskoot lounaalla ja päivällisellä on melko pienet, muuten ihan tavallista kasvispainotteista lounasruokalan ruokaa. Päivälliset kotona myös jotain helppoja kiusauksia/laatikoita/keittoja.

Leipää syön vain aamulla ja illalla, juustot olen jättänyt nyt pois, leikkeleenä vähärasvaista kalkkunanfilettä.

Herkut olen jättänyt lähes kokonaan pois, limsoja en juo. Jos tekee mieli makeaa niin nyt kesällä olen syönyt mansikoita ja vaniljajäätelöä.

Periaatteessahan voi syödä ihan mitä vaan, kunhan se mahtuu noihin päivän kaloreihin. Käytän seuraamiseen MyFitnessPalia koska se on ilmainen, parissa viikossa tottuu kirjaamaan kaiken ylös ja sieltä löytyy jo aika hyvin suomalaiset elintarvikkeetkin.

Seuraan sitä että paino tippuu joka viikko, oli se pudotus sitten vaikka vain 100-200 grammaa.[/quote]

Kiitos kun jaksoit vastata, kuulostaa hyvältä! Pitäisiköhän itsekin ladata joku tuollainen sovellus. Saa siittä varmaan jonkinäköistä motivaatio myös. - Ap

Vierailija
14/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin elämäntapamuutoksen noin puolitoista vuotta sitten. Aloittaen tosi rennosti ja pikkuhiljaa lisännyt siihen kuntoilun, joka on nykyään jokapäiväistä ja 2kk sitten luovuin sokeristakin. Olen 180cm ja painoa oli 128kg parhaimmillaan, nyt 97kg. Tullut paljon myös lihasta läskin tilalle niin ei kukaan usko että olen edes melkein 100 kiloinen vaan lähemmäs 80kg. Itse en noista laihdutuskuureista hirveästi välitä. Jos haluaa tuloksia niin se kannattaa hoitaa omasta mielestä elämäntapamuutoksella. 

Hienosti olet saanu painoa tiputettua! Elämäntapamuutos tässä kyllä edessä, herkuttelu ollut paheeni ja siittä on kyllä päästävä jos nyt ei ihan kokonaan niin ainakin melkein =D - ap

Vierailija
15/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sellaista vielä kysyä, että onko teillä lapsia? Olisi mukava kuulla että mitä kaikkee liikuntaa pystytte ja kerkiätte harrastamaan?

Minulla 1-vuotias todella aktiivinen menijä täällä kotona ja usein kyllä tuntuu ettei jaksaisi mihkään juoksulenkille enää illemmalla lähteä

-ap

Vierailija
16/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Nutraaminen ei ole paastoa. Eikä terveellistä.

Vierailija
17/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin laihduttamisen maaliskuussa. Painoa pudonnut noin 4 kuukaudessa 6 kiloa. Mä syön silloin kun on nälkä. Ei välipaloja. Tärkeintä on opetella miltä nälkä tuntuu. Itse testaan sen sillein, että kun tulee tarve syödä tai mieliteko tai nälkä, niin mietin haluaisinko syödä vaikka 5 kananmunaa tai ison pihvin. Jos vastaus on, että ei tee mieli kuin jotain raikasta ja kevyttä ja pientä ja helppoa jne, niin silloin tiedän, ettei ole nälkä. Jos voisin kuvitella ahtavani 500 g pihvin naamaani, niin silloin on nälkä.

Nyt kun loma alkaa, niin lähden kokeilemaan vesipaastoa.

Vierailija
18/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei läski muutu lihakseksi :)

Vierailija
19/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti sellaista vielä kysyä, että onko teillä lapsia? Olisi mukava kuulla että mitä kaikkee liikuntaa pystytte ja kerkiätte harrastamaan?

Minulla 1-vuotias todella aktiivinen menijä täällä kotona ja usein kyllä tuntuu ettei jaksaisi mihkään juoksulenkille enää illemmalla lähteä

-ap

Liikuntaa ei tarvitse erikseen "harrastaa" 

Vierailija
20/83 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastot oikein toteutettuna on terveellisiä. Kannattaa opiskella paastoamista, niin silloin siitä saa parhaat edut ja hyödyt.

Tällä naisella on paasto-oppaita ja hän on perehtynyt naisten laihduttamiseen muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan