Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistatko Bitcoineja?

Vierailija
11.03.2021 |

Kuinka moni täällä omistaa Bitcoineja?
Tuntuu että Bitcoin omistajat ovat enimäkseen miehiä. Olisi kiva tietää löytyykö myös naisia ja mitä aiotte tehdä niillä?
Itse olen Bitcoin nörtti ollut viiden vuoden ajan ja kun satasen raja paukkuu niin sitten lopetan työt ja rupean elämään omilla ehdoilla.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BITCOIN HODL kirjoitti:

SÄHKÖN KULUTUS JA BITCOIN KIELTO!!

Varmasti joku tulle itkee näistä kahdesta asiasta niin tehdään asiat selväksi:

Sähkon kulutus ja sähkön tuotto on kaksi eri asiaa:

Kiina tuottaa likasta sähköä hiilestä mutta se ei tarkoita että Bitcoin tarvitsee käyttää likaista sähköä-

Bitcoin palvelimet voidaan sijoittaa sinne missä sähkon tuotto on puhdasta. Vaikka aurinkopaneelien tai tuulivoimalan viereen.

Bitcoinia EI pysty kieltämään.

Mikään valtio ei omista bitcoineja koska bitcoin verkosto on hajaannettu tuhansille ja tuhansille tietokoneille jokaisessa maailman maassa.

Kiina, Intia ja Venäjä kielsivät aikoinaan Bitcoinin omassa maassaan mutta se ei  tehnyt mitään eroa ja nykyään Bitcoin on taas lailinen näissä maissa. KIELTOA EI TAPAHDU.

Googlen kääntäjä ei tee noin paljon virheitä. Onkohan Yandexilla, Baidulla tms jokin oma kääntäjä?

Vierailija
22/48 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistin, kunnes vaihtoalusta, jossa niitä hetkellisesti säilytin, päätti vetää kaikkien valuutat itselleen ja kadota jonnekin Aasiaan. Muistakaahan siirtää ne aina lompakkoon, ettei käy näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus kuukausi sitten 200 eurolla, heti putosi monta kymppiä mutta sittemmin nousi.

En oikein jaksa uskoa loputtomaan nousuun, mutta sen verran pienistä rahoista nyt kyse, että olkoon siellä.

Vierailija
24/48 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Louhiminen pitäisi oikeasti saada ekologisemmaksi ja tulisi ratkaista.

Bitcoin muuttuu neljän vuoden välein aina 50 % ekologisemmaksi.

Vierailija
25/48 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto kiittää Bitocoinista

Bitcoinien valmistus ja rahaan liittyvän maksuverkoston ylläpito ahmaisee uskomattoman määrän sähköä, Cambridgen yliopisto laski BBC:n mukaan. Yliopiston mukaan bitcoin kuluttaa sähköä noin 121,36 terawattituntia (TWh) vuodessa, mikä on enemmän kuin koko Argentiinan valtio (121 TWh) ja lähellä Norjaa (122,20 TWh).

https://www.is.fi/digitoday/art-2000007806109.html

Vierailija
26/48 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin yhden kirpparituotteen 50 Bitcoinilla v. 2009. En ole vielä myynyt yhtään. 

Vierailija
27/48 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin yhden kirpparituotteen 50 Bitcoinilla v. 2009. En ole vielä myynyt yhtään. 

Nyt jäi valehtelija kiinni. Eka bitcoin myynti maailmassa tapahtui maaliskuussa 2010. Pizzan ostos joka maksoi 10.000 bitcoinia silloin.

Vierailija
28/48 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla 2009-2010  tuli hankittua 7 joista jäljellä 5 :)

Vierailija
29/48 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omistan, peräti 2 kp.

On kiva kun on omaisuutta mutta ikävää olla työtön nyt =(

Jos omistaisin 10 kpl voisin elää niillä loppuelämän mutta kun aloitin oston niin myöhään. Serkullani on kuulemma lähes sata kappaletta ja asustelee ulkomailla.

Vierailija
30/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Bitcoineja ei kannattaisi lahjoittaa lapsille. Jos lapsi aikanaan maksaa myyntivoittoverot, se on tällä hetkellä 30-34% kun taas perintövero on 14-19%.

Eli antaa perinnöksi ja lapsen pitää tosin odottaa vuosi, ennen kuin myy, jolloin hän maksaa ensin perintöveron ja sitten 30% enää summasta, jonka bitcoin nousi lahjoituksen jälkeen (jos se siinä vuodessa silloinkin nousi).

Vierailija
31/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omistaisin 10 kpl voisin elää niillä loppuelämän mutta kun aloitin oston niin myöhään. Serkullani on kuulemma lähes sata kappaletta ja asustelee ulkomailla.

Jos sulla on nyt 2 kpl, sehän on tosi paljon! Toki verottaja vie siitä, jos myyt, ihan sikana, mutta silti... Itse en möisi ihan lähiaikoina, nuohan voivat nousta vaikka miljoonaan per kappale.

Vierailija
32/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin joskus kuukausi sitten 200 eurolla, heti putosi monta kymppiä mutta sittemmin nousi.

En oikein jaksa uskoa loputtomaan nousuun, mutta sen verran pienistä rahoista nyt kyse, että olkoon siellä.

Mä olen ostanut nyt muutamassa päivässä 4000 eurolla. Itse uskon sen nousuun aika ehdottomasti. Harmillista toki, että tajusin vasta nyt lähteä mukaan. Tarkoitus on ostaa isosti.

Vierailija
33/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 voi riittää, jos arvo kehittyy hyvin mutta näistä pitää maksaa veroakin. Dollariarvoin voi kertoa aika tasan 0.6:lla, niin saa sen mikä jää käteen eli 32k euroa tällä hetkellä bitcoinin arvo, jos on halvalla ostanut. 320k saa kämpän mutta ei sillä elä.

Vierailija
34/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kirjoitti:

Täältä löytyy yksi Bitcoin-neiti. Olen aina ollut hirveän skeptinen näitä virtuuali rahoja vastaan kun kaikki huutaa pyramidi peliä ja puhkeavaa kuplaa. Viime vuonna veljeni anto minulle 0,01 bitcoinia synttäriksi semmoisella Ledger tikulla ja käski lukea rivijen välistä mitä Bitcoin on.

No nyt on googlattu ja luettu aika monta tuntia ja pitää myöntää että olin pihalla asioista.

Olen kummallekin lapselleni laittanut 0,01 Bitcoinia talteen jotka he saavat reilun kymmenen vuoden päästä kun ovat aikuisia.

Suosittelen muillekin siskoille täällä palstalla laittamaan vaikka pienenkin summan talteen ja pitämään siintä kiinni. Tosi on että Bitcoin menee aalloissa mutta neljän vuoden ja pitemmän ajan taustalla se aalto on ylempänä lopussa kuin alussa.

Netistä löytyy sellaista paasausta aiheeseen liittyen, että kaikkea ei kannata uskoa.. 

Vierailija
35/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tästä louhimisesta mitään? Voisiko joku kertoa? Miten jotain virtuaalista voi louhia?

Vierailija
36/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on täysi kusetus sivusto, pitäjillä ei ole edes omia kuvia sivuilla..

https://cointelegraph.com/about

Vierailija
37/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on täysi kusetus sivusto, pitäjillä ei ole edes omia kuvia sivuilla..

https://cointelegraph.com/about

Pelkkää ponzi huijaukseen liittyvää paasausta koko sivusto täynnä, ihmiset eivät erota mikä ero on pyramidi huijauksella ja ponzi huijauksella. Bitcoin on maailman suurin ponzi huijaus.

Vierailija
38/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen kukaan tietää onko mitään teknologiaa edes olemassa näiden satojen ja tuhansien eri kolikkojen takana, voi olla ihan täyttä huijausta kaikki tai suurin osa. Tai sitten "teknologia" on vain jotain sellaista joka jää jonkun työpöydälle.

Jos reaalimaailmassa jollakin tyypillä on hyvä "idea" niin kuinka monesti hyvälle idealle nähdään järjettömiä sijoituksia ja tuottoja? Ei koskaan tai ehkä joskus vuosituhanteen vaihteessa..

Kun pörsisstä ei saa tuottoja niin on keksitty tämmöinen uusi rahanteko/pesu kone, jossa pyöritellään milloin mitäkin turhaa "valuuttaa" ja saadaan näin tuottoja käsittämättömällä arvostuksella. Suurin osa netistä löytyvästä kryptovouhotuksesta on kuitenkin paskaa.

Vierailija
39/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se iso riski. Seligsonin uusimmassa katsauksessa on hyvin selitetty sitä mitä bitcoin on ja mihin sitä kannattaa verrata. Suosittelen, jos kryptovarat kiinnostavat. Itse en tuohon junaan aikoinaan lähtenyt ja kyllä se vieläkin hieman hiertää.

Vierailija
40/48 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5. Ostin ne kun arvo oli 400 euron paikkeilla.

Just nyt arvo putoaa kuin se kuuluisa lehmän häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi