Ostettiin 2v:lle potkupyörä mutta siinä lukee että se on lelu eikä tarkoitettu liikennekäyttöön
Oikeastiko pitäisi vaan kotipihassa tai puistossa tms. potkutella? Kaikkihan noita käyttävät kadulla.
Kommentit (13)
No ihan oikeasti vain puistossa tai pihalla. Mitä oikein luulit? Sinne autojen sekaan?
Kun lapsi kävelee vieressä niin miksei sitten voisi mennä potkupyörällä?
Osaako sun 2v liikennesäännöt, tietää esim. velvollisuutensa liikenteessä, erottaa oikean ja vasemman jne.?
Tieliikennekäytössä siinä tulisi varmaankin olla standardin mukaiset heijastimet, soittokello, ajovalo ymym byrokratiaa.
Siksi se luokitellaan leluksi.
Osaako 2v vielä edes kävellä kunnolla? Vai vielä potkupyörällä liikenteeseen...
Vierailija kirjoitti:
Osaako sun 2v liikennesäännöt, tietää esim. velvollisuutensa liikenteessä, erottaa oikean ja vasemman jne.?
No ei tietenkään osaa, mutta miksi pitäisi kun ei yksinään liiiku?
Laita akkumoottori niin saa ajaa tiellä.
Kysymykseen en osaa sanoa mitään, mutta näissä potkupyörissä kyllä oikein kiteytyy nykylapsien avuttomuus. Potkupyörä?! Mä olin 3 v vuonna 1976, kun ostettiin ihan oikea pyörä, jossa oli aluksi apupyörät pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Laita akkumoottori niin saa ajaa tiellä.
Kunhan maksiminopeus 25, niin ei mitään hätää. Ja kypäräkin vain suositus.
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseen en osaa sanoa mitään, mutta näissä potkupyörissä kyllä oikein kiteytyy nykylapsien avuttomuus. Potkupyörä?! Mä olin 3 v vuonna 1976, kun ostettiin ihan oikea pyörä, jossa oli aluksi apupyörät pari viikkoa.
Moni potkupyörällä parivuotiaana aloittanut pyöräilee suoraan ilman apupyöriä silloin 3-vuotiaana.
Voi ihan hyvin käyttää kadulla.
Varoitus on siksi että pikkulapsen potkupyörä ei täytä (aikuisten) potkupyörille laissa asetettuja vaatimuksia.
Anna ajaa vaan teillä joilla vähän liikettä eikä ajotie lähellä!
Jos meinaat että taaperosi on tarpeeksi kypsä toimimaan ajoneuvon kuljettajana liikenteessä niin mikäs siinä sitten.