Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä noista ASMR-videoista pitäisi oikein saada irti?

Vierailija
10.03.2021 |

Olen testannut erilaisia videoita Youtubesta ja myös pelkkiä äänitallenteita Spotifysta, mutta ASMR ei kerta kaikkiaan herätä minussa minkäänlaisia tuntemuksia. Paitsi kuiskailuvideot, joista tulee sellainen olo että tekisi mieli läväyttää kuiskailijaa nyrkillä naamaan. Mutta muuten rapistelut, naputtelut, rouskuttelut... ei tunnu missään.

Mikä ASMR:n juttu oikein on?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä on ihan turha yrittää sekoittaa tähän mukaan, vaikka itse kutsunkin asmr tuntemuksia aivo-orgasmiksi. Itsellä toimii parhaiten naisen hiljainen puhe, ei kuitenkaan kuiskaus. Naputtelu pilaa monta muuten hyvää videota.

Täytyy sanoa, että hiukan sääliksi käy ihmisiä, joilta tämä ominaisuus puuttuu. Sen verran mahtava tunne se on. Luulin aiemmin oikeasti olevani ainoa, kuka näin reagoi, enkä osannut oikein edes ottaa puheeksi tämmöistä. Riemuni repesi kun näitä videoita alkoi YouTubeen ilmestymään.

Vierailija
22/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään noista kuiskailuista, rapsutteluista sun muista niin välitä, mutta jotkut ASMR-videot on kyllä hyviä

M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään eniten sellaisista asmr videoista missä ei kuiskita tai maiskutella tai mitään tahallista naputtelua tms.

Eli vaan joku roolileikki rauhallisella äänellä tai ihan vaikka normaalilla omalla äänellään esim, mittaaja joka "mittaa minut" tai lääkärikäynti tai muuta vastaavaa. Jostain syystä omituiset tai hassut "lääkärit" snm. on parhaita.

Simppeliä.

Olen myös erityisherkkä, etenkin äänille!

Eli löytyy kyllä niillekkin asmr videoita jotka eivät välitä kuiskimisista tai naputteluista ja rapinoista.

Vierailija
24/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että tällekin ilmiölle on löytynyt nimi. Pienestä pitäen olen kokenut ja luullut että olen ainoa. Tekemällä tehdyt videot ei kuitenkaan toimi mulla ollenkaan. Pitää olla spontaani tilanne tosielämässä tai video jossa ei erikseen yritetä luoda asmr-tuntemuksia.

Vierailija
25/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan niistä ihan päinvastaisia kokemuksia. Mies tykkää ja sanoo että ne rauhoittaa, tulee just tommonen tingly-fiilis, mutta mulla ei. Mulla menee kylmät väreet (huonolla tavalla) ja puistattaa, joskus inhottaa oikein tosissaan niin ettei pysty kuuntelemaan ollenkaan. Useimmat on mulle vastenmielisiä. Mut mä oon erityisherkkä, että ehkä siinä osasyy, koen niistä "liikaa" :D 

Minä olen myös herkkä ja vihaan syvästi asmr-videoita. Alkaa ällöttää, kuvottaa ja tekee mieli alkaa kirkua täysillä ja hajottaa paikkoja, vaikka olen todella rauhallinen ihminen, enkä ikinä tee tuollaista. Mutta se olo! Ihan kauheen kauhee. Korvissa tuntuu samalta kuin purisi amalgaamipaikkaisella hampaalla foliopaperia tai raaputtaisi mattalasitteista lautasta veitsellä tai menisi pimeästä huoneesta kirkkaaseen aurinkoon. Joku aistien ristikkäinen liikaärsytys ja se tuntuu todella pahalta.

Minua voisi helposti ki duttaa jos istuttaisi väkisellä tuoliin ja laittaisi asmr-ääniä kuulumaan. Oli aivan hirveää leffateatterissa jokunen aika sitten kun siellä oli karkkimainos missä punahuulinen nainen rapisteli pussia. Voihan Jee suksen vit tu. Se mikä yhdelle on kivaa, voi toiselle olla täysi hel vetti.

Ihmiset, jotka eivät siedä toisten ihmisten ääniä varmasti kokevat nuo ongelmat. 

Ei kaikki ihmisten äänet ole epämiellyttäviä. Joillakin on todella miellyttävä ääni ja puhetapa. Esim minun miehen ääni on jumalainen, suuri, matala ja kumiseva. Ja ihmisen aiheuttamat äänet on kivoja, siis jos hän tekee tarkoituksella jotain, vaikkapa piirtää.

Ei minua oikeestaan ärsytä kuin nuo asmr-kuiskaukset, maiskuttelut ja sipittelyt. Suusta (tai alapäästä) tulevat litinät. Tai jos joku syö purkkaa suu auki. Hyi hitto. Jossain bussissa jos joku tekee sitä, niin jään pois, koska en vain kestä sitä ääntä.

Vierailija
26/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös yököttää ja ärsyttää ne.

Vierailija
27/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen nykyään ASMR videoita lähes joka ilta ja nukahdan siihen. Mulla on pari-kolme suosikkia, naispuolisia ASMR artistia  kaukoidästä. Heidän videot on laadukkaita "roolileikkejä" esim. lääkärin/hoitajan vastaanotto, kosmetologi, kampaaja jne.  Pääasiassa on artistin erittäin miellyttävä ja rauhallinen ääni. He osaavat käyttäää ääntä taitavasti, välillä kuiskaten. Ajoittain kuuntelen ASMR :ää japaniksi tai koreaksi. Japanin kieli on aivan  ihanan rauhoittavaa. Ohessa on myös esineiden ja materiaalien  käsittelystä syntyviä pieniä ja luonnollisia ääniä, ei kuitenkaan  mitään tarkoituksellisia "mikrofonin raapimisia".  He käyttävät erittäin laadukkaita mikrofoneja jotka taltioivat äänen hyvin tarkasti eli tulee illuusio siitä, että hän puhuu pään toisella puolella toiseen korvaan. Yhden miespuolisen asmr artistin tiedän jolla on hyvin miellyttävä ääni ja laadukkaat videot, mutta hän puhuu minun makuuni ajoittain liian nopeasti. 

Olen huomannut jo lapsesta asti, että joidenkin ihmisten erittäin miellyttävä ääni rauhoittaa minua ja aiheuttaa positiivisella tavalla "kylmiä väreitä".

Vierailija
28/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen mies ja aivan koukussa noihin kuiskailu/sipsuttelupätkiin. Paras tapa rentoutua ja nukahtaa!

Pitää vaan löytää ne videoiden tekijät, joiden ääni resonoi omaan sieluun.

Tavallisessa elämässä olen törmännyt hämmentävään tilanteeseen kirjastossa.

Jouduin kysymään jotakin asiaa henkilökuntaan kuuluvalta, vanhemmalta naishenkilöltä.

Kun hän alkoi puhua, vaivuin välittömästi johonkin ihme transsiin! En kuullut sanoja, vain hänen äänensä ”värin” ja siitä tuli kokonaisvaltainen hyvänolon tunne 😊 sitte havahduin ja jouduin kysymään uudestaan, skarpaten täysillä kuuntelemaan 😄

Tollasia kokemuksia yritän etsiä noiden vidoiden seasta!

Vierailija
29/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo lapsena kokeneeni ensimmäisen asmr hyvänolontunteen, makoilin sohvalla ja kuulin kuinka siivooja lakaisi rappukäytävässä kerrostamme, se ääni oli niin ihana, päänahkaa hivelevä! Kuten joku edellä kirjoitti jodenkin puheääni on myös sellainen että se todellakin aihettaa lähes transsin, kuola vaan valuu suusta hurmoksessa 😄

Vierailija
30/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan kuinka jo lapsena jonkun ihmisen puhe tai vaikkapa lehden sivujen kääntely sai aikaan ihania rentouttavia kylmiä väreitä kehossani. Vasta aikuisena kuulin ASMR:stä ja tajusin että minähän olen kokenut näitä lapsesta asti. Aloin sitten kuuntelemaan youtubesta ASMR-videoita. Nykyisin kuuntelen niitä lähes joka ilta nukkumaan mennessä. Parhaita ovat videot joissa jutellaan niitä näitä rauhallisella ja hiljaisella äänellä. Mitkään tarkoituksella tehdyt rapinat ja koputtelut eivät ole hyviä.

Olen ajatellut että erityisherkkyyteni varmaan lisää ASMR-aistimuksiani.

Vierailija
31/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

äSmäröintiä kestää jos mutettaa äänen ja keskittyy katselemaan

Vierailija
32/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kuiskahuokahenkäily kuin mitä mahtoi tuossa biisissä suunnilleen tuossa kohti olla, on kivaa, ei mikään tehden tehty kihistely ja räpistely

Vierailija
33/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä kutsutaan rentoutumiseksi, hyvänolontunteeksi ja tinglesiksi kuulostaa samalta kuin hypnoosi, tai kun henkilö on uppoamassa hypnoosiin. Luulen, että ASMR on light-versio hypnoosista.

Hypnoosilla on päämäärä ja siinä käytetään tekniikoita. ASMR ei pyri transsiin eikä sitä voi opetella. Joillakin toimii jokin asia, tai sitten ei. Pitkällä ajomatkallakin tapahtuu sitä, että huomio kiinnittyy ohikulkeviin puhelintolppiin, taustalla hurisee auton moottori, sade iskeytyy ikkunoihin, sitten katoaa ajantaju ja jossain vaiheessa tulee uni. Tuttu ilmiö.

Antiikin Kreikan temppeleissä, jotka oli pyhitetty Asplesiokselle, tapahtui sitä, että papittaret saattoivat kuiskutella parannettavan korvaan tämän nukkuessa. Mikään uusi keksintö ASMR ei ole.

Vierailija
34/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammoan kuiskailua, maiskuttelua, korinoita ja kaikkia muita suusta tulevia ääniä paitsi normaalia puhetta ja osaavaa laulua.

Nuo rapinat on inhottavia mutta suuäänet aivan kuvottavia.

Vierailija
35/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen soitin eräälle lomituspalvelutoimistossa tms:ssa työskentelevälle jolla on kyllä tosi miellyttävä ääni, tosi äsmärinen. Ehkä hän ei tiedä sitä itse mutta mielelään sitä kauemminkin kuunteleisi. harmi kun asia selveni niin nopeasti ja puhelu jäi lyhyeksi

Vierailija
36/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tuu tommosista videoista mitään jotka "tekemällä tehty" mutta esim jos joku selaa vaikka kirjaa tai piirtää ja tulee kivoja ääniä. niin sitten tulee kylmiä väreitä päähän ja vartaloon, se on kiva tunne. Vähänkuin orgasmi, mutta hennompi? xD ja todella rentouttava (tuntuu että koko vartaloa rentoutuu) Huomasin tämän jutun jo n.15-vuotiaana

Vierailija
37/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että asmr-videot ällöttävät, puistattavat, vihastuttavat tai ihmetettyvät ihmisiä, jotka eivät koe sitä ihanaa kihelmöivän rentouttavaa vaikutusta, jota niiden on tarkoitus triggeröidä. Minusta niiden katselussa ei olekaan mitään järkeä, jos niistä ei saa tinglejä.

Itse rakastan asmr-videoita ja minua ei niinkään kiinnosta, mitä siinä videolla puhutaan (joo toistellaan jotain sanoja) tai tehdään (naputellaan puuterirasian kantta) vaan katselen/kuuntelen niitä koska ne vaivuttavat minut ihan rentouttavan turvallliseen transsimaiseen tilaan. Pääni kihelmöi ja ihania tuntemuksia kulkee pitkin vartaloa (huom. ei seksuaalisia). Pidän tosi monenlaisista asmr-videoista.

Olen niin onnellinen, että minulla on tämä ominaisuus. Ensimmäisiä kertoja koin tätä tunnetta lapsena kampaajalla tai kun joku aikuinen luki minulle kirjaa ja käänteli rauhallisesti sivuja. Jotkut ihmiset aiheuttavat minulle ihan livenä asmr-tuntemuksia, etenkin huolitellusti pukeutuneet ja rauhallisesti liikkuvat ja intensiivisesti läsnäolevat ihmiset.

Vierailija
38/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme huuhaa rapinaa ja suhinaa.

Vierailija
39/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä on ominaisuus joka joillakin on ja joillain ei. Mulla esim.on aina ollut se tosi vahvasti, en vaan tiennyt että sillä ilmiöllä oli nimi. Saan niitä päänahkatuntemuksia joissain muissakin tilanteissa ja jotkut niistä videoista toimii myös. Jos ei ole ASMR-taipumusta, ei varmaan tajuakaan mistä niissä videoissa on kyse.

Vierailija
40/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan niistä ihan päinvastaisia kokemuksia. Mies tykkää ja sanoo että ne rauhoittaa, tulee just tommonen tingly-fiilis, mutta mulla ei. Mulla menee kylmät väreet (huonolla tavalla) ja puistattaa, joskus inhottaa oikein tosissaan niin ettei pysty kuuntelemaan ollenkaan. Useimmat on mulle vastenmielisiä. Mut mä oon erityisherkkä, että ehkä siinä osasyy, koen niistä "liikaa" :D 

Itsekin olen erityisherkkä, ja mulle ASMR toimii. Toki täytyy etsiä oikeanlaiset videot. Mutta nämä on niin yksilöllisiä. Ei kaikki saa noista mitään irti.