Onko miehillä lapsihaaveita?
Nyt kyllä yllätyin. Eikö muka ole niinpäin, että naisten vauvakuume saa miehet antamaan periksi, mutta vauva on oikeastaan vain naisen toive? Jos miehillä olisi läheskään yhtä suuri halu lisääntyä, tekisivät he vauvavuodeksi päätöksiä vähentää työtunteja, olla enemmän ja paremmin läsnä kotona, järjestää itsenäisesti esimerkiksi ulkoilua tai uintia/jumppaa vauvan kanssa, opetella vauvan hoitoa. . . Nyt monet miehet ottavat etäisyyttä, lainkaan ymmärtämättä miten raskasta naiselle vauva-arki voi olla. Miehet marisevat siitä, ettei seksiä ole tarpeeksi, että tuore äiti ei pukeudu kauniisti, että kotitöitä jää miehellekin koska äiti ei jaksa, ja että elämä yleensäkin pyörii vauvan ympärillä. Minulla on kuva siitä, että miehet tuntevat olevansa uhreja tässä tilanteessa. Toisen lapsen hankkimista vastaan myös juuri miehet ovat - ja he tietävät, miksi.
Kommentit (16)
Miehillä on nuorena lapsihaaveita. Mutta ei enää 40+ ikäisinä.
Ei enään. Lapset on tehty 14 ja 15 vuotta sitten.
Ei miehillä yleensä ole lapsihaaveita. Suostuvat tekemään lapsen puolison mieliksi. Tai oikeastaan, jotta helposti saatavilla oleva seksi ei lopu.
Et ole täysin väärässä. Mieheni halusi Lapsen ja minä toisen, koskei mulla ollut leikkikaveria itsellä. Jos olisin tavannut miehen, joka ei halua lasta, olisin lapseton minäkin. Kotihommat oli mun niskoille ja ovat edelleenkin, vaikka nyt ollaan kaksin taas.
Ei munkaan mies ymmärtänyt noita haluttomuuksia, kun lapset oli pieniä eikä muuta sellaista.
Miehet haluavat seksiä mutta eivät lapsia naiset eivät halua seksiä mutta haluavat lapsia... Plaah. Kyllä monella miehiillä on haaveita ja unelmia yhtä lailla saada oma lapsi(a) kun naisilla haluja ja touveita harrastaa seksiä ilman, että se merkitsisi millään tavoin halua saada lapsi(a)
Sitäkään en ymmärrä miksi edelleen osa arvottaa ja pitää mieen laps(i)en hoitoa jotenkin ihmeelslisenä ja suuremmoisena asiana; sensijaan, että se olsi ihan normaalia ja tavanomaista.
Tai sitten se (miesten lapsien hoito) halutaan liittää riippuvaiseksi siitä millainen laps(i)en äiti on. - Joko ihailevaan sävyyn, kuinka suuremmoinen isä ja (mahd) puoliso laps(i)en isä onkaan laps(i)en äidile kun osallistuu ja auttaa ja tukee laps(i)en hoidossa ja kasvatuksessa ja miten suuremmoinen kumppani hän onkaan lapsien äidille jne (Kuinka monen naisen kohdalla ihaillaan samalla tavoin suhteessa mieheen ja lasten isään?)
Ta sitten surkutellaan, että miten kauhea ja hirveä laps(i)en äiti on; taaskin varmaan Brysselisää tai Helsingissä, eikä laps(i)ensa luona. Kunnes joku muistuttaa, että ni-.in on han taps(i)en isäkin olemassa ja hän luultavsti hoitaa ja vastaan lapsen hyvin voinnista kun lapsen äiti on muissa askkareissa mutta on se vaan hienoa ja mahtavaa, että on tällainen mies isänä että vastaa ja huoelhttii laps(i)ensa hyvinvoinnista ja taas ylitetään miten mahtava ja hieno ja erityine mies onkaan.
Miksi ei voi olla vain, että meis hoitaa ja vastaa laps(i)ensa hvvinvonnista ja elosta siinä kuin nainenkin ilams en kummemapaa sukupuolittamista tässä asiassa.
Uskovainen mies
Uusin tutkimus korkeakoulu-opiskelijoista: 59% naisista haluaa perheen, eivät pidä perinteisestä perhemallista, samaan aikaan miehet 69% haluaisivat perheen, suurin ongelma parisuhteen puute.
Junnut on nyt jopa historiallisen jumissa kelojensa kanssa? Please, ei politiikkaa?
Jotkut miehet haluaa lisääntyä, mutta harva haluaa olla vanhempi.
Olen niin lapsirakas ja pidän vilpittömästä mukeloista, mutta 49m- sinkku. Taisi mennä jo ohi, parisuhteet päättyivät.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on nuorena lapsihaaveita. Mutta ei enää 40+ ikäisinä.
Älä nyt, kyllä minä voisin lisääntyä vielä. Neljä tyttöä olen jo saanut exän kanssa aikaiseksi niin olisi se kiva se poikakin saada.
M52
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet haluaa lisääntyä, mutta harva haluaa olla vanhempi.
Tämä. Isyys on monelle status, ei aktiivinen rooli ollenkaan.
Niin, MISTÄ ne haavelilevat kun haaveleilvat lapsesta? Että on kiva perhestatus? Eivät ajattele sitä käytännön työtä ja arkielämää.
Ei haluan matkustaa,pelaa pleikkarilla ja katsoa urheilua.
Pari lasta ois kiva joiden kanssa vois pelata jalkapalloa ja urheilla.
Vierailija kirjoitti:
Uusin tutkimus korkeakoulu-opiskelijoista: 59% naisista haluaa perheen, eivät pidä perinteisestä perhemallista, samaan aikaan miehet 69% haluaisivat perheen, suurin ongelma parisuhteen puute.
Junnut on nyt jopa historiallisen jumissa kelojensa kanssa? Please, ei politiikkaa?
Kertoo minusta vaan elintasosta, kun on ehkäisy helposti saatavilla, kun lapsi ei ole elinehto (se joka hoitaa sinua kun vanhet), voidaan alkaa puhumaan jo omista mielipiteistä, eikä vaan pakollisesta tavasta toimia. Ei tästä pidä olla huolissaan.
Lapsi on miehelle kuin koira lapselle. Kiva leikkiä sen kanssa, mutta äiti (aikuinen) ottaa päävastuun hoidosta.