Onko edes olemassa miehiä, jotka pidemmässä suhteessa haluaa viettää aikaa naisensa kanssa?
Itselelläni takana 3, 18 ja 2 vuotta kestäneet suhteet. Kaikissa on käynyt niin, että jossain vaiheessa mies viihtyy enemmän itsekseen tai kavereidensa kanssa, kuin minun kanssani. Onko niin, että miehet ei yleensäkään kaipaa samanlaista yhdessäoloa?
Kaipaan siis että syödään yhdessä, saunotaan yhdessä, harrastetaan edes jotain yhdessä, kyläillään yhdessä, mutta toki omiakin juttuja on. Sekin sapetti, kun lasten isä liukeni perheen yhteisistä ulkoiluista ja ruokailuista.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtuu yleensä seksielämän kustannuksella. Miehen testosteronitasot laskevat, jos tämä on jatkuvasti yhden naisen seurassa. Tasot puolestaan alkavat nousta jo viikossa, jos mies on naisesta erossa. Siksi kannattaa välillä antaa miehen mennä omia menojaan (ei tarkoita toisiin naisiin, vaikka usein miehet, jotka eivät ymmärrä testosteronisykliä saattavat tuhlata sen vieraaseen naiseen). Ihmisen biologia ei ole muuttunut paljoakaan niistä ajoista, kun elimme savanneilla ja miehet olivat keskenään metsästysreissuilla päiväkausia, tulivat sieltä saaliin kanssa naisensa luokse ja sitten naitiin monta päivää putkeen. Naisten kannattaisi täyttää läheisyydentarpeensa jollain muulla kuin miehellään, jos haluaa tämän olevan mies.
Samaa mieltä. Olen myös sitä mieltä, että miehen pitäisi päästää nainen keskustelemaan ja flirttailemaan muiden miesten kanssa, koska muiden kanssa flirttailu saa naisen taas tuntemaan itsensä halutuksi. Se asia monesti hiipuu pitkässä suhteessa. Se on vain biologiaa. Ihan kuin mieshillä muiden naisten silmäily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies kaipaa naista kuin seksiin. Miettikää nyt oikeasti, miksi muuten mies asuisi naisen kanssa. Naisten hyvän huumorintajun vuoksi vai.
Kaikki muut asiat voi tehdä paremmin yksin tai toisen miehen kanssa.
Miestenhän kantsis alkaa elää pareittain tai kommuuneissa toisten miesten kanssa kämppäkaveripohjalta. Tulis valtavat säästöt.
Seksiä voisi sitten tarvittaessa hakea ”suhteen” ulkopuolelta ihan luvan kanssa.
Ei pareittain elämisestä tule juuri mitään säästöjä ja itsemurhakuutio voittaa vaikka jaetun kolmion 100-0.
Jos eletään kämppäkaveriperiaatteella eli asumisen juoksevat kulut puoliksi, niin siinähän säästyy jo satasia kuussa, kun vertaa asumiseen naisen kanssa. Kun päälle tulee vielä itse naisen takia tulevat kulut, mies säästää vuodessa kymppitonneja, mutta voi silti nauttia väljästi asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miehistä pitävät miehet, jotka eivät uskalla tunnustaa mieltymyksiään, paheksuvat heteroiden hyviä suhteita.Pateettista.
Just. Kun mies ei enää suostukaan naisen ylläpitäjäksi, aletaan haukkua kaappihomoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies kaipaa naista kuin seksiin. Miettikää nyt oikeasti, miksi muuten mies asuisi naisen kanssa. Naisten hyvän huumorintajun vuoksi vai.
Miestenhän kantsis alkaa elää pareittain tai kommuuneissa toisten miesten kanssa kämppäkaveripohjalta. Tulis valtavat säästöt.
Seksiä voisi sitten tarvittaessa hakea ”suhteen” ulkopuolelta ihan luvan kanssa.
Ei pareittain elämisestä tule juuri mitään säästöjä ja itsemurhakuutio voittaa vaikka jaetun kolmion 100-0.
Jos eletään kämppäkaveriperiaatteella eli asumisen juoksevat kulut puoliksi, niin siinähän säästyy jo satasia kuussa, kun vertaa asumiseen naisen kanssa. Kun päälle tulee vielä itse naisen takia tulevat kulut, mies säästää vuodessa kymppitonneja, mutta voi silti nauttia väljästi asumisesta.
Niin mutta yksin asumiseen verrattuna ei säästy mitään ja joutuisi sietämään jotain irtojätkää nurkissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtuu yleensä seksielämän kustannuksella. Miehen testosteronitasot laskevat, jos tämä on jatkuvasti yhden naisen seurassa. Tasot puolestaan alkavat nousta jo viikossa, jos mies on naisesta erossa. Siksi kannattaa välillä antaa miehen mennä omia menojaan (ei tarkoita toisiin naisiin, vaikka usein miehet, jotka eivät ymmärrä testosteronisykliä saattavat tuhlata sen vieraaseen naiseen). Ihmisen biologia ei ole muuttunut paljoakaan niistä ajoista, kun elimme savanneilla ja miehet olivat keskenään metsästysreissuilla päiväkausia, tulivat sieltä saaliin kanssa naisensa luokse ja sitten naitiin monta päivää putkeen. Naisten kannattaisi täyttää läheisyydentarpeensa jollain muulla kuin miehellään, jos haluaa tämän olevan mies.
Minä ottaisin tähän toisen näkökulman.
Naisilla on tapana ihastua miehiin jotka eivät välitä kaveerata naisten kanssa, ellei kuvioihin kuulu seksi. Nämä miehet viihtyvät jätkäporukassa, kenties omaavat sen verran kunnianhimoa ja kilpailuhenkeä ettei pehmoilu takkatulen äärellä kirjat kätösissä sytytä.
Miehet jotka haluavat olla naisen kanssa kuin paita ja peppu, ovat liian epämaskuliinisia naisille.
Mekin ollaan oltu yhdessä noin 35 vuotta, mies sanoi tuossa joskus kännipäissään: Ettet ikinä uskokaan keiden kanssa olen oikein ollut siilain... NE sanat ovat nyt mielessäni ja en tule saamaan ainakaan heti oikeaa vastausta kuinka monen kanssa on pettänyt minua. En usko enää rakkauteen, olemme olleet nuoresta asti yhdessä. Kaikki on ollut vain valhetta.
Mun mies haluaa viettää mun kanssa aikaa ensisijaisesti. Itse haluan viettää muidenkin kanssa aikaa, mutta miehellä ei oikeastaan edes ole kavereita. Musta se outoa.
🇺🇦🇮🇱
Mä ainakin tunnen pariskuntia jotka on kuin liimattuna yhdessä aina eikä mihinkään koskaan lähdetä ilman kumppania, jos niitä edes saa mihinkään ylipäätään lähtemään. Ja nää on siis vanhoja pariskuntia, ei mitään vastarakastuneita. No, hienoahan se on kun viihtyy oman kumppaninsa kanssa. Ihmetyttää vaan miten sellainen on mahdollista? Itse tulisin hulluksi jos pitäisi koko ajan olla yhdessä.
Ollaan oltu kuusi vuotta yhdessä.
Yhteinen perhe-elämä ja yhteinen työpaikka. Silti mieheni kysyy minua mukaan esim.harrastamaan, saunaan, katsomaan yhdessä telkkaa... oikeastaan melkein kaikkeen.
Viihdymme tosi hyvin yhdessä ja meistä kahdesta minä kaipaan enemmän yksinolo/erikseenoloaikaa.
Miehellä on omia kavereita ja harrastuksia, joihin en osallistu. Hän kieltäytyy välillä kaverimenoista, kun haluaa mieluummin ”tuijotella takkaa kirja kädessä kotona”. Ei siksi, että minä pahoittaisin niistä mieltä millään lailla.
Hänen isänsä ja veljensä ovat samanlaisia ”perhe/parisuhde-miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta yksin asumiseen verrattuna ei säästy mitään ja joutuisi sietämään jotain irtojätkää nurkissaan.
Taitaa olla nälssä tai lukutaidossa nyt vikaa?
Kyllä mun mies haluaa olla mun kanssa, ja mä sen kanssa. Me viihdytään tosi hyvin yhdessä, tehdään ja matkustellaan, mökkeillään, harrastetaan, jutellaan, ja ihan tavis parisuhdejuttuja (ruoanlaitto, kävely, seksi). Molemmilla silti kavereita ja mies on varsinkin paljon myös heidän kanssaan (itsekin nään viikottain, mutta tarviin enemmän omaa aikaa). Näin on menty yli 25v.
Mä en oo oikein ikinä ymmärtänyt, miksi olla parisuhteessa, jossa ei halua viettää aikaa sen toisen kanssa. Kai seksisuhteen tms saisi helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mies haluaa olla mun kanssa, ja mä sen kanssa. Me viihdytään tosi hyvin yhdessä, tehdään ja matkustellaan, mökkeillään, harrastetaan, jutellaan, ja ihan tavis parisuhdejuttuja (ruoanlaitto, kävely, seksi). Molemmilla silti kavereita ja mies on varsinkin paljon myös heidän kanssaan (itsekin nään viikottain, mutta tarviin enemmän omaa aikaa). Näin on menty yli 25v.
Mä en oo oikein ikinä ymmärtänyt, miksi olla parisuhteessa, jossa ei halua viettää aikaa sen toisen kanssa. Kai seksisuhteen tms saisi helpommin?
Seksisuhteessa saa vain seksiä.
Mies ei hanki rahaa taloon, korjaa asioita, toimi turvana jos tulee kiistaa naapurin kanssa, jne.
Tässä me yhdessä sohvalla ollaan. Usein ulkoillaan yhdessä, tehdään kaikkea kivaa yhdessä. Kyllä me viihdytään, mutta kyllä me omiakin harrastuksia tehdään. Yhdessä 30++ v.
Mieluimmin eri jutut. Onneks on kaupunkikämppä jonne pääsen karkuun.
M70
Vierailija kirjoitti:
niin miehet esittää tindereissä haluavansa vakavaa parisuhdetta, koska seksisuhteen saisi helpommin.
Ei jaksa innostua enää vuoskymmenien jälkeen. Ollaan kasvatettu erilleen vaimon kanssa. Rutiinihommaa. Tässä ollaa kuin jäitä polttelis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin miehet esittää tindereissä haluavansa vakavaa parisuhdetta, koska seksisuhteen saisi helpommin.
😂
Sitten kun alkukiima on hellittänyt mies yleensä tajuaa miten tylsiä naiset ovat, joten jotain järkevää omaa tekemistä täytyy keksiä jotta mielenterveys säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut 1-2v pitkissä suhteissa, ja nyt tässä viimeisimmässä 7 vuotta. Eroavaisuudet tämän nykyisen ja edellisten suhteiden välillä ovat 3 asiaa.
1. Kaikissa muissa suhteissa paitsi nykyisessä, mies on halunnut vähentää s-kertojen määrää dramaattisesti n.6kk-12kk kuluessa.
2. Missään muussa suhteessa kuin tässä nykyisessä ei ole etukäteen puhuttu tärkeistä asioista, vaan menty vaaleanpunaisten rillien kera "on niin mukavaa kun ollaan niin samanlaiset ettei tarvitse edes puhua mistään vakavasta!"
3. Olemme toistemme parhaat ystävät, sen lisäksi että olemme rakastavaiset ja kumppanit toisillemme, kukapa ei sellaisen kanssa haluaisi viettää aikaansa??
Tuo kolmas kohta on kaksiteräinen miekka. Sitten kun suhde loppuu, menettää rakkaan lisäksi myös parhaan kaverinsa.
Tuosta puuttui oikeastaan vain kohta 4. ”Olette samassa työpaikassa.”
Silloin kummallakaan ei olisi omaa elämää ollenkaan.Kuten huomaat, ihmiset on erilaisia. Minä olen onnellisessa parisuhteessa kahdeksatta vuotta omalla tyylilläni, ja sinä olet...? Noh toivottavasti onnellisena omalla tyylilläsi. Yleensä toisten suhteiden arvostelijoilla menee itsellä aika huonosti omassa suhteessaan. Jos menisi hyvin, olisi tyytyväinen eikä ainakaan kokisi tarvetta mollata nmuiden onnellisia suhteita :)
Itselläni tulee 24 onnellista vuotta täyteen keväällä.
Kuten huomaat, ihmiset on erilaisia. Minä olen onnellisessa parisuhteessa kahdeksatta vuotta omalla tyylilläni, ja sinä olet...? Noh toivottavasti onnellisena omalla tyylilläsi. Yleensä toisten suhteiden arvostelijoilla menee itsellä aika huonosti omassa suhteessaan. Jos menisi hyvin, olisi tyytyväinen eikä ainakaan kokisi tarvetta mollata nmuiden onnellisia suhteita :)