Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi iäkkäänä +35v,lihoo ja laihtuminen on mahdotonta? :(

Vierailija
07.03.2021 |

Ikusesti 100kg.

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, 35 v on vielä nuori :D googlaapa vaikka Linn Lowes, ruotsalainen fitness influencer, täyttää tänä vuonna 34. Luuletko ettei miehet kuolaa häntä enää vuoden päästä (ihan kuin sillä olisi mitään väliäkään :D). Ap vaikutat henkisesti tosi epätasapainoiselta ja kummalliselta. Jatka terapiaa ja yritä hankkia ystäviä eri harrastusporukoista, jotka saisi sut liikkeelle ja positiivisuutta sun elämään. Vaikutat hirveän katkeralta tyypiltä, mikä karkottaa ihmiset luotasi tehokkaammin kuin mikään ikä.

Mä täytän ensi vuonna vasta sen maagisen 30v, johen olen ehkä vähän väärä kommentoimaan mitään, mutta kerron nyt oman elämäntapani jolla pysyn n. 50 kg.

Ensinnäkin, etsi syömisrytmi joka sopii sulle! Jos sulla ei ole nälkä, älä syö, vaikka monet hokevat pakollisista välipaloista ym. Syön itse aamupalan n. klo 12 (puuroa tai jogurttia marjoilla/leipää/munakasta, mitä sattuu tekemään mieli). Seuraavan kerran n. klo 15, yleensä joku bowl jossa esim lohta tai eilisen leftoverit. Illalla klo 18-19 kokataan miehen kanssa jotain kasvis/kalaruokaa, pastaa, tai tehdään itse pizzaa tai hamppareita, joskus kävellään iltalenkki ravintolaan hakemaan take awayta. Jos tekee mieli makeaa, syön suklaapatukan. Joka aterialle kasviksia tai marjoja jos mahdollista. Normaalipäivälle kaloreita tulee ehkä 1500, mutta pienikokoisena kulutuksenikin on pientä. Käyn juoksemassa pari krt viikossa, kotitreenejä toiset pari krt viikossa, joka päivä käyn kävelyllä edes kerran, askelia väh 7000.

Kokeile eri rytmejä ja ruokamääriä ja koita löytää itsellesi sopiva tapa elää, jossa saat nautintoa ilman pakollisia dieettejä tai älytöntä ahmimista. Kerran viikossa on ihan ok syödä mitä huvittaa jos muut päivät elät terveellisesti. Tsemppiä ap.

Neuvot turhaan, AP on trolli joka avaa tätä samaa keskustelua joka päivä.

Vierailija
122/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman liikunta ei laihdu. Itse olen yrittänyt täällä laihtua kuukausia tuloksetta 10kg. Nyt aloitin aktiivisen salin ja kumma juttu kun paino alkaa heti putoamaan. Mulla liikunta poistaa jumit, palelut, aineenvaihdunta vilkastuu ja vetreytyy.

En käsitä mihin perustuu että liikunta ei laihduta. Tottakait se laihduttaa jos vertaa siihen että makaa sohvalla koko päivän!! Kiinteyttää mukavasti, on vetreämpi olo. Energia kuluu!!

Mulla liikunta vaan lihotti. Sen kilon per kuukausi. Nyt kun olen ollut kuukauden ilman mitään liikuntaa, nii paino pysynyt samana.

Ap

Ok, ilmankos kaikki urheilijat ja aktiiviliikkujat ovat hirveän lihavia..*huokaus*

No minulla se vaikutti niin, minkäs teet enää jälkeenpäin? Enää en aio turhaan liikkua.

Joo, älä missään nimessä liiku enää yhtään! Sun kannattaa keskittyä nyt vaan siihen syömiseen, onhan se sinun ainoa onni. Itsehän sinä itsesi kannat. 

Jotenkin tuntuu, että olet kuin ne hengenvaarallisesti lihavat -ohjelman tyypit, mikään neuvo, ohjeistus tai silkka tieto painon pudotuksen keinoista ei mene perille. Ihan sama kuin yrittäisi selittää kissalle tähtitiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tällä tarkoitettiin että kaikkien pitää näyttää Linnltä, vaan että kropan kunto ei ole iästä kiinni. Olen ollut ylipainoinen 28 v asti ja nyt pian 37 v paremmassa kunnossa kuin ikinä koska olen löytänyt liikunnan ilon ja samanhenkisiä ystäviä. Jos joku nyt miesten huomiota kaipaa, niiin sitäkin tulee nykyään reippaasti enemmän kuin nuorena pullukkana.

En myöskään vertaa itseäni muihin, vaikka seuraan kauniita ja inspiroivia tyyppejä instassa ja mietin itsekseni että vau, maailmassa on upeita naisia. Olen kuitenkin tyytyväinen itseeni enkä koe elämää kilpailuna muita naisia vastaan

Pientä itsepetosta, kukaan ei kato 37v naista :'D

mieluummin vaikka sitä 28v pullukkaa. Voi kulta, kyllä ne rypyt näkyy

Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta kyllä katsoo :) Suurimmalla osalla 37 vuotiaalla ei edes ole näkyviä ryppyjä. Ja ikävä kyllä  "pullukkuus" on kuitenkin monelle miehelle se turnoff.

Minkä ikäinen muuten olet..?

25 vuotta, enkä aio elää yli 35 vuotiaaksi :) En halua olla vanha ja ruma.

Vierailija
124/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tällä tarkoitettiin että kaikkien pitää näyttää Linnltä, vaan että kropan kunto ei ole iästä kiinni. Olen ollut ylipainoinen 28 v asti ja nyt pian 37 v paremmassa kunnossa kuin ikinä koska olen löytänyt liikunnan ilon ja samanhenkisiä ystäviä. Jos joku nyt miesten huomiota kaipaa, niiin sitäkin tulee nykyään reippaasti enemmän kuin nuorena pullukkana.

En myöskään vertaa itseäni muihin, vaikka seuraan kauniita ja inspiroivia tyyppejä instassa ja mietin itsekseni että vau, maailmassa on upeita naisia. Olen kuitenkin tyytyväinen itseeni enkä koe elämää kilpailuna muita naisia vastaan

Pientä itsepetosta, kukaan ei kato 37v naista :'D

mieluummin vaikka sitä 28v pullukkaa. Voi kulta, kyllä ne rypyt näkyy

Ei 37 vuotiailla normaalisti mitään ryppyjä edes ole :D ellei nyt ole joku reippaasti alkoa käyttävä/tupakoitsija/auringon palvoja ollut vuosikaudet. Nyt netti kiinni ja ulos oikeaan maailmaan!

Vierailija
125/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hoikkana ja "iäkkäänä" näyttää paremmalta kuin nuorempana, jos silloin oli ylipainoinen. Mutta esimerkiksi minä olin hoikka jo nuorena. Vertaan siis itseäni nuorempaan hoikkaan minään, ja kyllä siinä ero on vain valtava. Olen nyt fyysisesti paremmassa kunnossa, minulla on lihaksia ja parempi kunto, mutta en mitenkään pärjää nuoruuden itselleni. Kyllä iällä on valtava merkitys siinä, miten tasaiselta iho esimerkiksi näyttää, onko raskausarpia, selluliittia tai roikkuvat allit tai onko rinnat kiinteät imetysten jäljiltä. 

Vanhenemisessa ei ole mitään hävettävää. Ei tarvitse olla yhtä hyvännäköinen kuin 20v. En tosiaan pidä siitä, että verrataan 40v naista 20v:een ja vaaditaan, että molempien tulisi näyttää samanlaiselta. 

Vierailija
126/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hoikkana ja "iäkkäänä" näyttää paremmalta kuin nuorempana, jos silloin oli ylipainoinen. Mutta esimerkiksi minä olin hoikka jo nuorena. Vertaan siis itseäni nuorempaan hoikkaan minään, ja kyllä siinä ero on vain valtava. Olen nyt fyysisesti paremmassa kunnossa, minulla on lihaksia ja parempi kunto, mutta en mitenkään pärjää nuoruuden itselleni. Kyllä iällä on valtava merkitys siinä, miten tasaiselta iho esimerkiksi näyttää, onko raskausarpia, selluliittia tai roikkuvat allit tai onko rinnat kiinteät imetysten jäljiltä. 

Vanhenemisessa ei ole mitään hävettävää. Ei tarvitse olla yhtä hyvännäköinen kuin 20v. En tosiaan pidä siitä, että verrataan 40v naista 20v:een ja vaaditaan, että molempien tulisi näyttää samanlaiselta. 

Kuka 40v nainen on oikeasti onnellinen siitä, että häviää kaikessa 20v naiselle. Niinpä. Ei kukaan.

Vierailija
127/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....😂😂😂mahdotonta😂😂😂😂.......iäkkäänä........😂😂😂😂😂🤭

Vierailija
128/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ankea elämä, jos koko ajan pitää kilpailla kaikkien, jopa vuosikymmeniä nuorempien naisten kanssa. 😲

Vierailija
129/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti kaikki laihtuu jos on pakko. Esim jos ruoka loppuu.

Vierailija
130/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puskan marjat. Ikävuosistakin tehdään tekosyy ja oikeutus lihomiselle. Ei liho jos ei anna itsensä lihoa. 

Ja varmaan joku on jo osannut kertoa senkin että 35+ ei tosiaan ole iäkäs. Itse 56 ja kappas vaan kun ei ole tuollaista ihmeellistä automaattilihomista tapahtunut!? Varmaan geeneistäkin kiinni mutta en ole muuttanut ruokailu- tai liikuntatottumuksia mihinkään ja samanpainoinen ja -kokoinen olen kuin kolmekymppisenä, ja kevyempi/hoikempi kuin alle kaksvitosena. 

Kun nainen täyttää 35v niin on alinta ihmis saastaa. Miehet ei silloin enää vilkaisekaan, mitä järkeä syödä askeettisesti? Eli vanhan naisen Ainoa ilo elämässä syöminen.

Miehet kyllä vilkaisee, katsoo ja rakastuukin.

Mä ainakaan en syö askeettisesti, pari kertaa viikossa pizzaa, joka päivä suklaata, ihan mitä mieli tekee. 

Vierailija
131/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puskan marjat. Ikävuosistakin tehdään tekosyy ja oikeutus lihomiselle. Ei liho jos ei anna itsensä lihoa. 

Ja varmaan joku on jo osannut kertoa senkin että 35+ ei tosiaan ole iäkäs. Itse 56 ja kappas vaan kun ei ole tuollaista ihmeellistä automaattilihomista tapahtunut!? Varmaan geeneistäkin kiinni mutta en ole muuttanut ruokailu- tai liikuntatottumuksia mihinkään ja samanpainoinen ja -kokoinen olen kuin kolmekymppisenä, ja kevyempi/hoikempi kuin alle kaksvitosena. 

Kun nainen täyttää 35v niin on alinta ihmis saastaa. Miehet ei silloin enää vilkaisekaan, mitä järkeä syödä askeettisesti? Eli vanhan naisen Ainoa ilo elämässä syöminen.

Mä ainakaan en syö askeettisesti, pari kertaa viikossa pizzaa, joka päivä suklaata, ihan mitä mieli tekee. 

Pakko tyytyä vanhaan, kun nuorempaa ei saa?

Vierailija
132/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tyytyä vanhaan, kun nuorempaa ei saa?

Tämä se oikea syy on.

Vierailija
133/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka 40v nainen on oikeasti onnellinen siitä, että häviää kaikessa 20v naiselle. Niinpä. Ei kukaan.

Mä olin onnellisempi 40v kuin 20v:)

20v olin olemattoman pieni ja siro enkä ollenkaan tuntenut itseäni kauniiksi. Epävarma naisellisuudestani ja viehättävyydestäni.

38v:nä mun painoni normalisoitui bmi 21 ja sain lopultakin rinnat:) Vaikka lapsia oli jo 3 rinnat kasvoi vasta kun paino nousi. Tuohon aikaan olin ehdottomasti upeimmillani kaikin tavoin.

Eikä mun viehättävyys ole vielä 20 vuotta myöhemminkään ilmeisesti lopahtanut:) Edelleenkin saan positiivisia kommentteja nuoremmilta tai max ikäisiltäni miehiltä. Omakin puoliso nuorempi.

Kyllä se onmuu kuin ikä mikä naisessa on kiinnostavinta

Vierailija
134/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu hormoneista. Ruoka vaikuttaa hormoneihin. Kokeile syödä kohtuuterveellisesti mutta vain kolmesti päivässä.

Alapeukuttajat on pihalla.

Vierailija
135/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, 35 v on vielä nuori :D googlaapa vaikka Linn Lowes, ruotsalainen fitness influencer, täyttää tänä vuonna 34. Luuletko ettei miehet kuolaa häntä enää vuoden päästä (ihan kuin sillä olisi mitään väliäkään :D). Ap vaikutat henkisesti tosi epätasapainoiselta ja kummalliselta. Jatka terapiaa ja yritä hankkia ystäviä eri harrastusporukoista, jotka saisi sut liikkeelle ja positiivisuutta sun elämään. Vaikutat hirveän katkeralta tyypiltä, mikä karkottaa ihmiset luotasi tehokkaammin kuin mikään ikä.

Mä täytän ensi vuonna vasta sen maagisen 30v, johen olen ehkä vähän väärä kommentoimaan mitään, mutta kerron nyt oman elämäntapani jolla pysyn n. 50 kg.

Ensinnäkin, etsi syömisrytmi joka sopii sulle! Jos sulla ei ole nälkä, älä syö, vaikka monet hokevat pakollisista välipaloista ym. Syön itse aamupalan n. klo 12 (puuroa tai jogurttia marjoilla/leipää/munakasta, mitä sattuu tekemään mieli). Seuraavan kerran n. klo 15, yleensä joku bowl jossa esim lohta tai eilisen leftoverit. Illalla klo 18-19 kokataan miehen kanssa jotain kasvis/kalaruokaa, pastaa, tai tehdään itse pizzaa tai hamppareita, joskus kävellään iltalenkki ravintolaan hakemaan take awayta. Jos tekee mieli makeaa, syön suklaapatukan. Joka aterialle kasviksia tai marjoja jos mahdollista. Normaalipäivälle kaloreita tulee ehkä 1500, mutta pienikokoisena kulutuksenikin on pientä. Käyn juoksemassa pari krt viikossa, kotitreenejä toiset pari krt viikossa, joka päivä käyn kävelyllä edes kerran, askelia väh 7000.

Kokeile eri rytmejä ja ruokamääriä ja koita löytää itsellesi sopiva tapa elää, jossa saat nautintoa ilman pakollisia dieettejä tai älytöntä ahmimista. Kerran viikossa on ihan ok syödä mitä huvittaa jos muut päivät elät terveellisesti. Tsemppiä ap.

Linn Lowes tekee sitä työkseen. Hänen tehtävänän on pysyä hyvän pienissä rasvoissa, että rahavirta jatkaa tuloaan. Tavallinen työssäkäyvä ihminen on eri juttu. 

Toisekseen kyllä väitän, että siinä 35v-36v monella tulee yhtäkkisen vanhenemisen kausi. Itselläni ainakin keho alkanut nyt 36v toimia eri tavalla. Iho on veltostunut ja harmaantunut, ekat rypyt, vyötärölle on tullut ensimmäistä kertaa jenkkakahvat, vaikka paino on sama kuin ennenkin, olen alkanut hikoilla paljon enemmän, en palele yhtä paljon jne. Aineenvaihdunnassakin varmasti tapahtuu muutoksia eli keho alkaa käydä hitaammin ja kalorimäärää pitäisi pystyä sopeuttamaan uuteen tilanteeseen. Silti juuri nyt elämä on kaikista kiireisintä, aikaa itselle on vähän, työ vie energiaa ja loput jäljelle jäävät voimat vie lapset. 

Olen aina ollut hoikka ja pysynyt suhteellisen hoikkana helposti. Nyt joudun taistelemaan sen kanssa paljon enemmän. 

Tämän huomannut! Olen aina ollut 170/60. Viime vuoden juhannuksena lihoin 2 kg ja ajattelin, että lähtee se pois. No ei lähtenyt. Jouluna myös tuli 2 kg, joka edelleen vyötäröllä. Nyt mitat 170/64. Ei vieläkään ylipainon puolella, mutta tästä se lähtee...

Vierailija
136/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linn Lowes tekee sitä työkseen. Hänen tehtävänän on pysyä hyvän pienissä rasvoissa, että rahavirta jatkaa tuloaan. Tavallinen työssäkäyvä ihminen on eri juttu. 

Toisekseen kyllä väitän, että siinä 35v-36v monella tulee yhtäkkisen vanhenemisen kausi. Itselläni ainakin keho alkanut nyt 36v toimia eri tavalla. Iho on veltostunut ja harmaantunut, ekat rypyt, vyötärölle on tullut ensimmäistä kertaa jenkkakahvat, vaikka paino on sama kuin ennenkin, olen alkanut hikoilla paljon enemmän, en palele yhtä paljon jne. Aineenvaihdunnassakin varmasti tapahtuu muutoksia eli keho alkaa käydä hitaammin ja kalorimäärää pitäisi pystyä sopeuttamaan uuteen tilanteeseen. Silti juuri nyt elämä on kaikista kiireisintä, aikaa itselle on vähän, työ vie energiaa ja loput jäljelle jäävät voimat vie lapset. 

Olen aina ollut hoikka ja pysynyt suhteellisen hoikkana helposti. Nyt joudun taistelemaan sen kanssa paljon enemmän. 

Tämän huomannut! Olen aina ollut 170/60. Viime vuoden juhannuksena lihoin 2 kg ja ajattelin, että lähtee se pois. No ei lähtenyt. Jouluna myös tuli 2 kg, joka edelleen vyötäröllä. Nyt mitat 170/64. Ei vieläkään ylipainon puolella, mutta tästä se lähtee...

Ja siis 37 v. olen.

Vierailija
137/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille keski-ikää lähestyville ja muillekin suosittelen Kaisa Jaakkolan kirjaa Hormonidieetti. Kirja kuvaa erinomaisesti hormonien vaikutuksesta painonhallintaan. Lihominen ja ongelmat painonpudotuksessa eivät ole vain yhdestä asiasta kiinni, vaan tekijöitä on useita. Kirja myös kertoo, miksi laihtuminen on niin helkatin vaikeaa neli-ja viisikymppisenä.

Vierailija
138/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soopaa. Olen juuri kuusikymppinen ja ruokavaliolla ja liikunnalla poistin ylimääräiset kymmenen kiloa ihannepainoon. Hitaasti, varmasti, helposti kymmenessä kuulaudessa. Dieetit ovat huuhaata.

Vierailija
139/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen nainen on iäkäs vaikka mummelit täällä yrittävät väittää, että 35v täti on nuori, jotta eivät itseään tuntisi toinen jalka haudassa oleviksi.

Samanikäinen mies on toki täysi kakara vielä.

Vierailija
140/160 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on varmaan just tuo ikä. Kun toinen jalka on jo niin syvällä haudassa niin ei siinä paljon ole vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän