Miksi iäkkäänä +35v,lihoo ja laihtuminen on mahdotonta? :(
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä (ja huomattavasti vanhempanakin) painoin 52kg. Ei tuossa vaiheessa ikä lisää painoa van se mitä syöt🤣
Sitten kun ikää on 60v alka olemaan vaikeuksia pysyä normaalipainossa
n61v
Onhan se helppoa, kun ruoka on pelkkää polttoainetta. Meille joillekin se on ainoa syy nousta aamulla sängystä. Ap
No ei todellakaan ole pelkkää polttoainetta!
Ruoka on yksi elämäni tärkeimmistä elämyksistä! Jokainen suupala pitää olla nautinto, jokainen ruoka rakkaudella laitettu ja mielellään perheen tai ystävien kanssa jaettu. Jopa kasvatan osan ruuastamme itse tai poimin metsästä. Hyvin tehty, hyvistä raaka-aineista, tutkimusmatka ympäri maailmaa omassa keittiössä. Joka päivä.
Mun mielestä tankkaamista on nimenomaan lihavien mättöruuat joissa määrä on laatua tärkeämpää. Ihan sama mitä suuhunsa pistää!
Jos nauttisit elämästä, niin ostaisit marjat helposti pakastealtaasta. Ap
Tai sitten arvostan myös marjanpoiminnassa saatua liikuntaa ja "pään tyhjennystä" luontoelämyksen lisäksi ja saan siitä nautintoa enemmän kuin Prisman kylmäaltaasta:)
Taas yksi syy miksi olen normaalipainoinen ja sinä ilmeisesti et;D
Tämä on totta, olen lihava koska haluan nauttia elämästä. Sinä olet laiha, koska olet askeetti ja nautit kärsimyksestä. Olisipa mulla sun geenit :(
Ap
No, sä olet ilmeisesti ollut aina lihava. Itse taas olen ollut aina liikuntaa harrastava ja hoikka. N35
Vierailija kirjoitti:
No, sä olet ilmeisesti ollut aina lihava. Itse taas olen ollut aina liikuntaa harrastava ja hoikka. N35
Nuorena olin kaikkea välillä 58kg-67kg. Säännöllisesti oksentelin,jotta sain painon pidettyä. Lapsen syntymän jälkeen oli pakko lopettaa, en halunnut olla bulimikko äiti. Eli nyt pelkästään ahmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
35 vuotiaana iäkäs, miiiitääääää
Tällä palstalla 35-vuotias on iäkäs, jolla ei ole kummoista ihmisarvoa enää jäljellä. Olitpa sitten mies tai nainen.
Ikääntyessä aineenvaihdunta hidastuu, mikä vaikutta kulutukseen. Toisaalta ikääntyessä elintaso tuppaa nousemaan, jolloin on mahdollisuus herkutella eri tavoin esim. juustoa, viiniä jne.
Ei laihtuminen iän karttuessa mahdotonta ole. Kuten muillakin se vaatii tahdonvoimaa ja aitoa halua. Itse tuppasin vuosien saatossa usein miettimään, että voisi keventää. No, ajatus kantoi päivän kaksi ja en juuri mitään muuttanut. Vähemmän yllättäen en keventynyt. Viime keskuussa otin itseä niskasta kiinni ja päätin, että nyt tämä tyyppi laihtuu terveellisemmälle tasolle. Samalla totesin ettei pari kymppisenä tehdyt lihaskuntoharjoitukset enää 20+ vuotta myöhemmin auta. Kun rasvaa kertynyt ja lihasta kadonnut, niin tilanne oli oikeasti huono. Puoli vuotta kalorivajetta ja painoa tippui. Nyt kolme kuukautta ollut ylläpitoa. Edelleen punnitsen itseni viikottain ja mietin syömisiäni.
Eipä tässä ole läskiä näkynyt sen enempää kuin nuorempanakaan näin nelikymppisenä. Kyllä se vaikuttaa minusta vähän tekosyyltä että vanhemmiten muka lihoaisi eikä pysty enää laihduttaa. Moni iän myötä laiskistuu ja jää kotiin sohvalle katselemaan kaikenmaailman Putouksia ja Tanssii Tähtien Kanssoja kaikenlaisten herkkujen kanssa.
Puskan marjat. Ikävuosistakin tehdään tekosyy ja oikeutus lihomiselle. Ei liho jos ei anna itsensä lihoa.
Ja varmaan joku on jo osannut kertoa senkin että 35+ ei tosiaan ole iäkäs. Itse 56 ja kappas vaan kun ei ole tuollaista ihmeellistä automaattilihomista tapahtunut!? Varmaan geeneistäkin kiinni mutta en ole muuttanut ruokailu- tai liikuntatottumuksia mihinkään ja samanpainoinen ja -kokoinen olen kuin kolmekymppisenä, ja kevyempi/hoikempi kuin alle kaksvitosena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä (ja huomattavasti vanhempanakin) painoin 52kg. Ei tuossa vaiheessa ikä lisää painoa van se mitä syöt🤣
n61v
Onhan se helppoa, kun ruoka on pelkkää polttoainetta. Meille joillekin se on ainoa syy nousta aamulla sängystä. Ap
Ruoka on yksi elämäni tärkeimmistä elämyksistä! Jokainen suupala pitää olla nautinto, jokainen ruoka rakkaudella laitettu ja mielellään perheen tai ystävien kanssa jaettu. Jopa kasvatan osan ruuastamme itse tai poimin metsästä. Hyvin tehty, hyvistä raaka-aineista, tutkimusmatka ympäri maailmaa omassa keittiössä. Joka päivä.
Mun mielestä tankkaamista on nimenomaan lihavien mättöruuat joissa määrä on laatua tärkeämpää. Ihan sama mitä suuhunsa pistää!
Tai sitten arvostan myös marjanpoiminnassa saatua liikuntaa ja "pään tyhjennystä" luontoelämyksen lisäksi ja saan siitä nautintoa enemmän kuin Prisman kylmäaltaasta:)
Tämä on totta, olen lihava koska haluan nauttia elämästä. Sinä olet laiha, koska olet askeetti ja nautit kärsimyksestä. Olisipa mulla sun geenit :( Ap
Askeetti en todellakaan ole, enemmänkin hedonisti! Mistähän mä kärsin?
Tässä juuri syön munakasta savulohella ja parsalla ja jälkkäriksi otan maitokahvin eilen leipomallani pikkuleivällä. Päivälliseksi tulossa mureketta ja kanttarellirisottoa salaatin kanssa, iltakahville pala jäätelöä. Takkatuli roihuaa ja kohta laitan äänikirjan taas päälle, tänään ei ole töitäkään.
Laitas oma gourmetmenusi niin vertaillaan
Ihan keksittyähän tuo lihominen ikääntymisen myötä muka jonkun heikentyneen aineenvaihdunnan takia on. Kumma juttu että niinkin hiljattain kuin 50 vuotta sitten ei ikääntyminen hidastanut kenenkään aineenvaihduntaa.
Vierailija kirjoitti:
Puskan marjat. Ikävuosistakin tehdään tekosyy ja oikeutus lihomiselle. Ei liho jos ei anna itsensä lihoa.
Ja varmaan joku on jo osannut kertoa senkin että 35+ ei tosiaan ole iäkäs. Itse 56 ja kappas vaan kun ei ole tuollaista ihmeellistä automaattilihomista tapahtunut!? Varmaan geeneistäkin kiinni mutta en ole muuttanut ruokailu- tai liikuntatottumuksia mihinkään ja samanpainoinen ja -kokoinen olen kuin kolmekymppisenä, ja kevyempi/hoikempi kuin alle kaksvitosena.
Tuossa on keski-ikäisille naisille motivoiva video. Olen itse vasta 35-vuotias (ja iäkäs) ja toi video inspiroi minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on keski-ikäisille naisille motivoiva video. Olen itse vasta 35-vuotias (ja iäkäs) ja toi video inspiroi minuakin.
Mua ei inspiroi. Masentaa vaan, ja tekee mieli ahmia lisää ja toivoa kaikkea pahaa niille jotka onnistuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä niiden herkkujen mässyttäminen, sokeri pois kokonaan. Tarkkaile syömistäsi muutenkin, syö runsaasti vihreitä ja kaikenlaisia kasviksia. Vähennä turhia ja nopeita hiilareita kuten leipää, pastaa ja perunaa, yms. Syö sopivassa suhteessa lihaa (tai kasviproteiinia) ja terveellisiä rasvoja. Sisällytä ruokavalioosi esim. pähkinöitä, marjoja, vaikkapa yksi hedelmä päivässä. Pienennä annoskokoja tai harvenna ruokailukertoja, kokeile esim. 18:6 rytmiä ruokailuun. Voit syödä ihan normaalimäärän kaloreita päivässä. Ei dieettejä vaan kokonaisvaltainen elämäntapamuutos. Kävele päivässä vaikkapa se 10 000 askelta. Ei tarvitse edes mitään raskasta liikuntaa harrastaa, ellei sitten erityisesti halua. Mikäli harrastaa enemmänkin liikuntaa niin sitten ruoka-annoksia/kalorimäärää täytyy lisätä sen mukaan. Itsensä näännyttäminen ei auta mitään, ja päinvastoin helposti aiheuttaa ahmimishaluja kun kroppa käy miinuskaloreilla.
Vaatii tietysti itsekuria ja sinnikkyyttä, pelkkä toivominen ja palstalle kirjoittaminen ei auta. Takaan 100%:sti että painosi tulee laskemaan. Jos ahdistaa niin joskus voi pitää vaikkapa fuskupäivän. Ja jos yhtenä päivänä sortuu, niin se ei ole mikään epäonnistuminen, jatkaa vain seuraavana päivänä normaalisti. Mutta mikäli noudatat elämäntapamuutostasi säntillisesti niin jokusen viikon jälkeen tuskin tekee edes mieli mitään herkkupäiviä.
10000 askelta on aika vähän, mutta ehkä se alkuun riittää. Itsestä tuo kävely varsin tylsää, polkupyörällä ehtii nähdä maisemia, sopii lihavallekin pyöräily. Suositan jos vain asuu alueella jossa eivät katoa.
Soutaminen mukavaa myös, mutta venettä ei ole enää itsellä, uiminen olisi hauskaa kanssa muttei viitsi korona-aikana käydä uimahallissa eikä avantokaan houkuta.
Jollei venettä ole, joissain kalastuskerhoissa on veneitä joita jäsenet voivat käyttää, keväisin kaupungit myyvät väärille paikoille jätettyjä ja takavarikoituja veneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n61v
Tämä on totta, olen lihava koska haluan nauttia elämästä. Sinä olet laiha, koska olet askeetti ja nautit kärsimyksestä. Olisipa mulla sun geenit :( Ap
Tässä juuri syön munakasta savulohella ja parsalla ja jälkkäriksi otan maitokahvin eilen leipomallani pikkuleivällä. Päivälliseksi tulossa mureketta ja kanttarellirisottoa salaatin kanssa, iltakahville pala jäätelöä. Takkatuli roihuaa ja kohta laitan äänikirjan taas päälle, tänään ei ole töitäkään.
Mitkä on annos määrät, varmasti tosi pienet? Mulla tulee pienistä annoksista vaan paha mieli. Jäätelöä menee jälkkäriksi se puoli litraa, näin esimerkkinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, silikoni bimbo videon pitäisi motivoida taviksia? Taattua av mammaa, voi jeesus
Otin kierukan nelikymppisenä ja paino nousi viisi kiloa. Painoin 58 kiloa ennen kierukkaa ja nyt 63.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen täyttää 35v niin on alinta ihmis saastaa. Miehet ei silloin enää vilkaisekaan, mitä järkeä syödä askeettisesti? Eli vanhan naisen Ainoa ilo elämässä syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, silikoni bimbo videon pitäisi motivoida taviksia? Taattua av mammaa, voi jeesus
Sä olet ilmeisesti Katsomatta paskaa -mamma. Siinä videolla oli haastateltu myös "tavallisia" naisia. Yksi oli esimerkiksi lentoemäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n61v
Mitkä on annos määrät, varmasti tosi pienet? Mulla tulee pienistä annoksista vaan paha mieli. Jäätelöä menee jälkkäriksi se puoli litraa, näin esimerkkinä.
Ap
Se että syön normaaleja annoksia ei tee minusta askeettia. Tuossahan se vika juuri on miksi et laihdu. Mulla normipaketti jäätelöä riittää 4 annokseen, eli tuplasti pidempään kuin sinulla.
Risottoa 150g, lihaa samoin, salaattia iso kasa. 2 munan munakas, savulohta 100g, 4 parsaa (niitä olisi voinut olla enemmänkin), 1 pikkuleipä. Siinä tämän päivän annoskoot lounaan ja päivällisen osalta.
Ks esim Ruokatieto.fi erilaiset keskiverto annoskoot. Jos syö enemmän voi vain katsoa peiliin ja ihmetellä miksi lihoo:)
Vierailija kirjoitti:
Iäkäs 35v😂😂😂 Keski-iässä, silloin kun siis oikeasti on keski-ikäinen, naiselle kerääntyy rasvaa ja lihoo herkemmin. Toki ei kaikille niin käy, joillakin meistä vain on erilaiset geenit. Ärsyttää nämä just 3kymppiset jotka täällä kirjoittelevat asioista, joista eivät vielä tiedä mitään ja se oma kokemus on ainoa oikea. Kun olette aikuisia, ymmärrätte mitä tarkoitan.
Kyllä se on syömisen lisääntyminen ja liikkumattomuuden lisääntyminen. Osa on hyvässä kunnossa ja aktiivinen koko elämänsä ja toiset sitten turpoo... ja ihmettelee miksi.
Olen 39-vuotias mies ja painan 60 kg, saman kokoinen olin vuonna 2000 kun menin armeijaan. En ole aikonut lihottaa itseäni myöhemminkään.