Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni ei osoita empatiaa ulosoton aikana

Vierailija
07.03.2021 |

Eikä ole kyse ihan pikkuveloista, vaan ylivelkaannuin henkisten vaikeuksieni vuoksi niin, että kokonaissaldo oli noin 25 000 e. Nyt onneksi noin 3 300 e, eli jaksan vielä jotta pääsen kuiville. Eli noin 4,5 vuotta ulosottoa takana sitten kun velat maksettu.

Ystäväni reaktio kun puin asiaa ennen ulosottoon joutumista, oli välinpitämätön: "Meillä kaikilla on omat vaikeutemme." Ja hän on itse elänyt varsin suojattua elämää. Häntä enemmän tienaava miehensä kuulemma maksaa vesilaskunkin, eikä ystäväni oikein tiennyt paljon lasku on, kun "miehensä maksaa sen".

Eikä ystäväni näytä tajuavan että uo kestänyt jo yli 4 vuotta. Luulisi hänen jo tuon perusteella tajuavan, että pikkujutusta ei ole kyse. Vaan ei mitään kysymystä miten jaksan, joko kohta helpottaa tms.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se velkaantuminen on ihan sun oma syy. Et olis ottanut niitä pikavippejä ja osamaksuja. Ei riittäisi multakaan empatiaa.

Vierailija
2/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisten pitäisi sinua kehua itse aiheutetusta ongelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä empatiaa tuossa tulisi osoittaa? Aika harvassa on ne joilla summa pääsee kertymään tuollaiseksi ilman että se on omaa syytä...

Vierailija
4/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa voi osoittaa nimenomaan sillä, että ymmärtää ihmisen olevan erehtyväinen, eikä potki jo maassa makaavaa. Täältä sitä on aloittajan kuitenkin turha hakea. 

Vierailija
5/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä empatiaa tuossa tulisi osoittaa? Aika harvassa on ne joilla summa pääsee kertymään tuollaiseksi ilman että se on omaa syytä...

No toivottavasti sinulle tulee joskus henkisiä vaikeuksia elämässä. Mutta minäpä selviän tästä loppuun asti. 

Ap

Vierailija
6/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisten pitäisi sinua kehua itse aiheutetusta ongelmasta.

Ainakin pitäisi kehua siitä että on jaksanut selvitä tämän(kin) läpi yksinäisenä ja jaksanut käydä töissä maksaakseni velkani pois.

Ap

Vierailija
7/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitäs ymmärtää ja sääliä velkasta, joka hoitanut asiansa huonosti

Pari kaveria kitisee, kun ovat ulosotossa. Jaksavat valittaa sitä, kun kukaan ei ymmärrä.

Syy miksi nämä sankarit on siellä kierteessä on, kun ovat ottaneet pikavippejä ja muuta pikkulainaa sen takia, että pääsee BAARIIN ja ostamaan TUPAKKAA. Noiden pikavipit ja pikkulainat muualta on mennyt kirjaimellisesti maksaan ja keuhkoihin.

Ymmärtäisin jos olis pitänyt ostaa esim ruokaa jne. Ei oikein jaksa kuunnella ja ymmärtää niiden vaikeuksia ja sääliä.

Toinen narisi kerran kunnolla, kun ei ole varaa tehdä mitään. Sanoin, että olisko sillon kannattanu odottaa palkkapäivää, että pääset juopottelemaan ilman velkaa. Mutta kun aina piti päästä just silloin.

Vierailija
8/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sun kaverin velka, jep

Vierailija
9/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti sinulle tulee joskus henkisiä vaikeuksia elämässä. Mutta minäpä selviän tästä loppuun asti. 

Ap

Mulla on paljonkin ”henkisiä” ongelmia, mielenterveysongelmiksi myös kutsutaan, mutta ikinä en ole velaksi ostanut tai pikavippejä ottanut. Tuollainen velkaantuminen osoittaa jo jonkinlaista tyhmyyttä.

Vierailija
10/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se velkaantuminen on ihan sun oma syy. Et olis ottanut niitä pikavippejä ja osamaksuja. Ei riittäisi multakaan empatiaa.

En ehkä sinun kaltaisia "ystäviä" lisää kaipaisikaan. 

Ap

Vierailija
11/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on paljonkin ”henkisiä” ongelmia, mielenterveysongelmiksi myös kutsutaan, mutta ikinä en ole velaksi ostanut tai pikavippejä ottanut. Tuollainen velkaantuminen osoittaa jo jonkinlaista tyhmyyttä.

Jep, puhut noin tietämättä taustoistani mitään. Älykästä tosiaan.

Ap

Vierailija
12/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä voi olla vaikka syöpä.

Vierailija
13/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sun kaverin velka, jep

Niin, eihän mikään myöskään ole kaverisi sairaus, menehtynyt lähiomainen jne. 

Ap

Vierailija
14/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muiden velkoja mieti vaan makselen omaani. Se on asuntolaina.

Vierailija
15/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No, kerro ihmeessä ne taustat. Olit psykoosissa ja jumala käski ottaa pikavipin jos toisenkin?

Vierailija
16/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta itse olet kussut asiasi, miksi sinun pitäisi saada symbatioita osaksesi?

Vierailija
17/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiaa voi osoittaa nimenomaan sillä, että ymmärtää ihmisen olevan erehtyväinen, eikä potki jo maassa makaavaa. Täältä sitä on aloittajan kuitenkin turha hakea. 

Empatiaa voi osoittaa silläkin että ei kuulustele ystävältä miten heillä vesilaskut hoidetaan. Ja empatiaa voi osoittaa myös niin että ei käytä ystävän vesilaskua perusteluna sille että oli ok sössiä omat asiansa. Eikä myöskään kannata halveksia ja vähätellä ystävän "suojattua" elämää mainitun vesilaskun perusteella.

Vierailija
18/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No, kerro ihmeessä ne taustat. Olit psykoosissa ja jumala käski ottaa pikavipin jos toisenkin?

Vaikeahan tätä on muuten ymmärtää ja kokea empatiaa. Se ettei maksa ostoksiaan on sama kuin varastaminen. Joku yrittäjä voi kokea isoakin tappiota kun joutuu maksamaan sen tavaran jonka sinä hänen kauttaan osti. Varsinkin pienyrittäjille voi olla todella tukala paikka.

Vierailija
19/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se empatia vähentää velan määrää? Empatian pyytäminen on itsesäälissä rypemistä. Pystyt kyllä hoitamaan asiasi järjestykseen, uskon siihen.

Vierailija
20/116 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi ajattelee että et halua että asia otetaan usein esille. Oon itekki maksanut uo velkoja enkä todellakaan olis halunnut mitään sääliä tai että siitä puhuttais mulle.