Mitä te tekisitte tilanteessani?
Olen ollut muutaman vuoden riitaisassa parisuhteessa. Suhde on minulle ensimmäinen. Ongelmat johtuvat pääosin vain minusta ja huonosta itsetunnostani.
Mieheni on ainoa ihmissuhteeni ellei lasketa lapsuudenperheitämme.
Olen todella väsynyt tilanteeseen ja suhteemme ongelmien ajattelu saa minut voimaan pahoin. Mies ei halua erota ja minä en uskalla. Mies on kaikesta huolimatta paras ystäväni ja meillä on välillä oikein mukavaa yhdessä.
Olen erittäin yksinäinen ja epätoinen.
Miten voisin lähteä parantamaan elämääni/mahdollisesti pelastaa parisuhteemme?
Tähän mennessä olen aloittanut terapian, olen jatkanut opintojani pitkän tauon jälkeen ja valmistun pian. Koulussa olen turvavälien rajoissa yrittänyt olla sosiaalinen ja puhua muille. Ajoittain lamaannuttava epätoivo valtaa mieleni, mutta en ole vielä täysin luovuttanut. Tuntuu että olen pahinta saastaa mitä tämä maa kantaa.
Kommentit (487)
Aloitus on vuosien takaa, voihan toki muillakin olla samankaltaisia murheita....
.... siis että kommenteista voi olla jollekin hyötyä
Vanha ketju, mutta jos tätä lukevat muutkin vastaavista ongelmista kärsivät nuoret, niin tässä täti haluaisi muistuttaa suomen kielen sanasta 'rakastella'.
Siihen sisältyy täydellinen turvallisuuden tunne. Asioita voi ja pitää tietysti opetella kumppanin kanssa yhdessä, mutta pidempää suhdetta voi arvioida siltäkin pohjalta, että onko siinä potentiaalia oikeaan rakasteluun.
Jos et halua tyytyä pelkkään seksiin, älä tyydy. Jos kumppania ei edes kiinnosta ajatus oikeasta rakastelusta, ansaitset parempaa. Suurin osa miehistä on ihan yhtä hellyydenkipeitä kuin naiset, ehkä enemmänkin.
Hellässä suhteessa on yleensä optio heittäytyä välillä riehakkaammaksikin, mutta toisinpäin ei välttämättä onnistu.
Vanha ketju, ja toivottavasti ketjun aloittaja on päässyt elämään turvallista ja tasapainoista elämää.
Nuorena ei tule huomanneeksi miten erilaisia voi olla vaikka roolikäsitykset tai arvomaailmat. Toivottavasti elämä on varsinkin omien arvojen mukaista koska muussa tapauksessa ihminen menee rikki sisältä.
Kyse on itsensä hellimisestä ja huomioimisesta niin usein, että jokaviikossa on joka päivälle jotain TÄYSIN omaa, vaikka edes vartti ja siis pois tavanomaisista ympyröistä, että ehtii ajatus mukaan, eikä haittaa vaikka pieni itku pääsisi jos tilanne on hämmentävä ja vaikea.
Eteenpäin pääseminen on mahdollista. Eikä toisesta vaan jo pelkän oman turvallisuudenkaan takia saa olla niin riippuvainen ettei uskalla toimia oman itsen parhaaksi. Aina turvallisuus edellä. Asia kerrallaan.
Kaikki on miehesi syytä. Tee selväksi, että hän on vastuussa sinun hyvinvoinnistasi. Aseta lemmen ehdoksi, että hän tekee mieliksesi asioita. Älä sorru kehumaan häntä.vaan muistuta päivittäinen kaikista vioista mitä hänessä on.
Hyvin monet naiset noudattavat tälläkin hetkellä ohjetta tunnollisesti. Ymmärtävät, että he ovat korvaamattomia prinsessoja. Kuuntele heitä ja vahvistakaa toisianne taistelussa miehiä vastaan. Kun oppi menee perille, niin kotonasi asuu säyseä aisankannattaja ja voit huoleti käydä aina välillä tuulettumassa milloin missäkin.
Käännä ajatuksesi pois itsestäsi ja parisuhteestasi. Keksi tekemistä, liity ryhmiin tekemään tai harrastamaan jotakin muiden kanssa. Mikään suhde, jossa ajatukset pyörivät kuin karuselli vain suhteen analysoinnissa ja kumppanin ja oman käytöksen kiemuroissa, ei voi olla tyydyttävä.
Eikä ole muututtava! Mies saa olla oma itsensä, naisilla on harhaiset prinsessakäsitykset. Miksi XL-kokoluokan naiset olettavat, että pitkä, lihaksikas ja komea mies olisi kiinnostunut isona miehenä isoista naisista? Itse pidän erittäin pienistä ja siroista naisista.
Aina pitäisi olla jonnekin menossa ja matkustamassa ja aina miehen lompakolla. Rauhallinen koti-ilta ei ole koskaan mieluisa vaihtoehto, vaikka leiväntuojankin pitäisi saada joskus vain hetken hengähtää ja olla vain, ilman että tarvitsee aina olla jokin ohjelma- tai viihdetoimisto.
Sopivaa välimallia ei tunnu löytyvän, on vain diivaa yö-/someperhosta tai tavalliset kotiemäntätantat.
Ota rennosti, ja nauti elämästä kaikin siemauksin miettimättä liikoja ja harrasta seksiä enemmän kuin laki sallii. Keksi itsellesi myös uusia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita. Yleensä ongelmat alkavat siitä, kun alkaa miettimään liikoja, ja jumittunut hihna alkaa kirskumaan korvien välissä.