Milloin olet viimeksi käynyt baarissa?
Ja kuinka monta kertaa olet viimeisen vuoden aikana käynyt baarissa?
Itse tapasin ystäviäni pääasiassa baareissa ennen korona-aikaa. Kyse ei ollut mistään hillittömästä tinttaamisesta viikonloppuisin, joskus kyllä siitäkin, mutta yleensä otettiin muutamat ja päivitettiin kuulumisia. Kevään ja kesän ajan pysyttelin poissa baareista, loppukesän/syksyn aikana kun tautitilanne helpotti, uskaltauduin terassille. Järkytys oli aika suuri kun tajusin että monet ihmiset paikallisesta kuppilastamme olivat jatkaneet elämäänsä ihan kuin mitään pandemiaa ei koskaan olisi ollutkaan. Ei siellä turvavälejä mietitty eikä henkilökunnan puolesta niihin painostettu. Syksyn aikana kävin sitten useammankin kerran illanvietoissa mutta tautitilanteen pahentuessa jätin taas menemättä. Loppu- ja alkuvuoden aikana kävin yhteensä 3 kertaa yhdessä tutussa baarissa eräästä syystä. Illanviettojen jälkeen pidin n. viikon mittaisen karanteenin lähikontakteista.
Haluaisin tietää että ymmärrättekö te, jotka ette baareissa ole käyneet nyt tai aiemminkaan, miten erilaisessa todellisuudessa siellä eletään? Henkilökuntaa ei välttämättä ole mitenkään suojattu (ei pleksejä, ei maskeja) asiakkaista nyt puhumattakaan, turvavälejä ei ole, samaan pöytään tungetaan ja pöydistä toiseen surffaillaan kyselemättä, humalaiset asiakkaat tulevat estoitta sössöttämään aivan naaman viereen ellet pakene itse paikalta.. karaokekin raikasi vielä jokin aika sitten. Itselleni jopa naureskeltiin kun tilasin tiskillä juoman maski päällä.
Tähän ketjuun saa avautua. Miltä tuntuu itse viettää karanteenia kohta jo toista vuotta, kun osa porukasta jatkaa bilettämistä?
Kommentit (67)
Viime kesänä kävin muutaman kerran, tosin istuin terassilla. Suosin muutenkin terasseja, koska poltan, ja kesällä on kiva käydä ottamassa kylmä drinkki hellepäivänä.
Tänään istuin pubissa päivällä ja Rymy-Eetuun on tarkoitus vielä lähteä tästä.
Viime kesänä. Alkukesästä joskus.
Kyllä taisi olla jotain 1980 lukua kun viimeksi olen baarissa ollut.
Viime kesänä uskalsin kaksi kertaa käydä lähimmän ravintolan lähes tyhjällä, väljällä terassilla silloin, kun koronaa ei ollut juuri missään. Ja kyseenomainen yritys pitää hyvin tarkkaa huolta sekä asiakkaiden että työntekijöiden turvallisuudesta. Koetan osaltani pitää firmaa pystyssä tilaamalla sieltä kotiin ruokaa pari kertaa kuussa.
Hmmmm.... 🤔 2003 tai 2004 vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Tänään istuin pubissa päivällä ja Rymy-Eetuun on tarkoitus vielä lähteä tästä.
Tuskin sä sinne sisään enää pääset. Eiköhän siellä ole tupa täynnä ollut jo monta tuntia 😁🍺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitin masussa vuonna 1982.
Oletko fas-ihminen?
Olen deshaba-ihminen.
Noin kuukausi sitten, istumassa. Menivät kiinni klo 22 ja hyvissä ajoin sitä ennen lähdettiin pois. Käytiin lasillisella ja toisessa baarissa syömässä.
Muistaakseni 2014 alkukeväästä. Käytiin yhdellä keikalla Nosturissa ja kulku sinne meni kätevästi jonkun anniskelualueen läpi. Jos muistan ihan oikein.
Mamma27v
Oisko jotain kahdeksan vuotta sitten.
No siitä, että olen käynyt ystävien kanssa lasisella ravintolassa on todella aikaa.
Viimeksi kaikki yhdessä kävimme ravintolassa syömässä hyvin ja nauttimassa toistemme seurasta on todellakin aikaa jo runsas vuosi.
Näin teimme loppiaisena 2020.
Muutoinkin tapaamme koko joukolla harvoin, mutta vähintään kerran vuodessa. Tuo aika oli valittu varta vasten joulun ja uuden vuoden jälkeen.
Mutta sitten kaikki muutttui. Nykyisin pidetään yhteyttä somessa, sähköpostein, puheiluin ja videopuheluin.
Ja aika ja koronan aiheuttamat elämänmuutokset kyllä näkyvät yhteydenpidossa.
Pari on siirtynyt kokonaan etätöihin, yksi on vaihtanut työpaikkaa, muut ovat pysyneet samoissa ympyröissä kuin ennen koronaakin.
Nähtäväksi vain jää, milloin totetuu se, että ja toteuuko milloinkaan, että me tapaamme joskus vielä kokonaan sillä vanhalla porukalla.
Minusta koko meno baarissa muuttuu ällöttäväksu ja ahdistavaksi noin klo 18 jälkeen -oli korona tai ei.
Maisema-baarissa on tullut käytyä tänäkin vuonna. Päivällä oli noin viiden metrin päässä toinen seurue, muuten tyhjää. Henkilökunnalla oli maskit sekä asiakkailla ennen juomista ja juomisen jälkeen keskustellessa niitä näitä.
En tiedä kertoja mutta aika usein, koska kolmesta neljään tonniin menee joka vuosi baareihin.
Kävin viimeksi 2 viikkoa sitten. Olen käynyt muutaman viime vuoden aikana baarissa melkein joka viikko silloin kun baarit ei ole ollut kiinni koronarajoitusten takia. Tekee niin hyvää käydä viihteellä ja tavata ihmisiä oman sosiaalisen piirin ulkopuolelta. :)