Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen

Vierailija
06.03.2021 |

Itse olen tehnyt testamentin siskon lapsille.

Kommentit (157)

141/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ajankohtaista jos vaikka koronaan kupsahtaa. Kai sen testamentin saisi puhelinajalla lakimiehen kanssa tehtyä? En tiedä siis. Testamentin tehneet - miten olette käytännössä toimineet?

Itse teetin testamentin eläinsuojelyhdistyksen lakimiehellä, sain valmiiksi kirjoitetun papewrin johon hankin todistajat. perilliseni on siis elinsuojeluyhdistys

helena lapinniemi

Vierailija
142/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollekin pitäis jättää jotain? Ite tuhlaan kaikki, sen verran jätän että hautajaiskulut kattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyksillä on omat lakimiehet, joiden avulla testamentin saa tehtyä ilmaiseksi.

Vierailija
144/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäiset välit kahteen sisaruksern perheineen joten heille en halua jättää mitään, testamentin luonnon/eläintensuojelun hyväksi tein viime vuonna, omaisuutta kaksi asunto-osaketta joiden rahallinen arvo noin 700 000 ja tilillä noin 100 000 eli ihan mukavan potin järjestöt aikanaan saavat.

Vierailija
145/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jollekin pitäis jättää jotain? Ite tuhlaan kaikki, sen verran jätän että hautajaiskulut kattaa.

No ei tietenkään tarvitse jättää. Mulla ainakin jää sitä omaisuutta vaikka yrittäisin tuhlata. Olen perinyt mm. metsiä enkä saa niitä ikinä tuhlattua vaikka yritäisin. kun en vaan ole tuhlaajaluonne. 

Vierailija
146/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tarkan testamentin. Olen sellainen unelmatäti, joka tienaa tosi hyvin ja lisäksi on perinyt maat ja mannut. En ole koskaan ollut rahan perään, mutta nyt sitä on enemmän kuin koskaan toivoin. Ja suoraan sanottuna välillä mietin ettei helvetti soikoon miten tässä näinkin kävi. 

Vierailija
147/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen.

Ornitologina olen pallotellut ideaa lahjoittaa noin 50% omaisuudesta hyväntekeväisyyteen linnuille.

Vierailija
148/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton pari EI peri toisiaan täysin. Jos esim. puolison äiti elää niin myös hän perii tai jos vanhemmat ei elä, niin sisarukset perii osan. Täytyy olla keskinäinen testamentti.

149/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton pari EI peri toisiaan täysin. Jos esim. puolison äiti elää niin myös hän perii tai jos vanhemmat ei elä, niin sisarukset perii osan. Täytyy olla keskinäinen testamentti.

Olet väärässä. Lapseton aviopari perii toisensa.

Vierailija
150/157 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku levittelee väärää tietoa. Jos avioparilla ei ole lapsia, leski perii puolisonsa. Vasta sitten, kun leskikin aikoinaan kuolee, tehdään perinnönjako, jossa molempien sukulaiset otetaan huomioon. Leski ei saa testamentata perimäänsä omaisuutta, mutta käyttää hän sen kyllä saa.

Vierailija
151/157 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku levittelee väärää tietoa. Jos avioparilla ei ole lapsia, leski perii puolisonsa. Vasta sitten, kun leskikin aikoinaan kuolee, tehdään perinnönjako, jossa molempien sukulaiset otetaan huomioon. Leski ei saa testamentata perimäänsä omaisuutta, mutta käyttää hän sen kyllä saa.

Juuri näin! Miksi pitää kertoa valheita, kun voi yhdellä klikkauksella selvittää perintökaaren.

Vierailija
152/157 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa on aina ihmisiä, jotka kirjoittavat mutu-tiedoilla, eivätkä vaivaudu ottamaan selvää, vaikka se on nykyisenä nettiaikana tosi helppoa. Tämäkin lapsettomien avioparien periminen on ihan selvästi selitetty joka ainoassa asiasta kertovassa artikkelissa ja myös lakipykälissä.

Vierailija
153/157 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kirjoita höpöjä!

154/157 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt testamentin, ja jätän kaiken omaisuuteni eräälle eläinsuojelujärjestölle.

Kirjoita mihin tarkoitukseen myös. Tutki mitä johtajat saavat pakkaa ym, ennenkuin päätät.

155/157 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei omia lapsia. Mietin miten jaan omaisuuden 20 sisarusten lasten kesken. Pakko tehdä testamentti kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu. 

Vierailija
156/157 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa hyvinkin, testamentti on tehty.

Vierailija
157/157 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, kenelle (sukulaisistani) en halua minulta jäävää omaisuutta päätyvän. Mutta se on vielä auki, kenen/minkä hyväksi testamenttini tekisin. Harmi, ettei poissulkeva testamentti ole mahdollista tehdä.

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, ettei poissulkevaa testamenttia voi tehdä. Luettelet nimet, kenelle haluat omaisuutesi menevän, ja jätät pois ne, joille et halua omaisuuttasi jättää. Problem solved.

Helpompaa vain olisi määrätä, että tämä henkilö jälkeläisineen on ulkona perinnönjaosta.