Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Yritän tuhlata kaiken asumalla jossain lämpimässä yli varojeni ja sitten kun kunto heikentyy tulen persaukisena takaisin Suomeen elätettäväksi. Siihenhän tämä yhteiskunta on suunniteltu. Omaisuutta on kohtuullisesti kertynyt, joten ei ole ihan helppoa saada hommaa osumaan kohdilleen, joten joku varatestamentti pitää kai tehdä.
Kunhan koronasta päästään, niin löysään minäkin kukkaronnyörejä itseni iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvi miettiä moista, kun ei ole mitään perittävää. Kaikki on mennyt sairastamiseen. Ei ole miestä eikä lapsia eikä mitään muutakaan. Arkkurahan olen yrittänyt säästää.
Voi kultaseni. Käytä sekin raha itseesi, ei sinua hautaamatta jätetä. Voimia
Kiitos sanoistasi! En halua, että sisarukset joutuvat mitään maksamaan. Siksi yritän sen verran säästää. Hyvää jatkoa sinulle!
Niin kauan kuin vanhempani ovat elossa, en asiaa ajattele, sinnehän se menee ja saa mennä, jos kupsahdan. Sitten jos elän heitä kauemmin, pitänee miettiä mitä teen. Yksi sisarus on.
Kyllä, annan kaikki videopelien keräily- ja erikoisversiot, patsaat, LP:t ja CD:t, oppaat ja oheismateriaalit paikalliselle museolle. Kait noista jonkinmoisen näyttelyn sais aikaseks. :)
Avioeron jälkeen oli pakko oli tehdä testamentti, kun en halua, että veljeni perii minut .
Sisarukset saa periä mutta en halua että heidän aviopuolisot perivät. Eli aijon tehdä testamentin suoraan sisarusten lapsille. Tällä hetkellä vanhemmat perisi ja senkin haluan välttää. Uuden puolisot ym
Vierailija kirjoitti:
Olisi ajankohtaista jos vaikka koronaan kupsahtaa. Kai sen testamentin saisi puhelinajalla lakimiehen kanssa tehtyä? En tiedä siis. Testamentin tehneet - miten olette käytännössä toimineet?
Puhelu lakimiehille, hän teki luonnoksen ja lähetti sen sähköpostiini. Luin ja tein korjaukset ja täsmennykset. Sitten kävin allekirjoittamassa paperin juristin luona, jossa kaksi henkilöä sen todisti.
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset saa periä mutta en halua että heidän aviopuolisot perivät. Eli aijon tehdä testamentin suoraan sisarusten lapsille. Tällä hetkellä vanhemmat perisi ja senkin haluan välttää. Uuden puolisot ym
Siis vanhemmilla uudet puolisot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ajankohtaista jos vaikka koronaan kupsahtaa. Kai sen testamentin saisi puhelinajalla lakimiehen kanssa tehtyä? En tiedä siis. Testamentin tehneet - miten olette käytännössä toimineet?
Puhelu lakimiehille, hän teki luonnoksen ja lähetti sen sähköpostiini. Luin ja tein korjaukset ja täsmennykset. Sitten kävin allekirjoittamassa paperin juristin luona, jossa kaksi henkilöä sen todisti.
Kiitos. Mietin myös että miten tämä testamentti löytyy jos kuolen? Kunhan saan sen tehtyä ajattelin kertoa sisaruksille että sellainen on.
Koko ajan. Mietin, että että millaisten kissojen elämä mun perinnöllä elätetään.
Ainoa sisareni perii minut. Jos hän on edesmennyt, niin sisaren lapset.
Syöpäni on remissiossa. En tiedä, koska palaa.
Minulla on sama, että haluan osan sukulaisista rajata ulos.
Jos jotain jää, niin puolet eläinten hyvinvointiin ja puolet toisen veljen kahdelle lapselle (ei kolmelle, siihenkin on syynsä).
Jostain syystä tuntuu, että on hirveän korkea kynnys alkaa tekemään testamenttia.
Työlään tuntoinen asia jo ihan ajatuksen tasolla.
Pitäisi alkaa perehtymään aiheeseen.
Luonnonperintösäätiölle maat ja Birdlifelle varat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Mietin myös että miten tämä testamentti löytyy jos kuolen? Kunhan saan sen tehtyä ajattelin kertoa sisaruksille että sellainen on.
Olen tehnyt testamentin ja lähettänyt kopion siitä edunsaajille ja ilmoittanut mistä se alkuperäinen kappale löytyy.
Tiedän kyllä, kenelle (sukulaisistani) en halua minulta jäävää omaisuutta päätyvän. Mutta se on vielä auki, kenen/minkä hyväksi testamenttini tekisin. Harmi, ettei poissulkeva testamentti ole mahdollista tehdä.
Joo, Luonnonperintösäätiö saa kaiken.
Aion jättää osan kummilapsille ja osan miehelle. Olen ajatellut että voisin jättää myös vähän vanhalle koululleni. Rahan voisi ehkä korvamerkitä vähävaraisten lasten urheiluvälineisiin tai tietotekniikkaan käytettäväksi.
Lastenpsykiatria olisi myös hyvä vaihtoehto.
Aina välillä mietityttää olenko valinnut oikein, miehellä on kuitenkin enemmän rahaa ja omaisuutta kuin minulla niin että pärjäisi varsin hyvin omilla rahoillaankin. Kummilapset taas eivät paljon pidä yhteyttä, ovat siis jo aikuisia ja saan aina itse edelleenkin toimia kontakteissamme aloitteen tekijänä, eipä sieltä tule edes joulukorttia. :(
Mulla meni välit sisareni kanssa niin pahasti, että tein testamenin ettei hän ikinä tule minua perimään. Menee siis hänen lapsilleen tai sitten eläinsuojeluyhdistykselle tilanteesta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kysyn mitä tämmöinen maksoi?
Ei siinä ole mitään epäreilua, jos jättää perinnön sisaruksille, silloin kumpikin saa saman verran ja kumpikin voi tehdä perinnön kanssa miten itse haluaa. Jos taas jätetään sisarusten _lapsille_ heillä on oikeus tulla kohdelluiksi yksilöinä.