Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen

Vierailija
06.03.2021 |

Itse olen tehnyt testamentin siskon lapsille.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä. Olen ylivelkaantunut, joten mitään ei jää.

Vierailija
62/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on testamentti, jonka mukaan perimme toisemme. Kun toinenkin kuolee, omaisuus jakautuu molempien sisaruksille tai jos he ovat jo kuolleet, heidän lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksille menee kaikki.

Sisarusten lapsille menee mun. Perintöveroja ajattelin, kun näin päätin.

Muuten, miten olisitte ratkaisseet, jos toisella sisaruksella on yksi lapsi ja toisella kaksi, antaisitteko kaikille 1/3 vai kummallekin sukuhaaralle saman verran, eli 1/2 + 1/4 + 1/4? Ja miksi?

Jokaiselle saman verran. Yksilöitähän he ovat. Jos haluaa jättää saman verran jokaiselle sukuhaaralle, silloin perintö jätetään omille sisaruksille.

Vierailija
64/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijolle menee kaikki.

Vierailija
65/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Menin naimisiin mieheni kanssa ja hän perii minut. Kaikkien lapsettomien kannattaa joko mennä avioliittoon tai tehdä testamentti. Kun lapseton pari on aviossa, he perivät toisensa ilman testamenttiakin.

Miksi ajattelet, että kuolet ennen miestäsi? Mikä on suunnitelmasi, jos mies kuoleekin ennen sinua? 

Se on aika todennäköistä. Jos kävisi toisin, tekisin testamentin. Tai mahdollisesti ajattelisin, et "yksi hailee".

Vierailija
66/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Meillä on testamentti, jonka mukaan perimme toisemme. Kun toinenkin kuolee, omaisuus jakautuu molempien sisaruksille tai jos he ovat jo kuolleet, heidän lapsilleen.

Jos olette naimisissa, niin noinhan se menee ilman testamenttiakin.

Vierailija
67/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun saan tietää, että on dementia tai joku vakava sairaus ja vain muutama kuukausi elinaikaa, myyn asunnon ja teen, mitä olen haaveillut jo kauemman aikaa, mutta ei nyt ole varaa. Jos lähtö tulee yllätäen, rahat menevät kummilapsille testamentilla. Sukulaisille en jätä mitään, olen saanut enemmän rakkautta ja huolenpitoa ja välittämistä ystäviltäni, kuin veljentäni.

Jos todetaan Alzheimer tai muu dementiaan johtava aivosairaus niin välittömästi tekemään testamentti ja hakemaan myös neuvot lääkärintodistusta varten. Molemmat tarvitaan ja niiden pitää olla pätevät, sillä muistisairauteen kuolleen testamentti saatetaan haastaa ja toiveet jättää toteuttamatta. Jos lääkärintodistuksella voidaan osoittaa henkilön olleen testamentin tekohetkellä ns. järjissään niin sitä onkin sitten hankalampi (mahdoton) haastaa vääräksi.

Vierailija
68/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio saa minun puolestani pitää tuulen huuhtoman berseeni.

Vierailija
69/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, miten olisitte ratkaisseet, jos toisella sisaruksella on yksi lapsi ja toisella kaksi, antaisitteko kaikille 1/3 vai kummallekin sukuhaaralle saman verran, eli 1/2 + 1/4 + 1/4? Ja miksi?

Mun mielestä reiluimmalta kuulostaisi sama 1/3 jokaiselle. Mutta miten toimisitte jos toisella sisaruksella on myös yksi tytärpuoli, joka on tullut sukuun vasta 16-vuotiaana? Häneen ei ole päässyt syntymään samanlaista tunnesidettä kun muihin lapsiin, jotka on tuntenut vauvasta asti, mutta tuntuisi jotenkin karulta jättää hänet ulkopuolellekaan.

Minusta olisi tosi suloista ottaa hänet "täysarvoisena" mukaan testamenttiin. Se kertoisi hänelle, että hän on nyt vankasti osa sukua ja kuuluu porukkaan.

Vierailija
70/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle saman verran. Yksilöitähän he ovat. Jos haluaa jättää saman verran jokaiselle sukuhaaralle, silloin perintö jätetään omille sisaruksille.

Onhan siinä se verojutut vielä. Jospa haluaa antaa molemmille sukuhaaroille yhtä paljon, mutta säästää yhden sukupolven verot.

Vierailija
71/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä reiluimmalta kuulostaisi sama 1/3 jokaiselle. Mutta miten toimisitte jos toisella sisaruksella on myös yksi tytärpuoli, joka on tullut sukuun vasta 16-vuotiaana? Häneen ei ole päässyt syntymään samanlaista tunnesidettä kun muihin lapsiin, jotka on tuntenut vauvasta asti, mutta tuntuisi jotenkin karulta jättää hänet ulkopuolellekaan.

Minusta olisi tosi suloista ottaa hänet "täysarvoisena" mukaan testamenttiin. Se kertoisi hänelle, että hän on nyt vankasti osa sukua ja kuuluu porukkaan.

Samalla se olisi myös rakkaudenosoitus rajan takaa sille sisarukselle, joka on saanut perheeseensä tuollaisen "yliaikaisen tyttären".

Vierailija
72/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Menin naimisiin mieheni kanssa ja hän perii minut. Kaikkien lapsettomien kannattaa joko mennä avioliittoon tai tehdä testamentti. Kun lapseton pari on aviossa, he perivät toisensa ilman testamenttiakin.

Niin, jos haluat, että puolisosi perii. Eihän se ole mitenkään itsestään selvää, eikä varsinkaan testamentilla niin, että omaisuus menee täydellä omistusoikeudella puolisosi sukuun. Omat sukulaiset jää ilman, eivät tule edes ns toissijaisiksi perillisiksi.

No todellakin haluan jättää kaikki miehelle. Korvaus siitä, että on kuunnellut ärinääni kaikki nämä vuosikymmenet 😁

Vierailija
73/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehelle.

Mitä jos mies kuolee ennen sinua?

Uusi testamentti, uusi mies?

Vierailija
74/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rahan antaminen aviopuolisolle on parempaa kuin rahan antaminen jollekin muulle? Aviopuolisosi voi vuorollaan lahjoittaa sinun rahasi kohteeseen, josta et itse tykkää. 

Vierailija
75/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä se verojutut vielä. Jospa haluaa antaa molemmille sukuhaaroille yhtä paljon, mutta säästää yhden sukupolven verot.

Ei siltikään reilua. Sama, kuin vanhempi antaisi yksin syntyneelle lapselle oman viikkorahan ja kaksosille yhteisen.

Vierailija
76/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten vaippoihin lahjoituksena kunnan sairaalaan ja hiihtokoululle . Muuten tuhlataan matkoihin.

Vierailija
77/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sisarusten lapset ovat samalla viivalla, koska ovat yhtä tärkeitä. Ei edes tule mieleen ajatella tuollaisia laskelmia. 

No, aika monet antaa sisaruksilleen, ja silloinhan se on käytännössä ton laskelman mukainen. Ei varmaan kukaan anna enemmän sille sisarukselle, jolla on enemmän lapsia. Tai voihan niinkin olla vaikka tän edellisen kirjoittajan kohdalla.

Vierailija
78/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas on pääasia, että sisaruksille ei mene mitään. Ei missään tapauksessa. Hyväntekeväisyyteen testamentti.

Vierailija
79/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle lapselle sama määrä, koska he ovat yksilöitä. Jos taas jättäisi sisarille, niin sitten heille tasan.

Vierailija
80/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltikään reilua. Sama, kuin vanhempi antaisi yksin syntyneelle lapselle oman viikkorahan ja kaksosille yhteisen.

Olisko sinusta epäreilua antaa perintö sisaruksille, ja kummallekin yhtä paljon? Tuskinpa. Käytännössä sitten tulee niille kahdelle lapselle puolta vähemmän (jos molemmat elävät pidempään kuin vanhempansa).