Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisi joku merkittävä omaisuus niin haluaisin testamentata yksinäisten vanhusten loppuajan laadukkaaseen kotihoidon mahdollistamiseen koska se on ihan retuperällä ja vanhuksia pidetään vähä arvoisimpina. Samalla se työllistäisi ihmisiä vanhusten huolenpitoon.
Tienatkoon sukulaiset itse elantonsa. Elintasoa loikoiluun ja turhikkeisiin en halua jättää kenellekkään.
Vihdoinkin joku joka testamenttaisi ihmisille ( vanhukset, lapset, vammaiset tms) eikä eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni välit sisareni kanssa niin pahasti, että tein testamenin ettei hän ikinä tule minua perimään. Menee siis hänen lapsilleen tai sitten eläinsuojeluyhdistykselle tilanteesta riippuen.
Ja ei edes mahdollisesti omien lastensa kuoleman kautta. Paperille on laitettu tämä ehto ehdottomasti. Tietysti jos perilliset päättävät toisin kuolemani jälkeen, niin sitten mennään niin kuin he haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tehdä testamentti. Toisaalta olisi ihan hyvä, että ehtisi itsekin nauttia omaisuudesta ennen kuolemaa.
Ja mikähän sinua estää? Oletko niitä jotka pakkomielteisesti kerää rahaa vanhuutta varten ?
Estää se, että ehdin kuolla aiemmin. Mistä sitä tietää, vaikka olisi ensi viikolla vainaa.
Mun puolesta rahat voi mennä vaikka valtiolle jos ei oo ketään jolle huvittaisi niitä testamentata.
Sisaruksille (tai heidän lapsilleen laitan jos lapsia tekevät). Ja sitten luonnonsuojeluun/eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonperintösäätiölle maat ja Birdlifelle varat.
Tuota ensimmäistä voisin harkita.
Puolisolle ja jos hän kuolee ennen minua, eikä vanhemmat ole enää elossa, niin sisarukselleni perintö menee. Ei hemmetti muuten... meneekö se perintö myös puolisisaruksille jos en testamenttia tee??
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, kenelle (sukulaisistani) en halua minulta jäävää omaisuutta päätyvän. Mutta se on vielä auki, kenen/minkä hyväksi testamenttini tekisin. Harmi, ettei poissulkeva testamentti ole mahdollista tehdä.
En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, ettei poissulkevaa testamenttia voi tehdä. Luettelet nimet, kenelle haluat omaisuutesi menevän, ja jätät pois ne, joille et halua omaisuuttasi jättää. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Puolisolle ja jos hän kuolee ennen minua, eikä vanhemmat ole enää elossa, niin sisarukselleni perintö menee. Ei hemmetti muuten... meneekö se perintö myös puolisisaruksille jos en testamenttia tee??
Menee. Tee testamentti, jos et näin halua.
Vink, harkitse myös, haluatko testamenttiin ehdon, että testamentilla määrätty omaisuus jätetään perijän avio-oikeuden ulkopuolelle.
Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle.
Veljeni tyttärille ja heidän puolisonsa on rajattu perinnön ulkopuolelle.
Kaikki menee testamentilla sisarusten lapsille.
Jos mies kuolee ennen mua niin mun omaisuus menee eläinsuojelujärjestöille. Muuten jää tietty miehelle jolle oon antanut ohjeet mitä järjestöjä haluan hänen muistavan osalla multa perimistään varoista.
Eikö omia varojaan saisi itse käyttää vaan aina pitäis jollekkin muulle ne olla antamassa.
olen tehnyt testamentin eläinsuojeluyhdistykselle sillä ehdolla että jälkeenjneistä lemmikeistäni huolehditaan
helena lapinniemi
Vierailija kirjoitti:
Eikö omia varojaan saisi itse käyttää vaan aina pitäis jollekkin muulle ne olla antamassa.
Totta kai saa käyttää, mutta jos kaikkea ehdi käyttää, niin sitten pitää ehkä miettiä tätäkin asiaa...
Voit kuolla vaikka yhtäkkiä eikä sitten ole aikaa käyttää näitä mahdollisia varoja.
Kyllä olen. Virallinen testamentti vielä tekemättä, mutta jollekin lasten hyväksi toimivalle järjestölle (Pelastakaa Lapset ry, tms) menee. Omaisuuteni rahallinen arvo on n. 1,7 milj.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, kenelle (sukulaisistani) en halua minulta jäävää omaisuutta päätyvän. Mutta se on vielä auki, kenen/minkä hyväksi testamenttini tekisin. Harmi, ettei poissulkeva testamentti ole mahdollista tehdä.
En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, ettei poissulkevaa testamenttia voi tehdä. Luettelet nimet, kenelle haluat omaisuutesi menevän, ja jätät pois ne, joille et halua omaisuuttasi jättää. Problem solved.
Not.
Jos tietää vain, kenelle ei halua rahojaan.
Se ei tarkoita, että tietää kenelle rahansa haluaa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Virallinen testamentti vielä tekemättä, mutta jollekin lasten hyväksi toimivalle järjestölle (Pelastakaa Lapset ry, tms) menee. Omaisuuteni rahallinen arvo on n. 1,7 milj.
Mikä on estänyt tekemästä tätä virallista testamenttia? Mulla paljon pienempi omaisuus, mutta testamentti jo tehty lakitoimiston avulla.
Ei heillä ole mitään oikeutta yksilöinä toisen ihmisen testamentissa, ellei tämä niin päätä.