Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen

Vierailija
06.03.2021 |

Itse olen tehnyt testamentin siskon lapsille.

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksille menee kaikki.

Sisarusten lapsille menee mun. Perintöveroja ajattelin, kun näin päätin.

Muuten, miten olisitte ratkaisseet, jos toisella sisaruksella on yksi lapsi ja toisella kaksi, antaisitteko kaikille 1/3 vai kummallekin sukuhaaralle saman verran, eli 1/2 + 1/4 + 1/4? Ja miksi?

Jokaiselle saman verran. Yksilöitähän he ovat. Jos haluaa jättää saman verran jokaiselle sukuhaaralle, silloin perintö jätetään omille sisaruksille.

Onhan siinä se verojutut vielä. Jospa haluaa antaa molemmille sukuhaaroille yhtä paljon, mutta säästää yhden sukupolven verot.

Ei siltikään reilua. Sama, kuin vanhempi antaisi yksin syntyneelle lapselle oman viikkorahan ja kaksosille yhteisen.

Olisko sinusta epäreilua antaa perintö sisaruksille, ja kummallekin yhtä paljon? Tuskinpa. Käytännössä sitten tulee niille kahdelle lapselle puolta vähemmän (jos molemmat elävät pidempään kuin vanhempansa).

Ei siinä ole mitään epäreilua, jos jättää perinnön sisaruksille, silloin kumpikin saa saman verran ja kumpikin voi tehdä perinnön kanssa miten itse haluaa. Jos taas jätetään sisarusten _lapsille_ heillä on oikeus tulla kohdelluiksi yksilöinä.

Ei heillä ole mitään oikeutta yksilöinä toisen ihmisen testamentissa, ellei tämä niin päätä.

Vierailija
122/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jäisi joku merkittävä omaisuus niin haluaisin testamentata yksinäisten vanhusten loppuajan laadukkaaseen kotihoidon mahdollistamiseen koska se on ihan retuperällä ja vanhuksia pidetään vähä arvoisimpina. Samalla se työllistäisi ihmisiä vanhusten huolenpitoon. 

Tienatkoon sukulaiset itse elantonsa. Elintasoa loikoiluun ja turhikkeisiin en halua jättää kenellekkään. 

Vihdoinkin joku joka testamenttaisi ihmisille ( vanhukset, lapset, vammaiset tms) eikä eläimille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni välit sisareni kanssa niin pahasti, että tein testamenin ettei hän ikinä tule minua perimään. Menee siis hänen lapsilleen tai sitten eläinsuojeluyhdistykselle tilanteesta riippuen. 

Ja ei edes mahdollisesti omien lastensa kuoleman kautta. Paperille on laitettu tämä ehto ehdottomasti. Tietysti jos perilliset päättävät toisin kuolemani jälkeen, niin sitten mennään niin kuin he haluavat. 

Vierailija
124/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tehdä testamentti. Toisaalta olisi ihan hyvä, että ehtisi itsekin nauttia omaisuudesta ennen kuolemaa. 

Ja mikähän sinua estää? Oletko niitä jotka pakkomielteisesti kerää rahaa vanhuutta varten ?

Estää se, että ehdin kuolla aiemmin. Mistä sitä tietää, vaikka olisi ensi viikolla vainaa.

Vierailija
125/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta rahat voi mennä vaikka valtiolle jos ei oo ketään jolle huvittaisi niitä testamentata.

Vierailija
126/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksille (tai heidän lapsilleen laitan jos lapsia tekevät). Ja sitten luonnonsuojeluun/eläimille.

Vierailija
127/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonperintösäätiölle maat ja Birdlifelle varat.

Tuota ensimmäistä voisin harkita.

Vierailija
128/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle ja jos hän kuolee ennen minua, eikä vanhemmat ole enää elossa, niin sisarukselleni perintö menee. Ei hemmetti muuten... meneekö se perintö myös puolisisaruksille jos en testamenttia tee??

Vierailija
129/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, kenelle (sukulaisistani) en halua minulta jäävää omaisuutta päätyvän. Mutta se on vielä auki, kenen/minkä hyväksi testamenttini tekisin. Harmi, ettei poissulkeva testamentti ole mahdollista tehdä.

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, ettei poissulkevaa testamenttia voi tehdä. Luettelet nimet, kenelle haluat omaisuutesi menevän, ja jätät pois ne, joille et halua omaisuuttasi jättää. Problem solved.

Vierailija
130/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolle ja jos hän kuolee ennen minua, eikä vanhemmat ole enää elossa, niin sisarukselleni perintö menee. Ei hemmetti muuten... meneekö se perintö myös puolisisaruksille jos en testamenttia tee??

Menee. Tee testamentti, jos et näin halua.

Vink, harkitse myös, haluatko testamenttiin ehdon, että testamentilla määrätty omaisuus jätetään perijän avio-oikeuden ulkopuolelle.

Vierailija
131/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle.

Vierailija
132/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni tyttärille ja heidän puolisonsa on rajattu perinnön ulkopuolelle. 

Vierailija
133/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee testamentilla sisarusten lapsille. 

Vierailija
134/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kuolee ennen mua niin mun omaisuus menee eläinsuojelujärjestöille. Muuten jää tietty miehelle jolle oon antanut ohjeet mitä järjestöjä haluan hänen muistavan osalla multa perimistään varoista.

Vierailija
135/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö omia varojaan saisi itse käyttää vaan aina pitäis jollekkin muulle ne olla antamassa.

136/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt testamentin eläinsuojeluyhdistykselle sillä ehdolla että jälkeenjneistä lemmikeistäni huolehditaan

helena lapinniemi

Vierailija
137/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö omia varojaan saisi itse käyttää vaan aina pitäis jollekkin muulle ne olla antamassa.

Totta kai saa käyttää, mutta jos kaikkea ehdi käyttää, niin sitten pitää ehkä miettiä tätäkin asiaa...

Voit kuolla vaikka yhtäkkiä eikä sitten ole aikaa käyttää näitä mahdollisia varoja.  

Vierailija
138/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Virallinen testamentti vielä tekemättä, mutta jollekin lasten hyväksi toimivalle järjestölle (Pelastakaa Lapset ry, tms) menee. Omaisuuteni rahallinen arvo on n. 1,7 milj.

Vierailija
139/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, kenelle (sukulaisistani) en halua minulta jäävää omaisuutta päätyvän. Mutta se on vielä auki, kenen/minkä hyväksi testamenttini tekisin. Harmi, ettei poissulkeva testamentti ole mahdollista tehdä.

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, ettei poissulkevaa testamenttia voi tehdä. Luettelet nimet, kenelle haluat omaisuutesi menevän, ja jätät pois ne, joille et halua omaisuuttasi jättää. Problem solved.

Not.

Jos tietää vain, kenelle ei halua rahojaan.

Se ei tarkoita, että tietää kenelle rahansa haluaa antaa.

Vierailija
140/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Virallinen testamentti vielä tekemättä, mutta jollekin lasten hyväksi toimivalle järjestölle (Pelastakaa Lapset ry, tms) menee. Omaisuuteni rahallinen arvo on n. 1,7 milj.

Mikä on estänyt tekemästä tätä virallista testamenttia? Mulla paljon pienempi omaisuus, mutta testamentti jo tehty lakitoimiston avulla.