Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen
Itse olen tehnyt testamentin siskon lapsille.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Menin naimisiin mieheni kanssa ja hän perii minut. Kaikkien lapsettomien kannattaa joko mennä avioliittoon tai tehdä testamentti. Kun lapseton pari on aviossa, he perivät toisensa ilman testamenttiakin.
Niin, jos haluat, että puolisosi perii. Eihän se ole mitenkään itsestään selvää, eikä varsinkaan testamentilla niin, että omaisuus menee täydellä omistusoikeudella puolisosi sukuun. Omat sukulaiset jää ilman, eivät tule edes ns toissijaisiksi perillisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehelle.
Mitä jos mies kuolee ennen sinua?
Joo kyllä, puolisolle jää ja toivon että hän ehtisi eläessään käyttää sen parhaaseen loppuelämänsä itsensä hoitoon säästelemättä niin ettei jää rahaa kenellekkään tapeltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Menin naimisiin mieheni kanssa ja hän perii minut. Kaikkien lapsettomien kannattaa joko mennä avioliittoon tai tehdä testamentti. Kun lapseton pari on aviossa, he perivät toisensa ilman testamenttiakin.
Molemmat kuolevat samanaikaisesti vaikka auto-onnettomuudessa?
Ja sitten lipsahtaa testamentilla se ikiaikainen enon kesämökki! Koskaan oo käynykkää!
Lapseton tuttava kuoli ja heti ilmaantui sukulaisia, joista ei oltu edes kuultu. Kannattaa kyllä miettiä kuka rahat saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tarkoitin, että onko mietitty jos kumpikaan ei peri toisiaan ja haluaisi sen perinnön menevän tietylle taholle. Ei välttämättä ajattele tuota laisinkaan ja on ihan sama minne se perintö sitten meneekin.
Sisarukset tai heidän lapset sen perii joka tapauksessa. En aio tehdä testamenttia.
Oma sukuni on ryövännyt ihan tarpeeksi, kamalan ahneita, niin että tarkoitus on että omaan sukuuni ei mene jäämistöäni.
Tarkoitus on säästää töissä ollessa ja jäädä pois kun omaisuus loppuun käytettynä riittäisi elämän loppuun. Jos saa eläkettä, se on mukava bonus. Jos jotain jää, sillä hankittakoon ikimetsää. https://www.luonnonperintosaatio.fi/fi/lahjoita/testamentti
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset tai heidän lapset sen perii joka tapauksessa. En aio tehdä testamenttia.
Eivät peri jos tekee testamentin. Ei niillä ole mitään laki osuuksia niin kuin rintaperillisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan testamentillani Perussuomalaisille.
Nyt on jännää. Stigan lätkäpelin ja Jallun, Kallen ja Raton vuosikerran?
Ei ollenkaan huonoja lahjoja. Lätkä ja seksi aina kiinnostaa normaaleja.
Kyllä olen joskus miettinyt. Asiakkainamme on lapsettomia rikkaita ihmisiä joiden kaukaiset sukulaiset eivät ole yhtään heistä kiinnostuneista. Vanhukset itse ovat nuukia ja säästäväisesti elävät. Pankkitilillä saattaa olla 6-numeroinen summa, joka saattaa mennä sille ilkeälle sukulaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkin voi määrätä testamentissa kuka tai ketkä saavat perinnön sen jälkeen jos molemmat kuolevat jossain onnettomuudessa.
Ei ole testamenttia (olen 38), mutta pitäisi kyllä tehdä, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka huomenna voi iskeä massiivi keuhkoveritulppa ja kuolema korjata.
Omaisuutta on asunto (melk. 2/3 vielä pankin), muutamalla kymppitonnilla osakkeita/rahastoja ja tilit tietty.
Joku eläinsuojelujärjestö olisi ok, mutta sorry en välttämättä luota että joku "hullu kissanainen" osaisi hoitaa asiat järkevästi, kyllä se porukka mitä olen eläintaloilla joskus nähnyt on se tyylistä etten välttämättä kovin isoja summia heille luottaisi. Ja esim. HESYn toiminta on niin hämäräperäistä että sinne en lahjoita senttiäkään.
Ehkä suurin osa jollekin isommalle järjestölle, tyyliin WWF, ja joitakin tonneja sitten pienille eläinsuojeluyhdistyksille ympäri maata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät peri jos tekee testamentin. Ei niillä ole mitään laki osuuksia niin kuin rintaperillisillä.
Kaipa hän tarkoittikin sitä, että sopii se järjestys, joka tulee vaikkei testamenttia tekisikään.
Oikeesti siis EVVVK. Olin kyllä ajatellut testamentata kummilapselle, mutta se sai jo toiselta taholta niin paljon ettei varmaan p*skalle taivu enää koko tyyppi, joten taidanpa määrätä jälkeenjäävät varani ruotsalaiselle järjestölle Blågula korset.
Ihanteellista olisi kuolla velkaisena. Jos vain mahdollista velkaa otan viimeiseen asti elämääni piristääkseni. Kakkoskoti jossain lämpimässä olisi mukavaa ainakin.
Kaikki miehelle.