Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen

Vierailija
06.03.2021 |

Itse olen tehnyt testamentin siskon lapsille.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan kodittomille kissoille.

Vierailija
42/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli alkuvuodesta. Saan siis hieman perintöä sisareni kanssa. Siskonpoika joka ei ole pitänyt mitään yhteyttä    yli 20v          , Ei edes joulukorttia , mankuu äidilleen ,että pitäis nyt alkaa oleen hänelle kyläpaikka avoinna , siis meillä.Meidän perintö tuntuu olevan pakkomielle , joillekkin .Mutta kukin kulkekoot omat polkunsa , ei kukaan toisten oikkujen mukaan ala elämään.Poika on aina ollut mankuja ja siksi on välit katkenneet, muut sisarukset ovat ihan tavallisia , ei juoppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perintönä saamani kiinteä omaisuus menee sisareni lapsille. Haluan, että pysyy suvussa. Itse hankkimani omaisuus sitten mm. ystäville ja heidän lapsilleen.

Vierailija
44/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti on. Omaisuus menee hyväntekeväisyyteen. Uuninpankolla makaava sukulaispoika odottelee käsi pitkällä perintöäni, mutta onneksi lapseton voi määrätä testamentilla, että mihin omaisuus menee.

Vierailija
45/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Menin naimisiin mieheni kanssa ja hän perii minut. Kaikkien lapsettomien kannattaa joko mennä avioliittoon tai tehdä testamentti. Kun lapseton pari on aviossa, he perivät toisensa ilman testamenttiakin.

Miksi ajattelet, että kuolet ennen miestäsi? Mikä on suunnitelmasi, jos mies kuoleekin ennen sinua? 

Vierailija
46/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisi joku merkittävä omaisuus niin haluaisin testamentata yksinäisten vanhusten loppuajan laadukkaaseen kotihoidon mahdollistamiseen koska se on ihan retuperällä ja vanhuksia pidetään vähä arvoisimpina. Samalla se työllistäisi ihmisiä vanhusten huolenpitoon. 

Tienatkoon sukulaiset itse elantonsa. Elintasoa loikoiluun ja turhikkeisiin en halua jättää kenellekkään. 

Vierailija
47/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen. Aviomies perii ja hänen jälkeensä muutama järjestö. Tein testamentin nimenomaan ettei menisi sisarten lapsille, kieli pitkällä odottavat nimittäin. 

Vierailija
48/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Menin naimisiin mieheni kanssa ja hän perii minut. Kaikkien lapsettomien kannattaa joko mennä avioliittoon tai tehdä testamentti. Kun lapseton pari on aviossa, he perivät toisensa ilman testamenttiakin.

Miksi ajattelet, että kuolet ennen miestäsi? Mikä on suunnitelmasi, jos mies kuoleekin ennen sinua? 

En ollut kommentin kirjoittaja mutta hyvä kysymys ja yläpuolelle jo oman tahtoni ilmaisin.

Vierailija
49/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia joillekka on luvattu perintöä niin ovat lopettaneet työssä käymisenkin jo hyvissä ajoin :) 

Vierailija
50/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
51/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarukset tai heidän lapset sen perii joka tapauksessa. En aio tehdä testamenttia.

Eivät peri jos tekee testamentin. Ei niillä ole mitään laki osuuksia niin kuin rintaperillisillä. 

No voisikohan tästä päätellä, että edellinen kirjoittaja halusikin omaisuuden menevän sisaruksille, tai heidän lapsilleen? Että siksi hän ei aio tehdä testamenttia?

Vierailija
52/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat kuolevat samanaikaisesti vaikka auto-onnettomuudessa? 

Senkin voi määrätä testamentissa kuka tai ketkä saavat perinnön sen jälkeen jos molemmat kuolevat jossain onnettomuudessa. 

Älä?

Vierailija
53/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika siten luin artikkelin, että joku oli testamentannut omaisuutensa meripelastusseuralle. Henkilö ei itse kuulunut ko. seuraan, mutta entisenä merimiehenä arvosti tätä toimintaa kovasti. Meripelastusseura suunnitteli rahoittavansa perinnöllä uuden tukikohdan rakentamista, joka oli ollut suunnitelmissa jo ennen perinnön saamista.

Jos itse olisin lapseton ja rikas, voisin kuvitella testamenttaavani omaisuuteni juuri meri/järvipelastusseuralle, VAPEPA:lle tai muulle pelastustoimintaa harjoittavalle vapaaehtoisjärjestölle.

Vierailija
54/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun saan tietää, että on dementia tai joku vakava sairaus ja vain muutama kuukausi elinaikaa, myyn asunnon ja teen, mitä olen haaveillut jo kauemman aikaa, mutta ei nyt ole varaa. Jos lähtö tulee yllätäen, rahat menevät kummilapsille testamentilla. Sukulaisille en jätä mitään, olen saanut enemmän rakkautta ja huolenpitoa ja välittämistä ystäviltäni, kuin veljentäni.

Vierailija
55/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksille menee kaikki.

Sisarusten lapsille menee mun. Perintöveroja ajattelin, kun näin päätin.

Muuten, miten olisitte ratkaisseet, jos toisella sisaruksella on yksi lapsi ja toisella kaksi, antaisitteko kaikille 1/3 vai kummallekin sukuhaaralle saman verran, eli 1/2 + 1/4 + 1/4? Ja miksi?

Mun mielestä reiluimmalta kuulostaisi sama 1/3 jokaiselle. Mutta miten toimisitte jos toisella sisaruksella on myös yksi tytärpuoli, joka on tullut sukuun vasta 16-vuotiaana? Häneen ei ole päässyt syntymään samanlaista tunnesidettä kun muihin lapsiin, jotka on tuntenut vauvasta asti, mutta tuntuisi jotenkin karulta jättää hänet ulkopuolellekaan.

Vierailija
56/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanteellista olisi kuolla velkaisena. Jos vain mahdollista velkaa otan viimeiseen asti elämääni piristääkseni. Kakkoskoti jossain lämpimässä olisi mukavaa ainakin. 

Erittäin totta. Jos jotain jää sen pitäisi olla miinusmerkkistä.

Vierailija
57/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanteellista olisi kuolla velkaisena. Jos vain mahdollista velkaa otan viimeiseen asti elämääni piristääkseni. Kakkoskoti jossain lämpimässä olisi mukavaa ainakin. 

Erittäin totta. Jos jotain jää sen pitäisi olla miinusmerkkistä.

Hyvä etten ole ainoa joka näin ajattelee, kun näin lapsettomana ei tarvitse ajatella perillisiä ja jääkö plussaa vai miinusta. Jos olisi lapsia, niin tilanne olisi todennäköisesti ihan toinen. 

Vierailija
58/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksille menee kaikki.

Sisarusten lapsille menee mun. Perintöveroja ajattelin, kun näin päätin.

Muuten, miten olisitte ratkaisseet, jos toisella sisaruksella on yksi lapsi ja toisella kaksi, antaisitteko kaikille 1/3 vai kummallekin sukuhaaralle saman verran, eli 1/2 + 1/4 + 1/4? Ja miksi?

Kaikki sisarusten lapset ovat samalla viivalla, koska ovat yhtä tärkeitä. Ei edes tule mieleen ajatella tuollaisia laskelmia. 

Vierailija
59/157 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehelle.

Mitä jos mies kuolee ennen sinua?

Miehen lapsille.

Vierailija
60/157 |
06.03.2021 |