Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
Ihmiset kuvittelevat, että tämä on koko ihmiskunnan historian ensimmäinen koronapandemia.
Kuinka monta vaarallista koronavirusta keskuudessamme jyllääkään? Jos vähän mietitte aikaa reilu vuosi taaksepäin, niin koronaviruksia kyllä on, mutta ne aiheuttavat vain vaarattomia nuhakuumeita. Tämä uusikin on vaarallinen vain pari vuotta, ja muuntuu sitten sellaiseksi, joka aiheuttaa vain niitä nuhakuumeita, tai katoaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Niille kenellä on paha olo niin keksikää jotain kivaa tekemistä. Ihmiselle ei tee hyvää miettiä koko ajan ikäviä asioita esim. koronaa tai harmitella kun ei pääse jonnekin, tulee vain pahempi olo.
Tämä voi olla vähän outo vinkki, mutta tekemisen ei tarvitse välttämättä olla erityisen kivaa. Mä olen pandemian aikana katsonut kaikki dystopia-elokuvat ja sarjat, jotka tavalla tai toisella liittyy pandemian aiheuttaneisiin viruksiin. Kun leffa tai sarja on ollut loppu, olen ollut suorastaan huojentunut, ettei meillä olekaan sellaista. Ja paljon positiivisemmalla mielellä. .
Vierailija kirjoitti:
Niille kenellä on paha olo niin keksikää jotain kivaa tekemistä. Ihmiselle ei tee hyvää miettiä koko ajan ikäviä asioita esim. koronaa tai harmitella kun ei pääse jonnekin, tulee vain pahempi olo.
Osta lankoja, puikkoja ja katso netistä jotain ohjeita, malleja mitä kivaa voisit neuloa. Jos kiinnostaa maalaaminen niin ala maalaamaan tauluja. Tilaa netistä maalamiseen vehkeitä. Jos kiinnostaa liikunta niin hanki jotain käsipainoja yms. välineitä jos ei ole jo, kotiin jumppaamiseen ja laita videoita pyörimään netistä.
Kohta voi alkaa puutarha harrastuksia harrastamaan kun valoisa aika alkaa pidentyä. Jos on pihaa niin voi hankkia pienen kasvihuoneen tai vähän isomman jos mahtuu, jossa kasvattaa perusyrttejä ja kesäkukkia alulle.
Niin, ei kannata istua ja murehtia, tulee todellakin vain pahempi olo.
Keksikää mielekästä tekemistä. Kaikilla on varmasti jotain mitä tykkää tehdä ja mitä täällä on jo paljon lueteltukin.
Ja kaikki ollaan samassa tilanteessa.
Ja vielä yksi ohje, jos on paha olo niin puhukaa, puhuminen helpottaa aina. Toivottavasti kaikilla on joku jolle soittaa esim. äiti, isä, sisko, veli, ystävä, naapuri tai sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi olla vähän outo vinkki, mutta tekemisen ei tarvitse välttämättä olla erityisen kivaa. Mä olen pandemian aikana katsonut kaikki dystopia-elokuvat ja sarjat, jotka tavalla tai toisella liittyy pandemian aiheuttaneisiin viruksiin. Kun leffa tai sarja on ollut loppu, olen ollut suorastaan huojentunut, ettei meillä olekaan sellaista. Ja paljon positiivisemmalla mielellä. .
Olen ne katsonut jo ennen tätä pandemiaa kaikki mahdolliset katastrooffi elokuvat ja oikeasti niissä monissa onkin ennustettu tätä tulevaa aikakautta. Sillä olenkin tyytyväinen ettei vielä tämän pahempaa ole kuin vain kontaktien rajoittaminen ja ihmettelen minkälaista niin helppoon elämään tottunutta ja niin itsekkäitä voi olla ettei tämän vertaa kestä ilman mielenterveysongelmia näin helppoa aikaa kun ei sentään mikään sota-aika ole. Onko niin idea köyhäksi tullut että aina pitää olla muiden keksimää viihdykettä niin ettei enää keksi itse mitään eikä kestä omaa itseään yksin ollessa.
On tää yhtä helevettiä 😖...oota oota ja oota vielä. On ootettu viime kesä, syksy , talvi, kevät ja näköjään taas ensi kesäkin...
Vielä kun ulkonaliikkumista rajoitetaan, niin oon aika kypsä 🕳️🌋🌪️.
No mehän oomme kansa josta on aina löytynyt SISUA 💪🐻, tiijän kyllä että ei tätä voi verrata mitenkään edes talvisotaan ! Tää on vielä lasten leikkiä siihen verrattuna !
Joten, kunhan vielä ( kulp 🐐) kuukauden jaksais, niin sitten on kevät niin pitkällä että tarkenee ulkona olla paljon enemmän, näkee kevään edistymistä...
Vappuna vois männä vanhalle mummon mökille, oon siellä kunnes ( ? ) pääsen käymään rokotuksesta, ja palaan taas korpeen. Lämmitän rantasaunan, mietin syntyjä syviä, käyn kirkonkylän kaupassa kerran viikossa.Enkä tule sieltä ennen kuin tää epidemia on ohitse. Meni vaikka seuraava talvi.
Maaseutu kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Jaksamattomia syyllistetään minä-minä-minä asenteesta, vaikka yhtälailla nämä syyllistäjät ajattelevat vain omasta näkökentästään. "Miten joku ei jaksa kun MINÄ olen jaksanut 200 neliön talossani yhdessä mieheni ja kolmen muksuni kanssa ja tämä ei ole vaikuttanut MINUN harrastuksiini kun MINÄ en ole missään juottoloissa, museoissa tai uimahalleissa käynyt sitten vuoden 1998."
Ja ennenkaikkea: "MINÄ teen etätöitä, ei tämä MINUN töihini ole juuri vaikuttanut" samalla, kun kokonainen matkailu-, ravintola-, ilmailu- ja risteilysektori on romahtamassa, eli satojen tuhansien työt vaakalaudalla kerrannaisvaikutuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on kohta käsissään sadoittain mielenterveytensä menettäneitä ihmisiä.
Se, ettei pääse edes uimaan ja kirjastoon on jo aika tajutonta!Jos joltakin menee mielenterveys sen vuoksi ettei pääse uimahalliin tai kirjastoon, niin se tuskin oli alun perinkään vakaalla pohjalla.
Ihanan vähättelevää. Ihanko oikeasti et tajua että esim. yksinasuvalle ihmiselle tilanne on kärsimystä? Jos asut omassa pienessä kämpässä, pitäisi opiskella etänä, aloitit uudet opinnot etkä edes päässyt tutustumaan kehenkään. Ei ole yhtään kaveria. Kotipaikkakunnalle sua ei haluta koska pelätään tartuntaa. Vanhoilla kavereilla on perheet ja viettävät aikaa omissa oloissaan ettei tule tartuntaa. Kun on se uusi vauvakin tulossa. Itse istut pikkukämpässä, et saa mitään tehtyä, etäopinnot ei suju. Keskittyminen huonoa, motivaatio heikkenee. Uimahallissa käyminen olis kivaa mutta ei pääse. Kirjastossa opiskelu sujuu paremmin mutta se on suljettu. Lenkkipolultako jokaisen pitäisi saada sisältö elämäänsä? Jos BDI:stä 40 pistettä niin se motivaation löytäminen on aika vaikeaa. Ja hallitus kauniisti puhuu opiskelijoille ”jos on rankkaa hae apua”. No mistä? YTHS:llä voi käydä juttelemassa mutta ei se muutu rakensi ympärillä. Eikä se venlafaksiinikaan poista yksinäisyyttä tai epätoivoa. Onneksi Kela muistaa perimällä takaisin opintotuet, kun suorituksia ei ole tullut.
No tällaiset ihmiset on varmaan heikkoja, toisin kuin ylläoleva kommentoija. Ansaitseekin sairastua, luuserit.
Eikö teillä ole opiskelijaryhmiä jotka voivat tutustua ja jutella Teams/Zoom tms. palavereissa? Kyllä sinä hieman avuttomalta vaikutat.
Ihan vinkiksi ettei niitä ole samalla lailla yliopistossa.
Siis eikö osakunnat ja ainejärjestöt todellakaan pysty järjestämään mitään? Miten tutorointi on hoidettu?
Vierailija kirjoitti:
Sain Pfizer rokotteet tammikuussa ja sen jälkeen en ole jaksanut välittää koronasta enää pätkän vertaa. Koittakaan sinnitellä vielä pari kuukautta sillä kun on rokotesuoja niin voi elää niin kuin ennen koronaa välittämättä rajoituksista.
Sain rokotteen tällä viikolla. Terveydenhoitaja antoi esitteen, jossa selvästi lukee, ettei varovaisuudesta saa vielä luopua, vaikka on itse rokotettu. Taivas tietää, milloin laumasuoja on saavutettu. Vasta sitten voi puhua elämisestä täysin vapaasti.
Tässähän on kuule vielä kivoin osuus edessä. Jahka korona on selätetty ja päästäisiin liikkumaan niin eipä ole enää rahaa mennä mihinkään, kun kaikki rahat menee veroihin. Tässä on nyt vipattu rahaa lähes jokaiselle joka tajuaa pyytää. Se on vaan velka rahaa joka on maksettava. Korotkin sopivasti näyttää nousemisen merkkejä.
Kaiholla tulemme vielä muistelemaan nykyistä aikaa. Joten nauttikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ne katsonut jo ennen tätä pandemiaa kaikki mahdolliset katastrooffi elokuvat ja oikeasti niissä monissa onkin ennustettu tätä tulevaa aikakautta. Sillä olenkin tyytyväinen ettei vielä tämän pahempaa ole kuin vain kontaktien rajoittaminen ja ihmettelen minkälaista niin helppoon elämään tottunutta ja niin itsekkäitä voi olla ettei tämän vertaa kestä ilman mielenterveysongelmia näin helppoa aikaa kun ei sentään mikään sota-aika ole. Onko niin idea köyhäksi tullut että aina pitää olla muiden keksimää viihdykettä niin ettei enää keksi itse mitään eikä kestä omaa itseään yksin ollessa.
Toisilla ihmisillä on paha olo, ei heitä auta syyllistäminen eikä negatiivinen arvostelu.
Ihmiset ovat erilaisia.
Minusta täällä on kivasti annettu ideoita, mitä ihmiset voivat tehdä. Kun tekee jotain kivaa, se auttaa yleensä pahaan oloon. Ja sosiaalista mediaa kannattaa käyttää myös, se voi myös auttaa.
Korona kriisi heijastuu kun kerrostalon pihaan on pakko päästä,sieltä sitten töihin,paluu,Asioille, roskat vieämään tai kaupat.niin jumat sukka yksi eläkeläinen koiran kanssa seisoo vahdissa sielä aina.Oikein talo kyttä! Kytää ikunat ihmisten ajat ja siitä tietää mennä seisoo piha tietyinä aikoina!Voi voi meidän koira on selainen pikku vesseli vartioi pihaa,en saa sitä piha pois.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että esimerkiksi ministeri Kiuru jatkuvasti julkisesti kiukuttelee ja on aggressiivisen oloinen, pitäisi kansaan valaa nyt optimismia. Kyllä me jo tiedämme, että tilanne on vakava, eikä ulkonaliikkumiskielloilla mehustelu auta yhtään asiaa.
Mitä ihmeen optimismin aihetta suomalaisilla voisi olla? Oli korona tai ei, yhtä näkoalaton ja epätoivoinen olemassaolo Suomessa aina vain. Sinne kun on lottovoitto syntyä.
Vierailija kirjoitti:
En enää jaksa. Päivittäin joutuu stressaamaan rahasta, totaalinen yksinäisyys, ei mitään toivoa tulevaisuudesta jne.... Yksin ollut tähänkin asti, mutta saanut edes jotain sosiaalisia kontakteja töissä nyt nekin on viety. En enää jaksa toista vuotta(vuosi lomautettuna ja arvioituna vielä vuosi edessä).
Oma exit plan on jo suunniteltu.. Jos ei mitään valoa ole näkyvissä kesäkuun alussa töiden ja rahatilanteen suhteen > kerättynä varastoon opioideja, nukahtamislääkkeitä yms.. Ei tarvii varmaankaan selittää tämän enempää..
Juttele täällä meidän kanssa ja ota kantaa. On meitä muitakin rahattomia ja uhataan viedä loputkin tuhkat pesästä kun tämä epidemia hellittää. Olen roikkunut kuntouttavassa ja sekin nyt uhattiin lopettaa kokonaan. Olen tottunut minimi työttömyyskorvaukseen ja pysyy sillä hengissä. Nythän ei mihinkään turhaan rahaa ei edes kulu muuta kuin kaupassa perustarvikkeiden ostamiseen. Olen ollut ruohonjuuritasolla jo pitkään ja korkealta tippuneillako on nyt kaikkein vaikeinta kun on tiettyyn elintasoon tottunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää jaksa. Päivittäin joutuu stressaamaan rahasta, totaalinen yksinäisyys, ei mitään toivoa tulevaisuudesta jne.... Yksin ollut tähänkin asti, mutta saanut edes jotain sosiaalisia kontakteja töissä nyt nekin on viety. En enää jaksa toista vuotta(vuosi lomautettuna ja arvioituna vielä vuosi edessä).
Oma exit plan on jo suunniteltu.. Jos ei mitään valoa ole näkyvissä kesäkuun alussa töiden ja rahatilanteen suhteen > kerättynä varastoon opioideja, nukahtamislääkkeitä yms.. Ei tarvii varmaankaan selittää tämän enempää..Olen minäkin stressannut rahasta mutta en lähtisi itseäni tappamaan.
Yksin olen välillä liian paljon.
Taidat uskoa koronavedätykseen?
Mietipä vähän asioita ja lue tilastoja.
Suomessa ei ole mitään hätää.
Ei kiinnosta korona tai tautitilastot. Ennestään oli jo jaksaminen koetuksella mm. yksinäisyyden takia (ei ole oikeasti yhtään ystävää tai lähisukulaista, ei ketään kenelle soitella) ja nyt uhkaa lähteä mm. kämppä alta. Tämä oli vain se ns. viimeinen niitti joka "katkaisi kamelin selän". En vaan enää jaksa tätä epätoivoa. Olen oikeastaan aika helpottunut, kun "pakotie" on valmiiksi suunniteltuna.
Kaltaisiani löytyy varmaan paljon, jotka ei jaksa tai tule tästä selviämään. Ja hallitusta tai kanssaihmisiä näyttää oikeasti kiinnostavan vain ne koronaan sairastuneet, ei ne jotka menettää toimeentulonsa tai jopa henkensä näiden rajoitusten ja eristyneisyyden takia.
2023 on Korona selätetty WHO:n mukaan eli pari vuotta pitäis jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on kuule vielä kivoin osuus edessä. Jahka korona on selätetty ja päästäisiin liikkumaan niin eipä ole enää rahaa mennä mihinkään, kun kaikki rahat menee veroihin. Tässä on nyt vipattu rahaa lähes jokaiselle joka tajuaa pyytää. Se on vaan velka rahaa joka on maksettava. Korotkin sopivasti näyttää nousemisen merkkejä.
Kaiholla tulemme vielä muistelemaan nykyistä aikaa. Joten nauttikaa...
Kenen selkänahasta ne järkyttävät korona velat aletaan ottamaan niin kaikkein köyhimmiltä. Joka minimi tukia aletaan vähentämään ja karenssia pukkaamaan jos ei hae olemattomia työpaikkoja tai ilmaistyötä.
Kyllä tämän ketjun sisällöt jo arvasi: empatiakyvytöntä mölinää sota-ajoista, heikkojen sortumisesta, ei mitään ymmärrystä..
Onneksi oli myös järkeviä ja ajatuksella kirjoitettuja kommentteja, kiitos ettette ole heittäneet sydäntänne pois❤
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuvittelevat, että tämä on koko ihmiskunnan historian ensimmäinen koronapandemia.
Kuinka monta vaarallista koronavirusta keskuudessamme jyllääkään? Jos vähän mietitte aikaa reilu vuosi taaksepäin, niin koronaviruksia kyllä on, mutta ne aiheuttavat vain vaarattomia nuhakuumeita. Tämä uusikin on vaarallinen vain pari vuotta, ja muuntuu sitten sellaiseksi, joka aiheuttaa vain niitä nuhakuumeita, tai katoaa kokonaan.
Ja kun tämä muuttuu vaarattomaksi niin kahta vaarallisempia tauteja on tulossa tilalle.
Tukahduttamalla Uuden-Seelannin tyyliin.