Työpaikan vaihto
Sain työpaikan. Nyt mietin kuitenkin otanko sen vastaan. Olen maailman huonoin tekemään päätöksiä. Autatteko?
Kyseessä lähihoitajan työ. Teen 80%.
Nykyinen;
Julkisen puolen työpaikka. Lomat kertyneet 30pvää/vuosi. Palkka 1734e + kokemuslisä 137e. Työmatka on 27km per suunta. Bensaa kuluu sekä aikaa. Lapset pidempään päiväkodissa. Täytyy tehdä yövuoroja.
Uusi;
Yksityinen. Lomia ei ensimmäisenä vuonna. Palkka 1778e kokemuslisineen. Työmatka 1km, voi kulkea kävellen tai pyörällä. Ei pakko tehdä yövuoroja. Lapset lyhyempiä päiviä hoidossa ja bensaa säästyy (sekä autoa). Palkassa häviää kuukaudessa 100-200e.
Kuinka kannattaa toimia? Jos en otakaan paikkaa vastaan niin saanko enään koskaan jos haen joskus uudelleen?
Kommentit (47)
No olen sekopää tai en niin ongelma silti todellinen; jäädä vanhaan vai vaihtaa uuteen? Harva sitä vaihtaa työpaikkaan jossa huonompi palkka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vielä kesäloma itsellesi tuolta yksityiseltä puolelta.
Työpaikkaa vaihtaessa saa lopputilin yhteydessä lomarahat, joiden turvin voi pitää uudessa paikassa palkatonta. Mutta kiva, jos pystyy palkallisen itselleen neuvottelemaan.
Aloin neuvotella sitä palkallista kyllä. Esimies lupasi selvittää.
Ap
Mulla on onnistunut tuo joka paikassa. Luulen ettei se ole kenenkään työnantajan mielestä mikään kohtuuton vaatimus ja siten suht helppo ja edullinen toteuttaa. Onhan se työnanatajankin etu että työntekijä saa levätä joskus.
Loma-asia jäi vielä selvitykseen. Ehkä otan paikan vastaan ja toivon parasta. Hakeudun sit takas julkiselle jos alkaa palkka oleen hirveen pieni.
Ap
Ja olen lähempänä jos lapselle sattuu jotain päiväkodissa. ❤️
Ap
Onko kellään kokemusta että voiko yksityisellä neuvotella palkkaa? Kun tuolla on se kaikkein paskin hoitajan palkka g18c 🙈
Ap
Luin tämän ketjun ja ainoa sekopää olet sinä! Ap:llä näkyy olevan tietoa ja kykyä hoitaa asioitaan järjen pohjalta.