Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan vaihto

Vierailija
05.03.2021 |

Sain työpaikan. Nyt mietin kuitenkin otanko sen vastaan. Olen maailman huonoin tekemään päätöksiä. Autatteko?
Kyseessä lähihoitajan työ. Teen 80%.

Nykyinen;

Julkisen puolen työpaikka. Lomat kertyneet 30pvää/vuosi. Palkka 1734e + kokemuslisä 137e. Työmatka on 27km per suunta. Bensaa kuluu sekä aikaa. Lapset pidempään päiväkodissa. Täytyy tehdä yövuoroja.

Uusi;
Yksityinen. Lomia ei ensimmäisenä vuonna. Palkka 1778e kokemuslisineen. Työmatka 1km, voi kulkea kävellen tai pyörällä. Ei pakko tehdä yövuoroja. Lapset lyhyempiä päiviä hoidossa ja bensaa säästyy (sekä autoa). Palkassa häviää kuukaudessa 100-200e.

Kuinka kannattaa toimia? Jos en otakaan paikkaa vastaan niin saanko enään koskaan jos haen joskus uudelleen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matka olis kyllä unelma tonne yksityiselle! Mutta mietin että peruspalkassa ero tuo ennen veroja mutta onko kellään kokemuksia paljonko jää käteen yksityisellä? Vuorotyötä siis tehdessä. Julkisella puolella olen siis jo urani huipulla palkka ei nouse. Lomia kertyy vielä lisää mutta se maksimi on se 34 päivää/vuosi.

Olen aina ollu julkisella puolella. Kohta 13 vuotta. Tiedän että jos en tykkää olla niin ilman töitä en jää. Pitkä kokemus ja paljon lisäkoulutusta. Ja siis lisäyksenä että niin nykyinen kuin uusi ovat vakipaikkoja.

Ap

Tuo 34 lomapäivää ei kylläkään ole mikään maksimi julkisella puolella.

Itselläni on jo nyt 38 lomapäivää vuodessa ja työvuosia vielä jäljellä viisi.

Lisäksi julkisella voi joillain seuduilla ay- ja työnantaja neuvotella ns. lomarahavapaista.

Sitä annetaan säästösyistä. 

Eli lomarahat tai osa lomarahoista voidaan ottaa vapaina.

Nykyään 34 on maksimi. Se muuttui muutama vuosi sitten.

Jos työehtosopimuksesi on kvtes, maksimilomaoikeus on edelleen 38 pvä, kun on ollut työsuhteessa 15v, voit vaikka tarkistaa voimassa olevasta kvtes:sta. Saisit siis sen parin vuoden päästä. Itse kallistuisin julkiseen ihan noiden lomien vuoksi.

Juuri näin.

Ja tämäkin osoittaa sen, että ap valehtelee ja on keksinyt aloituksen, koska ei edes tuollaista perusasiaa omalta alaltaan tiedä.

Vaikka muka on ollut julkisella puolella jo 13 vuotta.

Melkoinen sekopää tuo  ap on!

Luin tämän ketjun ja ainoa sekopää olet sinä! Ap:llä näkyy olevan tietoa ja kykyä hoitaa asioitaan järjen pohjalta. 

42/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen sekopää tai en niin ongelma silti todellinen; jäädä vanhaan vai vaihtaa uuteen? Harva sitä vaihtaa työpaikkaan jossa huonompi palkka.

Ap

Vierailija
44/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vielä kesäloma itsellesi tuolta yksityiseltä puolelta.

Työpaikkaa vaihtaessa saa lopputilin yhteydessä lomarahat, joiden turvin voi pitää uudessa paikassa palkatonta. Mutta kiva, jos pystyy palkallisen itselleen neuvottelemaan.

Aloin neuvotella sitä palkallista kyllä. Esimies lupasi selvittää.

Ap

Mulla on onnistunut tuo joka paikassa. Luulen ettei se ole kenenkään työnantajan mielestä mikään kohtuuton vaatimus ja siten suht helppo ja edullinen toteuttaa. Onhan se työnanatajankin etu että työntekijä saa levätä joskus.

Vierailija
45/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma-asia jäi vielä selvitykseen. Ehkä otan paikan vastaan ja toivon parasta. Hakeudun sit takas julkiselle jos alkaa palkka oleen hirveen pieni.

Ap

Vierailija
46/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen lähempänä jos lapselle sattuu jotain päiväkodissa. ❤️

Ap

Vierailija
47/47 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta että voiko yksityisellä neuvotella palkkaa? Kun tuolla on se kaikkein paskin hoitajan palkka g18c 🙈

Ap