Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan vaihto

Vierailija
05.03.2021 |

Sain työpaikan. Nyt mietin kuitenkin otanko sen vastaan. Olen maailman huonoin tekemään päätöksiä. Autatteko?
Kyseessä lähihoitajan työ. Teen 80%.

Nykyinen;

Julkisen puolen työpaikka. Lomat kertyneet 30pvää/vuosi. Palkka 1734e + kokemuslisä 137e. Työmatka on 27km per suunta. Bensaa kuluu sekä aikaa. Lapset pidempään päiväkodissa. Täytyy tehdä yövuoroja.

Uusi;
Yksityinen. Lomia ei ensimmäisenä vuonna. Palkka 1778e kokemuslisineen. Työmatka 1km, voi kulkea kävellen tai pyörällä. Ei pakko tehdä yövuoroja. Lapset lyhyempiä päiviä hoidossa ja bensaa säästyy (sekä autoa). Palkassa häviää kuukaudessa 100-200e.

Kuinka kannattaa toimia? Jos en otakaan paikkaa vastaan niin saanko enään koskaan jos haen joskus uudelleen?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ottaa nykyisestä paikastasi virkavapaata ja testata tuota yksityistä, katsoa millainen työyhteisö ja viihdytkö siellä paremmin? Eihän sinne olisi pakko jäädä ja voisit palata takaisin nykyiseen virkavapaan jälkeen.

Lähihoitaja ei voi ottaa virkavapaata, sillä lähihoitaja ei ole virkasuhteessa vaan työsuhteessa.

Mutta useat eivät irtisanoudu työpaikastaan, ennen uuden työpaikan koeajan päättymistä.

Sillä koeajallahan kumpi tahansa voi purkaa tai lopettaa tai mikä se nyt oikea termi onkaan, koko työsuhteen.

Vierailija
22/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla muka on noin pieni palkka? Eihän kukaan oikeesti mee alle 2000 e kk töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matka olis kyllä unelma tonne yksityiselle! Mutta mietin että peruspalkassa ero tuo ennen veroja mutta onko kellään kokemuksia paljonko jää käteen yksityisellä? Vuorotyötä siis tehdessä. Julkisella puolella olen siis jo urani huipulla palkka ei nouse. Lomia kertyy vielä lisää mutta se maksimi on se 34 päivää/vuosi.

Olen aina ollu julkisella puolella. Kohta 13 vuotta. Tiedän että jos en tykkää olla niin ilman töitä en jää. Pitkä kokemus ja paljon lisäkoulutusta. Ja siis lisäyksenä että niin nykyinen kuin uusi ovat vakipaikkoja.

Ap

Tuo 34 lomapäivää ei kylläkään ole mikään maksimi julkisella puolella.

Itselläni on jo nyt 38 lomapäivää vuodessa ja työvuosia vielä jäljellä viisi.

Lisäksi julkisella voi joillain seuduilla ay- ja työnantaja neuvotella ns. lomarahavapaista.

Sitä annetaan säästösyistä. 

Eli lomarahat tai osa lomarahoista voidaan ottaa vapaina.

Nykyään 34 on maksimi. Se muuttui muutama vuosi sitten.

Vierailija
24/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu vielä kesäloma itsellesi tuolta yksityiseltä puolelta.

Miten niin puhu vielä kesäloma tuolta yksityiseltä puolelta?

Ei kesälomaa puhuta. Kesäloma ansaitaan, ja se ansaitsemis aika on lomanmääräymis vuosi.

Ap voi saada vain palkatonta kesälomaa, ei mitään muuta.

Ja sekin on hankalaa saada kesäaikaan, kun muut työntekijät pitävät lomiaan ja henkilökuntaa tarvitaan.

25/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sen työpaikan joka on lähempänä kotia ja hankkiutuisin eroon autosta, siis mikäli puoliso ei sitä välttämättä tarvitse.

Vierailija
26/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa. Nykyinen palkka on reilut 7000 € / kk. Vaihtamalla liksa nousisi kahdella tuhannella eurolla. Veroagressio aiheuttaa kuitenkin sen, että käteen jää niin vähän ettei kannata tähän lähteä ja alkaa sopeutumaan uuteen työpaikkaan. Maksan nyt jo veroja aivan liikaa enkä halua lahjoittaa valtiolle yhtään enempää rahaa mille en saa itse mitään vastinetta kun yhteiskunnan perusinfraa lukuunottamatta en julkisia palveluja käytä käytännössä yhtään. Tästä periaatteellisesta syystä en työpaikkaa vaihda ja nykyinen palkkakin riittää elämäntyylini rahoittamiseen ja jää vielä säästöönkin vaikka en edes yritä säästää.

Vierailija
27/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palkka on siis 80% työajalla! Peruspalkka yksityisellä olisi 2223e. Ja yritän hakea työvapaan nimellä palkatonta. Ja kyllä hoitajilla on alle 2000e kuukausi palkkoja.

Minulla lapsi alle 3 vuotias. Mietin kyllä että hoitovapaata voisinkohan ottaa? En vaan nostaisi kelasta kotihoidontukea.

Ap

Vierailija
28/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matka olis kyllä unelma tonne yksityiselle! Mutta mietin että peruspalkassa ero tuo ennen veroja mutta onko kellään kokemuksia paljonko jää käteen yksityisellä? Vuorotyötä siis tehdessä. Julkisella puolella olen siis jo urani huipulla palkka ei nouse. Lomia kertyy vielä lisää mutta se maksimi on se 34 päivää/vuosi.

Olen aina ollu julkisella puolella. Kohta 13 vuotta. Tiedän että jos en tykkää olla niin ilman töitä en jää. Pitkä kokemus ja paljon lisäkoulutusta. Ja siis lisäyksenä että niin nykyinen kuin uusi ovat vakipaikkoja.

Ap

Lisäksi julkisella voi joillain seuduilla ay- ja työnantaja neuvotella ns. lomarahavapaista.

Mitä paskaa höpötät.

Ei työnantaja määrää tuota loman pituutta, se on KVTES:ssa, jonka mukaan tämä provoilja ap:kin saa palkkansa.

Täyttä huuhaata koko aloitus.

Vierailija
29/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin olisi mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa. Nykyinen palkka on reilut 7000 € / kk. Vaihtamalla liksa nousisi kahdella tuhannella eurolla. Veroagressio aiheuttaa kuitenkin sen, että käteen jää niin vähän ettei kannata tähän lähteä ja alkaa sopeutumaan uuteen työpaikkaan. Maksan nyt jo veroja aivan liikaa enkä halua lahjoittaa valtiolle yhtään enempää rahaa mille en saa itse mitään vastinetta kun yhteiskunnan perusinfraa lukuunottamatta en julkisia palveluja käytä käytännössä yhtään. Tästä periaatteellisesta syystä en työpaikkaa vaihda ja nykyinen palkkakin riittää elämäntyylini rahoittamiseen ja jää vielä säästöönkin vaikka en edes yritä säästää.

Muista sitten olla sairastumatta koskaan ❤.

Äh mun yksi tuttu oli samanlainen veroista vinkuja. Hän kyoli syksyllä syöpään, käyttäen ensin aika monta vuotta julkista sairaanhoitoa kalliine hoitoineen. Kaikki yritettiin, mutta sairaus vei kuitenkin. Kelpasi verovaroin ylläpidetyt hoidot ja olisi halunnut jatkaa vielä, vaikka lääkärit sanoi että ei auta eikä paranna loppua elämänlaatua...

Vierailija
30/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkka on siis 80% työajalla! Peruspalkka yksityisellä olisi 2223e. Ja yritän hakea työvapaan nimellä palkatonta. Ja kyllä hoitajilla on alle 2000e kuukausi palkkoja.

Minulla lapsi alle 3 vuotias. Mietin kyllä että hoitovapaata voisinkohan ottaa? En vaan nostaisi kelasta kotihoidontukea.

Ap

Ai että oikein kodinhoitotukea:

Ja siis siksi aikaa kun, olet koeajalla uudessa työpaikassasi.

Olet sekaisin ap, aloituksesi täysin keksittyä paskaa!

Vierailija
31/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten olla sairastumatta koskaan ❤.

Äh mun yksi tuttu oli samanlainen veroista vinkuja. Hän kyoli syksyllä syöpään, käyttäen ensin aika monta vuotta julkista sairaanhoitoa kalliine hoitoineen. Kaikki yritettiin, mutta sairaus vei kuitenkin. Kelpasi verovaroin ylläpidetyt hoidot ja olisi halunnut jatkaa vielä, vaikka lääkärit sanoi että ei auta eikä paranna loppua elämänlaatua...

Miten se sairastuminen tähän liittyy? Minulla on sairauskuluvakuutus ja menen yksityiselle kuten olen tehnyt tähänkin asti. En todellakaan mene julkisen terveydenhuollon puoskaroitavaksi, siellä pääsee hengestään.

Vierailija
32/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se tunnettu satuilija joka toistuvasti keksii tänne mitä ihmeellisimpiä aloituksia eri aiheista.

Vierailija
33/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas kusinen provo!

Vierailija
34/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos työehtosopimuksesi on kvtes, maksimilomaoikeus on edelleen 38 pvä, kun on ollut työsuhteessa 15v, voit vaikka tarkistaa voimassa olevasta kvtes:sta. Saisit siis sen parin vuoden päästä. Itse kallistuisin julkiseen ihan noiden lomien vuoksi.

Vierailija
35/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap ole mitään työpaikkaa vaihtamassa.

Ainoa mitä voit vaihtaa on se, että vaihdat sen kotona olemisen osastohoitoon.

Niin outoja ovat nämä sun aloituksesi.

Vierailija
36/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen yksityisellä ja kuukausi palkka on 2200e ja vuorotyölisät päälle.

Vierailija
37/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä paskaa höpötät.

Ei työnantaja määrää tuota loman pituutta, se on KVTES:ssa, jonka mukaan tämä provoilja ap:kin saa palkkansa.

Täyttä huuhaata koko aloitus.

Jaa... No olen ymmärtänyt väärin. Olen ollut siinä käsityksessä että muutama vuosi sitten kvtes muuttui niin että me nuoremmat ei enään ansaita 38 lomapäivää vaan 34.

Ap

Vierailija
38/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos työehtosopimuksesi on kvtes, maksimilomaoikeus on edelleen 38 pvä, kun on ollut työsuhteessa 15v, voit vaikka tarkistaa voimassa olevasta kvtes:sta. Saisit siis sen parin vuoden päästä. Itse kallistuisin julkiseen ihan noiden lomien vuoksi.

Juuri näin.

Ja tämäkin osoittaa sen, että ap valehtelee ja on keksinyt aloituksen, koska ei edes tuollaista perusasiaa omalta alaltaan tiedä.

Vaikka muka on ollut julkisella puolella jo 13 vuotta.

Melkoinen sekopää tuo  ap on!

Vierailija
39/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva. Fi ei pettänyt taaskaan.

Olen kyllä miettimässä oikeasti työpaikan vaihtoa.

Vierailija
40/47 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vielä kesäloma itsellesi tuolta yksityiseltä puolelta.

Miten niin puhu vielä kesäloma tuolta yksityiseltä puolelta?

Ei kesälomaa puhuta. Kesäloma ansaitaan, ja se ansaitsemis aika on lomanmääräymis vuosi.

Ap voi saada vain palkatonta kesälomaa, ei mitään muuta.

Ja sekin on hankalaa saada kesäaikaan, kun muut työntekijät pitävät lomiaan ja henkilökuntaa tarvitaan.

Tietenkin yksityisellä työnantajalla voi neuvotella palkallisen loman. Olet oikeassa tuosta lomanmääräytymisvuodesta jne, mutta yks. työnantajalla on mahdollisuus antaa palkallista lomaa! Riippuu tietenkin firmasta, että annetaanko. Mutta missään laissa se ei ole kielletty!