Parisuhde.Mikä ärsyttää eniten?
Mikä on parisuhteessa asia joka ärsyttää sinua eniten? Mikä on asia jota sinun on vaikeaa sietää?
Kommentit (215)
Oman ajan lähes täydellinen puute, avopuolison lapsi sekä se, että olen itse useimmissa asioissa totaalisesti erilainen kuin he, eikä sitä erilaisuutta mielestäni ymmärretä tarpeeksi. Ts. en saa tilaa olla oma itseni.
Ärsyttää oma taipumukseni alkaa myötäillä kumppania ja asettaa hänet ykköseksi.
Olen koulutettu, tasa-arvoa kannattava heteronainen, mutta niin vaan eroottinen lataus panee pään pyörälle.
Vierailija kirjoitti:
Oman ajan lähes täydellinen puute, avopuolison lapsi sekä se, että olen itse useimmissa asioissa totaalisesti erilainen kuin he, eikä sitä erilaisuutta mielestäni ymmärretä tarpeeksi. Ts. en saa tilaa olla oma itseni.
Liian isolta kompromissilta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää oma taipumukseni alkaa myötäillä kumppania ja asettaa hänet ykköseksi.
Olen koulutettu, tasa-arvoa kannattava heteronainen, mutta niin vaan eroottinen lataus panee pään pyörälle.
Ja sitten siltä hunsvotilta ei saa edes seksiä vaikka miten myötäilee!
Läskivaimon piereskely ja sipsien mussuttaminen
Nyt pitää ihan miettiä, mikä ärsyttää ENITEN, koska olen tällä hetkellä todella kypsä avioliittooni.
Miehen vuosia jatkunut burnout/masennus, jota ei itse suostu myöntämään eikä tiedosta sen vaikutusta ihmissuhteisiin. Kyvyttömyys keskustella aiheesta (tai mistään muustakaan) rakentavasti. Muiden syyttäminen siitä, että on paha olo. Kyvyttömyys pyytää anteeksi kun on uupuneena räyhännyt ja syytänyt suustaan mitä sattuu. Se että ulospäin esitetään hyvää jätkää mutta läheisiä voi kohdella miten vaan. Haluttomuus kyseenalaistaa arvojaan, eli sitä onko ihmissuhteiden uhraaminen todella kaiken sen statuksen tavoittelun tai ylläpitämisen arvoista. Avun hakemisen pitäminen jotenkin häpeällisenä.
Vierailija kirjoitti:
Liian isolta kompromissilta kuulostaa.
Ja siltä se myös välillä tuntuu. Vikaa on varmasti itsessänikin kun olen asunut pitkään yksikseni tätä ennen, niin on vaikea sopeutua muiden tapoihin ja siihen, että saan olla yksikseni kotona ehkä kerran kolmessa viikossa, ja silloinkin puhutaan tyyliiin 1-2 tunnista.
Ei oikeastaan mikään. Meillä menee hyvin ja rakkautta on.
Vierailija kirjoitti:
Läskivaimon piereskely ja sipsien mussuttaminen
Se on moro läskivaimolle.
Äijä kuorsaa niin että maalit katosta tippuu.Ja se piereminen ja sen yököttävä lemu.
Oman ajan puute.
Ainoastaan töissä saa olla rauhassa.
Jos lapset ovat yökylässä niin puoliso haluaa viettää aina koko sen ajan yhdessä.
Joskus voisin olla vaan itsekseni...
Kalja.Tupakka.Kyylää ikkunasta naapurin naista.
Puolison on lihonnut niin etten enää halua häntä.
läheisyyden puute, yhteisen ajan puute, yksinäisyys, .. ihan tälläsiä perusjuttuja.
1. avioliitossa ärsytti miehen itsekkyys ja kyvyttömyys ajatella muita ihmisiä. Pillereiden popsiminen ja liikaa alkoa. Lähdin sitten pois ja elämäni paras päätös.
2. avioliitossa olen ollut pääsääntöisesti tyytyväinen. Välillä ärsyttäa miehen kyvyttömyys tehdä päätöksiä, esim. kaupassa itse päättää mitä ostaa, kysyy sitten viestein onko tätä tai tämä hyvä. Tai että siivotessa ei osaa itse päätellä mitä voisi tehdä. Haluaisin joskus olla joku muu kuin päättäjä perheessä. Onneksi sängyssä mies on dominoiva. Ja olen kyllä miettinyt sitä, olenko liian dominoiva, ihan terapeutin kanssa. Mutta taitaa vaan olla niin, että mies haluaa olla alistuva välillä.
Kaikki.