Koronapommijoogayrittäjä ja vanhainkodin siivooja maalittaa poliiseja jotka vei hänet testattavaksi
Kun joogi ei suostunut yhteistyöhön ja karanteeniin
Kommentit (727)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/090ea38d-e35d-440d-b9da-d3dc62208117
Tapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Arto Elomaa kertoi, että poliisi otti henkilön kiinni rikosperusteella perjantaina 5. maaliskuuta.
– Tartuntataudeista vastaava lääkäri on katsonut, ettei hänestä ole enää [koronaviruksen] tartuttamisvaaraa, Elomaa kertoo.
Elomaan mukaan epäiltyä päästiin kuulustelemaan perjantaina tämän siirryttyä poliisin haltuun.
Jos ei ole vaara miksi otetaan kiinni?
Eikö tämä ole oikeasti teistä outoa?!
Minusta tämä ei ole pelkästään outoa, vaan myös äärimmäisen pelottavaa.
Nuo muut ovat jo niin aivopestyjä, etteivät enää kykene näkemään tuossa mitään outoa. Myös se on äärettömän pelottavaa.
Huomio. LÄÄKÄRI päästi naisen vapaaksi ts. ei mitään koronavaaraa.
Nuo muut eivät HALUA tai kykene käsittämään sitä.
Äärettömän pelottavaa jos käsittävät ja asenteet ovat tuollaiset. Enpä haluaisi joutua tekemisiin.
Oletteko te qanonistit tosiaan näin yksinkertaisia? Kuinka monta kertaa tämä kuvio pitää vääntää teille rautalangasta? Nainen oli terveysviranomaisten huostassa koska ei suostunut koronatestiin, vaikka hänen joogatunnilleen jäljitettiin tartuntaketju (jossa on tässä vaiheessa jo 100 ihmistä). Nainen siirtyi tänään terveysviranomaisten huostasta poliisille. Poliisi kuulusteli naista rikosepäilyihin liittyen ja sen jälkeen nainen pääsi vapaaksi.
= väkisin raahataan
Miksei sanota jouduttiin hakemaan kotoa. Ei siirrety.
No eiköhän hänet ajettu ihan autolla tänään sinne poliisiasemalle.
Poliisi haki naisen kotoaan 1.3. jolloin hänet myös testattiin.
Oli siitä lähtien Iisalmen sairaalassa, josta pääsi tänään pois.
Niin, ja sen jälkeen tai sieltä sairaalasta suoraan haettiin poliisiasemalle kuulusteluun. Ja sinne hänet todennäköisesti vietiin ihan poliisiautolla eikä "väkisin raahaten" kuten aiempi kommentti väitti.
Oletko nähnyt videota hakemisesta. Kyllä se aika väkinäiseltä näytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on absurdein tilanne ja keskustelu minä ikinä olen nähnyt.
Monenlaista on tullut kyllä koettua mutta että mun piti tämäkin nähdä.
Vaikea uskoa tätä todeksi.
Käypä kyseisen henkilön fb-sivulla. Siellä pidetään varmana että asia menee euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen ja tulee rangaistus iisalmen poliiseille ja terv.henk.kunnalle "rikoksista ihmisyyttä vastaan".
En halua mennä faceen koska tulee paha olo kun ihmistä vainotaan.
Mulle taas tulee paha olo, kun ihmisiä tartutetaan tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 80-vuotias omainen ihmetteli tätä epäloogisuutta:
Maskiton ihminen astui dösään ja aivasti. Maskilliset saivat tartunnan.
Omainen ihmetteli että no miten ne maskilliset muka nyt sitten saivat tartunnan, eihän tässä nyt niin pitänyt käydä? Toinen sukulainen, eläkkeellä oleva erikoissairaanhoitaja oli maskittomalle vihainen, kunnes vanhempi omaiseni kertoi tuon hänelle. Vasta sitten hän tajusi.
Ihan oikeastiko tekään ette ajattele tuon enempää? Oletteko minkä ikäisiä?
Mikael Jungner vaatii sille maskittomalle vankeustuomiota. Ajatella. Joku joutuu vankilaan jos aivastaa.
Ihan varmasti te taas hurraatte tuollekin möläytykselle ajattelematta yhtään mitään.
Pelottavaa.
En kuuntele qanon-persu-ym-länkytystä. En kuulu heihin joten tähän kannattaa vastata asiallisesti.
Siis vieläkö on ihmisiä, jotka eivät tiedä, miten päin ne maskit toimii? Maskilliset saivat tartunnan, koska maski ei suojaa itseä. Sen sijaan jos tällä aivastelijalla olisi ollut maski, se olisi suojannut niitä muita, eikä koko bussillinen ihmisiä olisi mahdollisesti sairastunut. Tuossa ei ole mitään epäloogista, jos kyseessä on kirurginen maski.
Enpä usko että tavallisella kansalla on kirurgisia maskeja käytössä.
Meille kerrottiin jo viime vuonna että maski ei suojaa. Koeta muistella nyt.
Uskot varmaan myös, että maapallo on litteä, kun joskus sanottiin niin. Kannattaa lukea vaikka uusimpia tutkimuksia aiheesta. Aloita esimerkiksi Lancetista.
Hei älä vedä minua foliohattuporukoihin. Kohta haastan sinut oikeuteen kunnianloukkauksesta. Haluan tietää onko sinulla desinfiointiainetta mukanasi kun lähdet ulos?
Ihmisillä on tässäkin valtava puutos tiedoissaan. Maski ei riitä.
Vastasin ylempänä, että on desinfiointiaine. Pidän myös turvavälit ja olen rajoittanut kontaktit minimiin. Maski ei ole tartuntojen ehkäisyssä ihmelääke. Sen tiedän. Se on vaan osa kokonaisuutta.
Mutta sinulla pitää olla mukana myös useat kertakäyttöhanskat ja muovipusseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on absurdein tilanne ja keskustelu minä ikinä olen nähnyt.
Monenlaista on tullut kyllä koettua mutta että mun piti tämäkin nähdä.
Vaikea uskoa tätä todeksi.
Käypä kyseisen henkilön fb-sivulla. Siellä pidetään varmana että asia menee euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen ja tulee rangaistus iisalmen poliiseille ja terv.henk.kunnalle "rikoksista ihmisyyttä vastaan".
En halua mennä faceen koska tulee paha olo kun ihmistä vainotaan.
Mulle taas tulee paha olo, kun ihmisiä tartutetaan tahallaan.
Minä taas ilmiannan kaikki jotka tulevat tielleni. Tiedän miten taudit tarttuvat. Syytän kaikkia murhayrityksestä. Tiedän jo nyt että saan kaikki tutkintaan. Ja voitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei pitäisi olla niin, että ihmisoikeudet voidaan ottaa pois viranomaispäätöksellä jollain flunssa-altistumisverukkeella. Jos tästä ei tule mitään sanktioita viranomaisille, niin sama toiminta tulee jatkumaan. Kohteeksi valikoituu hallituksen vastustajia.
Mitkä ihmisoikeudet kyseiseltä henkilöltä otettiin pois? Jos minä lähtisin ajamaan kännissä ja jäisin kiinni, onko ihmisoikeusrikos pakottaa minut verikokeeseen tai laittaa julkinen etsintäkuulutus - siis kunhan kukaan ei kuollut ja itse koen, etten aiheuttanut toiminnallani vaaraa muille?
1. Vapaus
2. Henkilökohtainen koskemattomuus
3. Elinkeinon harjoittamisen vapaus
4. Kotirauha
5. Omaisuus
Nuo ainakin.
Jos teet rikoksen, nuo oikeudet valitettavasti hetkellisesti lähtee. Tämä on jokaisella tiedossa, ja jokainen voi toimia lain mukaan estääkseen näiden oikeuksien menettämisen. Toisilla ihmisillä on myös oikeus tietää altistuneensa koronalle, oikeus olla tulematta tahallaan tartutetuksi, oikeus elämään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 80-vuotias omainen ihmetteli tätä epäloogisuutta:
Maskiton ihminen astui dösään ja aivasti. Maskilliset saivat tartunnan.
Omainen ihmetteli että no miten ne maskilliset muka nyt sitten saivat tartunnan, eihän tässä nyt niin pitänyt käydä? Toinen sukulainen, eläkkeellä oleva erikoissairaanhoitaja oli maskittomalle vihainen, kunnes vanhempi omaiseni kertoi tuon hänelle. Vasta sitten hän tajusi.
Ihan oikeastiko tekään ette ajattele tuon enempää? Oletteko minkä ikäisiä?
Mikael Jungner vaatii sille maskittomalle vankeustuomiota. Ajatella. Joku joutuu vankilaan jos aivastaa.
Ihan varmasti te taas hurraatte tuollekin möläytykselle ajattelematta yhtään mitään.
Pelottavaa.
En kuuntele qanon-persu-ym-länkytystä. En kuulu heihin joten tähän kannattaa vastata asiallisesti.
Siis vieläkö on ihmisiä, jotka eivät tiedä, miten päin ne maskit toimii? Maskilliset saivat tartunnan, koska maski ei suojaa itseä. Sen sijaan jos tällä aivastelijalla olisi ollut maski, se olisi suojannut niitä muita, eikä koko bussillinen ihmisiä olisi mahdollisesti sairastunut. Tuossa ei ole mitään epäloogista, jos kyseessä on kirurginen maski.
Enpä usko että tavallisella kansalla on kirurgisia maskeja käytössä.
Meille kerrottiin jo viime vuonna että maski ei suojaa. Koeta muistella nyt.
Uskot varmaan myös, että maapallo on litteä, kun joskus sanottiin niin. Kannattaa lukea vaikka uusimpia tutkimuksia aiheesta. Aloita esimerkiksi Lancetista.
Hei älä vedä minua foliohattuporukoihin. Kohta haastan sinut oikeuteen kunnianloukkauksesta. Haluan tietää onko sinulla desinfiointiainetta mukanasi kun lähdet ulos?
Ihmisillä on tässäkin valtava puutos tiedoissaan. Maski ei riitä.
Että rikosilmoitus kun anonyymillä keskustelupalstalla vihjaillaan flättäriksi? Jos ei foliohattuilua täytä, niin oikeutta jonkinlaisen mielialalääkkeen reseptiin kyllä...
Vierailija kirjoitti:
......-......... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tartuntatautilaki mahdollistaisi pakkotestauksen, niin siinä poliisi kyllä töpeksi ja huolella, että julkaisi ko. ihmisen kuvan ja nimen, sitä kun ei käsittääkseni tartuntatautilaki (vielä) salli.
Poliisit kyllä tolkuttomia urpåja, samoin kuin ne kansalaispoliisit, jotka tän kohun aiheutti.
Kyseessä olikin Iisalmen poliisit. Siellä pikkukaupungissa on niillä oma lakinsa, tai niin kyseiset poliisit kovasti kuvittelee. Ks.kaupungin yksittäistenkin poliisien toimintaa suojelee koko ks.kaupungin poliisilaitos. Niiden toiminta on aivan erilaista kuin esim melko lähellä sijaitsevan isomman kaupungin poliisilaitoksen toiminta.
Tätähän ei varmasti kukaan usko, mutta Iisalmen poliisiasemalla poistelevat mm. rikosilmoituksia, ettei niitä tartte tutkia, koska ainakin eräässä tapauksessa kuulusteleva poliisi tunsi yhden tapaukseen liittyvän henkilön, joten hän yritti sotkea asian x tutkintaa sillä että poisti rikosilmoituksen. Se ilmoitus piti tehdä uudestaan ja senkin jälkeen eräs tietty poliisi onnistui pilaamaan tutkinnan, joka muuten hoidettiin uusiksi 3vuotta myöhemmin. Tekevät aiheettomia ilmoituksia ihmisistä ja sitten poistavat sen ilmoituksen, että eivät muka olis koskaan tehneetkään sitä. Tästä jutusta yks tuttu poliisi totesi että eräs poliisipartio teki ilmoituksen X kostoksi. Ei tästä sen enempää, mut ihan päivänvaloa sen paikan toiminta ei kestä. En ota tässä kantaa tohon iisalmelaisen yrittäjän asiaan. Mitäs menee poliiseja pureskelemaan, sit on turha vinkua että käyttäytyvät vähän kovakouraisesti. :D
Tartuntatautilaki on valtakunnallinen, ei Iisalmen oma. Poliisi toimi nyt siihen vedoten.
Tarkoitinkin ylipäätään sen kaupungin poliisilaitoksen toimintaa, joka ei ihan normaalia ole...
varokaa ko. tyyppiä muutoinkin, sillä on ehkä vesikauhukin, kun on poliisiakin purrut.
Vesikauhuiset saattaa milloin tahansa hyökätä kimppuun ja purra.
Tällaisille aikuisille on ihan oma nimi. Koliikkiaikuinen. Minä haluan. Jos ei tehdä asioita tahtomallani tavalla, riehun ja puren. Tämä koliikkiaikuinen voisi palata Viroon ihan pysyvästi, vaikka joogailemaan.
Kas pähkinämiikka ja poliisinpurijaSirelpuu
Vierailija kirjoitti:
Mitä hänen puheestain sain selvää että ei suostunut testiin (pelkäsi sitä) koska hänellä on verenvuoto alttiutta. Että jos verenvuoto alkaa sitä on vaikea pysäyttää.
Ei tainnu kumminkaan nenu alkaa vuotamaan kun ottivat näytteen? Vai eikö otettu?
Hengissä on vaikka koronatesti otettiinkin
Mitä tuossa Iisalmen sanomien artikkelissa sanotaan? Oli kertonut oireistaan joogatunnilla. Oliko hän mennyt oireisena pitämään joogatuntia?
Ihan sivuhuomautuksena tähän, katsokaapa eilinen Perjantai-ohjelma Areenasta. Siinä oli hyvää keskustelua näistä salaliittoteorioista ja mikä saa ihmiset uskomaan niihin.
Tiivistettynä: se, että maailmassa tapahtuu (isoja) asioita / tragedioita ihan sattumanvaraisesti on liian pelottava asia käsiteltäväksi. Ihmisellä on tarve löytää selitys asioille ja sen selityksen on oltava tragedian kokoinen. Esim. tällaiselle maailmanlaajuiselle kriisille kuin korona, on liian ”yksinkertainen” selitys se, että virus olisi vain karannut joltain ruokatorilta. Dokumentissa vertailuna oli myös Estonian uppoaminen ja siitä lähteneet salaliittoteoriat, koska osalle ihmisistä oli liian vaikeaa hyväksyä että alus ”vain” upposi koska vaurioitui myrskyssä. On helpompi, kun on joku taho, jota voi asiasta syyttää.
Tällaista se on, sattumanvaraista koko elämä. Ne, jotka pystyvät sen hyväksymään eivätkä jää kiinni tuohon (korona)kriisin alkuperän selvittelyyn, pystyvät myös suhtautumaan paremmin rajoituksiin / suosituksiin ja keskittymään vain ongelman ratkaisuun.
Se, että ihminen puree toista, kertoo mielestäni jotakin. Ei häntä mihinkään teloitettavaksi sentään oltu viemässä.
Mä olen Virolaisena erittäin pahoillani, mua hävettää syvästi. Toivottavasti uskotte, että Suomessa on myös tervejärkisiä teistä välittävä ja teitä kunnioittavia virolaisia.
Eestin akka kirjoitti:
Mä olen Virolaisena erittäin pahoillani, mua hävettää syvästi. Toivottavasti uskotte, että Suomessa on myös tervejärkisiä teistä välittävä ja teitä kunnioittavia virolaisia.
Ei tartte anteeksi pyydellä, ei tässä kukaan virolaisia ihmisinä syytä.
Mun työpaikalla on sellainen meininki, että kaikkein kovimmat persut on entisiä venäläisiä tai virolaisia tai sitten romaneja.
1. Vapaus
2. Henkilökohtainen koskemattomuus
3. Elinkeinon harjoittamisen vapaus
4. Kotirauha
5. Omaisuus
Nuo ainakin.