Koronapommijoogayrittäjä ja vanhainkodin siivooja maalittaa poliiseja jotka vei hänet testattavaksi
Kun joogi ei suostunut yhteistyöhön ja karanteeniin
Kommentit (727)
Vierailija kirjoitti:
QAnojen mukaan Trump vannoi eilen virkavalansa ja palasi USAn presidentiksi. Johtuneeko QAnalistien joukkopsykoosi tuosta merkittävästä käänteestä.
Jännästi vapautettu vaikka aluksi oli vain pelkkää pakkoa. Luulisi että olisi pakollakin jatkunut eikä olisi seurannut vapautta.
Vierailija kirjoitti:
QAnojen mukaan Trump vannoi eilen virkavalansa ja palasi USAn presidentiksi. Johtuneeko QAnalistien joukkopsykoosi tuosta merkittävästä käänteestä.
Älä sekoita joka asiaan persuja, trumpia tai foliohattuja.
Nyt puhutaan koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/090ea38d-e35d-440d-b9da-d3dc62208117
Tapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Arto Elomaa kertoi, että poliisi otti henkilön kiinni rikosperusteella perjantaina 5. maaliskuuta.
– Tartuntataudeista vastaava lääkäri on katsonut, ettei hänestä ole enää [koronaviruksen] tartuttamisvaaraa, Elomaa kertoo.
Elomaan mukaan epäiltyä päästiin kuulustelemaan perjantaina tämän siirryttyä poliisin haltuun.
Jos ei ole vaara miksi otetaan kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
Tapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Arto Elomaa kertoi, että poliisi otti henkilön kiinni rikosperusteella perjantaina 5. maaliskuuta.
– Tartuntataudeista vastaava lääkäri on katsonut, ettei hänestä ole enää [koronaviruksen] tartuttamisvaaraa, Elomaa kertoo.
Elomaan mukaan epäiltyä päästiin kuulustelemaan perjantaina tämän siirryttyä poliisin haltuun.
Koska Suomeen tuli yhdessä yössä Orwellin dystopia. Sitä valmisteltiin kauan, se paheni vuosi vuodelta. Ja yhtäkkiä se laskeutui tänne yhdessä yössä. Olen nähnyt tämän kehityksen jo kauan.
Tiedän jo ettei meillä ole enää mitään toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo, joka on kyseenalistanut tämän virolaisen kuvan ja nimen julkaisun.
_ _ _ _
Selvyyden vuoksi:
A) Korona on syytä ottaa vakavasti. Se on joillekin vaarallinen ja kuolemaankin johtava tauti. Monelle lievä ja ehkä oireetonkin.
B) En hyväksy, että koronaa ratutetaan tahallaan muihin ihmisiin. Kipeänä on syytä olla kotona ja eistyksissä. Testeihin on tärkeää mennä, jos epäilee saaneensa tartunnan tai oireet viittaavat tautiin
C) Kasvomaskia on syytä käyttää, käsiä pestä ja pitää turvavälit jne.
D) Kaikki me nämä tiedetään. Osa noudattaa näitä, osa ei. Jotkut pelkäävät koronaa ja jotkut nauravat sille.
E) Tästä huolimatta minusta on tärkeää pohtia tätä kuvan ja nimen julkaisua. Se ei tarkoita sitä, että hyväksyisin virolaisen toiminnan vaan asiaa on on syytä pohtia. Jos asioita ei pohdita niin se voi johtaa tulevaisuudessa johonkin ikävään ja silloin kukaan ei ole enää kyseenalaistamassa vallitsevia toimia, jos me kaikki menemme vain automaattisesti virran mukana. Sen jälkeen ei enää löydy puolustajia - ei sinulle eikä minulle. Silloin meistä jokainen voi olla se seuraava "virolainen".
F) PS: Ja sorry, sille yhdelle, joka kokee sanojen lihavoinnin raskaana ;)
_ _ _ _
- Kyse on meidän kaikkien oikeusturvasta -
Tämä.
Tyranniaa vastaan on pakko asettua nyt heti.
Lukekaa tuo ja miettikää vakavasti.
Sinä voit olla seuraava virolainen milloin tahansa kuka ikinä tätä luet. Sinä.
En voi. Koska jos saan koronaan viittaavia oireita, hakeudun heti itse testiin ja olen omaehtoisessa karanteenissa. En jatka töitäni ja ihmiskontakteja enkä pimitä asiakastietoja viranomaisilta, jos he tarvitsevat niitä altistusten jäljittämiseen. Eli en voi.
Olet siis menetetty tapaus. Ok.
No siis salaliittouskovaisten näkökulmasta katsottuna joo. Niihin porukoihin minua ei saa huijattua.
VÄÄRIN. TAAS.
Olen lähes väkivalloin yrittänyt repiä foliohattuja takaisin normaaliin elämään.Sinuakin yrität koska sulla on omat foliohattuilut. Siellä stadissa ei ole suhteellisuudentajua.
Mene hakemaan apua, en jaksa noita sun neurooseja.
Stadista en tiedä mitään, eikä mulla ole neuroosejakaan. Mä puolestani en jaksa noita sun vainoharhojasi, joten hyvää illan jatkoa.
Tutkitaan asiakkaat onko pimeitä
Tutkitaan kontaktit
Tutkitaan poliisin vastustus
Yli sata altistettua ja 10 sairastunutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tartuntatautilaki mahdollistaisi pakkotestauksen, niin siinä poliisi kyllä töpeksi ja huolella, että julkaisi ko. ihmisen kuvan ja nimen, sitä kun ei käsittääkseni tartuntatautilaki (vielä) salli.
Poliisit kyllä tolkuttomia urpåja, samoin kuin ne kansalaispoliisit, jotka tän kohun aiheutti.
Niin töpeksi.
Suurin osa lehdistäkään ei suostuneet julkaisemaan kuvaa/nimeä, koska teko oli niin "pieni".
Käsittämätöntä, että kyse on vasta EPÄILYSTÄ ja nimet ja naamat julkaistaan!
Nimiä ja naamoja ei julkaista vaikka saisit TUOMIONKIN, jos tuomio jää alle 2 vuoden.
.......
"Poliisi teki eilen poikkeuksellisen päätöksen julkaistessaan lukuisista korona-altistumisista epäillyn naisen kuvan ja nimen tiedotteessaan. Osa medioista päätti julkaista tiedot, mutta VALTAOSA VALTAKUNNALLISISTA MEDIOISTA EI näin toiminut. Iltalehti jätti nimen ja kuvan julkaisematta, koska KYSE EI OLE VAKAVASTA RIKOSEPÄILYSTÄ."
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/25abc325-df5f-4b3f-ab35-9391f5ac…
Kehdistökun tajuaa paremmin!
Joku oikeus pitää ihmisellä olla. Tuomittujenjaan naamaa ja nimeä ei julkaista, niin nyt julkauataa vaikka ei ole syytettä jään edes nostettu.
Törkeää.
Eikö riittänyt ilmoitus lehteen, että:
kaikkia Iisalmessa joogassa käyneitä + kotisiivousta tilanneita, ajanjaksolla xx.xx. - xx.xx, pyydetään hakeutumaan koronatestiin heti/välittömästi.
Eikö olisi ollut ihan riittävää, ilman kuvaa ja nimeäkin!
Tuomituist ja raskaista rikoksista tuomittuista rikollisistakaan ei julkaista kuvia miten sattuu.
Olisi ollut ihan riittävä ilmoitus. Ilmoitus vaan lehteen ja TV.
Toivottavasti tuo virolainen vie kuvan ja nimen julkaisun oikeuteen.
Minusta tuossa häpäistiin julkisesti ihminen!
Varsinkin kun ilmoitus olisi ollut ihan riittävä.
Minusta tuo "yrittäjä" pahoinpiteli useita ihmisiä altistaessaan nämä vaaralliselle virukselle. Näin ollen oli täysin oikein, että ko. yleisvaarallisen ihmisen kuva julkaistiin!
Ei se välttämättä silti oikeuta nimen ja kasvojen julkistamista.
Hän oli vasta epäilty.
Tuomion saaneiden kuviakaan harvoin julkistetaan.
Tuo tiedustelun tartunnan saaneista ja varoituksen taudin kantajsta olisi voinut julkaista vaikka yrityksen (joogayritys ja siivousyrityksen) nimellä eikä yrittäjän omalla nimella ja omilla kasvoilla.
Minusta tämä ampui yli.
Lehdistö onneksi tajusi ja lähes kaikki jättivät julkaisematta nimen ja kasvot!!!!
Paljon suurempi oikeutus nimen ja kasvojen julkistamiseen tässä oli kuin hiv-positiivisen henkilön tietojen julkaisemisessa! Tuo vanhuksille siivouspalveluja tarjonnut massa-altistaja on vaarallinen rikollinen. Kun ei suostunut kertomaan altistamiaan henkilöitä, ainut käypä vaihtoehto oli nimen ja naaman julkaiseminen. Viranomaiset toimivat täysin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
Sanottiinhan se tuossa. Täytyy kuulustella niistä rikoksista, joista häntä epäillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
Eikö tämä ole oikeasti teistä outoa?!
Jotenkin vaikuttaa siltä, että kyseessä on tarkoituksellinen levittäminen ja julkisuustemppu.
Jos joku altistuneista tai tautiin jo sairastuneista kuolee, tuleeko silloin syyte kuolemantuottamuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
Sanottiinhan se tuossa. Täytyy kuulustella niistä rikoksista, joista häntä epäillään.
Mistä sitä epäillään. Ollut karanteenissa eikä ole vaaraa eli voi päästää vapaaksi ja silti pidätetään ja kuulustellaan. Pidätyksessä on purrut. Mutta miksi piti pidättää. Sehän oli ok karanteenissa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä luettuani ihmetyttää vielä enemmän.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt-puhuu-koronakohussa-ryvettyneen…
Naisella oli verenvuototauti. Hän pyysi ottamaan testin nielusta, ei otettu, vaan nenästä. Siitä alkoi vuotaa verta. Naisen henki vaarannettiin. Lukekaa. Täysin kunniallinen ihminen leimattiin erittäin vaaralliseksi henkilöksi. Nyt menee kohta yöunet.
Tajusin siis jo ennen joulua että kukaan ei enää suojele meitä.
Ja kyse EI OLE nyt koronasta.
Paria päivää aikaisemmin hän oli kuitenkin väittänyt viranomaisille menevänsä testiin karanteenin jälkeen, eli mihin se verenvuototauti katoaa tuossa välissä? Kaikki seikat tämän naisen käytöksessä viittaa yritykseen salata tartunta. Nyt se foliohattu löysemmälle.
En usko enää juttujasi asenteellisuutesi takia joten turhaan länkytät.
Olen nähnyt vuosikausia jo mihin dystopiaan meitä viedään. Sä kuulut niihin tietenkin, joiden ainoa arvo ja mielenkiinnon kohde on MINÄ.
Minäminäminä.
Kauniita olkiukkoja osaat askarrella. Jos otat silmän käteen, katsot faktat ja toteat asioiden olevan tavalla x, se on asenteellisuuden vastakohta. Itse saat toki rauhassa uskoa mihin haluat, vaikka sitten tämän joogayrittäjän viattomuuteen.
Okei. Lähdetään dystopiaan. Tee kuten sanon. Minä toteutan askeettista karanteenia.
Onko sulla talo tai mökki jossain kaukana?
1. Muuta aluksi sinne
2. Tilaa kauppatavarat kotiin. Maksa kuun lopussa
3. Jos tarvitset lääkkeitä, soita apteekkiin että laittavat ne valmiiksi, hae äkkiä, maksa kuun lopussa
Minä olen pärjännyt oikein hyvin. Olen täällä hysteerikkojen takia. Ihana rauha.
Paheksun sinua syvästi jos et tee kuten minä.
Edelleen kaikki tämän yrittäjän toiminnassa viittaa siihen, että hän ei ole altistanut ihmisiä tartunnalle vahingossa. Todisteet päinvastaisesta ovat täysin tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
Koska hän on tahalleen tartuttanut mahdollisesti 100 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata altistunutta.
Mistä sitä epäillään. Ollut karanteenissa eikä ole vaaraa eli voi päästää vapaaksi ja silti pidätetään ja kuulustellaan. Pidätyksessä on purrut. Mutta miksi piti pidättää. Sehän oli ok karanteenissa??
1. Koska hän ei ole suostunut menemään testiin.
2. Hän ei ole kertonut altistamiensa ihmisten kontakteja. Näin ollen ketjua ei saa katkaistua, eikä altistuneista saa jäljitettyä.
3. Hän on mahdollisesti syyllistynyt tuleviin murhiin. Katsotaan kuinka monta kuolee hänen vuokseen.
Vierailija kirjoitti:
Hän puri poliisia.
Eikö se purrut pidätystilanteessa mutta miksi piti pidättää.
Tämä virolainen antaa juuri oikean kuvan virolaisista: hällä väliä mentaliteetti ja heitä ei säännöt koske. Roskakansa todellakin
Kyllä. Sinuna olettaisin vähemmän ja miettisin enemmän.