Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Viro koronaan kuolleita 868, sairaalassa 700.
Ylipainoisten rokottaminen muiden ohi on naurettava ajatus, kun sitä vähänkään tarkemmin miettii.
Ylipaino on itse hankittu ominaisuus, joka varmasti on luokiteltavissa riippuvuussairauden aiheuttamaksi. Terveysriskit sen suhteen ovat tiedossa, joten ei pitäisi olla sinänsä uusi asia. Äkkiseltään ylipainoisten rokottaminen voi tuntua hyvältä idealta, mutta entä jos sanottaisiin, että rokotamme alkoholistit muiden ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27.3. klo 19.05 Finnairin lento Helsinki-Vantaalta Ivaloon myöhästyi
koska matkustaja kieltäytyi käyttämästä kasvomaskia
Vastuullinen lapin matkailija?
yöjunassa menossa Lappiin.
juurilleen kuulema.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisten rokottaminen muiden ohi on naurettava ajatus, kun sitä vähänkään tarkemmin miettii.
Ylipaino on itse hankittu ominaisuus, joka varmasti on luokiteltavissa riippuvuussairauden aiheuttamaksi. Terveysriskit sen suhteen ovat tiedossa, joten ei pitäisi olla sinänsä uusi asia. Äkkiseltään ylipainoisten rokottaminen voi tuntua hyvältä idealta, mutta entä jos sanottaisiin, että rokotamme alkoholistit muiden ohi?
TämäKIN idea perustuu sairaaloiden kantokykyyn. Teholle joutuneista suurin osa ylipainoisia. Koko ajan kaikki rajoitukset ja ratkaisut on tehty sairaaloita ajatellen. Ei tässä palkita niitä, jotka ovat noudattaneet tiukasti rajoituksia tai ovat hoikkia ja terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TämäKIN idea perustuu sairaaloiden kantokykyyn. Teholle joutuneista suurin osa ylipainoisia. Koko ajan kaikki rajoitukset ja ratkaisut on tehty sairaaloita ajatellen. Ei tässä palkita niitä, jotka ovat noudattaneet tiukasti rajoituksia tai ovat hoikkia ja terveitä.
”Perusterveistä” pitää rokottaa ensin ne, jotka tautia todennäköisimmin levittävät, eli lähitöissä olevat pahimmilla tautialueilla. Jos ja kun näistä osa on myös ylipainoisia, niin sitten on, ja saavat samalla rokotteen tietenkin. Ei lähdetä keksimään mitään terveydellisiä riskiryhmiä enää, ei ainakaan sellaisia, joihin kuuluu 40 % koko aikuisväestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se oikeasti on. Näinhän kaikki on aina ollut yhteiskunnassa, tunnolliset pitävät pystyssä, että tietyn osan perseilyt ei kaada venettä. Tässä koronassa se nyt konkretisoituu, koska tämä läsäyttää niin nopeasti silmille vastuullisuuden ja vastuuttomuuden vaikutukset.
https://www.verkkouutiset.fi/is-sai-koronan-ravintolasta-menehtyi-viiko…
Mies ei nähnyt puolisonsa kanssa ketään koko keväänä. Syyskuussa 2020 he päättivät mennä ystäväpariskuntansa kanssa ravintolaan, kun koronatilanne oli helpottanut.
Pian ravintolakäynnin jälkeen koko nelihenkinen seurue sairastui. Korona vei miehen hengen viikoissa, eikä tehohoitoa voitu elimistön heikon yleistilan vuoksi antaa.
Kansalaisaloite koronan tukahduttamisesta on avattu https://vapaaksikoronasta.fi/
Vierailija kirjoitti:
Heheh. Vieläkö se hysteerinen porukka täällä jaksaa kirjoittaa roskaa koronasta? Ruumiskontteja ei ole, eikä tule. Koronan piti aiheuttaa Suomessakin oliko kymmeniä tuhansia kuolemia, ja tähän asti on jotain 800 kuolemaa yli vuoden ajalta. Mitä lukuja se THL veti hatustaan viimeksi, 10 000 tartuntaa päivässä?
Tiedättekö mitä muuten? Norjan hallitus on haastettu kansainväliseen oikeuteen rikoksesta ihmisyyttä vastaan. Nämä rikokset eivät vanhene koskaan. Suomessakin kannattaa miettiä mitä tekee, koska monet ovat jo syyllistyneet samoihin rikoksiin kuin Norjassa, ja lisäksi myös perustuslain rikkomiseen. Näistä esim. rikos ihmisyyttä vastaan on tuomio noin 20 vuotta vankilaa, ja sitä mukaa kun kaikki rikokset lasketaan yhteen, niin voi olla että elinikä ei riitä tuomion istumiseen.
Suomi ja Norja ainoita euroopassa jotka säästyneet katastrofilta. Sinunko mielestäsi pitäisi ajaa nämäkin maat kriisiin, aiheuttaa ku0lemaa(p0pulaation karsimist@) ja covidin pitkä-aikaisvahinkoja eli lapsettomuutta jotta lisääntyminen saataisiin loppumaan? Oletko stanallisen el11tin kätyri?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007886586.html
Sairaanhoitopiirit suhtautuvat kriittisesti rokotejaon muuttamiseen.
Itsellekin tästä herää ajatus, ett onko se jotenkin enemmän oikein, jos epidemia roihahtaakin vaikkapa Oulussa niin, että teho on tukossa?
Ja eikö ole niinkin, että rokotehan ei tuo erityisen suurella varmuudella steriloivaa immuniteettia, joten vaikutus tartuttavuuteen on vielä arvailujen tasolla (väheneekö, jos oireet vähenevät, kasvaako, jos rokotettu kantaa tautiaan vähin oirein ja liikkuu siten enemmän?). Ja vaikka toisikin, ei tuo sitä pian, nythän on käytössä vain kahden annoksen rokotteita, ja ne toiset annokset alkaa merkittävä osa kansasta saada joskus kesällä?
Ei, ei tämä rokottamalla tästä tämä pahimpien pesäkkeiden tilanne mene. Koko Suomen tilanne ei kesään mennessä mene rokottamalla yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nykymeno nyppii
https://vapaaksikoronasta.fi/ sivulta löytyy linkki
Vapaaksi koronasta – tukahdutusstrategia, nyt! -kansalaisaloitteeseen
Toivottavasti aloite saa julkisuutta, sellaiset joista ei lehdissä kerrota, ei saa nimiä täyteen koskei niistä ole kuultu.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/e94accfb-546d-411d-a880-32321e99be0…
Hurja nousu lasten koronatartunnoissa huolestuttaa: ”Eivätkö vanhemmat tai viranomaiset usko?”
Alle 10-vuotiaiden tartunnat ovat lähes viisinkertaistuneet Suomessa jaksolla 17.1.-23.3.
Muuntoviruksen vallatessa alaa näyttää siltä, että kun taudin vie kotiin, aikaisemmasta poiketen puolet tai lähes koko perhe sairastuu. Aikaisemmin saattoi perheenjäsenistä sairastua esimerkiksi vain yksi neljästä tai ei lainkaan”, hän kertoi Helsingin Uutisille.
LUE MYÖS
Annetaanko koronarokotus myös lapsille? Suomi joutuu pian punnitsemaan lasten tautitaakkaa, silloin keskiössä ei ole laumasuoja
Vihreä kansanedustaja varoittaa koronaviiveestä kouluissa: ”Monet opettajat ja vanhemmat ovat syystä raivoissaan”
Epidemiologian dosentti, THL:n tutkimuspäällikkö Maarit Leinonen toi lauantaina julki huolensa koronatartuntojen jäljityksestä kouluissa.
”Helsingin tartunnanjäljitys koulualtistumisissa ei kyllä edelleenkään saa minulta minkäänlaista kiitosta. Lähinnä se on vitsi, joka ei naurata yhtään”, vihreiden kuntavaaliehdokas Leinonen kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellekin tästä herää ajatus, ett onko se jotenkin enemmän oikein, jos epidemia roihahtaakin vaikkapa Oulussa niin, että teho on tukossa?
Ja eikö ole niinkin, että rokotehan ei tuo erityisen suurella varmuudella steriloivaa immuniteettia, joten vaikutus tartuttavuuteen on vielä arvailujen tasolla (väheneekö, jos oireet vähenevät, kasvaako, jos rokotettu kantaa tautiaan vähin oirein ja liikkuu siten enemmän?). Ja vaikka toisikin, ei tuo sitä pian, nythän on käytössä vain kahden annoksen rokotteita, ja ne toiset annokset alkaa merkittävä osa kansasta saada joskus kesällä?
Ei, ei tämä rokottamalla tästä tämä pahimpien pesäkkeiden tilanne mene. Koko Suomen tilanne ei kesään mennessä mene rokottamalla yhtään mihinkään.
Pitää muuten paikkansa, paitsi että Uudellamaalla on ollut koko ajan maan pahin tilanne ja varmasti näin tulee jatkumaan. Eli Uusimaa on ainoa, jolle pitää jakaa lisää rokotteita tautitilanteen takia. Muiden kohdalla siitä ei ole merkittävää hyötyä. Uusimaa saa muutenkin vähemmän rokotteita kuin väestöpohjan mukaan pitäisi, koska väestö on nuorempaa kuin maakunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt rokotetta halajavat äkkiä lihottamaan itseään.
Lisäksi ajan saatuaan on hyvä varata pientä tyynyä palttoon alle ettei vain tulisi käännytetyksi liian laihana pois.Mä en hyväksy ajatusta, että itse huonoilla elintavoilla riskiryhmään joutuneet saisivat prioriteetin rokotuksissa, oli kyseessä lihavuus tupakointi, alkoholi etc. Terveysriskit ko. ryhmille ovat aina olleet tiedossa kantakoon nyt kitisemättä valintojensa seuraukset.
Olen koko ikäni ollut terveysintoilija ja harrastanut liikuntaa tavoitteellisesti. Olen syönyt niin terveellisesti että olen saanut ihmisiltä vihaa niskaani kaikki nämä vuodet. Nyt, keski-ikäisenä sairastuin syöpään ja hoitojen jälkeen ja hormonilääkityksen alettua olen lihonut puolessa vuodessa yli 20 kiloa. Näen punaista aina kun joku väittää että ylipainoiset ovat liikuntaa vieroksuvia sohvalla makaavia, sipsejä ja siideriä veteleviä.
Tällä hetkellä osallistun 9 h edestä viikossa ohjatuille tunneille online, sen lisäksi treenaan saman 3-4 h päivässä omapäisesti ja käyn kävelylenkeillä. Kalorilaskuri näyttää 1500 kcal miinuksia päivässä mutta paino ei vaan tipu. Toki osa on nestettä, ihoon jää syvät kuopat ihan kaikesta mihin koskenkin, ehkä siitäkin johtuen kun imusolmukkeita on poistettu ja varsinkin sädehoidettu alue on todella turvoksissa nesteestä.
Mutta rokotuksella ei ole minulla kiire, odottelen sitä nenäsuihketta ja muutenkin katselen tilannetta, itselläni jo tuo hormonilääkitys lisää veritulpan riskiä.
https://www.verkkouutiset.fi/viikonloppuna-1249-uutta-koronatartuntaa/
Suomessa on tilastoitu viikonlopun aikana 1249 uutta koronatartuntaa, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL. Launtaina uusia tartuntoja oli 791 kappaletta, sunnuntaina 458 kappaletta.
Tartuntojen ilmaantuvuus koko maassa on nyt 169 tapausta sataatuhatta asukasta kohti. Edeltävän kahden viikon aikana luku oli 162.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas toiveikas, että saat jatkaa hysterisointiasi. Rokotuksissa tehokkaasti edenneissä maissa, kuten USA:ssa, Israelissa ja Britanniassa kuolleisuus ja tartunnat ovat pudonneet roimasti. Miksi toivot että täällä ei päästäisi samaan, kun hyvin todennäköisesti päästään. Ensi viikosta lähtien rokotetahti kiihtyy huomattavasti, kun aletaan saamaan maahan enemmän rokotteita kerralla, vihdoinkin. EU:lla on kyllä peiliin katsomisen paikka miten sössi rokotekaupat näin pahasti.
Karanteenin rikkominen on terveydensuojelurikkomuksena rangaistavaa ja seuraamuksena on sakko. Eristämisen rikkominen voi tulla arvioitavaksi myös terveyden vaarantamisena, josta rangaistuksena on aina vankeutta.
Kylläpä taas on väsynyttä tää teidän länkytys. Pelkkää lomalaisten syyttelyä ja vanhan toistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt rokotetta halajavat äkkiä lihottamaan itseään.
Lisäksi ajan saatuaan on hyvä varata pientä tyynyä palttoon alle ettei vain tulisi käännytetyksi liian laihana pois.Mä en hyväksy ajatusta, että itse huonoilla elintavoilla riskiryhmään joutuneet saisivat prioriteetin rokotuksissa, oli kyseessä lihavuus tupakointi, alkoholi etc. Terveysriskit ko. ryhmille ovat aina olleet tiedossa kantakoon nyt kitisemättä valintojensa seuraukset.
Olen koko ikäni ollut terveysintoilija ja harrastanut liikuntaa tavoitteellisesti. Olen syönyt niin terveellisesti että olen saanut ihmisiltä vihaa niskaani kaikki nämä vuodet. Nyt, keski-ikäisenä sairastuin syöpään ja hoitojen jälkeen ja hormonilääkityksen alettua olen lihonut puolessa vuodessa yli 20 kiloa. Näen punaista aina kun joku väittää että ylipainoiset ovat liikuntaa vieroksuvia sohvalla makaavia, sipsejä ja siideriä veteleviä.
Tällä hetkellä osallistun 9 h edestä viikossa ohjatuille tunneille online, sen lisäksi treenaan saman 3-4 h päivässä omapäisesti ja käyn kävelylenkeillä. Kalorilaskuri näyttää 1500 kcal miinuksia päivässä mutta paino ei vaan tipu. Toki osa on nestettä, ihoon jää syvät kuopat ihan kaikesta mihin koskenkin, ehkä siitäkin johtuen kun imusolmukkeita on poistettu ja varsinkin sädehoidettu alue on todella turvoksissa nesteestä.
Mutta rokotuksella ei ole minulla kiire, odottelen sitä nenäsuihketta ja muutenkin katselen tilannetta, itselläni jo tuo hormonilääkitys lisää veritulpan riskiä.
Valtaosa ylipainosta johtuu kuitenkin ihan vain huonoista elintavoista, ja sinä taidat kuulua riskiryhmään muutakin kautta, joten vain todella ajattelematon tarkoittaisi kaltaistasi. En minä sinänsä yksilöitä arvioi ylipainon vuoksi mitenkään alemmiksi ihmisiksi, mutta tarkoitin tässä isompaa kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, mutta totta. Näin lähellä kesää ja annetaan koronan karata käsistä Viron tyyliin.
Miten niin annettaan? Koko ajan suunnitellaan lisää rajoituksia, ei se ole minusta sitä, et annettais karata käsistä. Vai onko minulta mennyt joku supertuore iso käänne ohi?
Vierailija kirjoitti:
Lapin rajat kiinni pariksi viikoksi. Sieltä ei etelään, eikä etelästä sinne. Tehtävä nyt!
Entä jos yöjunalla? Omille juurille? Kiva munkinhaukkaamiskuva lapista instaan olis niin kiva saada!
Uskomatonta, mutta totta. Näin lähellä kesää ja annetaan koronan karata käsistä Viron tyyliin.