Mikä on se maaginen ruoka, joka pitää koko päivän nälkää?
Tälläkin palstalla on niitä, jotka syö vaan lounaan ja päivällisen, koska palat on lapsille. Mikä on siis se ruoka, mikä pitää nälkää vai syöttekö kerralla kymmenen perunaa ja litran lihakastiketta?
Kommentit (472)
Miten te pölisköt jaksatte laittaa noin paljon alapeukkuja ihmisten vastauksille kun vastauksia on pyydetty? ...
Valkkaan yhen vihanneksen jota syön koko päivän niin paljon kun haluan aina kun on nälkä, niin että nälkä lähtee. Oon upeen solakka ei oo vatsarasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on vain omien korvien välissä, kuten myös lihoaminen ja sen estäminen. Aamulla jos syö esim. 2 munan ja nakin munakkaan, pitää se nälkää pitkään loitolla. Järkevää on myös syödä vähän liikkuessa enemmän rasvaa ja proteiinia kuin rasvaa ja hiilareita, mutta kaikkea toki kohtuudella. Jotkut syövät paljon kasviksia, itse en niinkään. Yritän joka päivä syödä 1 kpl esim. tomaatin tai porkkanan, se on ihan ok. Jäävuorisalaatti on surkeaa, se on melkein pelkkää vettä eikä siinä ole juuri mitään muuta. Ennemmin kannattaa syödä kaalia. Jos haluaa syödä välipalaa, niin mielellään sellaista syö jossa on proteiinia ja rasvaa, esim. pähkinöitä. Tärkeintä on ehkä syödä n. 4 h välein, n. 4 krt per vrk, se riittää. Ja syödä riittävästi kerralla! Ja juoda vettä riittävästi. Jotakuinkin näin + kohtuullisella liikunnalla olen pysynyt aina alle 25 painoindeksin. Mitään rakettitiedettä tämä ei ole, kaikki on itsestäsi kiinni, suurimmalla osalla ihmisistä.
Noin pieni munakas ei pidä nälkää ku pari tuntia.
Se on ihan oma syysi, että syöt jatkuvasti niin paljon, että mahalaukkusi on venynyt ja ylipäänsä olet tottunut syömään selvästi liikaa.
Siis miksi nälän pitäisi pysyä poissa koko päivän? Nälkä on ihan normaali tuntemus ja kertoo että kroppa toimii, kun tulee nälkä. Enemmän olisin huolissani, jos ei koskaan tulisi nälkä.
puuro lautanen aamu palaksi pitää nälän loitolla
No, paistettu kananmuna jonka päälle on ripoteltu amfetamiinia.
Ei säästele rasvassa, kohtuullisesti proteiinia ja vähän hiilihydraattia. Pysyy aktiivisena niin ei ole edes aikaa miettiä sitä ruokaa koko ajan. Siinäpä ne omat teesit hoikkana pysymiseen.
Mikä vaan missä on proteiinia ja rasvaa. Itselläni esim. Hesen kerrosateria + vielä majoneesi ranujen kanssa on sellainen setti, että jos sen syö lounaaksi niin välttämättä ei ole vielä illallakaan juuri nälkä. Toki tässä tulee sitten kerralla joku 1300 kaloria, eli ei kuulukaan nälättää ihan heti.
Kaikista eniten taas nälkää aiheuttaa esim. joku sokerinen jugurtti aamulla (siis jos syö vain sellaisen). Tunnin-parin päästä on järkyttävä nälkä, paljon pahempi kuin jos en syö mitään.
Proteiinia, raejuustoa paljon. Mutta veti kauheaan kakkajuntturaan, täysummetus jota kakkaa piti sormella kaivaa monta päivää.
Ei ollut nälkä.
Minkälainen mussuttaja pitää olla, ettei pärjää aamiaisesta kello neljään ilman välipaloja?
Itse syön vain yhden lämpimän aterian päivässä juurikin neljän-viiden maissa, enkä siinä välissä tai sen jälkeen mitään kahveja, välipaloja tai iltateetä.
Vierailija kirjoitti:
Sushi
Ei todellakaan! Sushi on yksi niistä ruoista jota moni virheellisesti pitää kevyenä. Kaloreita hitokseen. Esimerkkinä yksi 60 kiloa ylipainoa kantava tuttuni. En ole viitsinyt valistaa, kun tuolla ylipainolla pitäisi jo mennä sairaalan ravintoterapeutille.
Eli kannattaa etsiä joku muu ruoka jolla täyttää mahansa.
Täällä av:lla ärsyttää kyllä ettei ikinä voida pysyä asiassa. Aloittaja kysyy ihmisten omia kokemuksia ruoista jotka pitävät nälkää pitempään kuin muut ruoat ja koko ketju on täynnä pätijöitä siitä kuinka "nälän kuuluukin tulla" tai "minulla ei ole koskaan nälkä vaikka söisin vähän tai paljon". Huoh.
Mutta joo, asiaan. Luin tässä vuoden sisään jonkun asiantuntijan (lääkäri / ravitsemusterapeutti / tms) haastattelun siitä että on tutkittu että eri ihmiset saavat eri asioista paremmin kylläisyydentunteen. Elikä tyyliin joku tarvitsee nimenomaan proteiinia kylläisyyden tunteeseen ja joku toinen enempi hiilareita (huom. ei toki pelkästään yhtä ainesosaa mutta kyse oli aterian koostumuksesta), joten asialla ei ole universaalia totuutta. Harmi kun en muista missä lehdessä artikkeli oli jotta voisin linkittää...
Sitten vielä omia kokemuksia. Olen samaa mieltä monen täällä kanssa siitä ettei pelkkä kaurapuuro-annos pidä itsellä nälkää pitkään. Sen sijaan olen todennut että jos sekoitan joukkoon maitoa ja marjoja, pysyy nälkä kaurapuurollakin hieman pitempään. Ruoka jonka olen todennut pitävän itsellä harvinaisen hyvin nälkää on sushi: jokin tuossa ruoassa toimii omaan aineenvaihduntaani, sillä syön sitä kohtuullisen annoksen ja olo on jälkikäteen juuri sopiva, mutta nälkä pysyy pitempään kuin normaalisti (normaali noin 4h, sushin kanssa yli 6h). En tiedä toki toimiiko muilla.
Laitan lautaselle 2dl keitettyä riisiä. Siihen päälle kippaan Kokkikartanon uutuustuotteen linssikeiton (myydään vain isoissa ruokakaupoissa tai korttelitoiveena pienemmissäkin kaupoissa). Ei maksa paljoa, terveellistä ja pitää nälän pitkän aikaa poissa.
Surströmming hapankaalipedillä. Lasi piimää. Takaan, ettei tule nälkä vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on vain omien korvien välissä, kuten myös lihoaminen ja sen estäminen. Aamulla jos syö esim. 2 munan ja nakin munakkaan, pitää se nälkää pitkään loitolla. Järkevää on myös syödä vähän liikkuessa enemmän rasvaa ja proteiinia kuin rasvaa ja hiilareita, mutta kaikkea toki kohtuudella. Jotkut syövät paljon kasviksia, itse en niinkään. Yritän joka päivä syödä 1 kpl esim. tomaatin tai porkkanan, se on ihan ok. Jäävuorisalaatti on surkeaa, se on melkein pelkkää vettä eikä siinä ole juuri mitään muuta. Ennemmin kannattaa syödä kaalia. Jos haluaa syödä välipalaa, niin mielellään sellaista syö jossa on proteiinia ja rasvaa, esim. pähkinöitä. Tärkeintä on ehkä syödä n. 4 h välein, n. 4 krt per vrk, se riittää. Ja syödä riittävästi kerralla! Ja juoda vettä riittävästi. Jotakuinkin näin + kohtuullisella liikunnalla olen pysynyt aina alle 25 painoindeksin. Mitään rakettitiedettä tämä ei ole, kaikki on itsestäsi kiinni, suurimmalla osalla ihmisistä.
Noin pieni munakas ei pidä nälkää ku pari tuntia.
Se on ihan oma syysi, että syöt jatkuvasti niin paljon, että mahalaukkusi on venynyt ja ylipäänsä olet tottunut syömään selvästi liikaa.
Sanoinko että syön jatkuvasti?
Sanoin ettei noin pieni annos pidä nälkää.
Ihme kun et lihavaksi haukkunut
Minäkin syön vain kaksi ateriaa ja ne ovat myöhäinen aamiainen ja päivällinen. Kyllä siinä välissä nälkä tulee. Se on ihan normaali tunne eikä se minua haittaa.