Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on se maaginen ruoka, joka pitää koko päivän nälkää?

Vierailija
02.03.2021 |

Tälläkin palstalla on niitä, jotka syö vaan lounaan ja päivällisen, koska palat on lapsille. Mikä on siis se ruoka, mikä pitää nälkää vai syöttekö kerralla kymmenen perunaa ja litran lihakastiketta?

Kommentit (472)

Vierailija
201/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistaliha on rasvatonta, mutta pitää nälkää todella hyvin. Hirvikeitto, poronkäristys (vaikka poro ei varsinainen riistaeläin olekaan). Jos kaipaa vaihtelua, niin maksamakkarakeitto ja vaikkapa pariloitu broilerinfile ovat oivallisia vähäkalorisia herkkuja. Tiukan linjan dieettiin sopii tonnikala(vedessä)-rarjuustoseos, jota voi tuunata sitruunamehulla, sitruunapippurilla ja ruohosipulilla.

Vierailija
202/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi leipää ja kaksi kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psylliumia kun lisäät ruokaan niin varmasti pysyy nälkä poissa.

Vierailija
204/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kahden munan munakas pitää hyvin nälkää pois. Lorauttaa sekaan tilkan kermaa. Sekaan voi pilkkoa pari nakkia tai tonaa. Lautaselle kylkeen raejuustoa ja salaattia.

Mun mielestä meillä Suomessa vouhkataan liikaa välipaloista. Pieni nälän tunne on ihan normaalia. Jotenkin ollaan vieraannuttu tästä.

Jos välipaloja haluaa syödä, niin sen oikeasti kuuluisi olla tyyliin porkkana tai omena tai vaikka maustamaton viili. Mutta kun usealla se on se pari ruisleipää täytteineen ja ehkä siihen vielä jukurtti. Tuossa on jo lounaan kalorit.

Yksi tuttu syö välipalana nuudelin. Ei taida ymmärtää kuinka paljon pastassa on kaloreita.

Ei se nuudeli ole sen suurempi määrä energiaa kuin porkkanakaan, jos sulla nyt on noin kovasti hiilarivajetta.

205/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tänään söin/syön:

Klo 11: turkkilaista jogurttia, chia-siemeniä, banaani, erityisherkkuna sokerintonta mysliä yht. 500 kcal

Klo 15: kolme kananmunaa, ruokalusikallinen voita, paprikaa, kurkkua, tomaattia, juustoa 500 kcal

Klo 19: lohta, punajuurta, parsakaalia, porkkanaa, kukkakaalia, voita, majoneesia, chiliä, korianteria, limeä, vajaa 700 kcal

Olen laihtunut 12 kg ja jatkan edelleen. Välissä ei ole nälkä, enkä koskaan syö ilta- tai aamupalaa.

Hyvä kombo, onnittelut

Vierailija
206/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valia on mihin kehon totuttaa. Jos syota koko ajan olet nalassa koko ajan.

Syot raskaasti illalla naet nalkaa aamulla.

Syo kerran paivassa pida nalka kurissa.

Vierailija
207/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto purkki ja hapankorppu. Riisi ja paistettu sipuli. Kaalikeitto ja hapankorppu. Omena.

Vierailija
208/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisella itsellä iso vaikutus näläntunteeseen.. Jos nukun huonosti, nälkä on jatkuvasti, ihan sama mitä syön. Mutta kasvispainotteinen ruokavalio itsellä auttaa pitämään nälkää parhaiten. Yleensä lihaa ei kulu paljoa vaan korvaan lihaproteiinia kasviksilla.

Toinen on ruisleipä.

Peruna pitää itsellänikin aika hyvin nälkää ja siinä ei paljoa ole kaloreitakaan, eli määrällisesti voi syödä perunaa aika paljon verrattuna vaikkapa riisiin.

Jos nukun normaalisti, niin syön yhden ison ruoan päivässä ja muuten sitten aamuin illoin jotain mitä nyt sattuu keksimään.

Vierailija
209/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca-Cola.

Vierailija
210/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitonnälkä! Ei voi pelipäivänä pleijareiden aikana syödä yhtään mitään, ennen kuin on nähnyt HIFK:n voittavan tai sitten ottelusarjassa pitää olla johdossa.

Vierailija
211/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on outo,ruoka mikä pitää nälkää,siis nälkää yllä vai loitolla...Säännöllinen syöminen pitää nälkää loitolla ja harvoin syöminen saa hurjan näläntunteen aikaan jolloin tuntuu ettei mikään riitä ja silloin tulee syötyä liikaa ja runsaskalorista ruokaa ja se taas lihottaa.

Vierailija
212/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut että jos syön 330g pizzan ja sen jälkeen 50-80g suklaata niin nälkä on poissa ainakin 5 tuntia.

Toinen ruoka on 4 kananmunan munakas sekoitettuna 150g tonnikalaan.

Tuo pizza-suklaa yhdistelmä on niin totta! 😂

Vierailija
213/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 7 aikaan puuroa ja kymmenen pintaan omena. Lounas joskus klo. 14-15

t. 6 -kymppinen yrittäjä.

Vierailija
214/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoat, huomaa hyvin nyt kun kinkku on loppunut.

Pizzerian pizzan jälkeen ei voi syödä mitään ennen seuraavaa aamupäivää, vaikka söisinpizzan päivällä eikä illalla.

Vierailija
215/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat että sulla on nälkä ja vitutus koko ajan niin syö kaurapuuroa sellaisenaan tai vaasan ruisleipää. Vastakohta kysytylle asialle, mutta vituttaa koska söin vaasan ruisleipää. Reissumies oli loppu kaupassa.

Elikkä usein mainittu rasva toimii mutta ei vaasan ruispalojen kohdalla. Ei auta juustot ei mitkään. Aina vaan keljuttaa kun niitä syö.

Vierailija
216/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on vain omien korvien välissä, kuten myös lihoaminen ja sen estäminen. Aamulla jos syö esim. 2 munan ja nakin munakkaan, pitää se nälkää pitkään loitolla. Järkevää on myös syödä vähän liikkuessa enemmän rasvaa ja proteiinia kuin rasvaa ja hiilareita, mutta kaikkea toki kohtuudella. Jotkut syövät paljon kasviksia, itse en niinkään. Yritän joka päivä syödä 1 kpl esim. tomaatin tai porkkanan, se on ihan ok. Jäävuorisalaatti on surkeaa, se on melkein pelkkää vettä eikä siinä ole juuri mitään muuta. Ennemmin kannattaa syödä kaalia. Jos haluaa syödä välipalaa, niin mielellään sellaista syö jossa on proteiinia ja rasvaa, esim. pähkinöitä. Tärkeintä on ehkä syödä n. 4 h välein, n. 4 krt per vrk, se riittää. Ja syödä riittävästi kerralla! Ja juoda vettä riittävästi. Jotakuinkin näin + kohtuullisella liikunnalla olen pysynyt aina alle 25 painoindeksin. Mitään rakettitiedettä tämä ei ole, kaikki on itsestäsi kiinni, suurimmalla osalla ihmisistä.

Vierailija
217/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on vain omien korvien välissä, kuten myös lihoaminen ja sen estäminen. Aamulla jos syö esim. 2 munan ja nakin munakkaan, pitää se nälkää pitkään loitolla. Järkevää on myös syödä vähän liikkuessa enemmän rasvaa ja proteiinia kuin rasvaa ja hiilareita, mutta kaikkea toki kohtuudella. Jotkut syövät paljon kasviksia, itse en niinkään. Yritän joka päivä syödä 1 kpl esim. tomaatin tai porkkanan, se on ihan ok. Jäävuorisalaatti on surkeaa, se on melkein pelkkää vettä eikä siinä ole juuri mitään muuta. Ennemmin kannattaa syödä kaalia. Jos haluaa syödä välipalaa, niin mielellään sellaista syö jossa on proteiinia ja rasvaa, esim. pähkinöitä. Tärkeintä on ehkä syödä n. 4 h välein, n. 4 krt per vrk, se riittää. Ja syödä riittävästi kerralla! Ja juoda vettä riittävästi. Jotakuinkin näin + kohtuullisella liikunnalla olen pysynyt aina alle 25 painoindeksin. Mitään rakettitiedettä tämä ei ole, kaikki on itsestäsi kiinni, suurimmalla osalla ihmisistä.

Noin pieni munakas ei pidä nälkää ku pari tuntia.

Vierailija
218/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso lihapiirakka munalla ja parilla nakilla.

Vierailija
219/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi

Vierailija
220/472 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön sitä mitä kaapeissa nyt sattuu sillä hetkellä olemaan mutta minä syön yleensä vain kerran tai korkeintaan kaksi kertaa viikossa minulla ei vain tule nälkä vaikka olisin viikon syömättä olen ollut tälläinen ihan pienestä lapsesta saakka koska en minä silloinkaan koskaan syönyt kuin 1-2 kertaa viikossa vaikka aikuiset yrittivät mitä tahansa että söisin. Minä vain en syönyt koska ei ole nälkä mutta minä tosin juon päivässä ainakin 20 mukillista kahvia ilman maitoa tai sokeria ja poltan 2-3 askia tupakkaa päivässä.