Muuntovirus todella tarttuva! Miksi ihmiset ei vaan voi pysyä kotona???
Tilatkaa kotiin ne ruoat. Käyttäkää maskia! Miksi käytte hieronnoissa? Julkisilla paikoilla? Ette pidä turvaväliä? Vietätte aikaa kauppakeskuksissa? Levillä ym laskettelu/ hiihtoladuilla. Kuntosaleilla? Ärsyttää kun idi***oottien takia sitten leviää nämä virukset, ja koko yhteiskunta kärsii.
Kommentit (276)
Historiasta löytyy tapauksia miten on käynyt kun ihminen on ollut neljän seinän sisällä ja ilman ystäviä ym.
Saattaa rueta tulemaan enemmänkin näitä tapauksia jos tämän annetaan jatkua
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan sairastannut koronaa lievästi ? Jos niin kertokaa.Lehtiin pääsee aina vaan ne jotka suunnilleen hengityskoneessa.Olisi hyvä myös ,että välillä puhuttaisi muistakin.Tsempit niille jotkat parantunneet.Liika hysteria ei myöskään ole hyväksi.
Kaikki tietämäni tapaukset ovat olleet lieviä. Jopa se vajaa 70-vuotias, joka sai koronan sairaalassa, kun oli toipumassa aivoinfarktista oli lähes oireeton (on muuten myös tupakoinut koko ikänsä, normaalipainoinen). Maskia käytän esim. kaupassa, mutta ihan normaalisti käyn kuntosalilla ja kampaajalla. Uimahalliin on ihan hirvittävä ikävä ja menisin heti, jos vaan olisi auki. Kylpylälomaa olin suunnitellut tähän keväälle, mutta nyt nekin näköjään menivät kiinni, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä nyt loppuelämää tarvii kotona olla, hyvänen aika. Joka ikinen kuukausi rokotusmäärät lisääntyvät. Joka ikinen rokotettu rokotus alkaa antamaan suojaa myös meille ei rokotetuillekkin. Pitää vaan odotella vielä hetken. Sitäpaitsi mielummin nyt lockdown ja kesällä vapaampaa kuin nyt vapaata ja kesällä täysi lockdown. Maskit auttaisi, jos kaikilla olisi. Kun ei ole, tulee lockdown.
Valitettavasti julkisuuteen ei ole kehdattu kertoa, että tämänhetkinen rokotekierros on aika lailla hyödytön työssäkäyvän aikuisväestön näkökulmasta. Vanhukset ja ykkösriskiryhmä ehditään rokottaa vuoden aikana, jolloin pitää alkaa taas alusta. Koska rokote tuo suojaa vain vuodeksi. Ja joka tapauksessa ensi talvena on eri muunnokset liikkeellä, eli jokavuosittainen vanhusten ja riskiryhmien koronarokote on tulossa influenssarokotteen tapaisesti. Erona on vain se että korona aiheuttaa perusterveellekin huomattavasti influenssaa suuremman kuolemanriskin ja riskin pysyvään vammautumiseen. Joten ainakaan meidän perheen osalta, jossa on kakkosriskiryhmään kuuluva henkilö, ei ole ikinä tulevaisuudessa enää paluuta "vanhaan normaaliin".
Eilen muuten eräs kirjoittaja muisti, että Kanadan pääministerin muistio vuosi viime vuoden puolella. Siihen oli merkitty, milloin tauti alkaa taas lisääntyä tänä vuonna. Että eiköhän sovita, että tämä on ihan käsikirjoitettu juttu. Kuten myös Suomessa nyt lisääntyvät tartuntamäärät.
Sama Virossa alkoi määrät lisääntyä, kun hallitus vaihtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en voi tehdä työtäni etänä enkä aio tai voi sinun mielikseksi, ap, irtisanoutua. Vai maksatko mun palkan jos niin teen? 😁 Julkisiakin on käytettävä, kas, kun ei ajokorttia vielä ole eikä autoa ole mahdollista ostaa, puhumattakaan siitä, että sitä noin kaupunkialueella saisi minnekään. Siipan autolle kun on jo parkkipaikka, joita meidän taloyhtiössä on 1/3 asuntojen määrästä. Nimim. Kuntoutusyksikön sosiaaliohjaaja.
Kaupassa käyn, koska kauppojen kotiinkuljetukset ovat kovin varattuja. Vietän siellä noin 10min suojattuna. Olen käynyt koronatestissä vuoden sisään kuudesti, aina on ollut negatiivinen.
Oliko vielä muuta AP? 😊
No hehheh. Kaikki (?) ymmärtävät että joidenkin on luonnollisesti pakko käydä töissä. Ja pakko käydä kaupassa. Sitä vaan on vaikea ymmärtää että joidenkin on ihan pakko ängetä ei-välttämättömiin sosiaalisiin kontakteihin jatkuvasti. Koska MINÄMINÄMINÄ ja MINULLA on oikeus. Jos siitä ylipääsemättömästä itsekkyydestä nyt voisivat ihan kaikki - siis joka ikinen - joustaa edes kolmeksi viikoksi niin tästä paskasta voitaisiin päästä eroon ja sitten voitais kaikki kirmailla vapaasti pitkin pientareita ja baareja niin paljon kuin sielu sietää. Mutta aina jonkun pitää olla itsekäs kusipää ja tehdä just NYT niinkuin MINÄ haluan. Joten tässä sitä ollaan ja odotellaan jotain helkkarin ulkonaliikkumiskieltoa.
Tuosta olen minäkin samaa mieltä. En ole kuukausiin käynyt huvituksissa enkä missään ei-pakollisissa menoissa. Tosin AP taisi sanoa, että kaupassakaan ei saisi käydä. No, en kyllä aio kuolla nälkään 😁
Vierailija kirjoitti:
En käy elokuvissa, en konserteissa, en jumpassa (nämä olleet ennen koronaa minulle tosi tärkeitä harrastuksia). Jos minulta kielletään kaupassa käyntikin ja ruuanlaitto, niin mitä tekemistä minulla enää on iltaisin? Katsoa samoja leffoja uudelleen Netflixistä? Luen kirjoja, joita tilaan netistä ja kyllä: teen joka päivä ruokaa. Hiihtämässä kävin koko helmikuun joka toinen päivä, koska hulluksihan ihminen tulee, jos nököttää neljän seinän sisällä, etenkin kun työ tehdään nyt etänä.
En ole tullut hulluksi, ei kaikki ole niinkuin sinä. Toki käyn ulkolenkillä, meilläpäin ei liiku kovin paljon ihmisiä. Vuoden olen tilannut ruokakassit kotiin 3 vk välein. Luen ,jumppaan , soittelen tutuille ect. Elämä on mukavan leppoisaa.
Koska oon perus duunari. Ei kaikki voi ottaa töitä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska töissä on pakko elääkseen käydä eikä työtäni voi tehdä etänä, vaikka kuinka kiukuttelisit.[/
Onko nuo ap:n luettelemat asiat sun työtä? Levillä ja hieronnassa käyminen ja ostoskeskuksissa ilman maskia maleksiminen?
Vierailija kirjoitti:
Pyh ja pah. Harmittaa teidän kaikkien muuten tavallisten puolesta jotka olette vajonneet johonkin psykoosiin. Itse olen elänyt ihan normaalisti, käynyt kahviloissa, joskus baarissakin, jäähallilla vielä kun pystyi, liikkunut ihmisten ilmoilla ja monesti ilman maskia ja käsidesiäkin. Tavannut ystäviä ja tuttuja ihan normaalisti, kulkenut julkisilla. Tässähän sekoaa jos linnoittautuu kotiinsa kuin bunkkeriin eikä uskalla tulla ulos. Niin pitkään kuin pystyy tekemään mitä tahansa ihan normaalisti, minä myös teen ilman typerää kuolemanpelkoa. Niin, ja salillakin olen käynyt, ja todellakin ilman maskia, sulaa HULLUUTTA alkaa liikkua tuo rätti naamalla.
Sitä odotellessa kun nämä valtakunnalliset psykoosit loppuvat viimeinkin. En rajoita elämääni koska joku kukkahattu on seonnut lopullisesti. Piste.
Rajoitukset ja suositukset eivät olekaan vaikuttaneet sun elämääsi yhtään mitenkään, joten sulla ei ole mitään tarvetta rajoitusten ja suositusten poistamisellekaan. Sulle sopii oikein hyvin, vaikka yhteiskuntamme jäisi pysyvästi tällaiseksi. Osa suomalaisista kuitenkin haluaisi rajoitusten ja suositusten poistuvan, mutta niin kauan, kun osa porukasta elää kuten sinä elät, virus leviää eikä rajoituksia ja suosituksia voida poistaa. Sinä odotat valtakunnallisten psykoosien loppuvan, me rajoituksia ja suosituksia noudattavat odotamme rajoitusten ja suositusten loppuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä aiemmin influenssa-aaltojen aikaan höyrytty tuolla tavalla. Miksi nyt?
Edelleenkin kaipaisin tietoa siitä, miten moni koronaan sairastuneista sairastaa taudin lievänä tai kohtalaisena eikä vakavana (=sairaalahoito).
Nuorista, terveistä käytännössä kaikki sairastavat lievänä tai oireettomana. Sairaalapotilaat ovat valtaosin niitä, jotka sairaalassa olisivat joka tapauksessa
Ketkä tätä on alapeukuttaneet, koska tämä on aivan totta. Katsokaa tilastoja älkääkä lukeko median lietsomia hysteriaotsikoita! Sitten ymmärtäisitte, jos osaisitte lukea tilastoja.
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?query=soija+&start=31
Onko niisää mukana nuokin?
Hulluja ootte. Se ei ole vaarallinen tavalliselle ihmiselle. Sitä on prosentuaalisesti hyvin harvalla.
Tuntuu siltä että se saadaan aikaiseksi just sillä näytteenotolla.
Eli jos ihmiset ei menis testiin, sitä ei ole.
Se on vaan flunssa. Jos ei kestä, luonto karsii heikoimmat.
Vierailija kirjoitti:
Koska töissä on pakko elääkseen käydä eikä työtäni voi tehdä etänä, vaikka kuinka kiukuttelisit.
Mutta... Eihän tässä pidä selviytyä hengissä vaan vältellä influens... siis koronaa!
Niille, jotka kuvittelee iltapäivälehtien ja median olevan täysin puolueettomia eikä aja kenenkään tai minkään yritysten asiaa, niin suosittelen katsomaan Areenasta dokumentin Murdochin mediadynastiasta. Ehkä se avaisi silmiä, että mitähän agendaa mm. iltapäivälehdet ajaa noilla hysterian lietsomisillaan ja rokotesyyllistyksillä.
Tuo dokumentti todella avaa silmiä, että kuinka suuri mielipidevaikuttaja media on ja kuinka sitä käyttää hyväkseen suuret yritykset ja poliitikot.