Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuntovirus todella tarttuva! Miksi ihmiset ei vaan voi pysyä kotona???

Vierailija
01.03.2021 |

Tilatkaa kotiin ne ruoat. Käyttäkää maskia! Miksi käytte hieronnoissa? Julkisilla paikoilla? Ette pidä turvaväliä? Vietätte aikaa kauppakeskuksissa? Levillä ym laskettelu/ hiihtoladuilla. Kuntosaleilla? Ärsyttää kun idi***oottien takia sitten leviää nämä virukset, ja koko yhteiskunta kärsii.

Kommentit (276)

Vierailija
221/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Brasilian muunnoskin näyttää löytyneen Pirkanmaalta. Onneksi täällä on niin hyvä tilanne, ettei rajoituksiakaan tarvita!

Voi ei, tästä oli juuri uutisissa, että aiempi sairastuminen ei välttämättä suojaa, vaan tähän Brasilian muunnokseen voi sairastua, vaikka olisi jo sairastanut koronan. Liekö rokotteen suhteen sama juttu. Harmi, että tämänkin piti ehtiä jo Suomeen.

"Ehtiä Suomeen"? Joku tomp peli sen on tänne tieten tahtoen tuonut ja alkanut levittää sitä. Ei nää vahingossa leviä.

Ei leviä vahingossa? Meinaat, että kaikki koronan saaneet on tartutettu tahallaan, ja kaikki maahan tulevat ostavat lentolipun ihan vaan, että pääsevät tuomaan koronan Suomeen?

Ei, vaan välinpitämättömyyttään ja huolimattomuuttaan. Kaikkia ei kiinnosta koronan oireet tai koronatestit. Se on yhtä kuin tahallista tartuttamista.

Vierailija
222/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on sitten varmaan varaa näihin edellä mainittuihin juttuihin. Maksaa ihmisten palkat ja ruokien tilaamisesta koituvat ylim. kulut.

No ei se 9.90e ruokatilauksen kotiinkuljetuksesta ole liikaa, jos sillä välttää sen ettei tarvii mennä ihmispaljouden keskelle kauppaan jossa turvavälejä ihmiset ei noudata. Maskit näkyy olevan naamassa nykyään jopa 99% ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on sitten varmaan varaa näihin edellä mainittuihin juttuihin. Maksaa ihmisten palkat ja ruokien tilaamisesta koituvat ylim. kulut.

No ei se 9.90e ruokatilauksen kotiinkuljetuksesta ole liikaa, jos sillä välttää sen ettei tarvii mennä ihmispaljouden keskelle kauppaan jossa turvavälejä ihmiset ei noudata. Maskit näkyy olevan naamassa nykyään jopa 99% ihmisistä.

Jos minulta puuttuu leipä ja litra maitoa, haen sen matkalla töistä kotiin, enkä odota seuraavan päivän kuljetusta ja maksa siitä enemmän kuin ostokset maksaisivat. Asioita voi tarvita myös akuutisti. Ja tosiaan jokatapauksessa olen matkalla kotiin töistä, eli jo valmiiksi alttiina kaikelle.

Myös apteekeista usein tarvitaan lääkkeitä heti, eikä vasta kun kolahtavat laatikkoon.

Vierailija
224/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa kotiin ne ruoat.

Tänne maksaa 35,90e + ruokakassin hinta, joten en tilaa.

Käyttäkää maskia!

En, vajaakuntoiset keuhkot.

Miksi käytte hieronnoissa?

En käy.

Julkisilla paikoilla?

Ainoastaan kerran viikossa kaupassa.

Ette pidä turvaväliä?

Pidän niin pitkän välin kuin suinkin mahdollista ja väistelen ihmisiä.

Vietätte aikaa kauppakeskuksissa?

Lähin 60km päässä, en vietä aikaa.

Levillä ym laskettelu/ hiihtoladuilla.

En käy.

Kuntosaleilla?

En käy, pelkästään pihapiiriä 5000m2 ja omaa maata ja metsää ympärillä, ei tarvitse käydä.

Ärsyttää kun idi***oottien takia sitten leviää nämä virukset, ja koko yhteiskunta kärsii.

Tästä olen samaa mieltä.

Siis kauheen kiinnostavia vastauksia

Vierailija
225/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta puuttuu leipä ja litra maitoa, haen sen matkalla töistä kotiin, enkä odota seuraavan päivän kuljetusta ja maksa siitä enemmän kuin ostokset maksaisivat. Asioita voi tarvita myös akuutisti. Ja tosiaan jokatapauksessa olen matkalla kotiin töistä, eli jo valmiiksi alttiina kaikelle.

Myös apteekeista usein tarvitaan lääkkeitä heti, eikä vasta kun kolahtavat laatikkoon.

Lääkkeitä voidaan tarvita heti, mutta kukaan ei kärsi kummemmin, vaikka ei saisi maitoa tai leipää joka päivä. Just tuommoisista turhista ramppaamisista olisi helppo karsia. Ja itse siis olen karsinutkin koronan myötä, ennen saatoin hakea jotain pientä kotimatkalla.

Vierailija
226/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette kokonaan tai lähes kokonaan eristäytyneet, milloin ajattelitte lopettaa eristäytymisen? Sitten, kun olette saaneet koronarokotteen?  Vai sitten, kun rajoitukset ja suositukset poistetaan?  Vai pitääkö tapahtua ensin jotain muuta? Koronaviruksen kadota maailmasta? Tai edes Suomesta?  Kokonaan vai vain vähentyä? Jos vain vähentyä, mikä on se uusien tartuntojen määrä kahdessa viikossa, jonka jälkeen lopetatte eristäytymisen?

Sitten kun rokotuskattavuus on järkevällä tasolla ja myös itse olen saanut rokotteen sekä poikkeustilarjoitukset on poistettu. Käyn toki pakolliset menot kuten kaupassa asiointi ja käyttötavaroiden osto, mutta en vietä minuuttiakaan ylimääräistä missään ihmisten ilmoilla.

Täällä esitetty stereotypia jossa hermokimppu koronavouhottaja on eristäytynyt täysin neljän seinän ei pidä paikkaansa, kyllä ihmisten edelleen pitää jonkin verran liikkua. Avainsana on kontaktien minimointi ja riittävät suojaustoimet. Röhöttäjät tietysti mielellään leimaavat järkevät ihmiset pelkureiksi kun oma ymmärrys ja käsityskyky ei riitä käsittelemään miten pandemiatilanteessa tulee toimia.

Kiitos vastauksestasi. Mä ajattelin vielä marras- joulukuussa, että lopetan eristäytymisen sitten, kun uusien tartuntojen määrät ovat taas viime heinäkuun tasolla. Mutta nyt olen miettinyt, että viimeistään sitten, kun olen saanut rokotuksen. Voi toki olla, että tartuntaluvut laskevat heinäkuun tasolle jo ennen sitä, mutta lakkaan todennäköisesti seuraamasta tartuntalukuja heti sen jälkeen, kun olen saanut rokotuksen. Saatuani rokotteen TAI tartuntalukujen laskettua heinäkuun tasolle, aion mennä mm ravintolaan syömään. 

Mun vanhemmat (yli 90 v), joiden vuoksi oikeastaan alunperin eristäydyinkin, saivat ensimmäisen rokoteannoksensa eilen. Tämä helpottaa mua sikäli, että pian en ole enää ainoa, joka voi osaltaan huolehtia heistä. Sen verran alan höllentää omia rajoituksiani jo nyt, että lähden huomenna siskoni kanssa käymään kauppakeskuksessa. En ole käynyt yli vuoteen, joten melkein kuin lähtisi ulkomaille :D  Lähikaupassa olen käynyt vuoden aikana 5 kertaa, kaikki muut ostokseni olet tehnyt netistä ja tilannut kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
227/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette kokonaan tai lähes kokonaan eristäytyneet, milloin ajattelitte lopettaa eristäytymisen? Sitten, kun olette saaneet koronarokotteen?  Vai sitten, kun rajoitukset ja suositukset poistetaan?  Vai pitääkö tapahtua ensin jotain muuta? Koronaviruksen kadota maailmasta? Tai edes Suomesta?  Kokonaan vai vain vähentyä? Jos vain vähentyä, mikä on se uusien tartuntojen määrä kahdessa viikossa, jonka jälkeen lopetatte eristäytymisen?

Minä pelkään, että rajoituksia ei poisteta, vaikka riittävän suuri prosentti olisi ottanut rokotteen. Tavoitteena on euroopanlaajuinen lama ja sen jälkeen uuskommunismi agenda 2030, kymmenen vuoden päästä. He jatkavat rajoituksia niin kauan, että talous on vahigoittunut riittävästi.

Oletko sinäkin siis eristäytynyt? ja aiot jatkaa sitä vuoteen 2030? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?

Vierailija
228/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun rokotuskattavuus on järkevällä tasolla ja myös itse olen saanut rokotteen sekä poikkeustilarjoitukset on poistettu. Käyn toki pakolliset menot kuten kaupassa asiointi ja käyttötavaroiden osto, mutta en vietä minuuttiakaan ylimääräistä missään ihmisten ilmoilla.

Täällä esitetty stereotypia jossa hermokimppu koronavouhottaja on eristäytynyt täysin neljän seinän ei pidä paikkaansa, kyllä ihmisten edelleen pitää jonkin verran liikkua. Avainsana on kontaktien minimointi ja riittävät suojaustoimet. Röhöttäjät tietysti mielellään leimaavat järkevät ihmiset pelkureiksi kun oma ymmärrys ja käsityskyky ei riitä käsittelemään miten pandemiatilanteessa tulee toimia.

Nyt kysymystulvaan on vastattu. Saa nähdä, kykeneekö kyselijä jatkamaan keskustelua vai oliko ideana vaan haaskata toisten aikaa.

Juu, kirjoitin jo kommentin :) Kyselin asiaa ihan siksi, että halusin kuulla, miten muut ovat suunnitelleet päättävänsä eristäytymisensä. Olen huomannut itsestäni, että mä en tavallaan enää odotakaan, että erilaiset rajoitukset ja suositukset vielä tämän vuoden aikana edes poistuisivat, mutta en aio jatkaa omaa eristäytymistäni yhtään kauempaa kuin koen itselleni tarpeelliseksi. Ja nyt sä etappi on mulle hetki, jolloin saan rokotuksen. 

Vierailija
229/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilomielin käyn edelleen kuntosalilla. Ihanaa, kun on vielä auki!

Vierailija
230/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota eristykseen, ymmärrän monisairaan vanhuksen vielä.

Onko teillä ollenkaan omaa ajattelukykyä?

Osa toimii kuin tahdoton robotti.

Vierailija
231/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä olisi ladannut mitään vilkkua.

Vierailija
232/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokonaan eristyksissä, mutta lonkalta 95 % voi olla vähemmän kontakteja, kun pois ovat jääneet työt toimistolla, kuukausittaiset konsertit, kaupassa piipahtaminen muutaman tuotteen tähden, satunnaiset ravintolalounaat, päiväristeilyt Tallinnaan jne.

Esimerkiksi viime kesänä oli sen verran parempi tilanne, että jätin maskin käytön ja pistäydyin kaupoissa tarpeen mukaan, matkustin täydessä Onnibussissa, tein Viron pyöräreissun yms. Olin mökillä sukulaisten kanssa juhannuksena ja silloin Helsingissä oli viisi tartuntaa, vähän kohottilivat huumorimielessä kulmakarvoja sille.

Kyllä nytkin otan silloin tällöin riskejä, mutta en jatkuvasti. Tilanteen parantuessa sitten enemmän. Minulla on esimerkiksi iäkäs läheinen ja en mieluusti joudu karanteeniin pitemmäksi aikaa, jos jotain kävisi.

Vierailija
233/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota eristykseen, ymmärrän monisairaan vanhuksen vielä.

Onko teillä ollenkaan omaa ajattelukykyä?

Osa toimii kuin tahdoton robotti.

No mä olen eristäytynyt just siksi, että kenelläkään muulla lähisukulaisella ei ole ollut sitä mahdollisuutta ja jonkun on kuitenkin pitänyt huolehtia yli 90v vanhuksistakin. Joten mä olen ollut se, joka tämän vuoden on huolehtinut heistä. Lisäksi mä olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja, joten on loogistakin, että juuri minä olen se, joka heistä huolehtii. En mäkään sentään huvikseni ole eristäytynyt, mutta mullakin on useita sairauksia, joiden vuoksi en voi luottaa siihen, että saisin koronasta vain lievän version. Joten odottelen rokotusvuoroani. 

Vierailija
234/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokonaan eristyksissä, mutta lonkalta 95 % voi olla vähemmän kontakteja, kun pois ovat jääneet työt toimistolla, kuukausittaiset konsertit, kaupassa piipahtaminen muutaman tuotteen tähden, satunnaiset ravintolalounaat, päiväristeilyt Tallinnaan jne.

Esimerkiksi viime kesänä oli sen verran parempi tilanne, että jätin maskin käytön ja pistäydyin kaupoissa tarpeen mukaan, matkustin täydessä Onnibussissa, tein Viron pyöräreissun yms. Olin mökillä sukulaisten kanssa juhannuksena ja silloin Helsingissä oli viisi tartuntaa, vähän kohottilivat huumorimielessä kulmakarvoja sille.

Kyllä nytkin otan silloin tällöin riskejä, mutta en jatkuvasti. Tilanteen parantuessa sitten enemmän. Minulla on esimerkiksi iäkäs läheinen ja en mieluusti joudu karanteeniin pitemmäksi aikaa, jos jotain kävisi.

Tuo on hyvä pointti. 

Vierailija
235/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäni ei etänä voi hoitaa. Ja kannatan saleila ja ravintoloissa käyntejäkin, pitäisi rittää et rajotetaan samaan aikaan paikalla olevien määrää. En halua että läheiseni joutuvat työttömiksi. Yhteiskunnan pitää pyöriä, ei voi lamautua paikoilleen!

Vierailija
236/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vouhottajia oikeasti vaivaa? Nyt mennään samalla "koronakuolemat" tilastolla jo toista vuotta, kolmatta kuukautta ja saldo on 750.

Vuonna 2018 (pelkkä 1 vuosi, ei seuraavaa monta kuukautta mukana) oli influenssa kuolleita 700. Rokotuksista huolimatta. Lisäksi vuoden 2019 asti ihmiset tilastoitiin kuolleeksi juuri siihen, mikä heidät tappoi. Nyt menee KAIKKI koronaan liittyväksi.

Tapaus Oulun koronakuolemat 1.3. Eli toissapäivänä. SAATTOHOITO- osastolla oli 3 koronakuolemaa OYKSissä? 32 muuta potilasta positiivisia, mutta ei vielä kuolleita. HALOO, saattohoidossa OYKSin ylilääkärin mukaan on kuolemansairaita, joihin EI MIKÄÄN HOITO enää tehoa. Ovat siellä kuolemassa syöpään tms pari päivää -> pari viikkoa. Keskimäärin 11 vuorokautta, ennen menehtymistä omaan sairauteen. Tämmöiselle kuolevalle tungetaan tikku nokkaan tunti ennen kuolemaa, joka on tulossa muutenkin parissa päivässä ja sitten huudetaan/uutisoidaan/tilastoissa, että KORONAAN LIITTYVÄ KUOLEMA.

Käyttäkää nyt viimeistään sitä järkeä, hyvät ihmiset. Tämä korona on suurin huti ja kusetus ikinä. Rahaa siirretään tuhansia miljardeja sen varjolla ihan muualle, kuin mihin ne kuuluu. Oikeita koronakuolemia- korona ei muuten itsessään tapa ketään- on kourallinen. Jos on sairas tai läski, elimistö kovassa rasituksessa, aiheuttaa jonkun keuhkokuumeen. Se sitten tappaa heikot ja varsinkin ne jo menehtyneet yli 85 vuotiaat.

Nämä long covid- sössötykset jopa oireettomilla on täyttä fuulaa. Ei tarvitse muuta, kuin sairastaa vatsatauti, niin olet usean päivän voimaton. Perusflunssan jälkitautina keuhkokuume, niin olet vuoden voimaton. Makaat jalka poikki 2kk, olet 2 vuotta voimaton, koska KAIKKI kehon lihakset surkastuvat. Jne.

Nyt järki päähän ja lopettakaa pelottelutarkoituksessa syötetyn pas*auutisoinnin lukeminen.

Vierailija
237/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs näin? Täällä vain 50% maksimissaan.  Maassa näkyy paljon maskeja, ehkä jopa 99%!

Vierailija
238/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh ja pah. Harmittaa teidän kaikkien muuten tavallisten puolesta jotka olette vajonneet johonkin psykoosiin. Itse olen elänyt ihan normaalisti, käynyt kahviloissa, joskus baarissakin, jäähallilla vielä kun pystyi, liikkunut ihmisten ilmoilla ja monesti ilman maskia ja käsidesiäkin. Tavannut ystäviä ja tuttuja ihan normaalisti, kulkenut julkisilla. Tässähän sekoaa jos linnoittautuu kotiinsa kuin bunkkeriin eikä uskalla tulla ulos. Niin pitkään kuin pystyy tekemään mitä tahansa ihan normaalisti, minä myös teen ilman typerää kuolemanpelkoa. Niin, ja salillakin olen käynyt, ja todellakin ilman maskia, sulaa HULLUUTTA alkaa liikkua tuo rätti naamalla.

Sitä odotellessa kun nämä valtakunnalliset psykoosit loppuvat viimeinkin. En rajoita elämääni koska joku kukkahattu on seonnut lopullisesti. Piste.

Vierailija
239/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut hesassa, Vantaalla ni odota vähän. Corona kaasuttaa bruumm... Kiva sit makaat sairaalassa.

Vierailija
240/276 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut hesassa, Vantaalla ni odota vähän. Corona kaasuttaa bruumm... Kiva sit makaat sairaalassa.

On kyllä niin surkean pieni todennäköisyys etten kiusallanikaan jaksa menettää yöuniani. Hajotkaa!