17v tytär kertoi ettei saa poikaystävänsä kotona ollenkaan ruokaa
Poika asuu 200 kilometrin päässä, joten joutuvat olemaan aina yötä toistensa luona. Molemmat nuoret asuvat vielä vanhemmillaan. Nyt tyttö kertoi ettei saa pojan luona ikinä mitään ruokaa ja pahimmillaan on ollut jopa koko päivän tyyliin yhden leivän varassa. Itse olen pojalle ruoat laittanut kuin omalle lapselle joten siitäkään ei jää kiinni.
Jos joku teistä toimii näin niin kertokaa ihmeessä MIKSI? Teini-ikäinen nuori tarvii ruokaa.
Kommentit (82)
Onpas outoa, ettei poika huolehdi vieraastaan sen vertaa.
Ei jatkoon.
Vähän outoa kyllä mutta voi olla taloudellinenkin kysymys. Tytölle rahaa mukaan että voi käydä hakea evästä kaupasta tai noutoruokaa.
Onko heillä raha tiukassa? Voisiko tytön mukaan antaa vaikka 20 euron setelin jolla kuittaa kulut. Joka kyläilystä siis maksu erikseen
Miksi nuorer jotka asuvat kotona ja 200 km päässä toisistaan seurustelisi? Eihän tuossa ole taas mitään järkeä alkuunkaan. Ei jatkoon.
Jatkossa laitat sitten neidille rahaa tilille, että voi ostaa omat ruokansa. Selkeästi eivät pidä häntä tervetulleena.
Jotain ongelmaa perheessä? Masennusta, köyhyyttä, muuta elämänhallinnan ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Syökö poika kuitenkin?
Vai onko poikakin oman onnensa nojassa? Lasua kehiin jos näin on
Yksi teini lähti poikaystävänsä perheen kanssa risteilylle. Perhe söi kalliissa ravintoloissa ja tytön tuli maksaa ruokailu itse. Oli ollut vähän noloa kun rahat tiukilla noihin ravintoloihin.
Voisiko tapaamiset siirtyä teille? Eivät pojan vanhemmat välttämättä tykkää kyläilijöistä
Poika syö kuitenkin? Tuossa tilanteessa lienee parempi että poika kyläilee teillä, joko lapsesi ei ole tervetullut heille tai sitten siellä on tiukkaa rahasta/elämänhallintaongelmia/jotain muuta häikkää.
Voi tosiaan olla taloudellinen kysymys, mutta todella omituista on se, että poikaystävä ei ole ilmeisesti keskustellut tilanteesta tyttösi kanssa. Tajuaako edes toisen nälkää, puutetta empatiakyvyssä?
Vierailija kirjoitti:
Yksi teini lähti poikaystävänsä perheen kanssa risteilylle. Perhe söi kalliissa ravintoloissa ja tytön tuli maksaa ruokailu itse. Oli ollut vähän noloa kun rahat tiukilla noihin ravintoloihin.
Näistä pitäisi vanhempien sopia etukäteen, ei voi olettaa että kaverin vanhemmat maksaa ellei niin ole sovittu.
Tuon ikäisenä matkustimme silloisen poikaystävän kanssa toistemme luo lomilla (molempien vanhemmilta lupa). Matka kesti junalla koko päivän ja sisälsi monta vaihtoa. Poikaystävän luona kiinteät ruoka-ajat, ja yleensä en niihin ehtinyt junasta, enkä saanut sitten syötävää kun vasta sitten, kun oli seur. ruokailu perheesdä. Tyyliin jos iltaruoka esim. klo 17.30, iltapala klo 21.30. Mun juna perillä klo 19, niin sain syötävää tuolloin klo 21.30 ja se oli iltapala eli esim. omena ja hiukan jogurttua.
Perheen äiti ei tykännyt musta. Halusi poikansa seurustelevan tämän harrastusparin kanssa. Tälle parille (joka kilpaharrastuksen vuoksi välillä yöpyi heidän luonaan) teki kyllä ruuat, kerran hänelle tarjoiltiin ruoka mutta mulle ei. :D Nälissäni sitten tilasin pitsan ja hirveä huuto.
Sanomattakin selvää, ettei enää seurustella. Äidin sekoiluun lähinnä kaatui homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökö poika kuitenkin?
Vai onko poikakin oman onnensa nojassa? Lasua kehiin jos näin on
Lasua varmaan tarvittaisiin ap:nkin luona, jos näin on tapahtunut useamman kerran ja apua tyttärelle pitää kysellä av:lta. Eikö muka itse keksi mitään ratkaisua näin naurettavaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa kyllä mutta voi olla taloudellinenkin kysymys. Tytölle rahaa mukaan että voi käydä hakea evästä kaupasta tai noutoruokaa.
Jotkut vain ovat moukkia. Meidän poikamme seurusteli useamman vuoden erään tytön kanssa ja kertoi joskus seurustelun loppuaikoina, ettei häntä pyydetty kertaakaan ruokapöytään. Tyttö söi kyllä meillä viikottain, sillä mikään muu ei edes juolahtanut mieleeni. Rahasta ei ainakaan ollut kysymys, sillä tytön äiti tienasi ainakin yhtä hyvin kuin minä tai mieheni ja tytön isän palkka taas on enemmän kuin mieheni ja minun tuloni yhteensä kerrattuna kahdella.
Taitaa ap:n lapsi olla sen verran tuhti tyttö että poikkiksen vanhemmat ajattelevat tekevänsä tälle vain palveluksen.
16 jatkaa. Ja oli siis toki junassa eväät mulla, ja kun tämä kuvio selvisi, ostin ruokaa kyllä ravintolavaunusta. Mutta tuolla viimeisellä 4h välillä ei yleensä ravintolavaunua ollut, joten junaeväiden varassa sai olla. Ja tilaamani pitsan maksoin itse, mutta pitsaa ei olisi saamut tilata. Joku järjetön sääntö taas, että pitsaa saa tilata vain tietyissä tilanteissa ja koko 5 hlö perheelle olisi pitänyt tarjota. Tilasin siis mulle ja poikkikselle, mutta olisi pitänyt tilata/tarjota vanhemmille ja aikuiselle veljellekin... ja tietysti sille harrastusparille :D
No vaikuttaa siltä ettei ole kovin tervetullut? Ehkä parempi jos poika kyläilee teillä. Kannattaa varmaan kysyä siltä pojalta mistä siellä kiikastaa? Voisivatko nuoret tehdä ruokaa jos siellä pojan kotona viettävät aikaa.