17v tytär kertoi ettei saa poikaystävänsä kotona ollenkaan ruokaa
Poika asuu 200 kilometrin päässä, joten joutuvat olemaan aina yötä toistensa luona. Molemmat nuoret asuvat vielä vanhemmillaan. Nyt tyttö kertoi ettei saa pojan luona ikinä mitään ruokaa ja pahimmillaan on ollut jopa koko päivän tyyliin yhden leivän varassa. Itse olen pojalle ruoat laittanut kuin omalle lapselle joten siitäkään ei jää kiinni.
Jos joku teistä toimii näin niin kertokaa ihmeessä MIKSI? Teini-ikäinen nuori tarvii ruokaa.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teini lähti poikaystävänsä perheen kanssa risteilylle. Perhe söi kalliissa ravintoloissa ja tytön tuli maksaa ruokailu itse. Oli ollut vähän noloa kun rahat tiukilla noihin ravintoloihin.
Ja kenen olisi sitten muka pitänyt maksaa tämän (alaikäisen) tytön ruoka? Nyt ihan oikeasti hei...
No ehkä olisi voinut valita myös jonkun kohtuuhintaisen ravintolan tai edes keskustella, mikä tytön budjetti on. Pienituloisesta perheestä lähtöisin olevana voin vaan kuvitella, kuinka harmittaisi kun kaikki matkarahat menisikin jo yhteen ruokaan, jos muu seurue haluaa välttämättä a la cartea.
Sanoisin, että jos on reissussa varaa mennä kalliiseen ravintolaan, niin luulisi olevan varaa olla pihistelemättä teinin tyttö/poikaystävän syömisten suhteenkin. Minusta todella noloa maksattaa nuorella omaa laskuaan erikseen. Eri asia sitten nuo, joissa seurustelukumppani käytännössä asuu toisen luona. Sellaista ei kenenkään tarvitse hyväksyä, mutta jos puhutaan yksittäisistä aterioista esim. lomareissulla, niin en edes kehtaisi ottaa jotakin teiniä mukaan ja sitten pyytää hänelle erillistä laskua.
Seuraavalla kerralla laitat eväät mukaan. Tai sujautat taskuun muutaman lounassetelin. Käteistä ei kannata antaa, sillä sen teinit kuluttavan alkoholiin tai laittomiin tajuntaa laajentaviin tuotteisiin.