17v tytär kertoi ettei saa poikaystävänsä kotona ollenkaan ruokaa
Poika asuu 200 kilometrin päässä, joten joutuvat olemaan aina yötä toistensa luona. Molemmat nuoret asuvat vielä vanhemmillaan. Nyt tyttö kertoi ettei saa pojan luona ikinä mitään ruokaa ja pahimmillaan on ollut jopa koko päivän tyyliin yhden leivän varassa. Itse olen pojalle ruoat laittanut kuin omalle lapselle joten siitäkään ei jää kiinni.
Jos joku teistä toimii näin niin kertokaa ihmeessä MIKSI? Teini-ikäinen nuori tarvii ruokaa.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Onko kyläilyt suunnilleen puoliksi vai asuuko tyttö käytännössä pojalla? Mun sisko alkoi seurustella nuorena ja käytännössä poikaystävänsä muutti meille 2 vuodeksi. Olivat meillä aina yötä päivää. Kyllä se muistaakseni vähän harmitti mun porukoita pidemmän päälle, kun se teinijätkä söi aika tavalla.
Mutta jos tyttö siis vain oikeasti kyläilee pari yötä kuukaudessa, niin tuntuu aika oudolta, ettei ruokaa anneta. Onko jotain elämänhallinnan ongelmia tai miniä ei muutoin miellytä...
No on aika avuttomia vanhempia, jos heidän taloonsa voi käytännössä muuttaa 2 vuodeksi, vaikkeivät he sitä haluaisi. Minun talossani ei tuollainen peli vetelisi. Normaalit vierailut sitten erikseen. Terveisin mies
Ehkä tarkoitus on vaan saada lisää hupirahaa reissuun. Ap:n tytär saattaa olla epärehellistä sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap:n lapsi olla sen verran tuhti tyttö että poikkiksen vanhemmat ajattelevat tekevänsä tälle vain palveluksen.
Ajattelin samaa. Onko tyttäreisi ylipainoinen ap?
Tässä toinen typerys joka ei ole kunnossa ja pitää vierasta nälässä koko viikonlopun. Varmaan mukava maine teillä.
Ihme moukkia maa päällään kantaa.
Ei meillä ainakaan tarjota pojan petikumppaneille mitään aamupalaa, johan se olisi noloa aamupalapöydässä yrittää muistella, että onko tätä tyttöä meillä ennen näkynyt, kaikki ne on lisäksi samasta muotista, vaaleat hiukset ja tismalleen samanlaiset kulmakarvat. Ei seurustelukumppanin vanhemmat yleensä mitään hotellia pidä, joten jos tulee yöksi niin ymmärtää, että on tullut yöksi, ei olemaan eikä etenkään marssi ruokapöytään sillä mielellä, että pojan perhe maksaa yöhoidosta ruualla.
Onhan niitä perheitä, joissa ei syödä. Lokkeillaan siellä täällä ja käydään kaikki hernerokkatarjoilut läpi. Ja sitten kehutaan miten pienet on ruokamenot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teini lähti poikaystävänsä perheen kanssa risteilylle. Perhe söi kalliissa ravintoloissa ja tytön tuli maksaa ruokailu itse. Oli ollut vähän noloa kun rahat tiukilla noihin ravintoloihin.
Ja kenen olisi sitten muka pitänyt maksaa tämän (alaikäisen) tytön ruoka? Nyt ihan oikeasti hei...
No ehkä olisi voinut valita myös jonkun kohtuuhintaisen ravintolan tai edes keskustella, mikä tytön budjetti on. Pienituloisesta perheestä lähtöisin olevana voin vaan kuvitella, kuinka harmittaisi kun kaikki matkarahat menisikin jo yhteen ruokaan, jos muu seurue haluaa välttämättä a la cartea.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinin vanhempien pitäisi tarjota ruokaa, jos eivät ole vierasta kutsuneet? Jos poika on niin aikuinen, että tyttökaverin luokseen kutsuu, niin kyllä hän on tarpeeksi aikuinen tarjoamaan tuona aikana niin aamiaiset kuin lounaan. Ei kai sen pojan koti mikään hotelli ole, jonne mennään käsiä heilutellen ja tilataan tomaattipasta?
Aivan hullu kommentti.
Voi johtua ihan suoli kaasusta. Iteki päästelin nuorenpana.
Luultavasti pojan äiti inhoaa sun tyttöä sydämensä pohjasta saakka. Mulla oli aikoinaan hieman samantyyppinen tilanne ja siksi tulin ajatelleeksi sitä mahdollisena syynä. Jos mun poikaystävän äiti teki esimerkiksi jäätelöannokset jälkiruuaksi, minä jäin aina ilman. Sama päti myös silloin, jos hän paistoi lettuja. Sain istua tyhjä lautanen edessäni. Yleensä mun poikaystävä tai hänen isänsä puuttuivat tilanteeseen, jolloin hän saattoi tiuskaista mulle vihaisena, että "onko kissa vienyt kielen, kun et saa itse sanotuksi?".
Vamhempani osaavat olla muuten välillä kummallisia, mutta tässä ruoka-asiassa ei ole tarvinnut koskaan onneksi hävetä. Aina on tarjottu ulkomaisille vieraille tai teiniajan poikaystäville hulppeat, brunssimaiset aamupalakattaukset ja muutenkin ihan viimisen päälle pöperöt. Ovat toisaalta Pohjanmaalta kotoisin, ja siellä on kunnia-asia tarjota vieraille vaan parasta (tottahan me pannaan vaan parasta pöytähän) ja saada heidät tuntemaan olonsa tervetulleiksi.
Vierailija kirjoitti:
16 jatkaa. Ja oli siis toki junassa eväät mulla, ja kun tämä kuvio selvisi, ostin ruokaa kyllä ravintolavaunusta. Mutta tuolla viimeisellä 4h välillä ei yleensä ravintolavaunua ollut, joten junaeväiden varassa sai olla. Ja tilaamani pitsan maksoin itse, mutta pitsaa ei olisi saamut tilata. Joku järjetön sääntö taas, että pitsaa saa tilata vain tietyissä tilanteissa ja koko 5 hlö perheelle olisi pitänyt tarjota. Tilasin siis mulle ja poikkikselle, mutta olisi pitänyt tilata/tarjota vanhemmille ja aikuiselle veljellekin... ja tietysti sille harrastusparille :D
Miksi ette käyneet pitsalla silloin kun tulit junalla poikaystäväsi kotipaikkakunnalle? Ja menneet vasta sen jälkeen poikaystävän kotiin. En ymmärrä perheen ongelmaa, mutta en myöskään sitä että miksi ette viettäneet hetkeä kahdestaan pitkän junamatkan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap:n lapsi olla sen verran tuhti tyttö että poikkiksen vanhemmat ajattelevat tekevänsä tälle vain palveluksen.
Ajattelin samaa. Onko tyttäreisi ylipainoinen ap?
Tässä toinen typerys joka ei ole kunnossa ja pitää vierasta nälässä koko viikonlopun. Varmaan mukava maine teillä.
Ihme moukkia maa päällään kantaa.
Ei meillä ainakaan tarjota pojan petikumppaneille mitään aamupalaa, johan se olisi noloa aamupalapöydässä yrittää muistella, että onko tätä tyttöä meillä ennen näkynyt, kaikki ne on lisäksi samasta muotista, vaaleat hiukset ja tismalleen samanlaiset kulmakarvat. Ei seurustelukumppanin vanhemmat yleensä mitään hotellia pidä, joten jos tulee yöksi niin ymmärtää, että on tullut yöksi, ei olemaan eikä etenkään marssi ruokapöytään sillä mielellä, että pojan perhe maksaa yöhoidosta ruualla.
Jos teillä on muita vieraita yötä, niin jäävätkö hekin vaille aamupalaa?
Aivan käsittämätöntä toimintaa mun näkökulmasta. Kun pojan tyttöystävä tulee kylään, niin tietenkin tarjoan hänelle ruuan, kuten tarjoan muidenkin lasteni kavereille. Ja kyllä olen pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16 jatkaa. Ja oli siis toki junassa eväät mulla, ja kun tämä kuvio selvisi, ostin ruokaa kyllä ravintolavaunusta. Mutta tuolla viimeisellä 4h välillä ei yleensä ravintolavaunua ollut, joten junaeväiden varassa sai olla. Ja tilaamani pitsan maksoin itse, mutta pitsaa ei olisi saamut tilata. Joku järjetön sääntö taas, että pitsaa saa tilata vain tietyissä tilanteissa ja koko 5 hlö perheelle olisi pitänyt tarjota. Tilasin siis mulle ja poikkikselle, mutta olisi pitänyt tilata/tarjota vanhemmille ja aikuiselle veljellekin... ja tietysti sille harrastusparille :D
Miksi ette käyneet pitsalla silloin kun tulit junalla poikaystäväsi kotipaikkakunnalle? Ja menneet vasta sen jälkeen poikaystävän kotiin. En ymmärrä perheen ongelmaa, mutta en myöskään sitä että miksi ette viettäneet hetkeä kahdestaan pitkän junamatkan jälkeen?
Kyllä siinä alaikäisinä ilta-aikaan valitettavasti oltiin perheen autokyytien varassa. Päivällä meni busseja.
Vierailija kirjoitti:
ilmiselvästi pojan vanhemmat katsovat ettei tyttäresi ole tarpeeksi laadukas heidän pojalleen ja yrittävät näin kertoa tyttärellesi että ei kannata enää yrittää.
Eikö tuota voi ilmaista jotenkin inhimillisemmin kun jättää ilman ruokaa? Uskomatonta käytöstä. Vaikka ihmisestä ei pidä niin sitä voi kohdella kuin ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuorer jotka asuvat kotona ja 200 km päässä toisistaan seurustelisi? Eihän tuossa ole taas mitään järkeä alkuunkaan. Ei jatkoon.
Voi kuule monet, ainakin ennen vanhaan. Molemmat meni 100 km päähän kotoa opiskelemaan ja asuivat koulun asuntolassa tms. Ei se seurustelu yleensä koulun loppumiseen lopu, eikä sen kuuluisikaan.
Nimim. 400 km oli itsellä, eihän se sitten tosin kestänyt sitä etäisyyttä, kun kumpikaan ei oikein viihtynyt toisen paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmiselvästi pojan vanhemmat katsovat ettei tyttäresi ole tarpeeksi laadukas heidän pojalleen ja yrittävät näin kertoa tyttärellesi että ei kannata enää yrittää.
Eikö tuota voi ilmaista jotenkin inhimillisemmin kun jättää ilman ruokaa? Uskomatonta käytöstä. Vaikka ihmisestä ei pidä niin sitä voi kohdella kuin ihmistä.
Niin tai sanoa vaan suoraan olevansa ihmisvihaaja kuka ei halua ketään vieraita hoidettavikseen. Silloin tapaamiset voisi suunnitella vaan toisen luo, ja ehkä maksaa tarpeen tullen pientä korvausta ruokakuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä matkustimme silloisen poikaystävän kanssa toistemme luo lomilla (molempien vanhemmilta lupa). Matka kesti junalla koko päivän ja sisälsi monta vaihtoa. Poikaystävän luona kiinteät ruoka-ajat, ja yleensä en niihin ehtinyt junasta, enkä saanut sitten syötävää kun vasta sitten, kun oli seur. ruokailu perheesdä. Tyyliin jos iltaruoka esim. klo 17.30, iltapala klo 21.30. Mun juna perillä klo 19, niin sain syötävää tuolloin klo 21.30 ja se oli iltapala eli esim. omena ja hiukan jogurttua.
Perheen äiti ei tykännyt musta. Halusi poikansa seurustelevan tämän harrastusparin kanssa. Tälle parille (joka kilpaharrastuksen vuoksi välillä yöpyi heidän luonaan) teki kyllä ruuat, kerran hänelle tarjoiltiin ruoka mutta mulle ei. :D Nälissäni sitten tilasin pitsan ja hirveä huuto.
Sanomattakin selvää, ettei enää seurustella. Äidin sekoiluun lähinnä kaatui homma.
Miksi tilasit pizzan, kun olisit voinut käydä asemalla syömässä?
No näin. Minä, aina kun tyttöystävän vanhemmat alkoi taas tuttuun tyyliin pitää nälässä, menin yksin Rossoon syömään ja jatkoin yleensä yökerhoon siitä parin viinilekan jälkeen. Aamuyöstä sitten taksilla sinne vanhempien luokse, joskus yrjösin rappusillekin kolistellessani sisään aiemmin pimittämälläni avaimella.
Että vähän valoja päälle sielläkin.
Kyllä me ollaan ainakin tarjoiltu pojan tyttöystäville ruoat. Sen verran tärkeä rooli tytöillä nuoren elämään on. Pitää tuon pojan järjissään, kun saa säännöllisesti päästellä paineita tyttöönsä. Niin monet nuoret pojat masentuvat, kun ei ole/saa tyttöystävää. Se on kamalaa se.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuorer jotka asuvat kotona ja 200 km päässä toisistaan seurustelisi? Eihän tuossa ole taas mitään järkeä alkuunkaan. Ei jatkoon.
Eihän tuo ole matka eikä mikään. Teiniajan poikaystäväni asui vaihdellen äitinsä kotimaassa ja isänsä luona täällä Suomessa, siinä oli kyllä jo välimatkaa. Nykyäänkin melkein naurattaa kun jotkut pitää jotain pikkuruista parin tunnin ajomatkaa rankkana etäsuhteena. :D
Mutta pizzataksi tuli ja toi syötävää? Ei ihan kaikilla paikkakunnilla onnistu ilman tuplahintaa, mutta kiva tarina.