Onko tarkoitus että maskeja käytetään jatkossa ikuisesti
Onko missään ollut puhetta, milloin maskeista voitaisiin luopua, mikä olisi esim. sellainen tartuntamäärä, jolloin niitä ei enää tarvitsisi käyttää, jne? Vai onko tarkoitus että näitä vaan käytetään aina, vaikka tartuntamäärät olisivat samanlaisia kuin viime kesänä?
Itseäni ahdistaa tämä todella paljon, en halua kesää maskien kanssa.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki riskiryhmäläisetkään eivät muuten värjötä yksin koloissaan. Melko moni käy töissä esim. verenpaineongelmista, diabeteksesta, sydänongelmista, parantuneesta syövästä huolimatta. He kaikki eivät keiku toinen jalka haudassa.
Toinen huomionarvoinen seikka on, että sitä yhtä riskiryhmää kukaan ei vielä tiedä. Sillä riskiryhmällä on vain yksi yhdistävä tekijä: nuori perusterve. Alkaako liippaamaan lähempää?
Merkittävä osa perusterveistä teholle joutuneista on ollut ylipainoisia. Tästä vaan ei puhuta, joskin aina välillä joku lipsauttaa sen. Mutta ei toki aina ole näin, tokihan sinne voi hoikempikin joutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskista kieltäytyjä ei varmaan sitten lainkaan valita, jos saa koronan? Eikä tietenkään tarvitse sairaalahoitoa, koska ei tarvinnut maskiakaan.
Eihän se maski itseä koronalta suojaa, joten mikä tämä kommenttisi oikein on?
Totta. Sinun käyttämä suojaa minua. Minun käyttämä suojaa sinua. Sinä otat suojan vastaan, mutta et halua suojata minua. Lokkeilua.
Sinä et tarvitse sairaalahoitoa, jos saat vakavan tautimuodon. Haluatko kuitenkin monta mukaasi? Onko ajatuksesi sellainen, että tämä on laillinen keino yrittää aiheuttaa haittaa / vaaraa toisille? En ymmärrä motiiviasi.
eri
En ole koskaan käyttänyt maskia, enkä tule käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki riskiryhmäläisetkään eivät muuten värjötä yksin koloissaan. Melko moni käy töissä esim. verenpaineongelmista, diabeteksesta, sydänongelmista, parantuneesta syövästä huolimatta. He kaikki eivät keiku toinen jalka haudassa.
Toinen huomionarvoinen seikka on, että sitä yhtä riskiryhmää kukaan ei vielä tiedä. Sillä riskiryhmällä on vain yksi yhdistävä tekijä: nuori perusterve. Alkaako liippaamaan lähempää?
Merkittävä osa perusterveistä teholle joutuneista on ollut ylipainoisia. Tästä vaan ei puhuta, joskin aina välillä joku lipsauttaa sen. Mutta ei toki aina ole näin, tokihan sinne voi hoikempikin joutua.
Onko ylipainoinen perusterve? Ei ole. Ovatko lääkärit varoitelleet ylipainon olevan vakava terveysriski koronan suhteen? Ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kysyi, miksi korona sitten leviää vaikka niin moni käyttää jo maskia. Monestihan se tarttuu niissä tilanteissa, kun sitä maskia ja turvavälejä ei ole.
M6iehen sisko järjesti juuri lapsensa synttärit sisätiloissa yli 20 henkilölle pk-seudulla. Kellään ei maskeja ja aika läheiset tunnelmat kuvista päätellen. Tämä porukka on muutenkin aika liikkuvaista sorttia, suositukset tai rajoitukset ei paljoa kiinnosta. Baarissakin piti ehtiä käymään useamman kerran juuri ennen kuin tulee tuo 3 viikon sulku.
Että joo, käytän maskia, pidän turvavälejä, enkä tapaa ketään. Mutta mitä väliä minun tekemisilläni on, jos muut eivät noudata mitään suosituksia.
Sitä väliä, että suojaat itseäsi. Kun vielä vaihdat maskisi ffp2- tai ffp3-hengityssuojaimeen, olet vieläkin paremmin suojautunut. Mä noudatan ohjeita ja suosituksia vain ja ainoastaan itseni vuoksi, en kenenkään muun. Jos joku muu haluaa saada koronatartunnan, se ei ole mun päänsärkyni.
Nuo ffp-maskit suojaavatkin itseä, mutta kangasmaski ei. Kangasmaskin teho jopa muiden suojaamisessa on todella pieni. Eli ainakaan niiden kangasmaskien varaan ei kannattaisi laskea.
Olen itse ollut aika eristyksissä, mutta suostuin jossain vaiheessa tapaamaan yhden ystävän. Meillä oli kangasmaskit, ja huomasin, että hän ei pitänyt enää maskin kanssa turvaväliä sisällä. Ulkona piti, kun otin oman maskini pois, mutta ilmaisi minulle, että jos pitäisin maskia olisi kivempi jutella kun voisi olla lähekkäin. Vaikka juuri noinhan EI pitäisi toimia. Kangasmaski ei suojaa itseä eikä se suojaa muita. Se estää vain pärskeet, mutta virukset menevät hengitysilman kanssa kyllä maskista läpi, eli korona voi tarttua kangasmaskia käyttävältä kangasmaskia käyttävälle.
Eli jos sinulla on ffp-maski, sinulla onkin oikeasti tehokas maski. Suurimmalla osalla vaan ei niitä ole.
Sen vuoksi olenkin kehottanut ihmisiä, jotka haluavat suojata itsensä, vaihtamaan tavallisen maskinsa ffp-suojaimiin. Jos muuten pysyy melko eristyksissä, ei ffp-suojainten hankitakaan muodostune taloudellisesti ylivoimaiseksi. Saatavuushan on varsin hyvä ja hinnatkin paaaaaaaaaljon edullisemmat kuin vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt maskia, enkä tule käyttämään.
Ymmärrämme fyysiset esteet, kehitysvamman tms. esteeksi maskin käytölle. Psyykkisistä syistä johtuvia ongelmia on monen vaikea ymmärtää tässä kohden.
Järjestyslaki kieltää naamioituna liikkumisen... tämän perusteella maskeja ei käytetä ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei näin, OIKEUDET ei tarkoita sitä, että on lupa vahingoittaa toisia olemalla PIITTAAMATON toisten OIKEUDESTA ELÄMÄÄN.
Vastaan sinulle kuten monelle muullekin olen vastannut: Sinä et takuulla ole välittänyt aiemmin näin vahvasti muiden elämästä. Olet käynyt töissä sairaana, niiskuttaen ja yskien ja vakuuttaen muille, ettet ole oikeasti kovin kipeä. Et ole välittänyt pätkääkään siitä, että sinun flunssasi on levinnyt kaupassa johonkin toiseen ihmiseen, joka sen jälkeen on käynyt katsomassa sairasta mummoaan. Olet saattut jo ta p p aa pari riskiryhmiin kuuluvaa ihmistä elinaikanasi.
Nyt koronan kanssa esität parempaa ihmistä kuin oletkaan.
Maskeja käytetään ainakin siihen saakka kunnes 70% laumasuoja on saavutettu rokottamalla.
Nykyisellä 80 000 rokoteannoksen viikottaisella rokotustahdilla siihen menee kaksi vuotta.
Eli vappua 2023 juhlitaan todennäköisesti jo ilman maskia.
Mitä porukka jää oikein ostoskoreille hinkkaamaan niitä kahvoja? Kaupan työntekijäthän puhdistavat ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin, OIKEUDET ei tarkoita sitä, että on lupa vahingoittaa toisia olemalla PIITTAAMATON toisten OIKEUDESTA ELÄMÄÄN.
Vastaan sinulle kuten monelle muullekin olen vastannut: Sinä et takuulla ole välittänyt aiemmin näin vahvasti muiden elämästä. Olet käynyt töissä sairaana, niiskuttaen ja yskien ja vakuuttaen muille, ettet ole oikeasti kovin kipeä. Et ole välittänyt pätkääkään siitä, että sinun flunssasi on levinnyt kaupassa johonkin toiseen ihmiseen, joka sen jälkeen on käynyt katsomassa sairasta mummoaan. Olet saattut jo ta p p aa pari riskiryhmiin kuuluvaa ihmistä elinaikanasi.
Nyt koronan kanssa esität parempaa ihmistä kuin oletkaan.
Ei, en ole työhullu, en ole koskaan nähnyt järkeä siinä, että tullaan ehdoin tahdoin jakamaan räkätauti. Perusflunssakin saa itselle niin huonon olon, miksi toivoisin pahaa muille? Moni työkaveri on kyllä tartuttanut minut juuri näin. Silloin olen joutunut välttämään kontakteja läheisten kanssa.
Kuinka kauan sinulla meni siihen, että hoksasit tartuntatautien tarttuvan? Monihan havahtui siihen vasta koronan myötä, varsinkin esimiesasemassa olevat.
Noudatan koronan suhteen sellaista varovaisuutta kuin voin, tekeekö se mielestäsi ihmisen paremmaksi kuin muut? Ei ole syytä,
en ole kilpailemassa omanarvontunnosta.
Ohjeistan ja neuvon mielelläni, koska silloin on edes mahdollista saada osa foliohattuisista ihmisistä muuttamaan kantaansa. Välillä hölmöyteen ärsyyntyminen menee yli sellaisten ihmisten kanssa, jotka vaikuttavat muuten normaaleilta. Olet oikeassa, kärsivällisyys olisi parempi.
Monen ajatusmaailma on kuitenkin niin erilainen kuin omani, tiedostan kyllä ettei siitä varmaan suuremmin hyötyä ole. Lokki on lokki, ja jotkut eivät piittaa kuin itsestään ja omasta ilostaan.
Pidätkö maskia, kun sataa vettä, räntää, lunta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä porukka jää oikein ostoskoreille hinkkaamaan niitä kahvoja? Kaupan työntekijäthän puhdistavat ne.
Logiikka hieman erikoista, kun tuskin hinkkaavat kuitenkaan sitten kaikkia tuotteita yms. mihin kaupassa koskevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä nytkään. Hyvin sujuu 45 min työmatka HSL:n kulkuneuvoissa ilman maskia
No nythän HSL alkaa rajoittaa bussien matkustajamääriä, että välttämättä se työmatka ei enää jatkossa yhtä hyvin suju.
Käytännössä mitään rajoituksia ei ole tulossa
Vierailija kirjoitti:
Ai että minua sapettaa jumalattomasti nämä ”maski ahdistaa”-ihmiset.
Tiedättekö milloin se maski todella ahdistaa?
Silloin, kun itkette lohduttomasti vanhempanne haudalla nenä tukossa ja tuntuu kuin tukehdutte ja kuolette suruun samalla.Sanon tämän kokemuksesta. Valitettavasti.
Itse aiheutettu ongelma, koska maskipakkoa ei ole. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Vierailija kirjoitti:
On niin kiva lukea miten älykkäät ihmiset keskustelevat rakentavasti.
Etenkin tämä sinun kommenttisi tuotti pyöreän nollan lisäarvoa ketjuun vai mitä mieltä itse olet? Mitään et sanonut asiaan, kunhan huutelet sivusta. Ole hyvä, tässä vastaava kommentti.
Hyvä sensuuri tällä palstalla, tyhmät huutelut menee läpi, mutta vähän tiukempi järkiargumentoiti ei =D
Geeniteknologian avulla ihmisen perimää pitäisi muokata sellaiseksi, että ihminen syntyisi maski kasvoillaan, että se olisi kiinteä ja eroittamaton osa ihmistä.
Still Face -koe. Katsokaa mitä jo lyhytkin ilmeettömyys tekee pienelle vauvalle/lapselle.
Nuo ffp-maskit suojaavatkin itseä, mutta kangasmaski ei. Kangasmaskin teho jopa muiden suojaamisessa on todella pieni. Eli ainakaan niiden kangasmaskien varaan ei kannattaisi laskea.
Olen itse ollut aika eristyksissä, mutta suostuin jossain vaiheessa tapaamaan yhden ystävän. Meillä oli kangasmaskit, ja huomasin, että hän ei pitänyt enää maskin kanssa turvaväliä sisällä. Ulkona piti, kun otin oman maskini pois, mutta ilmaisi minulle, että jos pitäisin maskia olisi kivempi jutella kun voisi olla lähekkäin. Vaikka juuri noinhan EI pitäisi toimia. Kangasmaski ei suojaa itseä eikä se suojaa muita. Se estää vain pärskeet, mutta virukset menevät hengitysilman kanssa kyllä maskista läpi, eli korona voi tarttua kangasmaskia käyttävältä kangasmaskia käyttävälle.
Eli jos sinulla on ffp-maski, sinulla onkin oikeasti tehokas maski. Suurimmalla osalla vaan ei niitä ole.