Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tarkoitus että maskeja käytetään jatkossa ikuisesti

Vierailija
28.02.2021 |

Onko missään ollut puhetta, milloin maskeista voitaisiin luopua, mikä olisi esim. sellainen tartuntamäärä, jolloin niitä ei enää tarvitsisi käyttää, jne? Vai onko tarkoitus että näitä vaan käytetään aina, vaikka tartuntamäärät olisivat samanlaisia kuin viime kesänä?

Itseäni ahdistaa tämä todella paljon, en halua kesää maskien kanssa.

Kommentit (285)

Vierailija
161/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Still Face -koe. Katsokaa mitä jo lyhytkin ilmeettömyys tekee pienelle vauvalle/lapselle.

Tunteita voi näyttää käsilläkin. Ei todellista pulmaa.

Vierailija
162/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskista kieltäytyjä ei varmaan sitten lainkaan valita, jos saa koronan? Eikä tietenkään tarvitse sairaalahoitoa, koska ei tarvinnut maskiakaan.

Eihän se maski itseä koronalta suojaa, joten mikä tämä kommenttisi oikein on? 

Totta. Sinun käyttämä suojaa minua. Minun käyttämä suojaa sinua. Sinä otat suojan vastaan, mutta et halua suojata minua. Lokkeilua.

Sinä et tarvitse sairaalahoitoa, jos saat vakavan tautimuodon. Haluatko kuitenkin monta mukaasi? Onko ajatuksesi sellainen, että tämä on laillinen keino yrittää aiheuttaa haittaa / vaaraa toisille? En ymmärrä motiiviasi.

eri

Oleen tuo, jolle vastasit, ja en nyt tiedä, luuletko minua joksikin toiseksi kirjoittajaksi, Minä olen eristyksissä kotona tehden etätöitä, en tapaa ketään perheen ulkopuolisia, ja joko tilaan ruokaa kotiinkuljetuksella tai käyn hiljaiseen aikaan hakemassa ne kaupasta typerä kangasmaski naamalla (joka tosin on hyödytön, mutta käytän sitä jotta sinulla ja muilla olisi rauhallisempi olo). Joten kertoisitko, millä lailla vaarannan muut ihmiset?

Itse asiassa vaikka en käyttäisi maskia, en usko että olisin kovin suuri riski, koska kaupassakin pidän aina (maskista  huolimatta!) ainakin parin metrin etäisyyden muihin, suosin hiljaisia ostosaikoja kuten klo 23 jälkeen, jne. Joten suoraan sanottuna en usko, että jos sairastuisin, veisin kovinkaan monta mukanani yhtään minnekään, luultavasti en ketään. Sen verran minimissä ovat kontaktit. 

Joten nyt meni sulla hyvä syyllistys hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiin alaisia naurattaa, kun rahaa ropisee tileille nyt kun koko maailma on " maskitettu". En olisi uskonut että tämmöiseen Suomessakin mennään, näin kuitenkin on käynyt. Mitkähän on seuraukset tulevaisuudessa allergiat ym. Miehellä jatkuva nuha kun joutuu työssä maskia käyttämään. Lopetan käytön heti kun vaan mahdollista.

Vierailija
164/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki riskiryhmäläisetkään eivät muuten värjötä yksin koloissaan. Melko moni käy töissä esim. verenpaineongelmista, diabeteksesta, sydänongelmista, parantuneesta syövästä huolimatta. He kaikki eivät keiku toinen jalka haudassa.

Toinen huomionarvoinen seikka on, että sitä yhtä riskiryhmää kukaan ei vielä tiedä. Sillä riskiryhmällä on vain yksi yhdistävä tekijä: nuori perusterve. Alkaako liippaamaan lähempää?

Merkittävä osa perusterveistä teholle joutuneista on ollut ylipainoisia. Tästä vaan ei puhuta, joskin aina välillä joku lipsauttaa sen. Mutta ei toki aina ole näin, tokihan sinne voi hoikempikin joutua.

Onko ylipainoinen perusterve? Ei ole. Ovatko lääkärit varoitelleet ylipainon olevan vakava terveysriski koronan suhteen? Ovat.

Itse asiassa terveydenhuollossa kyllä lievän tai ei-niin-suuren ylipainon kohdalla ihmisestä puhutaan kyllä perusterveenä, jos hänellä ei ole mitään muuta jatkuvaa terveyshaittaa. Mutta oli kuinka oli, kyllähän jotkut hoitajat ovat antaneet lausuntoja, että melkein kaikilla teholle joutuneilla on ollut ylipainoa.

Vierailija
165/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vuosia TOIVONUT että aasialainen tapa käyttää maskeja mm. julkisissa kulkuneuvoissa tulisi tavaksi myös Suomessa. Niin monta kertaa on niska kastunut/hiukset suorastaa hulmunneet kun joku aivastellut tai köhinyt julksissa. Vähentää muitakin tauteja, ei vaan koronaa.

Ei tuollaista aasialaista tapaa ole ollut olemassakaan ennen 2020, kyseessä on keksitty tarina. Kaikissa maissa maskeja käyttää pieni vähemmistö. Japanissa lähinnä keväällä allergioiden takia. Kesällä hyvin harva käyttää maskia. Tropiikin alueella (Vietnam, Malesia) moni nainen käyttää maskia, ettei ruskettuisi, kuten pellolla raataneet esivanhempansa. Kiinassa on paikoin niin saastunutta, että maskeja olisi syytäkin käyttää. Intiassa maskeja ei ole käytetty Suomea enempää ikinä. Mutta riski saada toisen aivastus päällensä on ollut Aasiassa ihan samaa luokkaa kuin Suomessakin. 

Vierailija
166/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän ketjun aloittaja, ja olisin kyllä toivonut, että aiheesta voisi kirjoitella ilman jotain qanon-vänkäämistä. Se, että inhoan maskeja ja kyseenalaistan etenkin kangasmaskien tehon (ja joissain tapauksissa tarpeellisuuden, jos on väljässä tilassa lyhyen aikaa eikä kontakteja muihin), ei se tarkoita, että olisin joku qanon-hörhö. Olen koko koronavuoden noudattanut moniakin varovaisuustoimia, enkä mitenkään vähättele koronan vakavuutta.

Koen kuitenkin maskit asusteena ahdistavina ja epämukavina, ja koen ettei koronan tukahduttamiseen ole tehty aina ihan oikeanlaisia toimenpiteitä. Ihmiset painostetaan käyttämään maskeja, mutta joitain oikeasti tehokkaita toimia ei vaan ole halukkaasti tehty, koska ne vaikuttavat talouteen. Esim. tuntuihan se ärsyttävältä, että lapseni harrastus peruuntui ja itse lähes erakkoelämää viettävänä joutui käyttämään maskia, ja samaan aikaan baarit olivat auki, bileet käynnissä ja aikuisten kuntosalit toiminnassa, ja raksalla ja telakoilla viis välitettiin työnteijöiden turvallisuudesta, laitettiin heitä vaan yhteismajoituksiin yms. Ei todellakaan tuntunut kauhean motivoivalta, että sitten kun korona tämän vuoksi vaan levisi ja levisi, ratkaisu oli maskisuosituksen tiukentaminen.

Ja onko maskeista puhuminen jotenkin kiellettyä? Se, että se on epämukava, haittaa hengittämistä yms. on ilmeisesti jotenkin kielletty aihe, vai? Kaikkien pitäisi vaan olla innoissaan maskeista, eikä yhtään saisi sanoa, että ahdistaa, ja pelkään että näistä ei päästä ikinä eroon.

Vierailija
167/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradoksaalista kyllä mutta se että moni ei nimenomaan suostu käyttämään maskia johtaa siihen että täällä niitä suositellaan käytettävän vielä pitkän pitkän aikaa. Joissakin maissa maski on pakollinen ja sakoilla tai kepin iskuilla rangaistava ja siellä päädytään maskien käytön lopettamiseen.

Vierailija
168/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maskien käyttösuosituksella on sama tarkoitus kuin muillakin suosituksilla ja rajoituksilla eli riskiryhmien suojeleminen sekä terveydenhuollon kantokyvystä huolehtiminen, maskisuositus voidaan poistaa, kun riskiryhmäläiset on rokotettu JA sairaalahoitoa tarvitsevia koronapotilaita ei ole niin paljoa, että terveydenhuollon kantokyky olisi uhattuna. 

Vierailija
169/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitenkäs kun on ajotunnit alkamassa ja autossa opettajan kanssa tulee pitää maskia? Maski päässä lasit ovat umpihuurussa ja lasien poisotto ei ole vaihtoehto kun linsseissä on miinus vitosen vahvuudet. Autoa on hankala ajaa jos ei näe edes kojelaudalle asti. Ja kysyn tosissani.

Vierailija
170/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitenkäs kun on ajotunnit alkamassa ja autossa opettajan kanssa tulee pitää maskia? Maski päässä lasit ovat umpihuurussa ja lasien poisotto ei ole vaihtoehto kun linsseissä on miinus vitosen vahvuudet. Autoa on hankala ajaa jos ei näe edes kojelaudalle asti. Ja kysyn tosissani.

No älä pidä? Ei se voi pakottaa.

Vierailija
171/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus on edelleenkin van suositus. Kysy siltä ajo-opettajaltasi, haluaako hän sun ajavan puolisokeana vai ilman maskia. 

Vierailija
172/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käyttää maskeja jatkossakin, flunssakausina ja jos itse olen sairaana (flunssa, mahatauti yms) ja on pakko käydä jossain. Luultavasti myös matkoilla ja Helsingissä kulkiessa, tai kauppakeskuksissa.

Vierailija
173/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion käyttää maskeja jatkossakin, flunssakausina ja jos itse olen sairaana (flunssa, mahatauti yms) ja on pakko käydä jossain. Luultavasti myös matkoilla ja Helsingissä kulkiessa, tai kauppakeskuksissa.

Olis kiva, jos ET varsinkaan mahataudissa pyörisi ympäri kyliä edes maskin kanssa, koska tartutat muita maskistasi huolimatta. Just tää on se, mitä ei missään tapauksessa pitäisi tehdä!

Vierailija
174/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskittomat ei pääse taivaaseen.

Vierailija
175/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva, jos ET varsinkaan mahataudissa pyörisi ympäri kyliä edes maskin kanssa, koska tartutat muita maskistasi huolimatta. Just tää on se, mitä ei missään tapauksessa pitäisi tehdä!

Kuten kirjoitin "on pakko käydä". Aika harvoin on, mutta jos olisi sitten maski naamaan ja pikavauhtia kotiin. Mahataudissa nyt ei kukaan varmasti lähde "shoppailemaan" kun rapaa lentää joka suunnasta.

Vierailija
176/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin tämän rillipäiden ongelman nyt aurinkolasien kanssa ensimmäistä kertaa. Linssit olivat ihan huurussa kun yritin navigoida auringonpaisteessa eteenpäin. Keksin siihen apukeinon: laita maski naamalle + paina nenän kohdalla oleva metallilanka hyvin tiiviisti nenälle koko mitalta + laske silmälasien alareuna maskin PÄÄLLE. Se tuntuu vähän oudolta ja lasit saattavat valua alemmas, mutta ne eivät mene huuruun.

Vierailija
177/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten kirjoitin "on pakko käydä". Aika harvoin on, mutta jos olisi sitten maski naamaan ja pikavauhtia kotiin. Mahataudissa nyt ei kukaan varmasti lähde "shoppailemaan" kun rapaa lentää joka suunnasta.

Mitä se maski sitten tuossa lähinnä auttaa? Vatsatauti tarttuu siitä huolimatta, joten on ihan sama pidätkö sitä vai et. Ällöttävää kyllä ajatella, kuinka moni alkaa nyt maskiensa kanssa kiertää tautisena tartuttamassa milloin mitäkin tautia muille kuvitellen, että puuvillakangas naamalla vapauttaa kaikesta vastuusta.

Vierailija
178/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Still Face -koe. Katsokaa mitä jo lyhytkin ilmeettömyys tekee pienelle vauvalle/lapselle.

Tunteita voi näyttää käsilläkin. Ei todellista pulmaa.

Silmät kertoo enemmän kuin se että nenä ja suu on näkyvissä.

Vierailija
179/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maski sitten tuossa lähinnä auttaa? Vatsatauti tarttuu siitä huolimatta, joten on ihan sama pidätkö sitä vai et. Ällöttävää kyllä ajatella, kuinka moni alkaa nyt maskiensa kanssa kiertää tautisena tartuttamassa milloin mitäkin tautia muille kuvitellen, että puuvillakangas naamalla vapauttaa kaikesta vastuusta.

Norosa maski kylläkin laitetaan peräpäähän eikä naamalle. Eihän se muuten mitään suojaisi.

Vierailija
180/285 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lähtee Kiinasta ja Usasta. Usan johtava viranomainen Fauci sanoo, että nyt täytyy pitää kahta maskia päällekkäin. Ihan mielipuolien touhuja, ja kansa alkaa kapinoida. IS:ssa taisi olla joku otsikko eilen, että Euroopan maissa kansalaisuustottelemattomuus on kasvussa. Tanskan pääministeriä (SD) syytetään diktaattoriksi. Sama kohtalo odottaa Marinia, kun han rajoitukset jatkuvat.

Tämä Fauci on sanonut, että maskia pitää käyttää vielä ensi vuosi, eli vuosi 2022. Pitäisi jo tajuta tuosta, että jotain hämärää tässä on. Miksi ihmisiä pitää tavallaan panikoida pysymään poteroissaan, mitä sinä aikana sitten oikeasti tapahtuu? Eihän tämä voi tietää vielä kahden vuoden päähän, mikä tilanne koronan osalta on. Ihan pimeetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä