Onko tarkoitus että maskeja käytetään jatkossa ikuisesti
Onko missään ollut puhetta, milloin maskeista voitaisiin luopua, mikä olisi esim. sellainen tartuntamäärä, jolloin niitä ei enää tarvitsisi käyttää, jne? Vai onko tarkoitus että näitä vaan käytetään aina, vaikka tartuntamäärät olisivat samanlaisia kuin viime kesänä?
Itseäni ahdistaa tämä todella paljon, en halua kesää maskien kanssa.
Kommentit (285)
Maskin käyttäminen ei nytkään ole välttämätöntä.
Minä olen vuosia TOIVONUT että aasialainen tapa käyttää maskeja mm. julkisissa kulkuneuvoissa tulisi tavaksi myös Suomessa. Niin monta kertaa on niska kastunut/hiukset suorastaa hulmunneet kun joku aivastellut tai köhinyt julksissa. Vähentää muitakin tauteja, ei vaan koronaa.
Oon omalla tahollani miettinyt, missä menee se raja että lakkaan tuhlaamasta rahaa kertakäyttömaskeihin ja siirryn käyttämään kaasunaamaria johon työn puolesta saisin vaihtopatruunoitakin edullisesti. Ehkä, jos vielä tulevana syksynä jatkuu tää sekoilu, kasvatan henkisen selkärankani niihin mittoihin että kehtaan lopettaa tuhlaamisen.
Veikkaan että seuraava virus vaanii jo. Emme pääse näistä uusista viruksista enää ikinä eroon. Tätä se on tulevaisuus.
Näin silmälaseja käyttävänä maskin käyttö on suoraan sanottuna yhtä helvettiä. Että en käytä yhtään pidempään kun on AIVAN pakko.
Minä en käytä nytkään. Hyvin sujuu 45 min työmatka HSL:n kulkuneuvoissa ilman maskia
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä nytkään. Hyvin sujuu 45 min työmatka HSL:n kulkuneuvoissa ilman maskia
No nythän HSL alkaa rajoittaa bussien matkustajamääriä, että välttämättä se työmatka ei enää jatkossa yhtä hyvin suju.
Vierailija kirjoitti:
Oon omalla tahollani miettinyt, missä menee se raja että lakkaan tuhlaamasta rahaa kertakäyttömaskeihin ja siirryn käyttämään kaasunaamaria johon työn puolesta saisin vaihtopatruunoitakin edullisesti. Ehkä, jos vielä tulevana syksynä jatkuu tää sekoilu, kasvatan henkisen selkärankani niihin mittoihin että kehtaan lopettaa tuhlaamisen.
Nämä olen ajatellut hommata. Suodatin kestää puolivuotta:
https://www.varusteleka.fi/fi/product/ranskalainen-arf-a-kaasunaamari-l…
https://www.varusteleka.fi/fi/product/scott-pro-2000-abekp3-suodatin/63…
Moni käyttää samaa maskia kunnes hajoaa
Vierailija kirjoitti:
On pahempi asia käyttää samaa maskia uudestaan kuin olla käyttämättä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin heitän maskin jorpakkoon välittömästi kun se ei ole ihan välttämätöntä.
Eli huomenna. Itselläni ei ole aikomustakaan käyttää sitä huomenna, enkä käytä. Ei ole ollut millään tavalla välttämätöntä tähän mennessä eikä myöskään huomenna
Vierailija kirjoitti:
Näin silmälaseja käyttävänä maskin käyttö on suoraan sanottuna yhtä helvettiä. Että en käytä yhtään pidempään kun on AIVAN pakko.
Ei ole aivan pakko käyttää.
Jaa-a, en oo vieläkään päivääkään maskia käyttänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pahempi asia käyttää samaa maskia uudestaan kuin olla käyttämättä kokonaan.
Jos maskilla suojataan muita, niin mitenkä se muita haittaa, jos pidän jatkuvasti samaa?
MIKSI te käyttäydytte kuin se olisi PAKKO ?
Suomessa en käyttäisi ollenkaan ikinä. Maskipakkomaassa on pakko käyttää sakon uhalla ja heti kun pakko loppuu, niin naamarätti lentää roskiin.
On niin kiva lukea miten älykkäät ihmiset keskustelevat rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vuosia TOIVONUT että aasialainen tapa käyttää maskeja mm. julkisissa kulkuneuvoissa tulisi tavaksi myös Suomessa. Niin monta kertaa on niska kastunut/hiukset suorastaa hulmunneet kun joku aivastellut tai köhinyt julksissa. Vähentää muitakin tauteja, ei vaan koronaa.
Tämä olisi hyvä. Maski päähän jos on pakko köhiä tai aivastella. Mutta eipä taida toteutua, joten liikun jatkossakin autolla.
Ennemmin välttelen maskitilateita.
Muutaman viime kk aikana olen käyttänyt kolmesti, 1 niistä töissä kun asiakas tuli tuomaan pari mallikappaletta uuteen projektiin rätti naamalla, kerran hautajaisissa kun kaikki muutkin ja nyt vkl kun pieni laskettelumäki oli laittanut oveensa sen seitsemän lappua ja maskit tarjolle ja kun siellä nyt jonkun verran oli sisällä porukkaa välineitä vuokraamassa.
Itse ainakin heitän maskin jorpakkoon välittömästi kun se ei ole ihan välttämätöntä.