Itiksessä maskipakko!
Hienoa vastuullisuutta kauppakeskukselta, onhan työntekijöitä suojeltava. Nyt itä-Helsingissä on erittäin paljon tartuntoja ja isoa osaa tartuntojen lähteistä ei voida enää selvittää.
https://www.itis.fi/fi/ajankohtaista/kauppakeskuksessa-maskipakko
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin voin maskia käyttää, mutta se valitettavasti laukaisee minussa reaktion jossa yskin jatkuvasti, saan rytmihäiriökohtauksen ja pyörryn. Mutta jos se on ok kaikille niin voin sitä pitää. En kyllä ymmärrä miksi haluatte minut yskimään jonnekin kun en normaalisti yski ja sitten makoilemaan tajuttomana. Miksi haluatte tappaa minut, siksikö kun minulla ei ole koronaa?
Pysy kotonasi. Ongelma ratkaistu.
Tai mitä jos te hysteerikot pysytte kotona? Ei se maski teitä suojele kummallakaan puolella, me muut ollaan valmiita ottamaan riski tartunnasta.
Juu-u. Teidän riskinottajien takia tässä kusessa nyt sitten ollaan. Tauti leviää kuin pensaspalo, kun teitä Pirkko-Paavoja eivät turvaohjeet kiinnosta. Välitätte vain itsestänne.
Ei vaan se leviää koska se on sen päämäärä, mikään maski ei sitä estä, mikään käsien pesu ei sitä estä, ainoastaan täydellinen eristäytyminen estää leviämisen joten täytyy kysyä onko se leviäminen sitten kuitenkaan niin hirveetä? Maskittomat ovat vain kaltaistesi hysteerikkojen syntipukki, kaikissa maailman tilanteissa teille on yhdentekevää toimiiko käytetty strategia ainoa mitä vahtaatte on se totteleeko muut.
Nää mummot vissiin kuvittelee että Itiksestä lentää ulos jossei käytä.
Näiltä ostokyvyttömiltä lorvijoilta pitäisi muutenkin rajoittaa ostoskeskuksiin pääsemistä.
Mahtavaa. Nyt saatan jopa asioida itiksessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis maskihan ei suojaa sen käyttäjää 100%, eli jos sulla on bussissa maski itsellä ja joku covid positiivinen tulee hengittämään viereen ilman maskia, niin voit saada tartunnan.
Maskia pidetään omalla naamalla muita varten, siksi että itse saattaa olla oireeton kantaja.
Ketkä niitä oireettomia kantajia voivat olla? No ne jotka ovat terveitä eli lapset ja nuoret, eli, se on siis LAPSET JA NUORET joiden pitäisi pitää maskia jotta muut eivät saa vaarallista tautia mahdollisesti. Ja kun kaupoissa käy niin se on juuri nuoret jotka siellä hönkii ilman maskia eivätkä pidä turvaväliä.
Eli näin. Nuoret voi tietää tämän asian jos se on heille päähän terotettu.
En ole tainnut yhdelläkään lapsella nähdä maskia, vanhemmilla pääsääntöisesti kyllä mutta lapset huitelee ilman. Ihmetyttänyt jo pitkään koska lapsella luultavasti on se jos vanhemmillakin ja siinähän se sitten levittää sitä eteenpäin kun isi ja äiskä esittää hyvää kansalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista maskia koska sairastan sairautta missä en pysty samaan tarpeeksi happea. Sairastan myös astmaa, migreeniä, hortonia ja kolmoishermosärkyä. Voitteko oikeasti kuvitella ihmiset, että jollain on ihan oikeasti sairauksia jotka estää maskin käytön? Ne on ihan oikeasti päivittäin haittaavia ongelmia. Ilman maskiakin minua huimaa kävellessä ja joudun välillä pysähtymään. Teillä on rätti jolla kuvitteellisesti suojaatte itseänne taudilta. Mutta minulla on ihan oikeita lääketieteen toteamia sairauksia. Ne ei ole mitään mielikuvituksen tuotetta niin kuin tämä maskiuskovaisuus on.
Tuolla sairaushistorialla sinun ei todellakaan ole syytä mennä mihinkään kauppakeskukseen pyörimään ilman maskia. Tai ylipäätään mihinkään missä on muita ihmisiä. Tämän on lääkärisikin varmasti sinulle kertonut.
Jep. Taitaa olla pelkkä trolli. Itse olen nuori mutta sairastan vaikeaa astmaa. Kysyin jo viime keväänä lääkäriltäni että millaiset riskit ovat, käski olla erittäin varovainen ja välttelemään kaikkia riskipaikkoja. Kavereiden tapaaminen vain ulkoilmassa jne. En ole käynyt baarissa kertaakaan koko koronan aikana, kaikki opinnot olen saanut järjestettyä etäopinnoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä, toivottavasti myös valvotaan!
Ei taida olla resursseja valvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis maskihan ei suojaa sen käyttäjää 100%, eli jos sulla on bussissa maski itsellä ja joku covid positiivinen tulee hengittämään viereen ilman maskia, niin voit saada tartunnan.
Maskia pidetään omalla naamalla muita varten, siksi että itse saattaa olla oireeton kantaja.
Ketkä niitä oireettomia kantajia voivat olla? No ne jotka ovat terveitä eli lapset ja nuoret, eli, se on siis LAPSET JA NUORET joiden pitäisi pitää maskia jotta muut eivät saa vaarallista tautia mahdollisesti. Ja kun kaupoissa käy niin se on juuri nuoret jotka siellä hönkii ilman maskia eivätkä pidä turvaväliä.
Eli näin. Nuoret voi tietää tämän asian jos se on heille päähän terotettu.
Miten meillä on ollut korona jo vuoden eikä ihmisille ole vielä opetettu että maskia pidetään muita ihmisiä varten?
Ihmettelen suuresti viranomaisten ja hallituksen tiedotusta ja tiedotusvälineitä, Sanoma ooyytäkin.
Maskia voi käyttää vaikka leuan alla. Tai leikata hengitysaukot maskiin. Eli maskipakko ei muuta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä, toivottavasti myös valvotaan!
Ei taida olla resursseja valvontaan.
Itiksessä on aina vartijoita eikä kauppojen ole pakko palvella asiakkaita jotka eivät käytä maskeja. Joten uskon että toimii kyllä maskipakko.
Ei itiksen asiakkailla ole kuin puolella varaa ostaa maskeja, mitenkä se ongelma ratkaistaan? Eipä siellä kukaan ostoksilla käy, määrätyt ryhmät vain hengailevat. Ravintolat ovat kebabpaikkoja tai huoltoasematason lehtipihvi ja ranskikset-paikkoja. Kaupatkin on 90% sellaisia joissa hinnoittelu huomioi lähiympäristön tulorakenteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku vitsi :D Tientoisella puolella voi asioida ma mumarketeissa ilman maskeja ja turvavälejä.
Niin? Kauppakeskus saa valita asiakkaansa. Jos ei suostu käyttämään maskia ja suojaamaan sillä kauppakeskuksessa työskenteleviä ja muita asiakkaita voi hilata hilunsa jonnekin muualle.
sitä niiin että ne samat tyypit tartuttaa muualla jossei Itiksessä ihan yhtä tyhjän kanssa.
No mutta myös muut kauppakeskukset tai kaupat voivat määrätä maskipakon. Sen lisäksi ne jotka haluavat vältellä tartuntaa uskaltavat nyt todennäköisemmin asioida itiksessä.
Pitääkö käyttää maskia jos olen jo saanut rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Näiltä ostokyvyttömiltä lorvijoilta pitäisi muutenkin rajoittaa ostoskeskuksiin pääsemistä.
Itiksen asiakkaista on 80% näitä kuvailemiasi "ostokyvyttömiä" kuvitteletko että ne muutamat suomalaisjuopot jotka Tallinnanaukiolla notkuu rahoittaa muuta kuin alkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin voin maskia käyttää, mutta se valitettavasti laukaisee minussa reaktion jossa yskin jatkuvasti, saan rytmihäiriökohtauksen ja pyörryn. Mutta jos se on ok kaikille niin voin sitä pitää. En kyllä ymmärrä miksi haluatte minut yskimään jonnekin kun en normaalisti yski ja sitten makoilemaan tajuttomana. Miksi haluatte tappaa minut, siksikö kun minulla ei ole koronaa?
Sitten laitat sellaisen maskin, joka ei aiheuta yskimistä. Kunhan pidät jotain.
En minäkään tykkää hengittää sen läpi. Kun kukaan ei ole lähellä, niin päästän ilmaa.
Ei ole sellaista maskia koska sairastan sairautta missä en pysty samaan tarpeeksi happea. Sairastan myös astmaa, migreeniä, hortonia ja kolmoishermosärkyä. Voitteko oikeasti kuvitella ihmiset, että jollain on ihan oikeasti sairauksia jotka estää maskin käytön? Ne on ihan oikeasti päivittäin haittaavia ongelmia. Ilman maskiakin minua huimaa kävellessä ja joudun välillä pysähtymään. Teillä on rätti jolla kuvitteellisesti suojaatte itseänne taudilta. Mutta minulla on ihan oikeita lääketieteen toteamia sairauksia. Ne ei ole mitään mielikuvituksen tuotetta niin kuin tämä maskiuskovaisuus on.
Sinä sitten pysyt poissa paikoista joissa on maskipakko. Turha uhriutua, yleinen turvallisuus ajaa yksittäisen ihmisen oikeuksien yli tarvittaessa, ei tarvitse heittäytyä lapselliseksi saivartelijaksi. Tilaa ne ruat sun muut kotiisi .
Hyvä uutinen. Toivottavasti muut seuraavat pian perässä. Minä aion asioida sellaisessa liikkeessä, joka kieltää maskittomien ihmisten pääsyn tiloihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö käyttää maskia jos olen jo saanut rokotteen?
Pitää. Nykyisellä rokotusvauhdilla maskeja on käytettävä loka-marraskuulle ainakin.
Ehkä tietyt itiksen sisätiloissa notkuvat saadaankin tällä tavalla sinne kadun toiselle puolelle. Ja tilalle saattaa ilmaantua ostavia asiakkaita.