Montako saikkupäivää pidät vuodessa!
Oletko sairauslomalla joka kuukausi vai et ollenkaan? Jos et ollenkaan niin miksi?
Mikä ala?
Kommentit (60)
Koko 16 vuoden työuran aikana tainnut kertyä yhteensä 10 sairauspäivää, joista suurin osa tuli yhdestä influenssatapauksesta.
Terveisin ylipainoinen työnarkomaani.
Tyypillisesti 0, joskus 1-5 pv/vuosi, 2 vuotta sitten olin tosin 6 vkoa murtuman vuoksi (työtapaturma).
Aika harvoin tulee oltua, ehkä keskimäärin päivä tai pari vuodessa. Yleensä sairastan lomalla flunssat.
Olen suhteellisen harvoin kipeänä, ehkä kerran vuodessa tulee flunssa, joka on sitten osunut joulun välipäiville. Ehkä on myös tullut oltua liian suurella kynnyksellä pois töistä, kun flunssasta ei nouse kuume vaan on enemmän vain tukkoinen nenä. Koronan jälkeen tulee kiinnitettyä tähän varmaan enemmän huomiota.
Kuumeessa/mahataudissa olen ehkä kerran viiteen vuoteen, tuolloin saikkupäiviä kertyy 2-3. Masennuksen takia sen sijaan enemmän, yhdestä viikosta useaan kuukauteen :( Ekat kymmenen vuotta kun olin töissä, olin ehkä yhteensä 5 päivää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluneen lukuvuoden aikana olen ollut neljä päivää saikulla, kun läheiseni kuoli. Sairauden takia en ole ollut pois. Olen opettaja.
Missä saa saikkua surun vuoksi? Minulle lääkäri sanoi, että suru on normaali tunne, ei sairaus.
Tuskin kukaan surun vuoksi sairauslomalla on, jos joku ihan läheinen kuolee, eiköhän sitä ole seuraavana päivänä henkisesti niin raunioina ja shokkitilassa, ettei ole kykenevä toimimaan normaalisti. Kyllä minä ainakin olin sairaslomalla, kun mieheni kuoli ja jäin lasten kanssa yksin. Vaikea kuvitella, että jossain työpaikassa ajateltaisiin, että seuraavana päivänä töihin vaan ihan entiseen malliin.
Minulle lääkäri ei myöntänyt sairaslomaa kun mieheni kuoli. Sanoi, että suru on normaali tunne tällaisissa tilanteissa ja sen pitää antaa vaan tulla. Onneksi oli 2 pitämätöntä lomapäivää ja ta myönsi vielä 3 palkatonta vapaata.
- Aikaisempi kyselijä
Meidän työterveyshuolto kirjoittaa liukuhihnalta pari viikkoa saikkua kun työntekijän läheinen kuolee, olipa kyseessä sitten vaikka ex-puoliso. Kalliiksi tulee työnantajalle.
Nyt on ollut huonoa tuuria sairastumisen kanssa. Olin pois muutaman kuukauden viime vuonna + tämän vuoden puolella. Kyseessä pidempi sairasloma.
Yleensä olen vuodessa pois korkeintaan 5-6 päivää. Yleensä syynä kuumetauti ja migreeni.
Päiväkodissa töissä ja olen ainakin 5 päivää kuussa saikulla. Niin on työkaveritkin. Läpsystä vaihdetaan sairaslomailijaa. Ei tätä työtä kestä kukaan ilman saikuttamista, se vaan on fakta.
Keskimäärin 0-3 päivää vuodessa, joskus viitisen vuotta sitten taisin olla jopa 5 päivää. Hoitoala.
En ole elämäni aikana pitänyt yhtäkään saikkupäivää, edes kesätöistä nuorena. Yhtäjaksoisesti töissä 2013 alkaen, en siis koskaan ole ollut työtönkään.
33v
Kiitos koronan, en ole ollut kertaakaan kipeänä kuluneen vuoden aikana. Yleensä saan jonkun lenssun syksyllä, mutta nyt ei ole ollut mitään, kun ei missään tule käytyä.
Itse en ole ollut mutta lapsi sairastanut ja nyt viimeisen vuoden aikana näitä lapsenhoitopäiviä sitten ollut joka kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluneen lukuvuoden aikana olen ollut neljä päivää saikulla, kun läheiseni kuoli. Sairauden takia en ole ollut pois. Olen opettaja.
Missä saa saikkua surun vuoksi? Minulle lääkäri sanoi, että suru on normaali tunne, ei sairaus.
Ei surun mutta esim unettomuuden vuoksi mistä vaan.
En ole koskaan saikulla. T: Siivoojatäti
Työttömiä aina syyllistetään, mutta suurempi kulu ja kaikki valtion budjetista tulee hoitajien ja muunkin kunnan ja valtion työntekijäryhmien 'ansaituista' sairaslomista. Oli pari vuotta sitten keskimäärin liki samalla tasolla, kuin taviksen työpäiville osuvat vuosilomapäivät ja kun virkamiesten ei tarvitse viettää lauantaisin lomaa, niin parhaimmillaan lomia voi viettää yli 2 kk. Näin tarvitaan 15 hoitajaa, jotta normaali päivätyössä olisi 12 hoitajaa paikalla. Hoitajien palkan sivukulut lienevät noin 75 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on tuollainen lääkäri? Suru on normaali tunne ja se tulee useasti vasta myöhemmin, ekat viikot menee shokissa. Eikä ihminen tuossa tilassa ole työkykyinen, sen tietää jokainen lääkäri.
Ei yhtään saikkupäivää viimeisen vuoden aikana, etätöissä olen ollut.
Onko hoitoalalla jotain saikkukiintiöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan surun vuoksi sairauslomalla on, jos joku ihan läheinen kuolee, eiköhän sitä ole seuraavana päivänä henkisesti niin raunioina ja shokkitilassa, ettei ole kykenevä toimimaan normaalisti. Kyllä minä ainakin olin sairaslomalla, kun mieheni kuoli ja jäin lasten kanssa yksin. Vaikea kuvitella, että jossain työpaikassa ajateltaisiin, että seuraavana päivänä töihin vaan ihan entiseen malliin.
Minulle lääkäri ei myöntänyt sairaslomaa kun mieheni kuoli. Sanoi, että suru on normaali tunne tällaisissa tilanteissa ja sen pitää antaa vaan tulla. Onneksi oli 2 pitämätöntä lomapäivää ja ta myönsi vielä 3 palkatonta vapaata.
- Aikaisempi kyselijä
Mitä ihmettä sinä olet sopertanut siellä lääkärin vastaanotolla? Suoraan kun sanot ettet nuku ja ahdistaa niin saikkua tulee 3 viikkoa ja hyvät pillerit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitoalalla jotain saikkukiintiöitä?
On. 60 kpl vuodessa.
- Aikaisempi kyselijä