Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roinaa hamstraava mies

Vierailija
28.02.2021 |

Mitä tehdä tilanteessa, jossa miehen harrastus eli vanhojen rikkinäisten tietokoneiden keräily, sarjakuvien, pelien, vhs ja dvd videoiden ja pelikonsolejen keräily. Mitään ei tietenkään voi heittää pois vaan asunto pursuaa niitä. Itse inhoan roinaa ja kun taannoin muutimme uuteen asuntoon, niin minä karsin paljon omia tavaroita, mutta mies raahasi silloinkin kaikki mukanaan. Yksinkertaisesti tähän uuteen asuntoon ei mahdu nuo miehen romut kunnolla ja minulla menee hermo, kun mistään hän ei voi luopua ja itse joudun raivaamaan tilaa asuntoon, jotta siellä voi edes hengittää. Aiemmin miehen tavarat olivat varastossa, joten en huomannut niiden paljoutta ennen kuin muutimme uuteen. Nyt minulla menee hermo, kun joka paikka pursuaa tavarasta ja mies ei voi luopua mistään. Itse inhoan ylimääräistä tavaraa ja aiemmin olen katsonut läpi sormien tuota miehen "harrastusta", mutta nyt on alkanut häiritä juuri tuo niiden paljous ja kun mistään ei voi luopua. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit uudelleen täysin saman aloituksen, kuin viime vuonna?

Vierailija
42/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy ensin mieheltä, mikä asia sinussa miestä eniten ärsyttää. Olkoot se sitten vaikka joku sellainen pieni juttu kuin se, että et maksa itse omia kulujasi vaan maksatat ne miehellä.

Sitten sovitte, että miehen ei enää ikinä tarvitse maksaa euroakaan sinun menoistasi, ei tarjota ravintolaillallista, ei viedä elokuviin, ei maksaa ulkomaanmatkaa, sähkölaskua jne., jolloin hän vastavuoroisesti vähentää hamstrausta niin, että vain se yksi huone on hänen tavaroitaan täynnä.

Voi herran jestas mitä oletuksia taas. Maksamme kaiken puoliksi vuokrasta, kuluista ja ruuista lähtien. En siis todellakaan loisi missään miehen omistamassa asunnossa vaan koti kuuluu yhtä lailla minulle, koska sitä kustannan. Silti mies vie tilan ja täyttää sitä tuolla harrastuksellaan. Ei minulla ole omaa huonetta omille jutuilleni täällä niin kuin miehellä on, silti joka paikka pursuaa tavaraa. Aion sanoa miehelle, että kaikki tavarat on mahduttava tuohon hänen huoneeseen. Muuten heitän niitä surutta pois jos näen niitä muualla. Yritän karsia asuntoa muutenkin nyt ja tasan heidän pois kaiken tarpeettoman. Jos tuo hamstraaminen silti jatkuu niin ei minulle jää vaihtoehtoja kuin muuttaa omaan asuntoon siinä kohti ja katsoa miten parisuhteelle käy sitten. Ap

Ongelma on, kuten itse olet todennut että tavaraa on enemmän kuin SINÄ arvasit sitä olleen.

Mies voi vuokrata esim. Talliosakkeen tavaroilleen ja viettää harrastuksen vaatiman ajan siellä. Kotiin voi tuoda yhden oman tavaran. Samoin voit itse toimia. Et täytä kotia samovaariharrastuksella vaan vuokraat tai ostat niille oman näyttelytilan.

Huone ei ole mikään vaihtoehto, sillä mukana seuraa kaikki edellisen asunnon torakat ja rasvakuoriaiset.

Haluatko niitä teidän sänkyyn?

Mitä ihmeen torakoita ja rasvakuoriaisia on VHS-kaseteissa?

Ja toiseksi: miksi aikuinen ihminen ei saa elää kotonaan kuin kotonaan, miksi siellä olisi päiväkodin säännöt yhdestä omasta tavarasta? Se on aika äkkiä melko tyhjä koti, jos miehen mielestä kodissa tarvitaan vain sänky ja läppäri, loput viedään varastoon. Myös naisen rakastamat kivat tasot ja ruokapöytä.

Molemmille oma ruokapöytä. Siitä on hyvä aloittaa, vai?

Minusta tuntuu, ettei tuossa asunnossa ole tilaa miehen tavaroille. Eikä siellä ole varastotilaa.

Jos miehen mielestä ruokapöytä on tarpeeton, niin onko naisella oikeus sellainen kotiin hankkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan hamstraus ei oo mikään harrastus..miettisin itse mikä miehellä on syynä että haalii tavaraa ja millaista ammattiapua hän kaipaa. Esim.ystävälläni on kuollut monta läheistä ja täyttää heidän aukkoa tuolla tavaralla

Minkäs alan asiantuntija olet?

Täyttää kuolleiden läheisten aukkoa? Oliko ne asunnossa ja siihen kohtaa läjiterään heidän jäämistöä? Pesänhoitaja ei hallinnut hommaa vaan tyhjennytti pesän rojut perijöille ja kietaisi asunto-osakkeet liiveihinsä?

Hyväksikäyttöä on monenlaista, mutta tuommoisesta ammattiavusta kohtaamaan kuolleiden läheisten tilan täyttämisestä rojulla en ole kuulutkaan. Olisiko ihan kotikäynnin paikka? Joku, joka ostaa tavaraa?

Vierailija
44/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa erilleen.

Miksi tätä on alapeukutettu? Ei ero mutta omat asunnot on hyvä ja toimiva ratkaisu!

Vierailija
45/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy ensin mieheltä, mikä asia sinussa miestä eniten ärsyttää. Olkoot se sitten vaikka joku sellainen pieni juttu kuin se, että et maksa itse omia kulujasi vaan maksatat ne miehellä.

Sitten sovitte, että miehen ei enää ikinä tarvitse maksaa euroakaan sinun menoistasi, ei tarjota ravintolaillallista, ei viedä elokuviin, ei maksaa ulkomaanmatkaa, sähkölaskua jne., jolloin hän vastavuoroisesti vähentää hamstrausta niin, että vain se yksi huone on hänen tavaroitaan täynnä.

Voi herran jestas mitä oletuksia taas. Maksamme kaiken puoliksi vuokrasta, kuluista ja ruuista lähtien. En siis todellakaan loisi missään miehen omistamassa asunnossa vaan koti kuuluu yhtä lailla minulle, koska sitä kustannan. Silti mies vie tilan ja täyttää sitä tuolla harrastuksellaan. Ei minulla ole omaa huonetta omille jutuilleni täällä niin kuin miehellä on, silti joka paikka pursuaa tavaraa. Aion sanoa miehelle, että kaikki tavarat on mahduttava tuohon hänen huoneeseen. Muuten heitän niitä surutta pois jos näen niitä muualla. Yritän karsia asuntoa muutenkin nyt ja tasan heidän pois kaiken tarpeettoman. Jos tuo hamstraaminen silti jatkuu niin ei minulle jää vaihtoehtoja kuin muuttaa omaan asuntoon siinä kohti ja katsoa miten parisuhteelle käy sitten. Ap

Ongelma on, kuten itse olet todennut että tavaraa on enemmän kuin SINÄ arvasit sitä olleen.

Mies voi vuokrata esim. Talliosakkeen tavaroilleen ja viettää harrastuksen vaatiman ajan siellä. Kotiin voi tuoda yhden oman tavaran. Samoin voit itse toimia. Et täytä kotia samovaariharrastuksella vaan vuokraat tai ostat niille oman näyttelytilan.

Huone ei ole mikään vaihtoehto, sillä mukana seuraa kaikki edellisen asunnon torakat ja rasvakuoriaiset.

Ja toiseksi: miksi aikuinen ihminen ei saa elää kotonaan kuin kotonaan, miksi siellä olisi päiväkodin säännöt yhdestä omasta tavarasta? Se on aika äkkiä melko tyhjä koti, jos miehen mielestä kodissa tarvitaan vain sänky ja läppäri, loput viedään varastoon. Myös naisen rakastamat kivat tasot ja ruokapöytä.

Minusta tuntuu, ettei tuossa asunnossa ole tilaa miehen tavaroille. Eikä siellä ole varastotilaa.

Jos miehen mielestä ruokapöytä on tarpeeton, niin onko naisella oikeus sellainen kotiin hankkia?

Maksaisiko mies vuokraa ruokapöydän tarvitsemasta tilasta?

Vierailija
46/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei saisi pitää roiniaan yhdessä huoneessa. Hänellähän oli harrastehuone.

Pitäkää sen ovi aina kiinni. Muualla on siistiä. Ei sun tarvitse mennä ollenkaan siihen huoneeseen.

Vierailija
47/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä vastaavassa tilanteessa määrittelin paikat, joihin saa varastoida. Aina kun miehen keräilykamoja ilmaantui ”kielletylle” alueella, sanoin asiasta pari kertaa ja jos tavara ei siirtynyt niin heitin sen itse ”miehen” alueelle. Tasa-arvoista - ei mutta ainoa tapa selvitä. Hamstrausta ei voi ymmärtää jos ei itse ole joutunut elämään hamstraajan kanssa.

Vierailija
48/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa erilleen.

Miksi tätä on alapeukutettu? Ei ero mutta omat asunnot on hyvä ja toimiva ratkaisu!

Johtaa usein eroon.

Jos on lapsia, heille hankalaa.

Vierailija
49/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit uudelleen täysin saman aloituksen, kuin viime vuonna?

Tämä on ensimmäinen aloitus aiheesta. Hamstraavia puolisoita näemmä on monilla muillakin. Ap

Vierailija
50/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi asunto ei ole koskaan ratkaisu näiden hamstraajien kanssa.  Pikkuhiljaa sekin täyttyy.  Ratkaisu on ainostaan oma asunto. Eihän sitä tarvi erota jos mies on muuten hyvä.

Just näin. Voi olla hyvässä parisuhteessa mutta asua erillään.

Vierailija
51/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi pitää roiniaan yhdessä huoneessa. Hänellähän oli harrastehuone.

Pitäkää sen ovi aina kiinni. Muualla on siistiä. Ei sun tarvitse mennä ollenkaan siihen huoneeseen.

Jos olisit perehtynyt keskusteluun niin tietäisit, että ongelma on se, että nuo harrastukset ei pysy yhdessä huoneessa. Ongelma on myös siinä, että kaikki säilytystila menee miehen lukemattomille ja lukemattomille romuille ja asunnossamme on muutakin tavaraa joten en kohta tiedä miten sovimme tänne

Vierailija
52/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin isä keräili tiettyjä juttuja. Heillä oli noin 170 neliön kokoinen asunto. Sinä oli alakerrassa huone ja suuri varastotila. Niissä säilytettiin kaikki keräilyesineet. Ne olivat erittäin jämptisti järjestyksessä. Se huone toimi myös miehen työhuoneen.

Yläkerta oli sitten hyvin avaraa tilaa. Siellä keittiö, oh ja 3 huonetta lisäksi. Siellä ei keräilyesineitä ollut.

Yläkerta ja alakerta olivat yhtä suuria.

Vierailija
53/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa puolta vuokrasta, jos miehellä on isompi osuus asunnosta käytössään. Eli se ylimääräinen huone. Yhtä tyhmää, kuin maksaa puolet ruuista, vaikka ukko syö tuplasti enemmän.

Vierailija
54/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko ja sen veli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisiko mies vuokraa ruokapöydän tarvitsemasta tilasta?

Kyse on nyt tavaroista, joita kodissa saa olla. Ketjussa ehdotettiin, että kotiin voi tuoda yhden oman tavaran. Jos mies ei koe ruokapöytää tarpeelliseksi, niin pitääkö hänen sallia vaimolle kyseinen huonekalu vai luopuuko vaimo puhelimestaan (yksi oma tavara) saadakseen pitää pöydän.

Vierailija
55/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oma huone....sen lisäksi nyt 6 vuoden muuton jälkeen, suostui siirtämään yhden muuttolaatikon sisällön makuuhuoneen nurkasta sängynaluslaatikkoon----vuosi sitten karsi vihdoin vaatteet kun nalkutun pari vuotta ( hänellä on siis lipasto myös, koska 2 vaatekaappiin ei mahdu kaikki), karsinnan tuloksena 2 jätesäkillistä roskiin ( sen tyylistä vaatetta ettei edes hyväntekeväisyysteen), 2 jätesäkillistä konttiin. Vielä jätti "remppa ja muutto vaatteita" ( ei koskaa tee mitään remonttia ja meidän muutot on aina hoitanut firmat ja mies töissä- minä pakkaan ja puran), mutta eihän sitä katso koskaan tiedä. Asutaan alueella jossa neliöhinta on 4000.....eli sitä tilaa ei olisi säilyttää tavaraa johon ei koskaa tulla enään koskemaan, tai jos sellaisesta romua tarvitsee, sen saa kirppikselta sitten tarpeeseen parilla eurolla....

huoh...ollaan hyvätuloisia, mitään ei tarvitse säästellä pahan päivän varalle. Miehella on myös ollut tarkoitus 15 vuotta sitten aloittaa harrastus, jota ei ole vielä aloitettu, mutta mitään sen harrastuksen kamoja ei voi laittaa kiertoo.

Vierailija
56/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä maksa puolta vuokrasta, jos miehellä on isompi osuus asunnosta käytössään. Eli se ylimääräinen huone. Yhtä tyhmää, kuin maksaa puolet ruuista, vaikka ukko syö tuplasti enemmän.

Yhtä lailla nainen voi syödä enemmän kuin kuluttaa.

#miesvihaa

Vierailija
57/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin isä keräili tiettyjä juttuja. Heillä oli noin 170 neliön kokoinen asunto. Sinä oli alakerrassa huone ja suuri varastotila. Niissä säilytettiin kaikki keräilyesineet. Ne olivat erittäin jämptisti järjestyksessä. Se huone toimi myös miehen työhuoneen.

Yläkerta oli sitten hyvin avaraa tilaa. Siellä keittiö, oh ja 3 huonetta lisäksi. Siellä ei keräilyesineitä ollut.

Yläkerta ja alakerta olivat yhtä suuria.

Kaverillani oli samoin. Isä ja äiti elivät kahta eri elämää, äiti vähän kuin kulisseissaan ja isä sitten alakerrassa toista todellisuutta. Äiti oli tervetullut alakertaan, isään ei yläkerrassa näkynyt koskaan, ei edes lapsensa rippijuhlissa.

Vierailija
58/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on oma huone....sen lisäksi nyt 6 vuoden muuton jälkeen, suostui siirtämään yhden muuttolaatikon sisällön makuuhuoneen nurkasta sängynaluslaatikkoon----vuosi sitten karsi vihdoin vaatteet kun nalkutun pari vuotta ( hänellä on siis lipasto myös, koska 2 vaatekaappiin ei mahdu kaikki), karsinnan tuloksena 2 jätesäkillistä roskiin ( sen tyylistä vaatetta ettei edes hyväntekeväisyysteen), 2 jätesäkillistä konttiin. Vielä jätti "remppa ja muutto vaatteita" ( ei koskaa tee mitään remonttia ja meidän muutot on aina hoitanut firmat ja mies töissä- minä pakkaan ja puran), mutta eihän sitä katso koskaan tiedä. Asutaan alueella jossa neliöhinta on 4000.....eli sitä tilaa ei olisi säilyttää tavaraa johon ei koskaa tulla enään koskemaan, tai jos sellaisesta romua tarvitsee, sen saa kirppikselta sitten tarpeeseen parilla eurolla....

huoh...ollaan hyvätuloisia, mitään ei tarvitse säästellä pahan päivän varalle. Miehella on myös ollut tarkoitus 15 vuotta sitten aloittaa harrastus, jota ei ole vielä aloitettu, mutta mitään sen harrastuksen kamoja ei voi laittaa kiertoo.

Ja asutte yhdessä siksi, että sinulla olisi yksinäsi varaa vain yksiöön?

Vierailija
59/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja kaikki romut kierrätykseen.

Vierailija
60/76 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ehdottaa varaston vuokrausta, mutta enpä ehdotakaan.

Miehelläni on sukulainen, joka hamstraa. Hän hamstraa ihan laidasta laitaan kaikkea, pahimmillaan on ollut sitä mieltä, että homeisen, ulkovarastossa säilytetyn, hiirten syömän, k*seman ja p*skoman paidan voi vielä pestä ja paikata ja säilyttää. Hän on hamstrannut kotinsa täyteen, miesystävänsä kodin, omat ja miesystävän autotallit ja varastot, oman kesämökkinsä ja sen pihalla olevat 4 varastoa/liiteriä ja tämän lisäksi hänellä on 6(!) isoa vuokrattua varastoa. Varastot ovat siis kooltaan n.30-40m2 jokainen ja ne ovat kirjaimellisesti kattoon asti täynnä roinavuoria, varastoihin saa varpaat sisään ja siinä se. Sama kaikkien muiden paikkojen kanssa, ainoastaan asunnossa pääsee kulkemaan kapeita polkuja pitkin. Ja kaikkialla ne tavarat tipahtelevat ja kasat sortuvat ja sitten vain heitellään ne tavarat takaisin kasan päällimmäiseksi.

Varasto on varmasti ensin hyvä ratkaisu, kun ei näe sitä roinaa ja sen unohtaa. Mutta sitten sinne aletaan hamstrata tavaraa, kun se puoliso ei näe miten paljon sitä alkaa kertyä, niin sen voi tehdä ihan vapaasti. Ja sitten vuokrataan toinen ja kolmas varasto, kun kukaan ei näe miten paljon sitä tavaraa alkaa kertyä. Sitten hamstraajan kuollessa on "kiva" yllätys odottamassa.