NOHYNEK TÄRÄYTTI KARUN FAKTAN ROKOTTEESTA: Kaikki riskiryhmäläiset eivät sitä ota.
Rekisteritiedot paljastavat, että Suomessa kuolee vuosittain influenssan takia toistatuhatta rokottamatonta riskiryhmälöistä.
Tuskinpa koronarokotettakaan ottaa kovin moni, koska riskiryhmästäkin vai osa on kiinnostunut rokottamisesta.
https://www.esbo.fi/fi-FI/Sosiaali_ja_terveyspalvelut/Flunssa_vai_influ…
Aiotteko ottaa?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Otan kuten olen ottanut aina muutkin rokotteet. Myös aikoinaan nasupiikin ja joka vuosi influenssarokotteen. Nyt sain influenssarokotteen lisäksi myös pneumokokkirokotteen.
Taidatkin rokottautumisestasi päätellen olla iäkäs tai vähintään keski-iän ylittänyt ja riskiryhmää, eli perus- tai pitäaikaissairauksia taitaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun isä kuoli influenssaan, vaikka oli rokotettu.
Kauheaa!
Influenssarokotuksen teho ei taida olla kovin hyvä.
Tai sitten rokotteessa ei ollut sitä influenssakantaa joka hänellä oli. Aina eivät onnistu siinä ennustamisessa mikä kanta on vallitsevin.
Vuotta en muista, mutta silloin oli erilaisia rokotteita liikkeellä, terveyskeskuksesta sai heikkotehoisemman ja yksityiseltä tehokkaamman.
Vierailija kirjoitti:
En luota Nohynekiin ollenkaan. Hänellä on julmannäköiset silmät.
Hänhän on kertonut, ettei itsekään ota koronarokotetta.
Ei hän varmaan ainakaan halua jonossa etuilla, koska on jo sairastanut koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan kuten olen ottanut aina muutkin rokotteet. Myös aikoinaan nasupiikin ja joka vuosi influenssarokotteen. Nyt sain influenssarokotteen lisäksi myös pneumokokkirokotteen.
Taidatkin rokottautumisestasi päätellen olla iäkäs tai vähintään keski-iän ylittänyt ja riskiryhmää, eli perus- tai pitäaikaissairauksia taitaa olla?
Meillä ainakin työnantaja kustantaa työterveyden kautta kaikille työntekijöille iästä riippumatta joka vuosi influenssarokotteet, ja jokaisen haluamat kaikki muutkin mitä kukin tarvii/haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille ollaan antamassa halvinta ja huonointa " kansanrokotetta " jossa teho on alle 70%.
Samaa menee kehitysmaihin. Haluan sen 95% tehoisen rokotteen.
Mistä aiot sen saada kun hallitus kieltää muut rokotteet.
Minäkin ottaisin sen Sputnik V n.
Suomi näyttää jäävän aika yksin amerikkalaisten pyllynnuolennan kanssa.
Tsekin presidentti on juurilähettänyt kirjeen Putinille, että saisiko hänen maansa venäläisten rokotetta.
EU viivyttelee tahallisesti myyntiluvan antamista venäläisrokotteelle EU-alueella, koska se heikentäisi amerikkalaisten yhtiöiden voittoja. Tsekki on nyt tuorein tulokas, joka ilmoittaa, ettei aio jäädä EU-hyväksyntää enää odottamaan.
UPDATE 1-Czech PM backs using Sputnik vaccine without EU regulator's approval
https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-czech-sputnik-idUSL2…
Vierailija kirjoitti:
En nyt pahalla sano, mutta kai sinä tiedät, ettei influenssarokote estä influenssaa? Kun tämä asia on niin perustavanlaatuisen perustietoa, että ei kai täysivaltainen aikuinen voi olla tietämättä?!? OIkeasti. Jonain vuosina tehoaa hyvin, toisina huonommin. Koskaan valitettavasti ei ole rokote täydellä teholla toiminut. Tämä nyt on niin selvä asia.... oikeasti.
Oikeasti....mikään rokote tai lääke ei ole 100% varma.
Vierailija kirjoitti:
En nyt pahalla sano, mutta kai sinä tiedät, ettei influenssarokote estä influenssaa? Kun tämä asia on niin perustavanlaatuisen perustietoa, että ei kai täysivaltainen aikuinen voi olla tietämättä?!? OIkeasti. Jonain vuosina tehoaa hyvin, toisina huonommin. Koskaan valitettavasti ei ole rokote täydellä teholla toiminut. Tämä nyt on niin selvä asia.... oikeasti.
Eli käytännössä on ihan se ja sama, ottaako influenssarokotteen, koska sen tehosta ei ole mitään tietoa. Joka vuosi rokotettuja kuolee ja rokottamattomia kuolee, yhteyttä rokotteeseen ei välttämättä ole.
Yllättävintä on se, että joka vuosi iso osa rokottamattomia ei sairastu influenssaan! Yllättävää ei ole, että rokotettuja sairastuu, rokotteen tehostahan ei ole näyttöä.
Luulen, että noin 54% ottaa rokotteen. Muut eivät ota. Sitten ihmetellään, kun rokotteita varastot täynnä, eikä kukaan niitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin työnantaja kustantaa työterveyden kautta kaikille työntekijöille iästä riippumatta joka vuosi influenssarokotteet, ja jokaisen haluamat kaikki muutkin mitä kukin tarvii/haluaa.
Meillä työnantaja ei kustanna ja jos rokottamisen jälkeen on sairauslomaa edellyttäviä oireita, on se palkatonta aikaa, koska on itse hankkinut rokotteen myötä oireita.
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen en tietää, ettei influenssarokote anna 100% suojaa?
Itse katson, että vaikka antaisi 50% suojan kannattaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa!
Teho vaihtelee vuosittain, mutta normaalivuosina vain puolet niistäkin, jotka saavat sen ilmaiseksi, vaivautuvat rokotukseen. Nythän ne loppuivat kesken.
Eli paljon vanhusten turhia kuolemia estettäisiin, jos rokotteen kattavavuus olisi parempi.
Ap kyllä vähän liioittelee, siihen kuolee joitakin satoja ihmisiä, ei pitkään aikaan ole tuhatta kuollut. Ja osa kuolleista on ihan lapsiakin, jotenkaikkien kannattaisi rokote ottaa.
THL tilastot: influenssan aiheuttama ylikuolleisuus noin tuhat henkilöä influenssakaudella 2019.
Vuodessa Suomessa kuolee yhteensä noin 54000 ihmistä.
Hoitokodeissa Suomessa kuolee tavallisesti noin 400 ihmistä viikossa.
Vai että ihan "täräytti". Onko sillä faktalla enemmän painoarvoa, jos se "täräytetään" eikä vaan "julkisteta"?
Vierailija kirjoitti:
Otan kyllä kun saan. 40v perusterve, joten ehkä tähän aikaan parin vuoden päästä vuorossa...
Laskin juuri että tällä rokotustahdilla saan rokotteen tammikuussa 2023
Eipä sitä ottanut Nohynekkikaan
liian vaarallinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa!
Itse asiassa on. Influenssan vuoksi teholle joutuneista 80% on rokottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa alla 50% ottaa tuon rokotteen. Harva haluaa olla mikään koekaniini.
Lähde?
Otan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota Nohynekiin ollenkaan. Hänellä on julmannäköiset silmät.
Hänhän on kertonut, ettei itsekään ota koronarokotetta.Ei hän varmaan ainakaan halua jonossa etuilla, koska on jo sairastanut koronan.
Siitä on jo vuosi. Enää ei voi piiloutua sen taakse, kun tuputtaa muille uutta rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille ollaan antamassa halvinta ja huonointa " kansanrokotetta " jossa teho on alle 70%.
Samaa menee kehitysmaihin. Haluan sen 95% tehoisen rokotteen.Mistä aiot sen saada kun hallitus kieltää muut rokotteet.
Minäkin ottaisin sen Sputnik V n.
Eikä kiellä.
Terveysviranomaiset tekivät päätöksen varata Pfizer vanhuksille, koska AZ.n tehosta vanhuksille ei ole tietoa.
Aloitus on harhaanjohtava.
Juuri iäkkäille influenssarokote on aika turha. Teho huonoimpina vuosina n. 8 %.
Miksi ottaa tehoton rokote?
En ole ottanut koskaan, kenkä tule ottamaan korona-rokotettakaan.