Pääkaupunkiseudun ärsyttävin asuinalue?
Minä aloitan: Lauttasaari eli nuivien nimbyjen sisäänpäinlämpiävä Onnela. Ei tulisi mieleenikään muuttaa sinne vapaaehtoisesti.
Kommentit (141)
Töölö. Ihmiset kuvittelevat olevan muita parempia. Jos menen janoiseen loheen tai vastaavaan kaljalle saan paheksuvia katseita koska olen muualta. Kerran muutama ämmä kehotti minua menemään kauemmas istumaan. Ei siksi että olisin ruma tai haisen pahalle vaan siksi että mä muka kuuntelen salaa mitä he keskustelevat.
Koko Munkkiniemi -->Meilahti-->Töölö--> Eiraan asti on semmoinen feikki snobi alue.
Tylsiä tämän lisäksi!
Aivan. Lauttasaareen on sikissyt sellaisia minäminä kakaraperheitä jotka on olevinaan parempia.
Myllypurossa friikkejä. Harrastaa gang stalkingia. Entäs muualla?
Töölö, Käpylä, Tikkurila, Leppävaara, Kontula, Jokiniemi, Rekola, Korso, Haaga, Mäkkylä.
Vierailija kirjoitti:
Töölö. Ihmiset kuvittelevat olevan muita parempia. Jos menen janoiseen loheen tai vastaavaan kaljalle saan paheksuvia katseita koska olen muualta. Kerran muutama ämmä kehotti minua menemään kauemmas istumaan. Ei siksi että olisin ruma tai haisen pahalle vaan siksi että mä muka kuuntelen salaa mitä he keskustelevat.
No niinhän sä kuunteletkin.
Suurpelto. Rumaa 2010-luvun arkkitehtuuria tiheästi rakennettuna keskelle peltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itis, Jakomäki, Kontula, Hakunila.
Hakunila on Vantaata juntti.
Ja Vanda on pk-seutua, pönde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniainen, sisäänpäin lämpiävä, ulkokullattu alue. Nuoret voivat huonosti. Sut hyväksytään, jos sovit muottiin. Koskee lapsia ja aikuisia
Millainen se muotti siellä on? Kiinnostaa
Perheessä tulee olla vähintään yksi nettoveronmaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki. En muuttaisi kehäkolmosen sisäpuolelle vaikka joku maksais koko elämäni siellä.
Takuulla muuttaisit 😄
Miksi haluaisi muuttaa semmoiseen paikkaan jos ei tunne ketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniainen, sisäänpäin lämpiävä, ulkokullattu alue. Nuoret voivat huonosti. Sut hyväksytään, jos sovit muottiin. Koskee lapsia ja aikuisia
Millainen se muotti siellä on? Kiinnostaa
Pitää olla paljon rahaa ja mahdollisimman mainstream kaikin tavoin, mutta rahan pitää näkyä. Ei esimerkiksi mikään emo yms. Grandi on järkyttävän vaniljanmakuinen. Kuvaavaa, että siellä on kaksi ruokakauppaa ja ne ovat kummatkin S-marketteja.
Äss-marketithan ovat köyhälistön kauppoja. Kunnon porvari kiertää osuusliikkeen kaupat kaukaa.
Vaarala. Asuin vähän aikaa. Painjaismainen paikka isojen teiden sisällä.
En ole itse asunut siellä, mutta sen perusteella mitä olen nähnyt ja kuullut, niin Kallio ei ainakaan omaan makuuni olisi. Täynnä hipstereitä jotka paasaavat vähemmistöjen oikeuksista ja ilmastonmuutoksesta samalla kulkien Starbucksin matchalatte kädessään - muovisesta mukista tietenkin.
Itäkeskus. Ennen oli vakimarketti, nyt siellä ei oikein viitsi enää käydä kuin ehkä nopeasti Sittarissa. Finnkinon näytöksetkin vallanneet kailottavat tulijat.
Vierailija kirjoitti:
Töölö, Käpylä, Tikkurila, Leppävaara, Kontula, Jokiniemi, Rekola, Korso, Haaga, Mäkkylä.
Mitä ihmettä Mäkkylä tekee listalla? :D
Hoh-Hoh! Et taida kovin usein Tapiolassa käydä. Siellä on suhteessa varmasti eniten kotimaista porukkaa. Jos ja kun on tummenpaa, niin ovat melko varmasti täissäkäyviä tai opiskelijoita.
Taka-Töölö
Tammisalo
Tapaninkylä
Toukola
Tuomarinkylä
Töölö
Ihme porukkaa hilluu näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsingin voisi erottaa muurilla, se ei ole enää suomi, siellä ei puhuta suomea...en vaan muista missä sodassa tämä alue menetettiin?
Itä-Helsingissähän on pääkaupunkiseudun useat vauraimmat alueet kuten Karhusaari, Marjaniemi, Jollas, Kaitalahti, Tammisalo, Kulosaari.
Katsoin eilen Kotoisa-ohjelmaa ja siinä näki, miten hienossa paikassa tuokin kenraali asuu Laajasalossa.
Samaa olen aina miettinyt, että Helsingin hienostoalueet ovat nimenomaan Itä-Helsingissä.
Ai kuten Eira, Kaivopuisto, Kruununhaka, Ullanlinna ja Kaartinkaupunki?
Itäkeskus, Kalasatama, Jätkäsaari. Kaksi jälkimmäistä rakennettu ja suunniteltu täysin pilalle.
Ex-mies on perinyt varallisuutta ja asunnon täältä. Nyt eronneena yksinhuoltajana, pystyn hädintuskin maksamaan talon ylläpidon ja ruoat, vaikka kohtuulliset elatusmaksut saankin ja talon sain osituksessa tasinkona. Ei olisi ollut pakko sitä antaa, kun perityn varallisuuden sai itse pitää, mutta oli kuitenkin paljon ns. yhteistä varallisuutta liiton ajalta ilman avioehtoa. Päätti sitten jättää talon minulle ja lapsille. Miehen toivomuksesta asun täällä, kunnes lapset on käyneet koulut ja sitten myyn talon, että pystyn vähän itsekin elämään.