Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääkaupunkiseudun ärsyttävin asuinalue?

Vierailija
25.02.2021 |

Minä aloitan: Lauttasaari eli nuivien nimbyjen sisäänpäinlämpiävä Onnela. Ei tulisi mieleenikään muuttaa sinne vapaaehtoisesti.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punavuorelaisena täytyy todeta, että tämä alue on täysin yliarvostettu, kultturellia menestyjää larppaavien lissujen leikkikenttä. Toistaiseksi asun täällä vain siksi koska onnistuin nappaamaan edullisen vuokra-asunnon ja työpaikka on lähellä, mutta tulevaisuudessa toivon voivani asua hieman kauempana kantakaupungista.

Ei kai Rööperi mitenkään erityisen yliarvostettu ole, sattuu vaan olemaan niin lähellä keskustaa että on kallis kuin fan.

On se hypetetty. Ottaen huomioon, että rajautuu telakka-alueeseen. Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako korona keskusta-alueen hintoihin, koska eihän keskustasta ole nyt mitään iloa.

Vierailija
82/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsingin voisi erottaa muurilla, se ei ole enää suomi, siellä ei puhuta suomea...en vaan  muista missä sodassa tämä alue menetettiin?

Itä-Helsingissähän on pääkaupunkiseudun useat vauraimmat alueet kuten Karhusaari, Marjaniemi, Jollas, Kaitalahti, Tammisalo, Kulosaari.

Katsoin eilen Kotoisa-ohjelmaa ja siinä näki, miten hienossa paikassa tuokin kenraali asuu Laajasalossa.

Samaa olen aina miettinyt, että Helsingin hienostoalueet ovat nimenomaan Itä-Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon keskus on ihmetyttänyt itseäni ehkä eniten. Todella ruma ja outo paikka.

Helsingin puolella Jätkäsaari on todella epäviihtyisä ja huonosti suunniteltu/rakennettu.

Vierailija
84/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suuri osa Helsingin ”hienostoalueista” ovat idässä, koska siellä on meri. Nämä alueet eivät sijaitse ihan radan varrella, joten ovat väkisinkin rauhallisempia.

Ja tuulta ei voi paeta, jos haluaa merellisellä alueella asua.

Itse rakastan merta ja tulen jatkossakin asumaan merellisessä Helsingissä. Mutta töiden takia olen joutunut tutustumaan mm Kontulaan, joka todellakin on aivan karmea paikka. En ikimaailmassa muuttaisi sinne.

Ns ärsyttävistä paikoista minäkin ehkä toisin esiin Kalasataman ja Kallion. Kalasatama nyt on ihan kolkko betoniviidakko. Ilmeetön. Kallio taas on mielestäni yliarvostettu alue ja Sörnäinen ihan vieressä...

Vierailija
85/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalasatama

Mun mielestä Kalasatama on ollut ihana asua. Meren äärellä, hyvien kulkuyhteyksien päässä keskustasta.

Vierailija
86/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla, aivan pilalla koko seutu.

Rikasta, niin ihqua..

Kallahdessa, Itäkeskuksessa, Meri-Rastilassa, Kontulassa, Jakomäessä, Kivikossa ja Kurkimäessä.

Vierailija
87/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsinkiä ilmeisesti mainitaan ihan korkean mm-populaation takia. En itse tajua tätä, asun Idässä ja täällä elelee kaikki sulassa sovussa taustasta riippumatta, ihmiset ovat mukavia. Naurettavaa että tämä pitää sanoa mutta ihmisiä hekin ovat ja ihan normaaleja sellaisia.

Itse äänestäisin Kalasatamaa, asuin siellä aiemmin ja oli kamala, karu, meluisa tuulitunneli, ja nykyään tornitaloihin näkyy asettuneen kaikki pyrkyrit... Tai sitten Westend.

Anna kun arvaan - asut Vuosaaressa, yhdellä niistä idyllisistä hyvistä alueista? Kulttuurin rikkaus näkyy lähinnä päiväsaikaan lähikaupassa, kodin ympäristö on rauhaisaa ja luonto on lähellä, iltaisin et liiku missään. Silti koet itsesi aivan käsittämättömän hyveelliseksi, avarakatseiseksi ja su vai t se vai sek si - sinähän asut itä-Helsingissä! Kyllä kuule likipitäen jokaisella jolle rikkaammat kulttuurit ei näyttäydy aivan yhtä vaaleanpunaisten lasien läpi on todella paljon ihan omakohtaisia kokemuksia, eikä ne todellakaan ole mitään kivoja kokkailuhetkiä.

Olipas hyökkäävä kommentti, en todellakaan pröystäile suvaitsevaisuudella mutta sitä en voi sietää, että ihan tavallisia ihmisiä vihataan ihonvärin ja taustan perusteella niin tajuttoman paljon, ettei haluta mennä lähellekään niitä alueita, missä heitä asuu. Et voi edes kuvitella, että itä-Helsinki - muutkin alueet kuin Vuosaari ja Marjaniemi - olisi ihan ok ja mukavakin asuinpaikka. Olen asunut neljän vuoden aikana täällä Kontulassa, Rastilassa ja Mellunmäessä, ja kaikki niistä ovat olleet ihan tavallisia asuinpaikkoja, joissa olen aidosti viihtynyt paremmin kuin Kalasatamassa. Luonto on lähellä joo, mutta niin on myös Kontulan ostari, Itis ja Puotinharjun ostari, joissa käyn viikoittain. Iltaisin kuljen missä lystään. Ja arvaa mitä? Enemmän olen kokenut huutelua ja häirintää Kalliossa ja kantakaupungissa. Minua ja muita täällä asuvia ei haittaa pätkääkään ihmiset, jotka puhuvat eri kieliä ja näyttävät vähän erilaiselta, vaikka se sinunkaltaisillesi mm-hysteerikoille onkin kauhistus.

Vierailija
88/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus 90-luvun lopusta. Tikkurilan loputon betoni ja betonitalolähiöt (kuin eristyksissä). Hyviäkin puolia varmasti on. Toivottavasti joku löytää siitä labyrintista reitin lähiluontoon kävellen, mikäli ei ole autoa.

Mulla on kyllä paljon parempia kokemuksia. Tikkurilassa asunut koko elämän ja on hyvin puutarhamainen kun lähtee siitä asema alueelta pois. Tykkään.

Vierailija
89/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ärsyyntyä jostain asuinalueesta? Ei kai kenenkään ole pakko asua esimerkiksi Lauttasaaressa tai Ullanlinnassa.

Tämä. Useimmat ketjun kommentit kuulostaa kateellisten panettelulta.

Vierailija
90/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on kokemusta pk-seudun """laatualueista""" jos joku Laru on ihan kamala omasta mielestä.

Tässä kysyttiin ärsyttävintä asuinaluetta. Luetun ymmärtäminen.

Vierailija
91/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaantammi. Ihan keskellä ei mitään eikä missään kunnollisia parkkipaikkoja.

Vierailija
92/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matinkylä. Ahtaaksi rakennettu ja jotenkin epämiellyttävän oloinen. Korkeat rikostilastot.

Komppaan edellistä Itä-Helsingin puolustajaa. Asun Itiksen vieressä, ja viihdyn. Olen saanut kävellä öisinkin kotiin ihan rauhassa. En ymmärrä miten ruskeat ihmiset voi ahdistaa jo olemassaolollaan niin paljon että kokonainen puoli kaupunkia on tuomittava?

Vierailija
93/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapiola. Yksi paskaläjä ja nykyään yhä enenemässä määrin tummaa kansaa.

voin helsinkiläisenä kertoa että espoon tapiola on ollut yksi pk-seudun parhaista, hienoimista ja mukavimmista alueista

ilmeisesti sekin pilattu, joku alue pitäisi sentään pyhittää valkoisille

Pyhittää valkoisille? Tuomitset siis ihan avoimesti ihmiset nimenomaan ihonvärin perusteella. Olet alinta saastaa.

Vierailija
94/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä kuule likipitäen jokaisella jolle rikkaammat kulttuurit ei näyttäydy aivan yhtä vaaleanpunaisten lasien läpi on todella paljon ihan omakohtaisia kokemuksia, eikä ne todellakaan ole mitään kivoja kokkailuhetkiä."

Pakko vastata vielä tähän. Kenelle "rikkaammat kulttuurit" eivät näy "yhtä vaaleanpunaisten lasien läpi" ja millä perusteella? Teit itse olettamuksen siitä, että asun jollain hyvällä alueella Vuosaaressa, kun todellisuudessa asun yhdessä itä-Helsingin huonomaineisimmista lähiöistä. En sanoisi että mulla on vaaleanpunaiset lasit naamalla, vaan olen ihan realisti. Mitä omakohtaisia kokemuksia "jokaisella" kaltaisellasi on, ja mihin viittaat sillä, ettei ne ole "mitään kivoja hetkiä"? Itse voin ihan aidosta omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että kaikissa ihmisryhmissä on kivoja ja ei-niin-kivoja ihmisiä. Seksuaalista ahdistelua olen elämässäni kokenut mm-taustaiselta mieheltä kolme kertaa, kantasuomalaisilta niin monta, etten edes muista saati viitsi muistella. Itä-Helsingissä eniten häiriötä aiheuttavat kantasuomalaiset juopot ja heidän jälkeen huumeidenkäyttäjät taustasta riippumatta. Hyvä puoli on kuitenkin se, että jos ei itse liiku niissä porukoissa, ei heistä tarvitse välittää ja voi kävellä rauhassa ohi. Laitapuolen kulkijoillakin on oikeus olla olemassa julkisessa tilassa, samoin kuin niillä mm-taustaisilla.

En tajua näitä asenteita kun heitä on ollut suomessa jo pitkään ja toista ja kolmatta sukupolvea on sen verran ettei se ihmisryhmä ole täältä katoamassa mihinkään. Puhutaan integroitumisesta yms mutta kun asenteet ovat tätä tasoa niin millä se onnistuu? Puhutaan no-go-zoneista ihan sillä perusteella, missä näkyy tummempaa ihoa. Aivan naurettavaa. Eivät he ole mikään monoliitti, osa on enemmän omissa ympyröissään, osa on käynyt suomenkieliset koulut ja on kotonaan suomessa, osa on rikollisia (kuten kantasuomalaisistakin), suurin osa ei ole. Jos joku näkee todellisuuden värillisten lasien läpi niin ne, jotka eivät voi sietää edes erilaisten ihmisten näkemistä.

Vierailija
95/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä kuule likipitäen jokaisella jolle rikkaammat kulttuurit ei näyttäydy aivan yhtä vaaleanpunaisten lasien läpi on todella paljon ihan omakohtaisia kokemuksia, eikä ne todellakaan ole mitään kivoja kokkailuhetkiä."

Pakko vastata vielä tähän. Kenelle "rikkaammat kulttuurit" eivät näy "yhtä vaaleanpunaisten lasien läpi" ja millä perusteella? Teit itse olettamuksen siitä, että asun jollain hyvällä alueella Vuosaaressa, kun todellisuudessa asun yhdessä itä-Helsingin huonomaineisimmista lähiöistä. En sanoisi että mulla on vaaleanpunaiset lasit naamalla, vaan olen ihan realisti. Mitä omakohtaisia kokemuksia "jokaisella" kaltaisellasi on, ja mihin viittaat sillä, ettei ne ole "mitään kivoja hetkiä"? Itse voin ihan aidosta omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että kaikissa ihmisryhmissä on kivoja ja ei-niin-kivoja ihmisiä. Seksuaalista ahdistelua olen elämässäni kokenut mm-taustaiselta mieheltä kolme kertaa, kantasuomalaisilta niin monta, etten edes muista saati viitsi muistella. Itä-Helsingissä eniten häiriötä aiheuttavat kantasuomalaiset juopot ja heidän jälkeen huumeidenkäyttäjät taustasta riippumatta. Hyvä puoli on kuitenkin se, että jos ei itse liiku niissä porukoissa, ei heistä tarvitse välittää ja voi kävellä rauhassa ohi. Laitapuolen kulkijoillakin on oikeus olla olemassa julkisessa tilassa, samoin kuin niillä mm-taustaisilla.

En tajua näitä asenteita kun heitä on ollut suomessa jo pitkään ja toista ja kolmatta sukupolvea on sen verran ettei se ihmisryhmä ole täältä katoamassa mihinkään. Puhutaan integroitumisesta yms mutta kun asenteet ovat tätä tasoa niin millä se onnistuu? Puhutaan no-go-zoneista ihan sillä perusteella, missä näkyy tummempaa ihoa. Aivan naurettavaa. Eivät he ole mikään monoliitti, osa on enemmän omissa ympyröissään, osa on käynyt suomenkieliset koulut ja on kotonaan suomessa, osa on rikollisia (kuten kantasuomalaisistakin), suurin osa ei ole. Jos joku näkee todellisuuden värillisten lasien läpi niin ne, jotka eivät voi sietää edes erilaisten ihmisten näkemistä.

Kunpi on syy, kumpi seuraus, asenteet vai huono integroituminen? Jotain kertoo, että monilta muilta alueilta tulleisiin ei kohdistuu samaa vastenmielisyyttä.

Pätee joka maahan, mihin ovat tulleet.

Vierailija
96/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko merenranta Helsingissä lännen Lauttasaaresta itäisimpään kolkkaan Vuosaaredn (+ Sipoolta napattuun alueeseen) on kaunista.

Saa nähdä, saadaanko Itälahtea/Östersundomia koskaan rakennettua.

Vierailija
97/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi puoli Kannelmäestä.

Kovin on levotonta.

Vierailija
98/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemi! Ihmiset ovat tylsiä nirppanokkia. Tämän lisäksi nämä snobi +60 vuotiaat ovat kuin omistaisivat maailman, katsovat muut kuin halpaa makkaraa. Ylipäätän täällä ei koskaan tapahdu mitään vaikka puitteet olisi.

En käsitä miksi ei koskaan voi olla rantajuhlia, kesätansseja?!

Vierailija
99/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkka on kauis alue, mutta miksi sellä ranta-alueet on laiminlyöty?!

Vierailija
100/141 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkka on kauis alue, mutta miksi sellä ranta-alueet on laiminlyöty?!

...kaunis...