Pääkaupunkiseudun ärsyttävin asuinalue?
Minä aloitan: Lauttasaari eli nuivien nimbyjen sisäänpäinlämpiävä Onnela. Ei tulisi mieleenikään muuttaa sinne vapaaehtoisesti.
Kommentit (141)
Itä-Helsinkiä ilmeisesti mainitaan ihan korkean mm-populaation takia. En itse tajua tätä, asun Idässä ja täällä elelee kaikki sulassa sovussa taustasta riippumatta, ihmiset ovat mukavia. Naurettavaa että tämä pitää sanoa mutta ihmisiä hekin ovat ja ihan normaaleja sellaisia.
Itse äänestäisin Kalasatamaa, asuin siellä aiemmin ja oli kamala, karu, meluisa tuulitunneli, ja nykyään tornitaloihin näkyy asettuneen kaikki pyrkyrit... Tai sitten Westend.
Vierailija kirjoitti:
No ne on ne klassiset Korso, Koivukylä, Hakunila, Suvela, Kontula, Itis, Tapuli.... Joku jäi varmaan mainitsematta.
Oho jätin sitten otsikon lukematta/unohdin sen vastatessani. Ei näistä alueista mikään siis ärsytä minua, koska en edes käy näissä. Ajattelin vaan mihin alueille en muuttaisi/ mistä en pidä. Ei siis ärsytä mitenkään.
T: sama kirjoittaja
Punavuorelaisena täytyy todeta, että tämä alue on täysin yliarvostettu, kultturellia menestyjää larppaavien lissujen leikkikenttä. Toistaiseksi asun täällä vain siksi koska onnistuin nappaamaan edullisen vuokra-asunnon ja työpaikka on lähellä, mutta tulevaisuudessa toivon voivani asua hieman kauempana kantakaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsinkiä ilmeisesti mainitaan ihan korkean mm-populaation takia. En itse tajua tätä, asun Idässä ja täällä elelee kaikki sulassa sovussa taustasta riippumatta, ihmiset ovat mukavia. Naurettavaa että tämä pitää sanoa mutta ihmisiä hekin ovat ja ihan normaaleja sellaisia.
Itse äänestäisin Kalasatamaa, asuin siellä aiemmin ja oli kamala, karu, meluisa tuulitunneli, ja nykyään tornitaloihin näkyy asettuneen kaikki pyrkyrit... Tai sitten Westend.
Anna kun arvaan - asut Vuosaaressa, yhdellä niistä idyllisistä hyvistä alueista? Kulttuurin rikkaus näkyy lähinnä päiväsaikaan lähikaupassa, kodin ympäristö on rauhaisaa ja luonto on lähellä, iltaisin et liiku missään. Silti koet itsesi aivan käsittämättömän hyveelliseksi, avarakatseiseksi ja su vai t se vai sek si - sinähän asut itä-Helsingissä! Kyllä kuule likipitäen jokaisella jolle rikkaammat kulttuurit ei näyttäydy aivan yhtä vaaleanpunaisten lasien läpi on todella paljon ihan omakohtaisia kokemuksia, eikä ne todellakaan ole mitään kivoja kokkailuhetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Punavuorelaisena täytyy todeta, että tämä alue on täysin yliarvostettu, kultturellia menestyjää larppaavien lissujen leikkikenttä. Toistaiseksi asun täällä vain siksi koska onnistuin nappaamaan edullisen vuokra-asunnon ja työpaikka on lähellä, mutta tulevaisuudessa toivon voivani asua hieman kauempana kantakaupungista.
Ei kai Rööperi mitenkään erityisen yliarvostettu ole, sattuu vaan olemaan niin lähellä keskustaa että on kallis kuin fan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki. En muuttaisi kehäkolmosen sisäpuolelle vaikka joku maksais koko elämäni siellä.
Hyvä, koska kukaan ei sinua tänne halua.
No siis Kallio, ihan oikeasti. Ahtaat asunnot ja haisee pahalta, täynnä jotain peeaa opiskelijoita. Ja sit kaikki puutaloalueet ja kaikki mitä kuvaillaan yhteisölliseksi tyyliin Toukola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkäsaari
Jätkäsaari on tuulinen, kolho ja kallis loukko ja hirveä sumppu. Älytöntä että uusi asuinalue mokataan noin pahasti.
Jätkäsaaren tuulisuudesta jaksetaan mäkättää, mutta vielä tuulisempi Lauttasaari on "onnela". 😆
Vierailija kirjoitti:
Rööperi oli pahamaineista laitakaupunkia vielä jokunen vuosikymmen sitten. Rikolliset ja huumekauppiaat siellä hillui eikä tavallinen väki juuri viitsinyt sinne mennä.
Vierailija kirjoitti:
Lehtisaari, v..uttaa asua köyhänä siellä.
Miten sinä olet sinne päätynyt?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ärsyyntyä jostain asuinalueesta? Ei kai kenenkään ole pakko asua esimerkiksi Lauttasaaressa tai Ullanlinnassa.
Niinpä. Ja ne, jotka kyseisistä alueista ärsyyntyvät, eivät niihin pääse asumaan.
Psykologisena defenssinä arvon kieltäminen.
Joillekin tuuli on epämiellyttävä elementti, minä taas pidän siitä osana meren läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Espoon Kivenlahti.
Miksi ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkäsaari
Jätkäsaari on tuulinen, kolho ja kallis loukko ja hirveä sumppu. Älytöntä että uusi asuinalue mokataan noin pahasti.
Jätkäsaaren tuulisuudesta jaksetaan mäkättää, mutta vielä tuulisempi Lauttasaari on "onnela". 😆
Älähän nyt, ap mainitsi juurikin Larun aloituksessaan.
Itse täällä asuvana ärsyynnyn noista Onnela ja Onnellisten saari -kommenteista, ja niitähän ei kukaan muu kuin uuslarulaiset (ja jotkut muualla asuvat) viljele. Tämä on hyvä alue, muttei mikään onnela, ja tulevat rakennussuunitelmat takaavat, että viihtyisyys vähenee.
Malminkartano.
Muistan, kuten sitä rakennettiin ja se vaikutti kivalta. Miten sen annettiinkaan muuttua niin epämiellyttäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsingin voisi erottaa muurilla, se ei ole enää suomi, siellä ei puhuta suomea...en vaan muista missä sodassa tämä alue menetettiin?
Itä-Helsingissähän on pääkaupunkiseudun useat vauraimmat alueet kuten Karhusaari, Marjaniemi, Jollas, Kaitalahti, Tammisalo, Kulosaari.
Katsoin eilen Kotoisa-ohjelmaa ja siinä näki, miten hienossa paikassa tuokin kenraali asuu Laajasalossa.
No ne on ne klassiset Korso, Koivukylä, Hakunila, Suvela, Kontula, Itis, Tapuli.... Joku jäi varmaan mainitsematta.