Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää koko perheellä kauppaan!

Vierailija
25.02.2021 |

Pienennetään kohtaamisten määrää. Vain yksi perheenjäsen kerrallaan kauppaan. Yksinhuoltajista osa voinee saada apua vaikka toiselta yksinhuoltajalta kaupassa käynnin ajaksi. Toinen huoltaja käy ensin kaupassa toisen vahtiessa leikkipuistossa lapsia ja sitten vaihto.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on työmatkalla, otan pienet lapseni kauppaan mukaan. 

Ei vaan käytät verkkokauppaa.

Vierailija
82/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi on jo puhuttu et ei porukoilla kauppaan. Miten voi olla mahdollista et nää ohjeet ei vaan mene jakeluun? Kun niitä kontakteja on kehotettu välttämään!

Ei siellä kaupassa tarvitse turista niiden muiden asiakkaiden kanssa. Eiköhän tämä pääasiassa koske ihan tapaamisia yms. Tuskin sieltä kaupasta normaalilla käyttäytymisellä kovin helposti tartuntaa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme käskyttämistä😂 nämä koronapoliisit joutaisi pysyä neljän seinän sisällä.

Vierailija
84/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos me kaikki toimittais yhtä leväperäisesti kuin nää vikuroijat, olis Suomessa sama tilanne kuin katastrofimaissa. Vain kuuliaisten ansiosta vikuroijat pystyy mellastamaan kohtuukoronassa. Vastenmielistä vastuun pakoilua kerta kaikkiaan. Ette vaan edes sitä tajua.

Haluatko mitallin?

Vierailija
85/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään joka paikassa ei voi tilata.

Vierailija
86/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesasin naapurissa asuvaa yh.ta viime vuonna monta krt.

Jätettiin ulko-ovi raolleen ja otin tuolin rappukäytävään ja luin satua.

En oo lukenut satuja yli 10 v ja oli hauskaa.

Luin aina n 20 sivuisen kirjan ja kun tämä oli loppu, äiti tulikin.

Meillä on 3 lähikauppaa ihan lähellä ja joskus kävi kahdessakin kaupassa.

Kerran piti käydä apteekissa työaikana.

Mä olin etätöissä. Mun poika kaivoi varastoistaan vanhat radiopuhelimet.

Vartti meni ja äiti tuli takas.

Jos kukaan ei asu naapurissa, joka vois auttaa, sitten pitää myös katsoa hieman peiliin.

Vierailija
87/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahysteria nousi näköjään yhtäkkiä tasolle kymmenen. 😂

Vierailija
88/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsia ei muutenkaan pitäisi viedä kauppaan sekoilemaan ja lääppimään kaikkea. Oli koronaa tai ei.

Siis minne ne lapset pitäisi kauppakäyntien ajaksi pistää? No nyt on taas korona-aalto, joten on varmaan perusteltua, että vanhempi yrittää käydä yksin kaupassa, jos se on mahdollista. Silti, miksi lapsia ei saisi tuoda kauppaan? Monessa kaupassa on esim. karuselli, aikuistenko sillä onkin tarkoitus ajella?

Lapset odottavat toisen vanhemman (tai jonkun muun aikuisen) kanssa kotona, kauppa ei ole mikään huvipuisto tai leikkipaikka. Lapset ovat tervetulleita kauppaan sitten, kun ovat sen ikäisiä, että ymmärtävät puhetta ja osaavat säädellä toimintaansa.

Vierailija
89/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinaan palstan kultaisina alkuaikoina, kun kerroin etten käy kaupassa lasten kanssa (tämä oli aikaa paljon ennen verkkokauppoja), vaan käyn heti aamulla ennen kuin mieheni lähtee töihin.

Silloisten palstalaisten mielestä lapseni eivät siis opi kaupassakäyntiä huonon äidin takia. No, näin reilusti jälkikäteen voin kertoa: KYLLÄ HE SITTENKIN OPPIVAT!

En edelleenkään ymmärrä, miksi koko perheen pitää tunkea kauppaan. Tai ylipäänsä kenenkään muunkaan. Tein juuri noutotilauksen verkkokauppaan, luojan kiitos ei tarvitse haahuilla kaupan käytävillä yhtään ylimääräistä.

Vierailija
90/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ei voi tilata? Edes niin, että noutaa ne kaupan ovelta?

Vierailija
91/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me käydään koko perheen voimin välillä montakin kertaa päivässä ja mitään et voi.

Vierailija
92/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yyyeeesss, ei tarvitse lähteä akan kanssa kauppaan👍👍👍👍!!!!

Raahatkoon itse kassinsa ja kiukutelkoot ihan keskenään vaan.

Paras uutinen vuosiin.

Akkasi varmaan ostaa ruuat vain itselleen, niin ei tarvitse raahata niin paljoa.

Itse käyn jatkossakin miehen kanssa kaupassa kerran viikossa. Ostokset sujuu nopeasti, kun kumpikin kerää eri tuotteita. Kassalla minä puran kärryn, mies pakkaa ja kun pääsen maksamaan, on mies jo pakannut kassit. Me käydään kaupassa viikonloppuna ja ihmeen vähän siellä lapsia näkyy.

Antaa lasten sitten nälkiintyä jos akka ostaa vaan itselleen ja minä en tarvitse kuin KALJAA PALJON KALJAA😍😍, ruuan saan töissä.

Vierailija
93/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsen mukaan ottaminen on vielä ymmärrettävää, mutta näiden teinien ei. Vai eikö ne osaa olla yksin kotona sitä aikaa, kun vanhempi käy kaupassa.  

Ehkä teinillä on omia ostoksia. Muuttuuko tilanne olennaisesti, jos vanhempi käy ensin kaupassa hoitamassa ruokaostokset ja sen jälkeen teini menee kauppaan yksin hakemaan omat ostoksensa? Pointti on varmaan se, että yhdessä käydessä pääsee teinikin vanhemman autolla eikä tarvitse mennä julkisilla. Tuskin teini-ikäinen huvikseen tulee vanhemman mukana kauppaan.

Vierailija
94/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesasin naapurissa asuvaa yh.ta viime vuonna monta krt.

Jätettiin ulko-ovi raolleen ja otin tuolin rappukäytävään ja luin satua.

En oo lukenut satuja yli 10 v ja oli hauskaa.

Luin aina n 20 sivuisen kirjan ja kun tämä oli loppu, äiti tulikin.

Meillä on 3 lähikauppaa ihan lähellä ja joskus kävi kahdessakin kaupassa.

Kerran piti käydä apteekissa työaikana.

Mä olin etätöissä. Mun poika kaivoi varastoistaan vanhat radiopuhelimet.

Vartti meni ja äiti tuli takas.

Jos kukaan ei asu naapurissa, joka vois auttaa, sitten pitää myös katsoa hieman peiliin.

Mikä pointti oli olla rappukäytävässä? Jos kyse oli siitä, ettei korona leviä, niin kyllähän se raollaan olevasta ovestakin olisi levinnyt. Fiksumpaa olisi ollut ulkoilla sen lapsen kanssa tai lukea satuja vaikka sisällä asunnossa pitäen turvaväliä ja vaikka ikkunoita auki.

Tai sitten vaan äiti olisi voinut ottaa lapsen mukaan kauppaan. Ei se nopea kauppareissu olisi ollut mikään koronariski. 

Vierailija
95/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Täällä pienehkössä etelä-suomalaisessa kunnassa, kylällä pieni k- ja s-market. 20 km joutuun ajaan kaupunkiin sellaiseen kauppaan, josta voi tilata.

Vierailija
96/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Täällä pienehkössä etelä-suomalaisessa kunnassa, kylällä pieni k- ja s-market. 20 km joutuun ajaan kaupunkiin sellaiseen kauppaan, josta voi tilata.

Täällä lähin Prisma ja City market 100km päässä.

Oman kylän K-kaupasta tai Salesta ei voi tilata.

Vierailija
97/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni on Lapissa harrastusmatkalla, otan lapset kaikkialle mukaan. Ilman maskia.

Vierailija
98/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne laitan lapsen? Olen yksinhuoltaja eikä 5v voi olla yksin kotona. Tähän asti olen tilannut ruoat noutotoimituksena, mutta välillä vapaita nouto- tai toimitusaikoja ei ole missään kaupassa.

Aika paljon näkee isompia lapsia mukana kaupassa tai pariskunnat keskenään. Jotenkin huvittavia ne pariskunnat, missä naisella maski ja mies vieressä menee ilman maskia.

Miksi se on huvittavaa? Maskillahan ei suojata itseä, joten jos ajattelet, että miehen maskittomuus vie tehon naisen maskilta, niin eihän se niin ole. Naisen masku estää edelleen hänen omien pärskeidensä lentämisen muiden päälle. Aerosolitartunnat ovat silti mahdollisia, vaikka olisi maski, sillä virukset menevät kankaan läpi. 

Vierailija
99/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne laitan lapsen? Olen yksinhuoltaja eikä 5v voi olla yksin kotona. Tähän asti olen tilannut ruoat noutotoimituksena, mutta välillä vapaita nouto- tai toimitusaikoja ei ole missään kaupassa.

Laita tallelokeroon.

Vierailija
100/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo turvavälit yli 10 hengen tiloissa koskee vain Husin alueen yrityksiä ja on voimassa 14.3 saakka. Eli ei onneksi kestä ikuisesti. 341

Siis hetkinen, eikös nyt ole jo pian vuoden ajan ollut tarkoitus pitää turvaväliä muihin? Ei suinkaan ole tarkoitus heti 15.3 ängetä kaupassa muihin asiakkaisiin kiinni hönkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi