Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää koko perheellä kauppaan!

Vierailija
25.02.2021 |

Pienennetään kohtaamisten määrää. Vain yksi perheenjäsen kerrallaan kauppaan. Yksinhuoltajista osa voinee saada apua vaikka toiselta yksinhuoltajalta kaupassa käynnin ajaksi. Toinen huoltaja käy ensin kaupassa toisen vahtiessa leikkipuistossa lapsia ja sitten vaihto.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on työmatkalla, otan pienet lapseni kauppaan mukaan. 

Etkä ota, idiootti. 

Vierailija
102/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totaali yht:T joilla ei ole naapureita, kavereita tai sukulaisia lastenhoitoavuksi on eri asia. Menköön kauppaan lapsien kanssa. Heitä lienee aika vähän, joiden on pakko ottaa koko perhe mukaan.

Niin, ja kannattaa muistaa, että koronan leviämisen kannalta on pikkulapsi äidin/isän kanssa kaupassa pienempi riski kuin ihmiskontaktit, kuten perheen ulkopuolinen lastenhoitaja. Korona-aikana en itse todellakaan suosittelisi pyytämään lastenvahdiksi isovanhempia! Enkä kyllä naapureita, kavereita tai sukulaisiakaan. Joten todellakin on fiksumpaa ottaa se lapsi mukaan kauppaan, pikkulapsi istuu ostoskärryissä eikä ole kontaktissa kehenkään, ja äiti/isä voi suorittaa ostokset ilman lähikontakteja kehenkään ulkopuoliseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos idea on pienentää kohtaamisten määrää, niin miten siihen yhtälöön sopii se, että tavataan muiden yksinhuoltajien kanssa ja vaihdellaan lastenhoitovuoroja? Juuri tällaisista kaveritapaamistahan todennäköisemmin saa koronan kuin kaupasta.

Vierailija
104/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34428 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä ydinperheet haluaa ryysätä ruokakauppaan koko perheen voimin. Huomattavasti helpompaa käydä yksin.

Niinpä. Äiti, isä ja miljoona penskaa kiljumassa ja juoksemassa.

Jep, haahuilevat ja tukkivat kaikki kulkutiet, ihan kuon kaupassa käynti olisi joku huvipuistoretki. Itselläkkn lapsia mutta koskaan ei ole ruokaostoksia tehty lasten kanssa kuin poikkeustilanteessa, (toki ymmärrän jos muuta mahdollisuutta ei ole, mutta näitä petheitå joissa molemmat vanhemmat ja 4 kiljukaulaa mukana.

Lähikaupassa nähtyä, isä ja äiti kävelee vieri vieressä kärryjen kanssa helvetin hitaasti... luoja. :D 

Vierailija
105/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, AP mä käyn just sillä kokoonpanolla kaupassa millä milloinkin käyn, se ei kuulu sinulle.

Nyt kuuluu, vartijoiden tulisi käännyttää pariskunnista toinen jo ulko-ovella.

Sen nyt vielä ymmärtää jos joku yksinhuoltaja on pakotettu menemään lapsen kanssa.

Mistä se vartija näkee, ketkä on pariskuntia ja ketkä ei? Ei me ainakaan kävellä käsi kädessä ovesta sisään.

Vierailija
106/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, AP mä käyn just sillä kokoonpanolla kaupassa millä milloinkin käyn, se ei kuulu sinulle.

Sen nyt vielä ymmärtää jos joku yksinhuoltaja on pakotettu menemään lapsen kanssa.

Mistä se vartija näkee, ketkä on pariskuntia ja ketkä ei? Ei me ainakaan kävellä käsi kädessä ovesta sisään.

Niinpä - esim. itse olen käynyt eksäni kanssa joskus kaupassa. Ihan eri kotitaloutta ollaan ja asutaan eri paikoissa, ei olla pariskunta. Silti mentiin yhdessä :D 

Vierailija
107/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi on jo puhuttu et ei porukoilla kauppaan. Miten voi olla mahdollista et nää ohjeet ei vaan mene jakeluun? Kun niitä kontakteja on kehotettu välttämään!

En ole kuullut kenenkään puhuvan tuollaista.

Vierailija
108/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei käännytä eikä täällä kyllä vartioita kaupassa olekaan.

Vierailija
109/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ollaan menossa lasten (3kpl) kauppaan ja vieläpä oikein bussilla. Ainakin kolmessa eri kaupassa käydään kun kerran keskustaan asti raahaudutaan.

Vierailija
110/110 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennetään kohtaamisten määrää. Vain yksi perheenjäsen kerrallaan kauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä