Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää koko perheellä kauppaan!

Vierailija
25.02.2021 |

Pienennetään kohtaamisten määrää. Vain yksi perheenjäsen kerrallaan kauppaan. Yksinhuoltajista osa voinee saada apua vaikka toiselta yksinhuoltajalta kaupassa käynnin ajaksi. Toinen huoltaja käy ensin kaupassa toisen vahtiessa leikkipuistossa lapsia ja sitten vaihto.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tavarat voi lapata nopeasti takaisin sinne kärryyn kassalta ja pakata sivummalla tai vaikka ulkona auton luona.

Lähi-Prismassa kätevä lukulaite, millä lukee tuotteiden viivakoodit samalla kun niitä kerää ja tuotteet voi pakata sitten kauppakassiin.

Vierailija
62/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä ydinperheet haluaa ryysätä ruokakauppaan koko perheen voimin. Huomattavasti helpompaa käydä yksin.

Puoliso on illat töissä ja pieniä ei voi jättää tunniksi kotiin yksinään.

Onko se puoliso töissä 24/7? Kai hän voi käydä kaupassa aamulla tai päivällä, jos on illat töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsia ei muutenkaan pitäisi viedä kauppaan sekoilemaan ja lääppimään kaikkea. Oli koronaa tai ei.

Niiden ei ole mikään pakko antaa sekoilla ja lääppiä siellä kaupassa. Vastuullinen vanhempi käyttää kävelevillä leikki-ikäisillä valjaita ja pitää pienemmät kärryjen lastenistuimessa tai rattaissa.

Ja näitä vastuullisia vanhempia näkee... aivan! Ei koskaan eikä missään!

Aivan. Koska niihin vastuullisiin sinä et kiinnitä huomiota, sillä he eivät aiheuta häiriötä. Sinä huomaat vain ne sekoilijat.

Vierailija
64/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovella on vartija, joka käännyttää pariskunnasta toisen pois, voi se käännytetty mennä toisesta ovesta, jos ei omatunto salli valehtelua, että "emme me tunne toisiamme".

Tai jo valmiiksi suunnittelee kauppareissun niin, että sovitte, mitä eukko ostaa ja mitä ukko ostaa. Menette eri ovesta, tai sen verran eri aikaan, ettei vartija tajua, että nyt meni pariskunta kauppaan.

Ja sitä kassinkantajaa ei tarvitse ottaa kauppaan mukaan, koska ostoskassit voi kärrätä ostoskärryllä autolle. Omassa pihassa sitten soitat kumppanisi kantamaan niitä kasseja.

Vierailija
65/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensiksi määrättäisiin että kahden huoltajan perheistä vain toinen käy kapassa ja yksin .Se jo auttaisi tilannetta paljon. Ja toisi kauppoihin asiointirauhaa .

- isä joka on hoitanut perheensä ostokset yksin yli 20 vuotta -

Vierailija
66/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me nyt flunssan takia aleta käytäntöjä muuttamaan. Sori siitä.

Vierailija
67/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne laitan lapsen? Olen yksinhuoltaja eikä 5v voi olla yksin kotona. Tähän asti olen tilannut ruoat noutotoimituksena, mutta välillä vapaita nouto- tai toimitusaikoja ei ole missään kaupassa.

Joissakin maissa tuon ikäiset käyvät töissä. Miten ei siis suomalainen pärjää puolta tuntia yksin?

Vierailija
68/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne laitan lapsen? Olen yksinhuoltaja eikä 5v voi olla yksin kotona. Tähän asti olen tilannut ruoat noutotoimituksena, mutta välillä vapaita nouto- tai toimitusaikoja ei ole missään kaupassa.

Joissakin maissa tuon ikäiset käyvät töissä. Miten ei siis suomalainen pärjää puolta tuntia yksin?

Ei ole mitään tarvetta. Kauppaan voi mennä koko porukalla.

Vierailija
69/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on jo puhuttu et ei porukoilla kauppaan. Miten voi olla mahdollista et nää ohjeet ei vaan mene jakeluun? Kun niitä kontakteja on kehotettu välttämään!

Vierailija
70/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kuitenkin nämä keitä tämä häiritsee, pysyisi kotona? :)

Vierailija
71/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me kaikki toimittais yhtä leväperäisesti kuin nää vikuroijat, olis Suomessa sama tilanne kuin katastrofimaissa. Vain kuuliaisten ansiosta vikuroijat pystyy mellastamaan kohtuukoronassa. Vastenmielistä vastuun pakoilua kerta kaikkiaan. Ette vaan edes sitä tajua.

Vierailija
72/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä ei ole kuin muutama tartunta. Mun puolestani voi mennä koko suku kerrallaan kauppaan.

73/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä ydinperheet haluaa ryysätä ruokakauppaan koko perheen voimin. Huomattavasti helpompaa käydä yksin.

Niinpä. Äiti, isä ja miljoona penskaa kiljumassa ja juoksemassa.

Jep, haahuilevat ja tukkivat kaikki kulkutiet, ihan kuon kaupassa käynti olisi joku huvipuistoretki. Itselläkkn lapsia mutta koskaan ei ole ruokaostoksia tehty lasten kanssa kuin poikkeustilanteessa, (toki ymmärrän jos muuta mahdollisuutta ei ole, mutta näitä petheitå joissa molemmat vanhemmat ja 4 kiljukaulaa mukana.

Vierailija
74/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsia ei muutenkaan pitäisi viedä kauppaan sekoilemaan ja lääppimään kaikkea. Oli koronaa tai ei.

Siis minne ne lapset pitäisi kauppakäyntien ajaksi pistää? No nyt on taas korona-aalto, joten on varmaan perusteltua, että vanhempi yrittää käydä yksin kaupassa, jos se on mahdollista. Silti, miksi lapsia ei saisi tuoda kauppaan? Monessa kaupassa on esim. karuselli, aikuistenko sillä onkin tarkoitus ajella?

Vierailija
75/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan ei kenenkään ole pakko mennä, (ellei ostoslistalla ole alkoholia tai tupakkaa). Eli täysin oma syy jos sinne on mennyt ja sieltä tartunnan saa.

Vierailija
76/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse just kaupassa, muutama pariskunta oli, suurin osa väisti tosi hienosti. Vain kolme maskitonta jotka olivat kaikki raksa-asuisia miehiä, jokainen toki kaupassa erikseen. En nyt edes tuomitse, ihmettelen vaan että miksi enemmistö maskittomista näyttäisi työskentelevän raksalla? Onko siellä jotenkin erilainen ilmapiiri tms? Ihan uteliaisuudesta kyselen.

Vierailija
77/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on illat töissä ja pieniä ei voi jättää tunniksi kotiin yksinään.

Onko se puoliso töissä 24/7? Kai hän voi käydä kaupassa aamulla tai päivällä, jos on illat töissä.

No meillä mies on aamulla, päivällä ja illalla töissä.

Vierailija
78/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan ei kenenkään ole pakko mennä, (ellei ostoslistalla ole alkoholia tai tupakkaa). Eli täysin oma syy jos sinne on mennyt ja sieltä tartunnan saa.

Pakko mennä kauppaan jos ei halua kuolla nälkään.

Vierailija
79/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kuitenkin nämä keitä tämä häiritsee, pysyisi kotona? :)

Meidänkin on saatava ostaa ruokaa. Mulla on itseni lisäksi 2 muuta ruokittavana. Mutta käyn yksin. 

Toivottavasti kauppoihin tulee K-18 kyltit ja portsarit vahtimaan!

Vierailija
80/110 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin muutenkin käymään kaupoilla ilman miestäni niin voi vilkuilla hyvännäköisiä miehiä kauppareissuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan