Ei enää koko perheellä kauppaan!
Pienennetään kohtaamisten määrää. Vain yksi perheenjäsen kerrallaan kauppaan. Yksinhuoltajista osa voinee saada apua vaikka toiselta yksinhuoltajalta kaupassa käynnin ajaksi. Toinen huoltaja käy ensin kaupassa toisen vahtiessa leikkipuistossa lapsia ja sitten vaihto.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsia ei muutenkaan pitäisi viedä kauppaan sekoilemaan ja lääppimään kaikkea. Oli koronaa tai ei.
Niiden ei ole mikään pakko antaa sekoilla ja lääppiä siellä kaupassa. Vastuullinen vanhempi käyttää kävelevillä leikki-ikäisillä valjaita ja pitää pienemmät kärryjen lastenistuimessa tai rattaissa.
Ja näitä vastuullisia vanhempia näkee... aivan! Ei koskaan eikä missään!
Tervetuloa tänne etelä-savoon. Täällä ainakin näkee.
Etelä-Savossa näkee vanhuksia. Ei juuri muita.
Olen totaaliyksinhuoltaja ja valitettavasti joudun usein ottamaan hyvin käyttäytyvän 4-vuotiaani mukaan kauppaan. Hänen kanssaan on hyvin tarkkaan puhuttu, että mihinkään ei kosketa ja nätisti istutaan autokärryssä, kun äiti ripeästi kerää tavarat.
Viime keväänä oli hankalaa, kun marketti poisti autokärryt, eikä lapseni mahdu enää tavallisen ostoskärryn istuimeen!!! Sitten hänen piti kävellä ripeästi perässäni, mutta eihän se pienen lapsen vauhti niin ripeä ole. Toivottavasti samaa ei tapahdu nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minne laitan lapsen? Olen yksinhuoltaja eikä 5v voi olla yksin kotona. Tähän asti olen tilannut ruoat noutotoimituksena, mutta välillä vapaita nouto- tai toimitusaikoja ei ole missään kaupassa.
Aika paljon näkee isompia lapsia mukana kaupassa tai pariskunnat keskenään. Jotenkin huvittavia ne pariskunnat, missä naisella maski ja mies vieressä menee ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä ydinperheet haluaa ryysätä ruokakauppaan koko perheen voimin. Huomattavasti helpompaa käydä yksin.
En suurin surminkaan lähtisi lasten kanssa kauppaan. Vain jos on pakko sovittaa jotain vaatetta ym. On vaikea ymmärtää miksi kukaan tekisi niin jos ei ole pakko...?
Vierailija kirjoitti:
Olen totaaliyksinhuoltaja ja valitettavasti joudun usein ottamaan hyvin käyttäytyvän 4-vuotiaani mukaan kauppaan. Hänen kanssaan on hyvin tarkkaan puhuttu, että mihinkään ei kosketa ja nätisti istutaan autokärryssä, kun äiti ripeästi kerää tavarat.
Viime keväänä oli hankalaa, kun marketti poisti autokärryt, eikä lapseni mahdu enää tavallisen ostoskärryn istuimeen!!! Sitten hänen piti kävellä ripeästi perässäni, mutta eihän se pienen lapsen vauhti niin ripeä ole. Toivottavasti samaa ei tapahdu nyt.
Mä en ikinä ota autokärryä, onko mitään pahempaa pöpöpesää olemassa? Silti on aina selvitty kunnialla kahden pienen kanssa kaupasta.
Vinkki kauppiaille: niitä kärryjä, joihin saa kaksi lasta istumaan, voisi olla enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä ydinperheet haluaa ryysätä ruokakauppaan koko perheen voimin. Huomattavasti helpompaa käydä yksin.
En suurin surminkaan lähtisi lasten kanssa kauppaan. Vain jos on pakko sovittaa jotain vaatetta ym. On vaikea ymmärtää miksi kukaan tekisi niin jos ei ole pakko...?
Mä oon korona-ajan käynyt kaupassa pääsääntöisesti yksin. Nuo vaatteiden ostot on hoidettu tarpeen mukaan porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä ota autokärryä, onko mitään pahempaa pöpöpesää olemassa? Silti on aina selvitty kunnialla kahden pienen kanssa kaupasta.
Vinkki kauppiaille: niitä kärryjä, joihin saa kaksi lasta istumaan, voisi olla enemmän!
Eihän se ole nykyään mikään ongelma. Joka kaupassa on tarjolla puhdistusaineet, joten puhdistan autokärryn rattia ym. myöten.
Jos tavoite on päästä kaupasta nopeasti pois ja minimoida altistuminen, niin tottahan se nopea asiointi lapsi kärryssä on tehokkain tapa! Ja tosiaan omani ei muualle kuin autokärryyn enää sovi.
Siis tuo turvavälit yli 10 hengen tiloissa koskee vain Husin alueen yrityksiä ja on voimassa 14.3 saakka. Eli ei onneksi kestä ikuisesti. 341
Vierailija kirjoitti:
yyyeeesss, ei tarvitse lähteä akan kanssa kauppaan👍👍👍👍!!!!
Raahatkoon itse kassinsa ja kiukutelkoot ihan keskenään vaan.
Paras uutinen vuosiin.
Akkasi varmaan ostaa ruuat vain itselleen, niin ei tarvitse raahata niin paljoa.
Itse käyn jatkossakin miehen kanssa kaupassa kerran viikossa. Ostokset sujuu nopeasti, kun kumpikin kerää eri tuotteita. Kassalla minä puran kärryn, mies pakkaa ja kun pääsen maksamaan, on mies jo pakannut kassit. Me käydään kaupassa viikonloppuna ja ihmeen vähän siellä lapsia näkyy.
No kyllä normiaikana lastenkin täytyy päästä kauppaan. Miten muuten oppisivatkaan siellä käyttäytymään? Mutta juu, en minäkään ymmärrä, miksei lapset voi jäädä toisen vanhemman kanssa vaikka autoon nyt, kun vaarallinen kulkutauti jyllää. Yksinhuoltajat tai muuten yksin lasten kanssa liikkuvat toki erikseen.
Voisitko kotipoliisi pitää ihan vaikka sen pääsi kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Minne laitan lapsen? Olen yksinhuoltaja eikä 5v voi olla yksin kotona. Tähän asti olen tilannut ruoat noutotoimituksena, mutta välillä vapaita nouto- tai toimitusaikoja ei ole missään kaupassa.
Laita niitä noutotilauksia etukäteen, ainakin K-ruoka palvelussa voin laittaa vaikka kuinka moneksi viikoksi etukäteen niitä ja täydentää sitten niitä edelliseen päivään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, AP mä käyn just sillä kokoonpanolla kaupassa millä milloinkin käyn, se ei kuulu sinulle.
Nyt kuuluu, vartijoiden tulisi käännyttää pariskunnista toinen jo ulko-ovella.
Sen nyt vielä ymmärtää jos joku yksinhuoltaja on pakotettu menemään lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näkee isompia lapsia mukana kaupassa tai pariskunnat keskenään. Jotenkin huvittavia ne pariskunnat, missä naisella maski ja mies vieressä menee ilman maskia.
Niinpä, jos ottaisi otoksen maskittomista aikuisista, niin miehet ovat kyllä siinä aika isolla prosentilla. Itse kyllä ilmoittaisin tuollaiselle miehelle, että maski naamaan, en kehtaisi edes kulkea tuollaisen kanssa, joka ei laita maskia. Ja jooo, on sairauksia jne, mutta aika isolla prosentilla miehistä se sitten näyttää olevan. Ja jos minun selpelvaltimotauti-keuhkoahtauma-paha astma äitini pystyy pitämään maskia tietyn ajan, niin aika moni muutkin pystyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan viikon muonitus kerralla, enkä tosiaan lähde yksin kauppaan, kassalla on kaaottimainen tilanne olla yksin sen tavaramäärän kanssa. 🤪
Ne tavarat voi lapata nopeasti takaisin sinne kärryyn kassalta ja pakata sivummalla tai vaikka ulkona auton luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan viikon muonitus kerralla, enkä tosiaan lähde yksin kauppaan, kassalla on kaaottimainen tilanne olla yksin sen tavaramäärän kanssa. 🤪
Ne tavarat voi lapata nopeasti takaisin sinne kärryyn kassalta ja pakata sivummalla tai vaikka ulkona auton luona.
Ihan turhaa työtä. Kun kärry on täynnä tavaraa, niin niiden pakkaaminen kärryssä on hankalaa. Ostokset saa pakata edelleenkin kassan luona, jonossa odottavat voivat odottaa rauhassa omaa vuoroaan. Jos joku tunkee liian lähelle, niin pyydän pysymään kauempana. Yleensä laitan kärryn niin, että minun viereen ei edes pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsia ei muutenkaan pitäisi viedä kauppaan sekoilemaan ja lääppimään kaikkea. Oli koronaa tai ei.
Niiden ei ole mikään pakko antaa sekoilla ja lääppiä siellä kaupassa. Vastuullinen vanhempi käyttää kävelevillä leikki-ikäisillä valjaita ja pitää pienemmät kärryjen lastenistuimessa tai rattaissa.
Ja näitä vastuullisia vanhempia näkee... aivan! Ei koskaan eikä missään!
Tämä. Vanhemmat vaan ihaillen katsoo, kun Lumiheikki kirmailee ympäri kauppaa törmäilemässä.
Niinpä, jotkut vielä kuvaavat tilanteen kännykällä ja postaavat sen sitten some-kanavilleen.
Meillä lapset 5v ja 10v tekevät ruokaostokset ja mä istun autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jos ottaisi otoksen maskittomista aikuisista, niin miehet ovat kyllä siinä aika isolla prosentilla. Itse kyllä ilmoittaisin tuollaiselle miehelle, että maski naamaan, en kehtaisi edes kulkea tuollaisen kanssa, joka ei laita maskia. Ja jooo, on sairauksia jne, mutta aika isolla prosentilla miehistä se sitten näyttää olevan. Ja jos minun selpelvaltimotauti-keuhkoahtauma-paha astma äitini pystyy pitämään maskia tietyn ajan, niin aika moni muutkin pystyy siihen.
Älä yleistä röökaaja-mutsis tilannetta muihin. Ja miten se sepelvaltimotauti taas liittyy mihinkään?
Taas joku miehensä jättämä purkaa ilkeyttään ja katkeruuttaan anonyymin kirjoittajaan. Voi voi.