Keskustellaan miesten kokemasta parisuhdeväkivallasta
Toisessa ketjussa keskustellaan naisten kokemasta parisuhdeväkivallasta, ja ainakin siinä keskustelussa tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka haluaisivat mieluummin keskustella miesten kokemasta parisuhdeväkivallasta. Koska pyynnöistä huolimatta ilmeisesti heistä kukaan ei ole tehnyt aiheesta omaa ketjua, minä päätin nyt tehdä sellaisen. Asia kiinnostaa minua ja se ansaitsee mielestäni tulla keskustelluksi itsenäisenä asiana, ei pelkästään naisten kokeman väkivallan vastapallona.
Taustaa: olen itse aiemmassa parisuhteessa väkivaltaa kokenut nainen, mikäli se jotakuta kiinnostaa.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs nainen haki riidan (sanallisen) päätteeksi keittiöveitsen. Poistuin.
Nainen on aivan yhtä kykeneväinen väkivaltaan kuin mieskin, mutta jostain syystä media lukitsee aina uhrin muottiin.
Höpö höpö. Nainen ei ole fyysisesti yhtä vahva. Miehet aina julistaa miten ovat fyysisesti ylivoimaisia mutta sitten niin ei olekaan kun saa syyn uhriutua. Ihan turha väittää noin. Aina naisia saa yleistää juoruoleviksi ja kaksinaamaisiksi, miehet on pahimpia kiusaajia. Nainen ei todellakaan saa aikaan samaa jälkeä. Naiset ei myöskään joukolla lynkkaa miesuhreja ja naiset on fyysisesti heikompia. Kas kun se nyt unohtuu.
Miehet syyttää aina naisuhreja. Turha silloin odottaa mitään sympatiaa. Te olette tasan uhkaavampi sukupuoli. Mikä on kouluam*ujien suhde? Hahaha. Kyllä ne on miehet pahempia vaikka miten kiemurtelet.
Kuinka moni rai*kaaja on nainen? Aivan. Syytetäänkö miesuhreja? Miesten palstalla yllytetään naisiin kohdsituvaan vä*ivaltaan ja kehtaatte uhriutua.
Miehet ei koskaan tee mitään ja sitten heitä pitäisi paapoa vaikka ovat jo vahvempia. Hahahahah.
Tuohon, että raiskaaja ei ole kovin usein ollut nainen saattaa vaikuttaa se, että 1.9.2014 saakka nainen ei juridisesti voinut syyllistyä raiskaukseen. Raiskaus kun siihen asti edellytti tunkeutumista toisen kehoon omalla sukupuolielimellä. Naisella ei ole millä tunkeutua.
Revipä siitä tasa-arvoa. Nyt lakia on onneksi muutettu niin että myös toisen sukupuolielimen ottaminen omaan kehoon täyttää määritelmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa joutuu kestämään, mutta fyysistä ei ole ollut.
Haluatko kertoa lisää?
Mitä siitä nyt enempää kertoisi.
Minkälaista henkistä väkivaltaa?
Keskustelua ei oikein pääse syntymään tällaisten onelinereiden kautta.
Olen joutunut naisen väkivallan kokemaan, vahvempana en ole voinut vastata puolustautumalla koska olisin itse syyllistynyt ja mies on aina väärässä vaikka toinen uhkaisi teräaseella. Nainen yritti provosoimalla minua käyttämään väkivaltaa, onneksi päässyt pois suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pelkäät toisten miesten reaktioita, jos saisivat tietää, että sinua on tyttöystävä hakannut? Miksi miehet suhtautuvat vähättelevästi toisten miesten väkivaltakokemuksiin?
Mistä niin päättelit? Noita kokemuksia voi vähätellä naisetkin enkä epäröisi tappaa heitäkään.
Kannattaisiko sinun kuitenkin puhua asiasta jollekulle, vaikka ammattilaiselle? Sekä lapsuuden väkivalta että tuo parisuhdekokemus ovat selvästi vaikuttaneet sinuun voimakkaasti. Avun hakeminen ei ole mikään häpeä.
Nainen oli hulluna seksiin ja minulla oli päänsärkyä. Kieltäydyin, mutta nainen antoi irlantilaisen suudelman :(
Vierailija kirjoitti:
Minua on lyöty nii että on tullut mustelmia ja kerran revittii naamasta. Varsinkin viimeksi mainittu kävi todella kipeää. Tämä siksi kun aioin lähteä kotiini kun oli riitaa. Sanoi että ei voinut sattua kun on vaan puolet mun koosta. Sitten myöhemmin ollessamme sängyssä alkoi ihmetellä mitä tahroja mulla on naamassa. Sanoin että mustelmia ja ruhjeita sun jäljiltä, rupesi itkemään ja osti mulle kasvorasvan seuraavana päivänä. Senki jälkee on vihaisena nyrkillä lyönyt. Toki voisin puolustaa itseäni, mutta sitten olisin kohta itse pahis.
Miksi olet vielä suhteessa tuon sekopään kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pelkäät toisten miesten reaktioita, jos saisivat tietää, että sinua on tyttöystävä hakannut? Miksi miehet suhtautuvat vähättelevästi toisten miesten väkivaltakokemuksiin?
Mistä niin päättelit? Noita kokemuksia voi vähätellä naisetkin enkä epäröisi tappaa heitäkään.
Kannattaisiko sinun kuitenkin puhua asiasta jollekulle, vaikka ammattilaiselle? Sekä lapsuuden väkivalta että tuo parisuhdekokemus ovat selvästi vaikuttaneet sinuun voimakkaasti. Avun hakeminen ei ole mikään häpeä.
Oma vika. Mitäs provosoi perheen päätä. Miesten suvuissa tytöt abortoidaan. Myös miehiä saa kihdella huonosti.
En ymmärrä, miksi pitää pilkkoa parisuhdeväkivaltaa uhrin sukupuolen mukaan. Onko rikos lievempi riippuen osapuolten sukupuolesta tai tuleeko seurausten olla erilaiset riippuen osapuolten sukupuolesta?
Paikkakunnallani asuu nainen, joka on tappanut miehen. En ole varma, olivatko he suhteessa. Naisella tuntuu olevan laaja tuttavapiiri, ja hän leuhkii netissä rikoksellaan. Jotenkin tyrmäävää ja häkellyttävää. Jotkut sitten ihan julkisesti tykkäilevät tämän naisen sekopäisistä päivityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaa vähätellään todella paljon, sitä ei oikeastaan edes tunnusteta. Tämä palsta on elävä esimerkki, kyseinen sana on kielletty ylläpidon toimesta.
M1€sviha. Sana on kokenut palstalla todella rajun inflaation, koska täällä miehet ovat käyttäneet sitä aivan liian usein, naurettavissa yhteyksissä ja todella useimmiten niin, ettei m1€svihaa ole ollut havaittavissa piirun vertaa.
Onko sinulla kokemuksia parisuhdeväkivallasta? Millaisia?
Todella törkeää mi€svihan vähättelyä selittelemällä ettei sitä ole edes havaittavissa. Häpeä.
En vähättele. En vain oikein tällä palstalla osaa ottaa ko. sanaa sen vaatimalla vakavuudella, koska sitä on täällä niin pahoin väärinkäytetty.
Kun yksittäinen nainen tulee kysymään neuvoa parisuhteeseensa, koska hänen miehensä käyttäytyy niin tai näin - se on m1€svihaa.
Kun puhutaan naisen oikeudesta valikoida omat kumppaninsa - se on m1€svihaa.
Olen pahoillani, ilmiö varmasti on olemassa mutta älkää huutako sutta turhaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää pilkkoa parisuhdeväkivaltaa uhrin sukupuolen mukaan. Onko rikos lievempi riippuen osapuolten sukupuolesta tai tuleeko seurausten olla erilaiset riippuen osapuolten sukupuolesta?
Kaikenlaisia asioita tutkitaan, tilastoidaan ja analysoidaan. Miksi noin ei saisi tehdä?
Miksi miehet jäävät väkivaltaiseen suhteeseen? Ovatko syyt samat kuin naisilla jotka eivät lähde heti? Häpeä, pelko, jokin hatara toive tilanteen parantumisesta...?
M25 kirjoitti:
Vähä typerää sanoo mitää, ku en oo tommosta ikinä kokenu, ku en oo ees seurustellu… Mutta, se yks iso ongelma miehii kohdistuvas parisuhdeväkivallas on se, et harva mies hakee apuu ja/tai haastaa naista oikeuteen. Et tavallaan ne naiset, jotka syyllistyy toho rikokseen, voi kokeilla kontrolloida ja alistaa miestä, ku todennäköisyys on melko pieni, et naiselle tulis seuraamuksii. Miehet ei voi alottaa jotaki liikettä, ku se olis sit olevinaa naisvihaa. Et ei mukamas pitäs kattoo sukupuolta. Jonku oikeesti ison julkkiksen, kute vaikka Johnny Deppin, pitäs alottaa tollane vain miehille tarkotetu liikkeen. Enemmä tommosesta olis apuu, ku yrittää opettaa joillekki, et nainen voi pahoinpidellä miehen. Ku tuntuu, et jotkut ei pysty hyväksyy sitä, et mies on uhri näis jutuis…
Onko oikeasti todennäköistä, että nainen päästetään seurauksetta, jos hän pahoinpitelee kumppaninsa? Eikö poliisien pidä nostaa syyte automaattisesti? Ymmärtääkseni pahoinpitely ei ole enää nykyään asianomistajarikos.
-ap
Miksi miehet saavat luoda ja ylläpitää nais*ihaisia uskontoja? Myös miesten vihaamisen tulee olla valinta. Ei se viha ole vain miehille. Ihan hullua lässyttää mie$vihasta kun ne on pääasiassa miehiä jotka saa vihata muita ryhmiä paljon aggressiivisemmin. En näe mitään ongelmaa miksi naiset eivät saisi luoda mies*ihaisia ideologioita kun miehetkin sitä tekevät.
Taas miehet saa tehdä mitä vain mutta heille on pakko luoda palvelua. Miesten takia minun elämäni on surkeaa. Vain tyttöjä syrjitään suvuissa. Naisten sukunimet on huonompia. Myös miesten syrjintä tulee saada VALITA. Se on VALINTA.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus tulee toisesta aloituksesta joka lähti jutusta jossa käsiteltiin syytä miksi naisia hakataan suhteissa. Siksi tämä on sukupuolittunut keskustelu että saadaan myös miehille oma.
Koitin etsiä mitään vastaavaa jossa pohdittaisiin syitä miksi nainen pahoinpitelee miehensä, en löytänyt.
Keskustelu jossa pysyttäisiin vain väkivallasta olisi hieno, sellainen missä jätetään sukupuolet ulos, mutta se ei ollut tämän aloituksen tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet saavat luoda ja ylläpitää nais*ihaisia uskontoja? Myös miesten vihaamisen tulee olla valinta. Ei se viha ole vain miehille. Ihan hullua lässyttää mie$vihasta kun ne on pääasiassa miehiä jotka saa vihata muita ryhmiä paljon aggressiivisemmin. En näe mitään ongelmaa miksi naiset eivät saisi luoda mies*ihaisia ideologioita kun miehetkin sitä tekevät.
Taas miehet saa tehdä mitä vain mutta heille on pakko luoda palvelua. Miesten takia minun elämäni on surkeaa. Vain tyttöjä syrjitään suvuissa. Naisten sukunimet on huonompia. Myös miesten syrjintä tulee saada VALITA. Se on VALINTA.
Mene pois. Mene terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaa vähätellään todella paljon, sitä ei oikeastaan edes tunnusteta. Tämä palsta on elävä esimerkki, kyseinen sana on kielletty ylläpidon toimesta.
M1€sviha. Sana on kokenut palstalla todella rajun inflaation, koska täällä miehet ovat käyttäneet sitä aivan liian usein, naurettavissa yhteyksissä ja todella useimmiten niin, ettei m1€svihaa ole ollut havaittavissa piirun vertaa.
Onko sinulla kokemuksia parisuhdeväkivallasta? Millaisia?
Mene sinä poissa täältä vähättelemästä. En ole missään nähnyt niin sairasta vihaa kuin tällä palstalla. Halutaan sahata poikavauvoja moottorisahalla ja ties mitä muita kauheuksia.
Tyttölapsia ihan oikeasti sahataan. Menepä miesten palstoille. Siellä levitetään oikeita uhrien kuvia ja naureskellaan. Mutta sehän on vitsi hihi! Yllätys että paljon vähemmän todellinen asia pojista saa itkemään mutta tyttöjen kohtelu ei kiinnosta ketään.
Miehet itse on aina sallineet naisiin kohdsituvan vä*ivallan. He nauravat rai*katuille. Miehet huorittelee pakotettuja uhreja. Akat vain hännystelee. Sitten pitäisi sympata miehiä? Hahahha.
Miesten mielestä on mie*vihaa sanoa jos mies ei tiskaa. Mie*vihaa ei ole, miehet itse ovat niitä jotka sitä vihaa levittää. En ole koskaan nähnyt akkalaumaa nauramassa kuolleille miehille, miesten palstalla se on ihan arkea. Ja se on kuulemma vitsi. Otapa sinäkin vitsinä se moottorisaha. Niin naisia käsketään tehdä.
Jos olit Deppin ja Amberin kotona silloin, niin miksi et ottanut nauhalle todisteeksi mitä siellä tapahtui? Jos et ollut siellä, et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet jäävät väkivaltaiseen suhteeseen? Ovatko syyt samat kuin naisilla jotka eivät lähde heti? Häpeä, pelko, jokin hatara toive tilanteen parantumisesta...?
Juuri nuo ovat varmaan syynä.
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Vähä typerää sanoo mitää, ku en oo tommosta ikinä kokenu, ku en oo ees seurustellu… Mutta, se yks iso ongelma miehii kohdistuvas parisuhdeväkivallas on se, et harva mies hakee apuu ja/tai haastaa naista oikeuteen. Et tavallaan ne naiset, jotka syyllistyy toho rikokseen, voi kokeilla kontrolloida ja alistaa miestä, ku todennäköisyys on melko pieni, et naiselle tulis seuraamuksii. Miehet ei voi alottaa jotaki liikettä, ku se olis sit olevinaa naisvihaa. Et ei mukamas pitäs kattoo sukupuolta. Jonku oikeesti ison julkkiksen, kute vaikka Johnny Deppin, pitäs alottaa tollane vain miehille tarkotetu liikkeen. Enemmä tommosesta olis apuu, ku yrittää opettaa joillekki, et nainen voi pahoinpidellä miehen. Ku tuntuu, et jotkut ei pysty hyväksyy sitä, et mies on uhri näis jutuis…
Onko oikeasti todennäköistä, että nainen päästetään seurauksetta, jos hän pahoinpitelee kumppaninsa? Eikö poliisien pidä nostaa syyte automaattisesti? Ymmärtääkseni pahoinpitely ei ole enää nykyään asianomistajarikos.
-ap
Minua on lyöty nii että on tullut mustelmia ja kerran revittii naamasta. Varsinkin viimeksi mainittu kävi todella kipeää. Tämä siksi kun aioin lähteä kotiini kun oli riitaa. Sanoi että ei voinut sattua kun on vaan puolet mun koosta. Sitten myöhemmin ollessamme sängyssä alkoi ihmetellä mitä tahroja mulla on naamassa. Sanoin että mustelmia ja ruhjeita sun jäljiltä, rupesi itkemään ja osti mulle kasvorasvan seuraavana päivänä. Senki jälkee on vihaisena nyrkillä lyönyt. Toki voisin puolustaa itseäni, mutta sitten olisin kohta itse pahis.