Tutkijoiden mukaan yksi syy parisuhdeväkivallan yleisyydelle Suomessa on naisviha, mutta siitä ei puhuta tarpeeksi.
https://yle.fi/uutiset/3-11793132
Maailman onnellisin maa ei siis näyttäydy kovinkaan onnellisena naisille.
Oikeustieteen professorin Johanna Niemen mukaan miehillä on historiallisesti ollut enemmän valtaa kuin naisilla. Edelleen monet käytännöt ovat sukupuolen mukaan määrittyneitä, kuten esimerkiksi työmarkkinat ja lasten hoito.
Tämänkaltaiset menneisyydestä kumpuavat käytännöt vaikuttavat Niemen mukaan vahvasti siihen, miksi nainen joutuu edelleenkin niin usein väkivallan uhriksi parisuhteessa.
– Väkivalta naisia kohtaan on vallan käyttöä.
Naisiin kohdistuviin rikoksiin on myös usein suhtauduttu vähättelevästi tai ne on jopa sivuutettu. Niemi sanoo, että yhteiskunnassamme on aikaisemmin suhtauduttu jopa hyväksyvästi lähisuhdeväkivaltaan. Ja sittenkin, kun on ajateltu, että se ei ole hyväksyttävää, on ajateltu, että se on perheen yksityisasia ja siihen ei puututa.
Kommentit (829)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on se ketju, joka käsittelee miesten kokemaa parisuhdeväkivaltaa? Antakaa linkki ketjuun, niin voin mennä sinne tuomitsemaan miehiin kohdistuvan väkivallan. Pyydän myös muita naisia osallistumaan, jos se vaikka saisi tähän ketjuun osallistuneita miehiä hillitsemään vänkäämistään.
T: Nainen
https://www.vauva.fi/keskustelu/4061496/keskustellaan-miesten-kokemasta…
Menkää tuonne kaikki, jotka haluavat puhua miehiin kohdistuvasta väkivallasta, mutta siellä on jo trolleja yrittämässä pilata koko keskustelun (ja nekin ovat miehiä).
Oletko jotenkin yksinkertainen? Tietenkin myös naiset trollaavat. Tämä palsta on anonyymi, sinä et voi tietää kirjoittajien sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-sori, h-h-haluaisin vain kysyä että saanko kysyä että onko burka naisen alistamista ja naisvihaa?
Silloin kun se on pakolla päässä, niin on. Silloin kun se on itse vapaaehtoisesti laitettu, niin ei.
Voisitko tarkentaa mitä tarkoittaa "pakolla päässä" ja "itse vapaaehtoisesti"?
Mihin kastiin asenteet menevät? Eikö ne asenteet ole myös aika oleellinen seikka näissä asioissa?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että Suomessa on parisuhdeväkivaltaa kumpaankin suuntaan. Suomalaiset miehet ovat yliedustettuina tilastoissa suomalaisiin naisiin verrattuna. Ulkomaalaiset miehet ovat yliedustettuina suomalaisiin miehiin verrattuna.
Ihan mielenkiinnosta: koskeeko tämä myös nuorempia polvia (tyyliin alle 45-vuotiaita)? Olen itse 38-vuotias, enkä ole koskaan kuullut että kukaan tuttavistani olisi tehnyt mitään fyysistä vaimoilleen tai naisystävilleen.
Vanhemmista polvista (yli 55-vuotiaat) olen sen sijaan tällaista kuullut tällaista ihan taloudellisesti hyvistäkin piireistä.
Elänkö jossain kuplassa (olen koulutettu jne. blaa blaa), kun en ole kuullut? Voin uskoa, että tätä tapahtuu esim. jos on alkoholin käyttöä enemmän ehkä omassakin ikäluokassani.
Minkälaisista tapauksista olette kuulleet? Ovatko olleet nuoria/vanhoja, koulutettuja/kouluttamattomia? (Niistä ulkkiksista ei kaa saa täällä puhua, joten se vinouttaa keskustelua, mutta ei voi mitään)
Ei siitä väkivallasta yleisemmin puhuta, jos sitä kotona on. Voi tottakai olla, että sinulla on sen verran hyvä ystäväpiiri, että kaikille on osuneet hyvät miehet, mutta ainakin omassa tuttavapiirissä oli nainen, jonka puoliso pahoinpiteli häntä eikä hän tästä kertonut vasta, kun erosivat. Syyksi kertoi yksinkertaisesti, että häpesi tilannetta ja koki myös itsensä syylliseksi tilanteeseen (vaikka oikeasti ei ollut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mies kokea väkivaltaa - voi
Voiko ulkomaalainenkin mies olla väkivaltainen - voi
Onko muissa maissa väkivaltaisia miehiä - kaikkialla on
Miten nämä silti mitenkään liittyy siihen keskusteluun, josta aloituksessa haluttiin käydä, suomalaisten naisten kokemasta parisuhdeväkivallasta suomalaisessa kulttuurissa ja siihen sisältyvästä naisvihan perinteestä? Jos joku haluaa käydä keskustelua vaikka miesten kokemasta parisuhdeväkivallasta Zimbabwessa, niin olkaa hyvä, perustakaa oma ketju. -ap.
Te naisethan haluatte niitä väkivaltaisia aavikon ihmisiä Suomen täyteen, joten kyllä liittyy sekin aiheeseen
Älä viitsi.
Äänestitkö vihreitä? Onko hallituksemme toiminta linjassa sen kanssa, että haluat vähentää hyökkäyksiä naisia kohtaan? Ihailet hallitustamme? Vastaapa ihan suoraan
Perussuomalaisten ollessa hallituksessa otettiin eniten tulijoita :D
Vihreätkö olivat huutamassa, että rajat kiinni?
Vaikka Persut pääsisivät taas hallitukseen, niin eivät he lopettaisi pkolaiten tuloa Suomeen. Senhän jo näki aikaisemmin.
Voitte the persu-rasistit mennä pois tästä keskustelusta
eri
Mene sinä muualle nimittelemään ihmisiä. Sinun paikkasi ei ole asiallisessa keskustelussa.
Persuhallitus hommasi Suomeen 50 000 par talasta ja persupuolustusministeri hommasi armeijan kantamaan heidän laukkunsa Tornioon että tervetuloam
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä silti mitenkään liittyy siihen keskusteluun, josta aloituksessa haluttiin käydä, suomalaisten naisten kokemasta parisuhdeväkivallasta suomalaisessa kulttuurissa ja siihen sisältyvästä naisvihan perinteestä? Jos joku haluaa käydä keskustelua vaikka miesten kokemasta parisuhdeväkivallasta Zimbabwessa, niin olkaa hyvä, perustakaa oma ketju. -ap.
Te naisethan haluatte niitä väkivaltaisia aavikon ihmisiä Suomen täyteen, joten kyllä liittyy sekin aiheeseen
Älä viitsi.
Äänestitkö vihreitä? Onko hallituksemme toiminta linjassa sen kanssa, että haluat vähentää hyökkäyksiä naisia kohtaan? Ihailet hallitustamme? Vastaapa ihan suoraan
Blaah! Blaah! Blaah! ne oli siniset eikä persut sillojn.
Miksi te Persut ette kanna vastuuta asiasta vaan syytätte Sinisiä tuosta?
Persuissahan kannettiin siitä vastuu. Varmaan ensimmäistä kertaa Suomen politiikassa kannettiin vastuu, jokainen loikkari ja silloinen perussuomalainen hallituksen jäsen laitettiin ulos eduskunnasta ja puolueesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisiin kohdistuviin rikoksiin on myös usein suhtauduttu vähättelevästi tai ne on jopa sivuutettu."
Tästä olen vahvasti eri mieltä. Jo ihan uhrien parissa työskentelevänä voin kertoa, ettei asia ainakaan nykyaikana ole missään nimessä näin. Melkeinpä päinvastoin: miesuhreja ei tavoiteta. Naisille on sukupuolistettuja tuki- ja apupalveluja jo heidän kyllästymiseen asti tarjolla. En voi edes kahden käden sormilla laskea niitä kertoja, kun joku nainen huokailee, että kun joka paikasta otetaan yhteyttä ja joka paikka haluaa tunkea auttamaan.
Toista on miehillä. Ei ole mikään ihme, ettei miehet hae apua, kun tämä yhteiskunta EI TUNNUSTA miesten asemaa lähisuhdeväkivallan uhreina. Ei tarjota apua vastaavalla tavalla kuin naisille. Edes googlen kautta ei löydy tarpeeksi tietoa mies uhrina -nainen tekijänä -asetelmalla, vaan sekin kääntyy mieheen tekijänä ja naiseen uhrina. Mitä viestiä sekin välittää, ettei asiaa tutkita tai kunnolla viestitä kuin yhdestä näkökulmasta??
Minä puhun nyt vuosien kokemuksella ja alan todella olemaan kyllästynyt tähän. Mitään hyvää tämä sukupuolistunut uhrikuva ei ole tuonut. Alunperin pidin tätä feminististä lähestymistapaa perusteltuna, kunnes silmäni avautui käytännön työssä. Ei tämä ole mitään tasa-arvoa.
Niemen tiedän ja tunnen, hän on todella kova feministi.
Olen kyllästynyt ja haluan muutosta.
Vaikka olen samaa mieltä, että miehet tarvitsevat lisää apua kokemaansa väkivaltaan, ihmettelen kuitenkin tarvettasi kääntää naisiin kohdistuva väkivalta johonkin muuhun? Mikä tarve sinulla on vähätellä naisten kokemaa väkivaltaa ja pyrkiä kääntämään aihe niin, että unohdetaan naisten kokema väkivalta ja puhutaan nyt miehiin kohdistuvasta väkivallasta?
Miksi puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta?
Miksei vain puhuta kumppaniin kohdistuvasta väkivallasta, sukupuolesta riippumatta? Miksi tämä on sukupuolitettu?
Miksi tätä asiaa ei saisi sukupuolittaa? Sano yksikin hyvä syy?
Kun tehdään tilastoa mistä tahansa, pyritään aina selvittämään, ketkä tekevät mitä ja missä määrin. Kun puhutaan väkivallasta, halutaan tietää uhreista ja tekijöistä mahdollisimman paljon. Miksi sukupuolta ei muka saisi mainita?
Miksi sitten naistenhakkaajien kansallisuuksia ei eritellä? Meneekö feministillä aivot solmuun tämän ajatuksen kanssa? -eri
Minäpä lasken sinulle omien tuttujen tilastot kantis vs. muut
9 kantismiestekijää ja 0 muuta
9 kantisnaisuhria ja 0 muuta
Ja sinun tuttusi ovat edustava otos?
Vuonna 2013 ulkomaalaisten ja ulkomaalaistaustaisten tekemät rikokset taustoittain ja suhteutettuna väkimäärän mukaan suomalaistaustaisiin.
Henkeen ja terveyteen kohdistuneet rikokset:
Afrikkalaistaustaiset 4,5-kertaisesti rikoksia suomalaistaustaisiin nähden
Entinen Sudan 10,1-kertaisesti rikoksia suomalaistaustaisiin nähden
Somalia 4,4-kertaisesti
Aasialaistaustaiset 2,7-kertaisesti rikoksia suomalaistaustaisiin nähden
Irakilaistaustaiset 5,6-kertaisesti rikoksia suomalaistaustaisiin nähden
Turkkilaistaustaiset 4,9-kertaisesti
Iranilaistaustaiset 4,2-kertaisesti
Afganistan 3,7-kertaisesti
Lähde:
Polamk.fi − Ulkomaalaistaustaisten rikollisuus lukuina
Tätä en tule ikinä käsittämään, miten toisen kulttuurin harjoittamaa väkivaltaa Suomessa naisia kohtaan pyritään vähättelemään. Samoin raisk*kset. Vielä naiset osallistuvat tähän.
Ei ymmärrä. Voisiko joku vähättelijä selittää, miksi?-nainen
Ei sitä vähätellä. Päin vastoin sen avulla halutaan vähätellä suomalaisten tekemää väkivaltaa.
Jos HE ovat saaneet Suomen kansalaisuuden tai syntyneet Suomessa, he ovat osa suomalaista yhteiskuntaa, suomalaisiksi heitä usein halutaan kutsuttavankin, feministien suulla, eikä pitäisi eritellä etnisyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Ylen juttu käsitteli juuri noita asioita, joita on tullut esille tässäkin ketjussa: uhrin syyllistäminen, naisvihan olemassaolon kieltäminen... Te syyllistäjät ja kieltäjät ainoastaan todistatte, että artikkeli on totta.
Ollaankohan luettu samaa ketjua vai elätkö sinä jossain vaihtoehtoisessa todellisuudessa? Tässä ketjussa on syyllistetty miehiä siitä, että saavat turpaan. Samoin on syyllistetty miehiä siitä, että naiset hakkaavat lapsiaan. Jatkuvasti on kehoitettu menemään muualle eli yritetty kieltää m i e s v i h a n olemassaolo.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että Suomessa on parisuhdeväkivaltaa kumpaankin suuntaan. Suomalaiset miehet ovat yliedustettuina tilastoissa suomalaisiin naisiin verrattuna. Ulkomaalaiset miehet ovat yliedustettuina suomalaisiin miehiin verrattuna.
Ihan mielenkiinnosta: koskeeko tämä myös nuorempia polvia (tyyliin alle 45-vuotiaita)? Olen itse 38-vuotias, enkä ole koskaan kuullut että kukaan tuttavistani olisi tehnyt mitään fyysistä vaimoilleen tai naisystävilleen.
Vanhemmista polvista (yli 55-vuotiaat) olen sen sijaan tällaista kuullut tällaista ihan taloudellisesti hyvistäkin piireistä.
Elänkö jossain kuplassa (olen koulutettu jne. blaa blaa), kun en ole kuullut? Voin uskoa, että tätä tapahtuu esim. jos on alkoholin käyttöä enemmän ehkä omassakin ikäluokassani.
Minkälaisista tapauksista olette kuulleet? Ovatko olleet nuoria/vanhoja, koulutettuja/kouluttamattomia? (Niistä ulkkiksista ei kaa saa täällä puhua, joten se vinouttaa keskustelua, mutta ei voi mitään)
Lapsuuden perheessään perheväkivaltaa kokenut tuttuni koki omassa suhteessaan väkivaltaa ja hän on alle 45 v. Tiedän huomattavasti vähemmän nuoria pareja, joissa olisi ollut väkivaltaa. Se ei välttämättä kerro muusta kuin siitä, että ei ole kiirinyt minulle asti tai sitten siitä, että suurin osa noista perheistä vaikuttaa olevan tasa-arvoisia. Toivon kovasti, että väkivalta vähenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Noista asioista puhutaan todella vähän. Itse olen kuullut lähinnä jotain sentyyppistä, että joku tutun tuttu oli "retuuttanut" vaimoaan. Tapahtuma-aikaan olivat noin viisikymppisiä. En tiedä, oliko kuviossa alkoholia.
Nyt tulikin mieleen, kun teininä menin kaverin luo käymään ja satuin näkemään, kun kaverin isä löi tai yritti lyödä vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Ylen juttu käsitteli juuri noita asioita, joita on tullut esille tässäkin ketjussa: uhrin syyllistäminen, naisvihan olemassaolon kieltäminen... Te syyllistäjät ja kieltäjät ainoastaan todistatte, että artikkeli on totta.
Ollaankohan luettu samaa ketjua vai elätkö sinä jossain vaihtoehtoisessa todellisuudessa? Tässä ketjussa on syyllistetty miehiä siitä, että saavat turpaan. Samoin on syyllistetty miehiä siitä, että naiset hakkaavat lapsiaan. Jatkuvasti on kehoitettu menemään muualle eli yritetty kieltää m i e s v i h a n olemassaolo.
Kyllä, kaikki - ihan kaikki - tällä palstalla on mainitsemastasi asiasta.
Aivan sama, puhutaanko pyykipesusta, matkailusta, julkkiksista, vaatteista, työstä, vapaa-ajasta, puistoista, liikunnasta, lemmikkieläimistä, musiikista, Peppi Pitkätossusta, museoista tai muinaisesta Roomasta.
Kaikki on m i e s v i h a a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi.
Blaah! Blaah! Blaah! ne oli siniset eikä persut sillojn.
Miksi te Persut ette kanna vastuuta asiasta vaan syytätte Sinisiä tuosta?
Mitä vastuuta? Persut heitettiin pihalle, siniset sai jatkaa, arvopohjineen. Etkö ole tuon vertaa asioista perillä?
Lopettakaa tuo puolueista jankkaaminen jo heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista asioista puhutaan todella vähän. Itse olen kuullut lähinnä jotain sentyyppistä, että joku tutun tuttu oli "retuuttanut" vaimoaan. Tapahtuma-aikaan olivat noin viisikymppisiä. En tiedä, oliko kuviossa alkoholia.
Nyt tulikin mieleen, kun teininä menin kaverin luo käymään ja satuin näkemään, kun kaverin isä löi tai yritti lyödä vaimoaan.
Tämä on se kokemus, joka minullakin on. Eli vanhemman polven ihmisille tämä on ollut jossain määrin sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Käsitykseni mukaan nuoremmat miehet ja naiset todella jyrkästi tuomitsevat kaiken fyysisen väkivallan ja tönimisen.
Voisiko olla niin, että aika tämän korjaa, kun edellinen sukupolvi päätyy hautaan?
Mutta kuten sanottu, saatan elää kuplassa, koska mitään tällaista en ole kuullut kummankaan puolen serkuiltani enkä suhteellisen laajasta ystäväpiiristäni. Seniori-ikäiset sukulaiseni sen sijaan ovat saattaneet itsekin harjoittaa.
-Edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe on naisten kokema väkivalta ja naisviha.
Tätä keskustelua yritetään jo kääntää rasistiseks keskusteluksi, aikeena kai saada koko keskustelu poistettua, ettei vaan puhuttaisi naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
Nämä ihmiset eivät taida edes tajua, että he nimenomaan ovat naisvihaajia.
Niin. Palstamiehillä on kovat defenssit päällä. Nyt keskustelu on heidän puoleltaan mennyt tähän: "Naisvihaa ei ole olemassa, eivätkä miehet hakkaa naisia. Ja jos hakkaavatkin, ne ovat kaikki ulk-kik-sia!"
Tässä ketjussa on myös syyllistetty väkivallan uhreiksi joutuneita naisia, on mm. sanottu suoraan "Mitäs jäit suhteeseen!" Samalla kirkkain silmin väitetään, että eiiiiii Suomessa mitään naisvihaa ole.
Defenssit on sulla housuissa. :D
Miksi yrität kääntää keskustelua palstamiehiin? Eikö tämän aiheen pitänyt olla naisten kokema väkivalta ja naisviha? :D
Olipa onneton vastaus sinulta. Ensin heität ala-astetasoisen lapsellinen näpäytyksen, jonka perään kyselet ihan kummia.
Tietysti mainitsin palstamiehet keskustelijoina, koska tehän täällä vänkäätte. Te olette myös naisvihaajia pahimmasta päästä. Uskon, että on olemassa myös kunnollisia ja mukavia miehiä, jotka eivät vihaa naisia.
Itse olet miestenvihaaja. Uskon että on myös olemassa kunnollisia ja mukavia naisia jotka eivät vihaa miehiä eivätkä halua peitellä myöskään naisten tekemään väkivaltaa kuten sinunlaiset feministit jotka haluavat kieltää asiasta puhumisen ja tutkimisen.
Se että nainen uskaltaa puhua siitä kuinka väkivaltaisia kantasuomalaiset miehet ovat juurikin merkki siitä että kyseessä on kunnollinen, mukava nainen. Kukaan ei ansaitse väkivaltaista kohtelua.
Mikä on sinun syysi hiiltyä?
Minun siskoni mies hakkasi siskoani kunnes sisko otti eron.
Appukko oli lyönyt anopilta monesti silmän mustaksi kunnes anoppi otti eron.
Veljeni on hakannut sattumalta kerrostalon pihalle sattuneen naisen sairaalakuntoon.
Työkaveri piilotteli mustelmiaan kunnes otti miehestä eron ja mies tuli työpaikalle riehumaan että HÄN on turhaan tuhlannut aikaa tähän naiseen. Vartijoiden piti raahata mies ulos.
Nämä kaikki valkoisia suomimiehiä.
Kyllä huomaa, että pakko jotain naisia vastaan on olla, kun jatkuvasti pyritään vaihtamaan aihe johonkin muuhun, kuin itse aiheeseen.
En tiedä millä tavalla naisiin kohdistuva väkivalta saataisiin lakkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se kokemus, joka minullakin on. Eli vanhemman polven ihmisille tämä on ollut jossain määrin sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Käsitykseni mukaan nuoremmat miehet ja naiset todella jyrkästi tuomitsevat kaiken fyysisen väkivallan ja tönimisen.
Voisiko olla niin, että aika tämän korjaa, kun edellinen sukupolvi päätyy hautaan?
Mutta kuten sanottu, saatan elää kuplassa, koska mitään tällaista en ole kuullut kummankaan puolen serkuiltani enkä suhteellisen laajasta ystäväpiiristäni. Seniori-ikäiset sukulaiseni sen sijaan ovat saattaneet itsekin harjoittaa.
-Edellinen
Onko se, että nuoremmat miehet tekevät tätä vähemmän ikä- vai sukupolvikysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaiset miehet ovat halutuimpia parisuhdemarkkinoilla. Nössöt miehet jäävät ilman. Sitten on täysin käsittämätöntä, että naiset valittavat miehen väkivaltaisuudesta, kun ovat juuri sellaisen halunneet.
Miksi mies jää suhteeseen, jossa ei koe pärjäävänsä ilman, että käyttää väkivaltaa?
Miehille kyse on seksistä. Pitää olla nainen, jota voi käyttää säännöllisesti ja helposti. Naiset tuuppaavat tekemään asioista turhan monimutkaisia ja miehestä voi tuntua, että hänen tyydytysvälineensä heittäytyy hulluksi, mikä on aika kova dilemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaiset miehet ovat halutuimpia parisuhdemarkkinoilla. Nössöt miehet jäävät ilman. Sitten on täysin käsittämätöntä, että naiset valittavat miehen väkivaltaisuudesta, kun ovat juuri sellaisen halunneet.
Miksi mies jää suhteeseen, jossa ei koe pärjäävänsä ilman, että käyttää väkivaltaa?
Miehille kyse on seksistä. Pitää olla nainen, jota voi käyttää säännöllisesti ja helposti. Naiset tuuppaavat tekemään asioista turhan monimutkaisia ja miehestä voi tuntua, että hänen tyydytysvälineensä heittäytyy hulluksi, mikä on aika kova dilemma.
Lelut on keksitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe on naisten kokema väkivalta ja naisviha.
Tätä keskustelua yritetään jo kääntää rasistiseks keskusteluksi, aikeena kai saada koko keskustelu poistettua, ettei vaan puhuttaisi naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
Nämä ihmiset eivät taida edes tajua, että he nimenomaan ovat naisvihaajia.
Niin. Palstamiehillä on kovat defenssit päällä. Nyt keskustelu on heidän puoleltaan mennyt tähän: "Naisvihaa ei ole olemassa, eivätkä miehet hakkaa naisia. Ja jos hakkaavatkin, ne ovat kaikki ulk-kik-sia!"
Tässä ketjussa on myös syyllistetty väkivallan uhreiksi joutuneita naisia, on mm. sanottu suoraan "Mitäs jäit suhteeseen!" Samalla kirkkain silmin väitetään, että eiiiiii Suomessa mitään naisvihaa ole.
Defenssit on sulla housuissa. :D
Miksi yrität kääntää keskustelua palstamiehiin? Eikö tämän aiheen pitänyt olla naisten kokema väkivalta ja naisviha? :D
Olipa onneton vastaus sinulta. Ensin heität ala-astetasoisen lapsellinen näpäytyksen, jonka perään kyselet ihan kummia.
Tietysti mainitsin palstamiehet keskustelijoina, koska tehän täällä vänkäätte. Te olette myös naisvihaajia pahimmasta päästä. Uskon, että on olemassa myös kunnollisia ja mukavia miehiä, jotka eivät vihaa naisia.
Itse olet miestenvihaaja. Uskon että on myös olemassa kunnollisia ja mukavia naisia jotka eivät vihaa miehiä eivätkä halua peitellä myöskään naisten tekemään väkivaltaa kuten sinunlaiset feministit jotka haluavat kieltää asiasta puhumisen ja tutkimisen.
Se että nainen uskaltaa puhua siitä kuinka väkivaltaisia kantasuomalaiset miehet ovat juurikin merkki siitä että kyseessä on kunnollinen, mukava nainen. Kukaan ei ansaitse väkivaltaista kohtelua.
Mikä on sinun syysi hiiltyä?
Minun siskoni mies hakkasi siskoani kunnes sisko otti eron.
Appukko oli lyönyt anopilta monesti silmän mustaksi kunnes anoppi otti eron.
Veljeni on hakannut sattumalta kerrostalon pihalle sattuneen naisen sairaalakuntoon.
Työkaveri piilotteli mustelmiaan kunnes otti miehestä eron ja mies tuli työpaikalle riehumaan että HÄN on turhaan tuhlannut aikaa tähän naiseen. Vartijoiden piti raahata mies ulos.
Nämä kaikki valkoisia suomimiehiä.
En ymmärrä itse asiassa koko ongelmaa. Kukaan ei väitä, että KAIKKI suomalaiset miehet ovat väkivaltaisia, mutta se ei tarkoita sitä, että KUKAAN suomalainen mies ei olis väkivaltainen. Minäkin tiedän useita. Kahdelta olen saanut henkilökohtaisestikin turpaani. Olen alle viiskymppinen akateeminen nainen.
Taidatkin itse olla miesvihaaja, hmmmmmmmmmmmmm