Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morre ja muut samoin ajattelevat.

Vierailija
08.08.2006 |

Vaikka te ette uskokaan Jumalaan & Jeesukseen niin ei teidän silti tarvitse sanoa heitä satuhahmoiksi sekä raamattua satukirjaksi. Itse ainakin koen sen hieman loukkaavana. No minun uskoani te ette saa horjutetuksi :).

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä uskonnonopetus pitäisikin poistaa ja ET kaikille. Näin ollen ei ole mitään erillisiä pikkuryhmiä, vaan ihan sama ryhmäkoko kuin vaikkapa matematiikan tunnrilla.

ET on ihan yhtä yleissivistävä kuin uskonnonopetuskin. ET opetuksessa voitaisiin puhua toki laajemmin kristinuskosta kuin vaikka buddhalaisuudesta, onhan kristinusko kuitenkin voimakkaasti Euroopassa vaikuttava uskonto.

Ja kuten sanottua, nykyinen uskonnonopetus on varsin tunnustuksellista, vaikka muuta yritetään väittää. Sen huomaa jo oppikirjoista, joissa asetelma on aina " me hyvät kristityt ja ne toiset pahat pakanat" (ei toki noin voimakkaasti, mutta aistittavissa se on). Viime kädessä opettaja vaikuttaa siihen tunnustuksellisuuteen aika paljon...

Ja kaikissa kouluissa uskonnonopettaja ei opeta muita aineita.

Vierailija
2/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista uskonnon opetusta mihin uskontoryhmään kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vanhemmat.

Vierailija
4/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatisoituukohan lapseni kun ei pääse satanisti-tunneille? ;)

Vierailija
5/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut maailmankatsomukset ovat edelleen marginaalissa.

Vierailija
6/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana. Parhaita oppiaineita, ehdottomasti! Etiikka ja kaikenlaisten pulmatilanteiden pohdiskelu antoi varmasti enemmän eväitä elämää varten kuin kavereiden opiskelema kirkkohistoria.

Vierailija
7/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se olisi hänen henkilökohtainen ratkaisunsa eikä koulussa/kotona tuputettu usko.

Vierailija
8/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemaan kristinuskon?

Vierailija
9/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se pitäisi tehdä puolueettomasti ja se ei nykyisessä uskonnonopetuksessa toteudu.

Siksi ET on oiva ratkaisu, jonka ohella opitaan tuntemaan laajemmalti myös muita uskontoja. Puolueettomasti.

Vierailija
10/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IRL en kuuluttele mielipidettäni samalla tavoin (ellei joku suoraan kysy " Mitä ajattelet Raamatusta?" ).

Vierailija
11/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuden tulla uskoon.

Vierailija
12/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvin yksinkertaista. Ja kun olette niin mukamas suvaitsevaisia kaikille mahdollisuuksille ja näkemyksille vrt. et opetus niin suvaitkaa sitten nekin jotka siihen uskonnonopetukseen haluaa osallistua.

Vierailija
14/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että kaikille ET-opetus, jossa tasapuolisesti kerrotaan eri uskonnoista, niiden historiasta ym.

Kirkko ym. voivat sitten järjestää itse vapaaehtoista uskonnonopetusta. Tai vaikkapa vanhemmat itse voivat opettaa uskostaan...

Vierailija
15/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain joutunut huomaamaan viime vuosina, että joku oikeasti suojelee minua ja perhettäni ja olen tuntenut, että rukouksiin/hätähuutoihin on vastattu. En edes halua ajatella, että joutuisin olemaan täällä maan päällä vain pelkän sattuman varassa.

Minun mielestäni uskonnon opetus koulussa on tarpeen monista syistä:

- Yleissivistyksen kannalta. (Uskonnon opetus ei ole enää vakaumuksellista)

- Missään muussa oppiaineessa ei puhuta niin paljon toisten ihmisten huomioimisesta, lähimmäisen rakkaudesta ja siitä mikä on oikein ja väärin.

- Toivoisin, että uskonnon opetuksen ansioista muutkin ihmiset löytäisivät lohdun kun sitä tarvitsevat.

Mitä sinä tekisit, jos lapsesi olisi kuolemaisillaan syliisi ensiavussa? Uskaltaisitko sinä olla rukoilematta? Minä huusin Jumalaa avuksi, vaikka aikaisemmin olin valmis pilkkaamaan häntä.

Itse en uskalla enää olla uskomatta.

Vierailija
16/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama uskonnonope kun opettaa muutakin siellä kuin uskontoa.

Vierailija
17/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä maksamme myös me uskovat. (Samoin kuin maksamme kirkollisveroissanne teidän ateistien ynnä muitten hautapaikat.)

Vierailija
18/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa mainitsikin yleissivistyksen, tosin syynä luterilaisen uskonnon opetukselle, ja minustakin meidän läpeensä luterilaisessa yhteiskunnassamme ihmisen on hyvä tietää, että mitä se sitten on. Eikä uusi testamentti ole ollenkaan paha opas elämään.

Mutta mä vaan en voi uskoa kristillisen kirkon oppeihin. Mä en voi uskoa, että hyvät ihmiset voi joutua helvettiin, koska eivät usko Jeesukseen, enkä mä voi uskoa, että homoseksuaalisuus tekee ihmisestä saastaisen, tai että avoliitossa eläminen on syntiä, tai että avioliiton tulee olla elämän kestävä, vaikka mies olisi minkälainen pedofiili vaimonhakkaaja. Ja niin edelleen...

Vierailija
19/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kirkossani (ev. lut.) ainakaan noin ajatella.

Vierailija
20/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vain uskovat pelastuu ja minkä jumala on yhteen liittänyt, sitä älköön ihminen erottako. ihan perusjuttujahan nämä on kristillisessä uskossa.

Taidatkin olla erilaisessa kirkossa kuin kuvittelit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi